-------PIINAVIIKOT 26+27+28-------

Munkin piti tulla tänne jotain sanomaan, ettei ihan tiputa toka sivulle =)
Ihan ruskeeta vuotoo tulee. Nyt siis viides vuotopäivä.
Mitenhän muuten kun ovistikkujen käyttöohjeessa sanotaan et tikuttelu pitäs aloittaa jo kp11 jos on kierto noin 28päivää. Mitä täs nyt oon tikutellut muutaman kierron, niin vasta joskus kp14 alkaa näkyyn toinen viva himmeenä, ja joskus kp17-18 se viiva alkaa oleen yhtä vahva testiviivan kaa, joten ei kai mun kannata noin aikasin alkaa tikutteleen, siis jo kp11? Millon te muut rupeette tikutteleen, ja mikä kp yleensä alkaa viiva oleen samaa vahvuutta?

Miracle Okei. Entäs jos aamupäivällä toinen viiva on lähes yhtä tumma kuin toinen, niin pitääks sit illal uudelleen testata, et onko se yhtä vahva? Vai ajatellako vaan et nyt on lähellä ovishetket, et ei muuta kuin pupuileen? Mä oon näistä ihan pihalla :ashamed:

Heipsan! Mä voisin tähänkin pinoon loikata mukaan. Eli kp24/33-38, yk1 ja toinen lapsi haaveissa. Kuluneen viikon aikana (viimeksi eilen) on lähetetty ekat soturit matkaan ja nyt sit päästään mukaan jännäilemään.

Mä voisin tänne laittaa saman gallupin kuin tuonne toista kuumeilevien pinoon. Eli siis...:
Mikä ehkäisy oli käytössä ennen kuin aloitte vauvayritykseen?
Mikä ehkäisy oli käytössä ennen esikoista/muita lapsia (mikäli sellaisia jo on)?
Kuinka nopeasti aikaisemmat lapset on tärpänneet?

Meillä siis yksi lapsi ennestään ja tärppi tuli silloin toisesta kierrosta yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen (kierto silloin oli n. 45 päivää eikä mitään hajua koska ovis oli). Nyt ollaan puolisentoista vuotta oltu luomukierroilla eli ensin oli kumit käytössä ja vuoden verran sitten ollaan menty vähän venäläisellä ruletilla eli ehkäisynä keskeytetty. Hyvinpä näytti sekin toimivan :D

Nyt ei oo tälläkään kertaa oikeestaan kauheesti käsitystä siitä milloin se ovis nyt ihan varmasti on, mutta en mitään tikutteluja ajatellut vielä alkuun aloittaa. Kierrot on nyt viimeisen vuoden olleet ekan kerran mulla säännölliset. Vaihtelua sen viitisen päivää.

Hii, vähänkö tää on taas jännää!!! Jotenkin ihana tunne kun tietää edes pääsevänsä jännittämään menkkoja :D

mul oli e-pillerit käytös noin viitisen vuotta mut käytännös 4v koska ol pari taukooki välis. Ja tärppäs yk3 mut men kesken, ny sit yk3 taas menos.. Eli jos lasketaan niin et sillo ko se km tuli ni sekin kierto ois sit yks.

Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
Heipsan! Mä voisin tähänkin pinoon loikata mukaan. Eli kp24/33-38, yk1 ja toinen lapsi haaveissa. Kuluneen viikon aikana (viimeksi eilen) on lähetetty ekat soturit matkaan ja nyt sit päästään mukaan jännäilemään.

Mä voisin tänne laittaa saman gallupin kuin tuonne toista kuumeilevien pinoon. Eli siis...:
Mikä ehkäisy oli käytössä ennen kuin aloitte vauvayritykseen?
Mikä ehkäisy oli käytössä ennen esikoista/muita lapsia (mikäli sellaisia jo on)?
Kuinka nopeasti aikaisemmat lapset on tärpänneet?

Meillä siis yksi lapsi ennestään ja tärppi tuli silloin toisesta kierrosta yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen (kierto silloin oli n. 45 päivää eikä mitään hajua koska ovis oli). Nyt ollaan puolisentoista vuotta oltu luomukierroilla eli ensin oli kumit käytössä ja vuoden verran sitten ollaan menty vähän venäläisellä ruletilla eli ehkäisynä keskeytetty. Hyvinpä näytti sekin toimivan :D

Nyt ei oo tälläkään kertaa oikeestaan kauheesti käsitystä siitä milloin se ovis nyt ihan varmasti on, mutta en mitään tikutteluja ajatellut vielä alkuun aloittaa. Kierrot on nyt viimeisen vuoden olleet ekan kerran mulla säännölliset. Vaihtelua sen viitisen päivää.

Hii, vähänkö tää on taas jännää!!! Jotenkin ihana tunne kun tietää edes pääsevänsä jännittämään menkkoja :D
Moikkka!

Samoin täällä, ilman tikutusta mennään, mutta varmaan sitten tikuttelen ellei muutamaan kuukauteen ala mitään kuulua.

Mitään ehkäisyä ei ole synnytyksen jälkeen ollut (ja lapsi nyt vuosi ja 7 kk) mutta täysimetystä oli 6 kk ja osittaista (aika usein kuitenkin) siihen asti kun lapsi oli noin 1.3-4 kk suurinpiirtein. Eli menkkojakaan ei ole ollut kun kolmet. Ennestään oli kaksi lasta ja ehkäisynä ollut ennen hmm. en ees meinaan muistaa, niin ekasta oli pillerit ja raskaaksi tulin noin kolmannella kuulla, mutta ikääkin oli vasta 19 =) Toisen ja ekan välissä oli kaksi keskenmenoa, mutta ihan tosiaan alkuraskauksista, kahdella ekalla lapsella ikäeroa siis 2 vuotta. En muista miten kauan yritettiin, mutta varmaan noin puolisen vuotta koska noi keskenmenotkin ehti olla. Tätä kolmatta yritettiin varmaan myös kolme kuukautta (ja kierukka oli sitä ennen) ja nyt nelosta kuumeillaan kolmatta kuukautta. Eli nyt pitäs tärpätä niin menis suurinpiirtein samoin kun ennenkin.

Olipas pitkä ja sekava sepustus, mutta ei liene niin vaarallista. Hauska oli hapamperin viestiä lukea kun oli niin sellainen innokas =)) sitähän tää just on jännää ja hauskaa ja ihanaa, mutta tietysti kun kuukaudet kuluu ja lasta ei kuulu niin tunnelma heillä tietysti alkaa olla erilainen. Toiset ottavat tän vauvanteonkin niin rennosti; tjot, mutta aika monen (kuten minut) se saa aika sekaisin innosta.

Ihan kivat ajat alkaa olemaan kun ovista pitäis olla käsillä, mies ollut innokas hoitamaan oman osuutensa =)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Hellouh ja tervetuloa uusille :) Mä aika harvoin nyt kesällä luultavasti kirjottelen, joten pitäkäähän mut listoilla vaikkei mitään kuuluis :)

Taitaapi tulla tästä kierrosta pitkä, kun vieläkään en ole ovista onnistunut bongaamaan.. Kohdun nipukka on ollut täsmälleen samanlainen joka-ainut päivä kun sitä olen kokeillut, joten siitäkään ei mitään hyötyä.. Nooh, lupasin olla stressailematta nyt kesäaikaan, niin toivotaan, että se ovis nyt joskus ees tulee :)

Plussaonnea kaikille kanssajännäreille :) :heart:

Keskiviikko 18.6.2008[color]

miigu123................kp7/30-32................yk7.......................toinen
Ouska....................kp 7/28-86..............yk4......................esikoinen
PalstaRotta............kp 8/26-29..............yk4.......................toinen
Talvis.....................kp 11/30-31 (-46)....yk 3......................esikoinen
neiti21wee............kp12/28-29..............yk4.......................toinen
Rouva Pikkumyy.....kp 13/29..................yk4(km2/08)........
Kaa........................kp 14/35..................yk 08/07 alk.........esikoinen
xAnnax..................kp 19/28-31..............yk7......................esikoinen
Iines79..................kp 19/28-30.............yk2.......................toinen
Chessa..................kp 20/36-40.............yk3.......................kolmonen
Eeeva....................kp 20/28...................yk1......................toinen
kukkavanamo........kp 20/26-32.............yk2.......................toinen
Kuumeilija..............kp 20/26-35.............yk 5 ....................esikoinen
papaijaa81............kp 21/28-30.............yk8.......................esikoinen
Noppis...................kp 22/30?................yk 2.......................toinen
Tuulia79................kp 23/31-35.............yk6........................toinen
Millukka.................kp 24/30-34.............yk.1 km:n jälkeen..viides
Lumikuningatar.....kp 26/30-36.............yk6........................toinen
hapamperi............kp 26/33-38.............yk1.........................toinen
Mimmukka81.........kp 27/30-50.............yk6........................esikoinen
Hilipatuinen...........kp 35/29-33.............yk 2.......................toinen
[color]

Plussanneet[color]

[color]

Testauspäivät
28.6. papaijaa81
28.6. Eeva
29.6. Hilipatuinen
4.7. Iines79
[color]

mulla on maanantaina kp 19.. ja ovis ollut ohi, ja tuntuu että oireita on.. palelen kuin hullu, tuntuu että mahaa nippailee, ja nukkunut oon tän päivän kokonaan... mut eipä olis eka kerta ku mielikuvitus tekee pahastikin tepposet.. :D en malta oottaa että pääsen testaamaan, vaika se hiukan pelottaakin.. oireet yrittää painaa takavasemmalle, ettei turhaan taas innostuis..
eikös eeeva meillä mennyt aika yksiin noi testailu-ovis ja kiertopäivät vai muistanko ihan väärin?

Heips ja huomenta!

Olipas tänne tullut paljon tekstiä, kiva :) ! Mä siis en ole yksin täällä jorisemassa liiassa innostuksessa :whistle: :D . Mä tuossa viime viikolla luulin, että ovis oli kp 12-13 paikkeissa mutta se taiskin olla kp 16, eli eilen. Mennään siis täysin normaalissa aikataulussa. Nyt onkin alakerrassa Saharan olosuhteet, joten kyllä se tais siinä olla. Nyt sit vaan jännätään. Mulla on tämä kierto paljon vähäoireisempi. Vatsakipuja oli vaan vähän mut limoja senkin edestä. Ovismigreenikin kesti vaan päivän. Tosiaan vatsaa nippaa aina silloin tällöin mut ei semmoista samaa järkyttävää jomotusta mitä viime kierrossa oli.

Sit tuohon gallupiin: Esikoista ennen oli ehkäisynä ihan vaan kumit ja esikoinen tärppäs yk 2. Nyt oli taas ehkäisynä kumit ja siis yk 2 menossa, joten toiveet on korkealla. Pillerit oli joskus mutta hormonaalinen ehkäisy on mulle täysi nou nou. Mä reagoin kaikkiin hormonaalisiin muutoksiin migreenillä, joten hormoonin lykkääminen kroppaan oli ihan kamalaa. Kolme päivää kestävä kohtaus kerran viikossa. Kerran olin TYKS:ssä ensiavussa tipassa, kun oli niin paha kohtaus :eek: . Eli pillerit jäi ja elämä muuttui laadultaa paremmaksi ja raivotarkin oli tiessään ;) .

Huomenia!

neiti21wee: päivitän tuohon edelliseen aina. Yritän tehdä uuden listan aina uudelle sivulle tai mahdollisimman lähelle ainaki :)

JOS JONKU TIEDOT PUUTTUU TAI ON VÄÄRIN NIIN KERTOKAA

Esikoinen on kuumessa ja räkäinen niin jää vähemmän aikaa tietokoneelle.

Galluppiin:
Ennen esikoista kokeilin 2 erilaisia pillereitä, nuva ringiä, laastaria ja taas nuva ringiä. Lopetin nuva ringin käytön n. 6kk ennen ku alettiin yrittää esikoista. Kortsulla siis mentiin. Esikoinen tärppän ensiyrittämällä joten toiveet on korkealla pikkukakkosenki kanssa jo heti alkuun :) Esikoisen jälkeen on taas menty kortsulla. En kans kestä hormonaalisia ehkäsisyjä paitsi nuva ringiä..

Heippa kaikki ja tervetuloa uudet!

On tässä tovi vierähtänyt siitä kun olen viimeksi kerennyt kirjoittelemaan. Työt on kyllä pitäneet kiireisenä. Ja illalla laiskottaa niin, että jaksan vain lukea muiden kuulumisia.

Gallupvastaus:
Meillä oli ennen esikoista ehkäisynä parinkin eri lajin yhdistelmäpillerit, jotka jouduin vaihtamaan nuvaringiin migreenin ja aivan hirveiden mielialavaihteluiden ja jopa aggression takia. Ehkäisyrenkaalla sitten mentiin kunnes alkoi tjottailu. Esikoista aloin odottamaan muistaakseni toisesta tjottailukierrosta. Synnytyksen jälkeen meillä on menty kanssa riskillä eli "ehkäisynä" on ollut keskeytetty ja joskus kondomi jos ollaan jaksettu. =) Mutta ihmettelen kyllä kuinka hyvin se on toiminut kun esikoinen on kuitenkin 2v4kk! Vähän liiankin hyvin...

Täällä on ovis kanssa jo mennyt enkä sortunut edes tikuttelemaan. Tuli se nyt jotenkin hyödynnettyä, luulisin. Oli töiden alku sen verran stressaavaa, että tuskin tästäkään kierrosta tärppää. Lisäksi peittojen heilutuksella oli 2-3 päivän väli koko ajan menkkojen loppumisesta ovikseen. Mitään oireita ei ole ollut, ainakaan vielä.

Jos nyt lisäilisin tähän vielä sen mahd. testipäivän: 28.6 jos ei käännettä tapahdu sitä ennen. Oli pakko laittaa ihan vaan jännäilyn vuoksi sama päivä kuin kuumeilijalla ja papaijaalla, vaikka ekaksi ajattelin tuota sunnuntaita :D Mennään niin kivasti samoissa päivissä!

Heissan vaan :)
Vähän oon kanssa ollut laiska kirjoittelija vaikka luettua on tullut joka päivä :)

Esikoisesta ennen söin merciloneja viisi vuotta ja yk 4 tärppäs. Nyt olen syönyt synnytyksen jälkeen 3kk jotain pillereitä mitä sai käyttää imetyksen kanssa. Kuukauden tauko ja 3-4 kk taas merciloneja.

Se nesteen tihruttaminen rinnoistakin loppui ja nyt on muutenkin kuivat päivät ihan selkeesti, että olisiko sitten ovista ollut. mene ja tiedä sitä sitten :)

Mulle voi testipäiväksi laittaa su 29.6. Sitten on jo kp 34/29-33 että On täti ainakin tullut jos on tullakseen :)

Moikka! Voisin liittyä mukaan!

Nyt olis kp 26/30-50. Toissapäivänä taisin bongata tikuilla oviksen. Viiva tuli ennen kuin kontrolliviiva ehti ilmestyä! B) Eilen oli ihan kauheaa kolotusta ja pistävää kipua munasarjojen kohdalla ja karmea päänsärky. Nyt taas alko kuiva kausi, joten luulen, että ovis oli eilen.

Ensimmäistä yritetään saada ja lokakuusta ollaan yritetty, joten yk taitaa olla 6. Kaksi viimeisintä kiertoa venyi sinne 40-50 päivän tienoille ja en tainnut ovuloida ollenkaan. Nyt ovat taas toiveet korkealla, mutta ei liian. Pyrin olemaan ajattelematta asiaa ja vähän sellaista tjot-meininkiä, koska tarkka yrittäminen ei ole tuottanut tulosta. Tikutin toissapäivänä oireiden takia. Se oli eka ja vika ovistikku, jonka käytin tässä kierrossa!

Plussatuulia kaikille! +++++++++ :whistle:

Mimmukka81 tervetuloa mukaan :) ! Semmoinen stressitön kuumeilu olis kyllä ihanteellista ;) .

Mä hyppään heti omaan napaan: Mä en edelleenkään tunne kroppani toimintoja. Eka olin varma, että ovis oli kp 12-13, sitten luulin, että se oli kp 16 mutta nyt en oikein tiedä. Jos oli pari päivää sitten, niin kuiva kausi ei ole alkanutkaan :eek: . Täytyy käyttää suojaa, kun tosiaan ei ole kovinkaan kuivat kelit :ashamed: (ei kuitenkaan oviksen kaltaista). Myöskin lämmöt sahaa ylös alas. Oonkohan mä ovuloinut ollenkaan :/ ?

Yhteistyössä