Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MeeJoo: Onnea häihin!

Jenni88: Samat sanat. Itse asiassa päätin nyt pitää ainakin lämpöjen mittailusta ja tuon monitorin käytöstä taukoa. Masentaa jotenkin älyttömästi.

Voi harmi Pampula ja Jenni ;(. Iso tsemppihalaus molemmille. Harmittaa varmasti ja paljon. Reissumiehen vaimollekin parempaa onnea uuteen kiertoon.

MeeJoollee ihanaa hääpäivää! Toivotaan, että silloin ei sada kovin rankasti. On tämä kesä ollut kyllä ylipäätään säiden puolesta ihan pyllystä. Ylihuomenna me onneksi lähdetään viikoksi ulkomaille.

Täällä on taas ihme kierto :/ kp 35/32 menossa, ihmeempiä oireita ei ole, ei menkkoihin eikä muuhunkaan. Paitsi alavatsaa viiltelee välillä. Tänään testasin aamupissasta negan, joten en ole varmaan sitten ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan ja kierto venyy piiiitkäksi, pöh. No olinkin jo asennoitunut että raskaana en ole vieläkään, mutta saisi kyllä menkat jo tulla ja uusi kierto alkaa..

Terve,
Juhlat juhlittu ja toipuminen jatkuu. Rouvaselämä tuntuu juuri nyt parhaalta asialta ikinä :)

Se mikä taas vähän ihmetyttää, on menkat, jotka alkoivat "täysin puskista" kp 29 eli tasan 4 vkoa edellisten jälkeen. Ei ollut kipuja, ei pms-oireita, ei mitään ja yhtäkkiä häiden jälkeisenä yönä rusehtava läntti ja saman tien kirkasta vuotoa. Ja nyt kp3 vuotoa ei ole enää nimeksikään. Todella outoa meikäläiselle, kun ei satu eikä tule hyytymiä ja verta litratolkulla :) On nämä kuitenkin ihan oikeiden menkkojen oloiset eikä pelkkää tuhrua. Toki vuodon alku oli pettymys, mutta ei mitenkään raskas sellainen. Sen verran onnellinen olo on kaikesta tästä rakkauden juhlinnasta.

Ehkä se limakalvo jäi nyt vähän ohuemmaksi kun kesäkuussa tuli oikea supertyhjennys. Tai vaikuttiko akupunktiohoito, jonka otin kierros puolivälissä hoitamaan runsaita menkkoja heti... Jäikö ovulaatio heikoksi ja keltarauhashormoni matalaksi kun normaalit loppukierron oireet loistivat poissaolollaan... Kun raskaaksikaan en kerran tullut vaikka suht varmasti ajoitus oli kohdallaan... Arvailuja vaan nämä kaikki. Voi vaan todeta, että taas oli erilainen kierto.

-MeeJoo kp3-

Suomessa jälleen. Oli mukava reissu, tosin esikoinen sai pienen vatsapöpön, mutta muuten kaikki meni hyvin. On aina niin kiva tulla kotiin, sekin on osa matkojen viehätystä, että on mukavaa palata takaisin.

Onnittelut rouviintumisesta MeeJoolle :) ja tsemppiä uuteen kiertoon! Muistan minäkin sen alkuhuuman, oli se ihanaa... Meidän häistä on 7 vuotta ja yhteensä ollaan taivallettu samaa matkaa jo 14 vuotta. Niin se aika kuluu :)...

Toivotaan tyttöjenäippä, että uusi kierto alkaisi nopeasti, ellei sitten ole ovis ollut myöhemmin ja olisi vielä toivoa plussasta. Katsellaan ja odotellaan.

Mulla on ensi viikolle varhaisultra varattuna. Raskausoreet ovat voimakkaammat kuin edellisissä raskauksissa, joissa pääsin alussa tosi helpolla. Nyt pyörryttää/oksettaa lähes päivittäin ja väsyttää. Oksentamaan en ole vielä joutunut, mutta semmoista ällöttävää ellotusta on. Väsymystä ei oikein ehdi hoitamaan, koska on nämä kaksi duraselpupua tässä pyörimässä ;).

Malviina, kiitokset vielä ja oikein kiva kuulla hyviä uutisia! Eiköhän täältä vielä joku perässä tule... Nauti odotuksesta!

Täällä palstalla on kovasti hiljentynyt meno. Toivotaan, että tämä kierto olisi se onnekas meille :)

Päätin siirtyä nyt järeämpien keinojen käyttöön, ovistikut kolahtivat postilaatikosta sisään eilen ja lämpömittari. Haluan nyt ottaa kunnolla selvää siitä, tapahtuuko ovulaatio ja mihin aikaan. Heinäkuun lomailu sai aikaan sen että mieskin innostui "itsetarkoituksellisista" puuhailuista. Toivotaan, että arjen keskellä vielä sama meininki jatkuu ja saadaan tarkemmalla tähtäyksellä paremmat mahdollisuudet onnistua.

Ovista ootellen,
MeeJoo kp7/28-31

Päivitän nyt omaa napaa nopeasti. Täti ei ole vieläkään saapunut ja nyt eletään kiertopäivää 41/32. En ole tehnyt vielä uutta testiä edellisen päivitykseni jälkeen, jolloin menkat olivat sen 3 päivää myöhässä, nyt jo reilun viikom. Ollaan oltu mökillä niin en ole päässyt ostamaan testiä, tänään on tarkoitus mennä. Tosin luulisin että raskausoireita olisi enemmän jos tosiaan olisin raskaana, joten en oikein usko siihen. Iltaisin on pahaa oloa ja väsyttää aika rankasti, mutta muuta erikoista en huomaa. Tosin tavallisimmat menkkaoireet pysyvät poissa edelleen, ei ole hienhajua, ei finnejä eikä rasvaista tukkaa. Ajattelin että jos seuraavakin testi on nega eikä menkkoja kuulu niin pitänee varmaan soittaa ehkäisynuvolaan tai terveyskeskukseen ja kysäistä neuvoa, kun ei mulla ole koskaan ennen kierto näin pitkäksi venähtänyt.. :/ Että semmoista tänne ja parempaa onnea muille!

Hiljaista näköjään täällä on tällä hetkellä, mutta josko kesälomien jälkeen taas vilkastuu.. Tsemppiä kovasti tyttöjenäipälle pitkän kierron kanssa, toivotaan että tulisi selvyys tilanteeseen suuntaan tai toiseen mahd. pian! Ja toivottavasti MeeJoolle olisi pikaisesti apua ovistesteistä ja lämpöjen mittaamisesta, auttavat tosiaan ainakin sen otollisimman ajankohdan löytämisessä :).

Viimeinen päivitys mun osalta tähän ketjuun: eli varhaisultrassa oltiin ja kaikki oli niin hyvin, kuin nyt tässä vaiheessa voi olla <3. Pikkuinen oli oikeassa paikassa ja syke oli hyvä :). Neuvolaan soitto seuraavaksi vuorossa.

Kiitos kaikille tässä ketjussa olleille myötäelämisestä ja tuesta! Paljon tsemppiä ja onnen peukutuksia kaikille Teille loppukesään ja alkavaan syksyyn!!! Toivotaan paljon positiivisia tuloksia :).

Halauksin, Malviina rv 7+3

Olipas ihania ultrakuulumisia Malviina! Onnea odotukseen ja tule ihmeessä kertomaan kuulumisia välillä, antaa kummasti toivoa että ehkä meille muillekin saadaan pikkuinen kyytiläinen :)

Tyttöjenäipällä tuntuu toiveikkaalta? Toivotaan sitä plussaa, ehkä oli ovis vaan myöhemmin ja kestää vähän aikaa ennenku näkyy testissä :)

Tänne suuntaan ei mitään uutta ja ihmeellistä. Loppukiertoa eletään eikä toiveita ole, pms-oireet taas päällä, tällä kertaa vaisummat, jos nyt hyviä puolia pitää löytää. Oiskohan ollu ovuloimaton kierto välissä kun oli viimeks niin kovat oireet. Mene ja tiedä. Laihdutusprojekti ois kans käynnissä, ihan yhtäkkiä tullu kiloja, -10kg tavotteena... Inhottavaa. Mua ärsyttää ihan hullun lailla, ihan kaikki, mies ja työt ja toisten saamat vauvat. Erityisesti lähipiirissä ilmitullut "vahinkoraskaus". Järki sanoo ettei se ole multa pois mut minkäs teet. Ärrrhh. Suklaatakaan ei viitsis lohduks hakee :D

Migreenin kourissa ja kp21/26

Meillä esikoinen tuli kesäkuussa 1 vuotta ja puolisen vuotta ollaan yritelty toista ja ei meinaa ottaa tullakseen :( esikoinen vaan tuli yrittämättä ku jätettii ehkäsy pois.. nyt odottelen menkkoja alkavaksi ku tänään dpo 12 ja nega pärähti davidin herkkään testiin :(

Terve, Emily90! Tänne vaan mukaan kuumeilemaan, meillä on menossa kolmas oikea yrityskierto, viides kierto ilman ehkäisyä, mutta ikääkin löytyy jo 35 paikkeilla. Ekan lapseni sain täysin yllättäen, nuorena edellisessä elämässä. Nyt näyttää ottavan enemmän aikaa...

Reissumiehen vaimo: Loppukierron ihanuuksia... Kieltämättä ns. vahinkoraskaudet lähipiirissä pistää hermot kireälle tilanteessa, jossa omaa raskaaksituloa joutuu todella tahkoamaan. Painonpudotushaaveita on täälläkin, rukkasin ruokavaliota tän kierron alusta enemmän vähähiilihydraattiseen suuntaan. Oon normaalipainon ylärajoilla, mutta selvästi omaan pituuteeni ja olooni nähden liian tuhdissa kunnossa. VHH-ruokavalio auttaa mulla myös migreeniin. Ja oon myös ymmärtänyt, että insuliinitasojen pitäminen kurissa voisi edesauttaa raskautumista, varsinkin jos on yhtään siitä johtuvaa hormoniepätasapainoa. Nähtäväksi jää. Oon on-off karpannut vuodesta 2006, mutta mulle ei kovin proteiini/maitotuotepitoinen ruokavalio toimi vaan pitää nimenomaan saada sitä rasvaa ja sitten paljon kasviloisia ja marjoja ja vähän hedelmiä.

Tyttöjenäippä: Onko mitään uutta selvinnyt?

OmaNapa: kp 15/28-31 eikä vielä ovisplussaa digitestiin. Mun silmään näytti vähän niinkuin tikun viiva olisi eilisestä vahvistunut, kun sen otti pois laitteesta. Alavatsalla on jonkinverran tuntemuksia, ja vv on muuttunut nestemäiseksi. Mitään limoja ei vielä kuitenkaan näy, joten ovis ei ole vielä ihan korvilla (josko tulee ollenkaan...). Ei auta kuin hommata uus paketti ja jatkaa metsästystä. Lämmöissä ei ole mitään heilahduksia käynyt, eli parhaita päiviä saa vielä odotella. Ihme kyllä, en ole kokenut tätä stressaavaksi, päinvastoin. Nyt voidaan harrastaa seksiä ihan huvikseen tai olla harrastamatta kun ei tartte pelätä oviksen ohimenemistä huomaamatta. Ja sitten jos plussaa ei vaan tule, niin ei tartte pettyä menkkojen alkamisestakaan, kun kerran ei ovistakaan ollut. Mun äidillä ja ilmeisesti siskolla on PCO, joten ovuloimattomuutta on vähän niinkuin suvussa. Se ei tosin raskautumista ole estänyt, tehnyt vaan vähän haasteellisemmaksi.

-MeeJoo

Kiitos tsemppauksista, mutta tälläkertaa kävi taas niin kuin epäilin :D kp 45/32 kurvasi ferrari pihaan ja ihan yllättäen ilman pms oireita, eli varmaan ovuloimaton kierto ollut. Noh pää pystyyn ja uuteen kiertoon sitten vaan. Meillä ylittyi juuri se 3v ikäero-raja, joten täyttelin tänään lasten päivähoitohakemukset haikeilla mielin, mutta toisaalta voi olla mukavaakin kääntää uusi sivu elämässä ja palata töihin, ottaa rennommin tämä vauvan yritys ja antaa tulla sitten kun on tullakseen. Ystävä jäämässä piakkoin kahden lapsen yh:si ja kolmas syntyy talvella vahingon seurauksena, joten tukeani tarvitaan rutkasti sielläkin suunnalla vaikka välillä kyllä kirpaisee. Mutta tiedän että minunkin aikani koittaa joskus. Mukavaa lomaa vietettiin perheen kanssa Tampereen suunnalla uudessa Funparkissa, ja muutenkin on ollut paljon muuta ajateltavaa. Joka hetki yritän muistaa olla onnellinen kahdesta ihanasta tytöstäni, vaikka kolmannellekin olisi vielä tilaa :) Tsempit kaikille ja onnea kuluvaan kiertoon!
Tyttöjenäippä kp 3/32

Tsempit tyttöjenäipälle!

Meillä alkaa huomenna päivähoitoharjoittelu.

Toinen piinaviikko käynnistyi: menkkoja odotan alkavaksi ensi viikolla keskiviikkoon mennessä tai viimeistään torstaina. Jos ei ole kuulunut, olen antanut itselleni luvan testata perjantaina. Mitään kovin kummoisia tuntemuksia ei ole, paitsi että tänään ovat rinnat olleet erityisen "raskaat" ja isomman tuntuiset kuin normaalisti (olen tosi pienirintainen, joten eron huomaa heti). Lämmöt ovat 37:n tuntumassa ja yli sen kun välillä olen päivän aikana mittaillut vaikken enää niitä aamulämpöjä seuraakaan. Mutta tiedän, ettei näillä päivälämmöillä ole silleen merkitystä.

Yritän katsoa eilistä Neiti Marplea, mutta nettiyhteys pätkii... ärsyttävää!

Tyttöjenäippä: jos yhtään auttaa niin yksi erittäin ansioitunut lastenkasvatusasioista kirjoja paljon kirjoittanut ihminen sanoi mulle viime viikolla, että hänen mielestään on ihan hyvä, että lapsilla on kolmisen vuotta ikäeroa. Ettei ainakaan toivo, että lapset tehdään hyvin pienellä ikäerolla vain sillä perusteella, että vanhemmat haluaa päästä "kertarysäyksellä" vauvaiän vaivoista, vaan että motiivit olisi sitten jotkin muut. Toivottavasti kukaan ei nyt ahdistu tästä, mutta minua se helpotti kuulla, koska olin jotenkin siinä uskossa, että kun se kahden vuoden ikäero on niin suosittu, niin se olisi jotenkin tavoiteltava tai jopa suositeltu, mutta helpotti vähän kuulla tuo asiantuntijan (ja jopa "gurun") suusta, että pitemmällä ikäerolla voi oikeasti olla hyviä puolia (esikoisen ja vanhemman lapsen minuuden kehittyminen rauhassa yms.). Eikä tämä nyt tietenkään tarkoita sitä, että pienemmän ikäeron sisarukset olisivat tuhoon tuomittuja, älkää pliis ottako sitä niin, vaan otetaan se nyt vaan lohdutuksena meille, joilla ei ole pienempi ikäero toteutunut... :-)

Terve taas kaikille ja tervetuloa joukkoon emily90.
Täällä ei mitään ihmeellistä. Menkat pitäis alkaa noin 13 päivä. Mitään tuntemuksia ei ole paitsi et oon ollu aamuisin erittäin kärttyinen. Oon nyt ottanut todella rennosti tän yrittämisen kanssa joten en ole edes stressannut yhtään yrittämisestä.
Parisuhteessa on vähän ongelmia kun ei toi mun mies ymmärrä rahankäytöstä mitää. Se luulee varmaan et se kasvaa puussa ja nyt ollaan sit koko loppukuu melkee soppalinjalla. Meiän pienokainen aloitti eilen perhepäivähoidossa ja kyllä tykkäs kun saa leikkiä ikäistensä kanssa. Menee hetki ennen kuin se tottuu siihen rytmiin ja et se malttais ottaa riittävät päiväunet hoidossa. Oli nimittäin eilen hieman kiukkuisella päällä kun käytiin hoidon jälkeen kaupassa...

Kp 23/28 meneillään
Tsemppiä kaikille loppu kesään:)

Kiva kuulla teistä, Jenni88 ja Pampula myös!

Niin. Mulla itselläni on ikäeroa 5v nuorempaan sisarukseen ja siinä on puolensa. Kun on selkeästi iso-pikkusisko asetelma, niin ei ehkä tule samanlaista kilpailua sisarusten kesken, tosin ei me kyllä sisarkateudeltakaan olla täysin vältytty. Muistan, että mulle oli esikkona ja suvun ekana lapsenlapsena todella kova paikka menettää se prinsessa-asema ja olin ihan varma, että sisko haluttiin sen takia, että mussa oli jotain vikaa. Ja joskus 6v oli tosi vaikee ymmärtää, miksi 1v siskoa ei koske samat yhtä kireät säännöt kun mua :) Siinä vaiheessa kun pikkusisko tuli teini-ikään ja itse olin jo opiskelemassa, meistä tuli oikeasti läheisiä, tehtiin paljon yhdessä asioita. Nyt taas kolmenkympin paikkeilla ollaan vähän etäännytty ehkä erilaisten elämänpolkujen seurauksena. Kaverillani oli juuri reilu vuoden nuorempi pikkusisko, ja heillä on ollut ihan hirveitä tappeluita, aina. Mutta nyt aikuisena ovat aivan hyvää pataa. Molempi pahempi... ;)

Sitten omanapaa. Mä en tiiä, mitä mun ovulaatiolle on tapahtunut. Oon tikuttanut kp11 eteenpäin silkkaa hymytöntä namaa ja nyt ollaan kp17 ja mitään limoja ei ole näkynyt (yleensä viimeistään kp15 alkaneet), vaan nyt on ihan kuivaa, ollut jo pari päivää. Lämmöt alhaalla. Voikohan (vhh-)painonpudotus tosissaan heittää kropan niin stressiin, että ovulaatio siirtyy/jää väliin? Pudonnut nimittäin ihan hyvästi jo vajaassa parissa viikossa. Ehkä vähän harmi, kun tulee kalliiksi jatkaa tikuttelua, mutten kyllä periksikään haluaisi antaa, ennen kuin tiedän, mitä tässä on tapahtumassa.

Ja teitähän on nyt monta piinaviikoilla, nyt vaan onnea matkaan!

MeeJoo kp17/28-31

Täti punainenhan se kurvas kylään tänään.. huoh.. minkäslaisia kiertoja teillä on?tai onko muita joilla kierrot epäsäännölliset? mulla heittelee ihan täysin mut pitkiä silti nytki 40 päivää. ja nyt siis lähti yrityskerta 3 käyntiin ja puolivuotta ollaan siis oltu ilman ehkäisyä. mikäs yrityskerta teillä on menossa?

emily90 - mulla kierrot 28-31 päivää, 2 ekaa kiertoa hormonikierukan poiston (3/2012) jälkeen TJOT-meiningillä ja yritystä 6/2012 eli nyt yrityskierto 3, yhteensä 5 kiertoa ilman ehkäisyä. Ekaa kertaa tikutan ovista ja mittaan kunnolla lämpöjä nyt yk3.

Eka lapsi syntyi jo 2003 eli kun olin 26v ja silloin se sai alkunsa ns. varmana päivänä kp30 paikkeilla tapahtuneesta puuhailusta. Eli ovis on heitellyt mulla paljonkin nuorempana, mutta nyt kierukan poiston jälkeen ihmeen säännöllisella kierrolla. Aiemmin n. 31-35 päivän kierto tais olla mulla ihan perusmeininki, iän myötä vähän lyhentynyt kierto, mikä on kai ihan normaalia kun hedelmällisyys alkaa laskea.

OmaNapa: Ekat kirkkaammat ja runsaammat limalöydökset tänään kp18/28-31 tässä kierrossa :D (Jokohan ovistikuissakin viivat vahvistuisivat...)

-MeeJoo

Tervetuloa uudet kuumeilijat, lämpimät onnittelut teille kaikille, jotka ovat raskautuneet ja oikein paljon vointeja, tsemppejä ja paljon plussatuulia kaikille yrittäjille.

Omalta puoleltani olen pitänyt hiljaiseloa kun olen halunnut/yrittänyt nauttia kesälomasta ja unohtaa tämän yrittämisen. Näköjään tämä auttoi, vai olikohan ihan sattuman summaa, mutta yk 17 tärppäsi! Raskaustesti oli positiivinen, olo on äärimmäisen kiitollinen, mutta myös hieman pöllähtänyt. Mitään en ole erilailla tehnyt, ainoastaan yrittänyt ottaa rennommin (en tehnyt ovulaatiotestejä enkä mittaillut lämpöjä, mutta toisaalta en myöskään näitä tehnyt ensimmäiseen puoleen vuoteen kun yritettiin, eikä kuitenkaan onnistunut). On tämä sitten ihmeellistä! Ihanaa kohta alkavaa syksyä kaikille!

ei ymmärrä: Wiihii! Hieno uutinen! Olen tosi iloinen puolestasi!

Täällä odotetaan uutta kiertoa alkavaksi. Olisi periaatteessa voinut alkaa jo tänään, mutta viimeistään torstaina. Tiputtelua on taas ollut viime perjantaista asti, joten en osaa olla toiveikas tällä kertaa.

Musta alkaa kans tuntua että ei se yrittämällä tule! siksipä tässä kierrossa jätänki tikuttelun ja yritetään olla ressaamatta josko olis paremmat mahdollisuudet sitten :) meinasin jo gynelle aikaa kun mulla on niin täysin epäsäännöllinen kierto, mutta päätinpä siirtää sitä vielä vuoden loppuun josko sitten tulis kuitenkin ilman mitään apuja kun eihän me nyt ollakkaan yritetty kun vasta oikeen tikkujen kanssa 2 kiertoa mutta tuntuu vaan aina yhtä kamalalta kun ne menkat sitten alkaa kun edellisessäkin kierrossa olin aivan varma että tärppäs mut ei sieltä se täti kurvas paikalle silti.. oletteko te kaikki ihan ilman apuja yrittäneet tulla raskaaksi vai tikutteletteko vai onko kenties vielä jotain muita apuja? :) terolutteja tai muuta? kertokaa kokemuksia näistä :)

ei ymmärrä: Mahtava uutinen! Pitkä yritys palkittiin, kai se sitten oli vaan ajan kysymys :) Paljon onnea matkaan ja mukavia odotuspäiviä!

Pampula: Oon miettinytkin, mitä sinne kuuluu. Harmi homma, että tiputtelu ei ole pysynyt kurissa.

emily90: Meillä tämä yrittämisen intensiivisyys on tähän mennessä tiivistynyt kierto kierrolta. Ensin vaa TJOT eikä oikein ollut sitä seksiäkään, että olisi ollut teoreettisia mahdollisuuksia (keväällä sairasteltiin kovasti). Sitten kesä-heinäkuu rupesin tarkkailemaan kroppaani tarkemmin ja yritettiin saman peiton alle sen mukaan, kun ajattelin, että VOISI olla hyvät päivät. Sitten totesin, kun ei tärpännyt, että olisi kiva saada jotain kovempaa dataa todisteeksi siitä, että ylipäänsä ovuloin ja hommasin lämpömittarin ja ovulaatiotestejä, jotka nyt vasta ekaa kertaa käytössä. Luultavasti olen koko ajan ovuloinut myöhemmin kuin olen olettanut, kun nyt tiedän vähän enemmän itsestäni.

Tässä kierrossa onkin sitten ollut kovat panokset käytössä:
- ovistikut (sitkeesti tikutin kp11-20, kunnes hymynaama pärähti kp20 eli ovis vasta kp21 kun limat alkoivat kp18, meinas kyllä usko loppua, näin meidän kesken sanottuna)
- lämpömittari (joka aamu heti heräämisen jälkeen) ja lämpöjen seuraaminen kännykkäsovelluksella (peruslämpö 36,2, ennen ovista 36,1 ja oviksen jälkeen on noussut lähelle 36,7)
- limojen seuraaminen kohdunsuulta tarkasteltuna (tässä kierrossa selkeimmät ehkä ikinä)
- greippimehu (jota olen ennenkin juonut silloin tällöin, mutta nyt joka päivä pari desiä kierron alusta ovikseen ja vähän yli)
- talletuksia joka toinen tai kolmas päivä kierron alusta, limojen alettua pari päivää putkeen, sitten päivän tauko ja ovispäivänä vielä
- kofeiinituotteet multa kokonaan pois
- alkoholia max. 1-2 annosta viikonloppuisin ja mahd. vähäsokerisia
- matalan GI:n/hyväkarppaajan ruokavalio (välillä painuin alkukierrosta jopa ketoosiin, josta seurasi oviksen lykkääntyminen, en muuta syytä voi keksiä, kun stressiäkään ei ole ollut enää hääpaineiden purkauduttua) eikä myöskään keinomakeutettuja ruokia

Ja tätä aion nyt jatkaa niin kauan, kunnes tärppää :) Ellei sitten hermo mene.... Toistaseks noista ei tunnu olevan sen kummempaa vaivaa, tietyt rutiinit noihin toimiin jo sain. Kofeiinista ja alkoholista (lähes) luopuminen ei ole ollut vaikeaa, kumpikaan kun ei minulle oikein sovi muutenkaan - alkoholista tulee aina hirveä krapula vaikka ottaisi vaan kolme annosta ja kofeiini tekee ahdistuneeksi. Kahvia olen opetellut juomaan vasta kolmekymppisenä, mutta colaa on kyllä mennyt aiemmin.

Ennen kaikkea tän intensiiviseurannan aikana mua helpotti nähdä konkreettisesti, että oviksen merkit täyttyvät ja poisti semmoista "nyt on pakko harrastaa seksiä vaikka väkisin varuiksi, jos se ovis olis vaikka tänään" -painetta, jota aiemmin koin, kun en tiennyt milloin ovuloin. Ikää on sen verran, että en haluaisi hukata enää yhtään kiertoa, kun joka kierrossa ei enää luultavasti priimaa tavaraa irtoile.

Tulipa pitkät selostukset! Tsemppiä yritykseen kaikille, oli se sitten rentoa tai keskittynyttä sellaista :)

-MeeJoo kp25/38-31, dpo 4

Yhteistyössä