-------PIINAVIIKOT 26+27+28-------

Huomenta,

kukkavanamo, Hilipatuinen: Sama täällä, esikoisesta tuli sitä vetistä valkkaria ihan järkkyjä määriä. Siksi mä oon ihan jännäyksestä punainen täällä, kun muistuttaa sitä niin kovasti. Yleensä mulla on näillä kp:llä muuttunut valkkarin koostumus erilaiseksi mutta sitä samaa se on vieläkin.

Oireita riittää, valkkarin lisänä on pieni piinaava päänsärky. Nälkä on järkky, janottaa ja aamuyöstä joudun nousemaan pissalle. Iltapäivästä oon ihan puhki poikki väsynyt mutta illalla en saa unta. Aamun lämpöni oli poikkeuksellinen 36,87. Jouduin lopettaan mittauksen kesken, kun oli kiire jo nousta. En sit tiedä olisko tuosta vielä noussut.

Toiseen pinoon kirjoitin, että miten tää kuumeilevan mieli on tämmöinen. Jännittää kauheesti vaikka meidän ajoitukset ei ihan osuneet ovikseen. Täytyy toivoa, että olis ollut superhyper hyviä ja kestäviä simppoja matkassa mukana :heart: .

Kaa
Eeeva, ennen ekaa keskenmenoani tunsin ja huomasin sen erittäin selvästi (kivut, eritteet, muut tuntemukset). Sen jälkeen ei sitten mitään. Kunnes taas (kierrossa ennen toista kemiallista/km:a) oireet palasivat hieman lievempinä. Nyt on taas ollut pari kiertoa ilman mitään fiiliksiä... Että näin täällä. Olen myös katsellut välillä lämpöjäni. Noissa kierroissa, joissa en ole tuntenut mitään oireita, ei ole lämmötkään myöskään nousseet mihinkään. Ja taas kierroissa, joissa olen oireet tuntenut, lämmöt ovat nousseet noin puoli astetta ovulaation jälkeen.

Mutta kysymykseesi; kyllä tunnen ovulaation. =)

Heippa kaikille!!!

Eeeva, täällä olis nyt kp 33 menossa :D ja mäkään en muuten ovistani tunnista

Iines
Mä kanssa jännitän kovasti jo ja täällä on vasta eka kierto kuitenkin menossa :D Ai, muuten olitkos se sinä kun tuonne toiseen pinoon mainitsit siitä maidon luovuttamisesta? Jos olit niin oikeesti kannattaa sitä harkita jos maitoa tulee paljon koska siitä maidosta on hirmuinen pula (ja siitähän saa pienen korvauksenkin. Olikohan se 20?/litra). Kyllähän siinä vähän ylimääräistä tekemistä tietysti on, mutta tosiaan se on ihan kullanarvoinen apu niille pienille.

).( Hih kun se oma napa oliskin ton näköinen... ((.)) toi taitais olla kuvaavampi. Noooh, anyway. Oireita täällä on vaikka muille jakaa, mutta kai ne on oman pään sisällä... :whistle: Vatsaa nippailee tosi paljon ja tulee ihan kunnon vihlaisuja. Maha on turvoksissa kuin rantapallo ja nytkin parhaillaan kuvottaa (sitä on kyllä ollut ennen menkkojakin). Väsyttää toooosi paljon (eikä johdu tietenkään huonoista yöunista ;) )

No, kivaa on ainakin jännätä :D

hapamperi: Minähän siitä maidosta siellä valittelin ;) . Juu, mä olin tehnytkin jo synnärillä luovutuksesta sopimuksen. Mulla alkoi kotiinpääsystä kahden päivän päästä tissit vaivata, kun mulla ei tehty sitä rintatarkastusta eikä tietysti tajuttu että jollain voi maitoa tulla ihan törkeesti jo 4 päivää synnytyksestä. Siis tulihan sitä niin paljon, että tein sen luovutussopimuksen mutta että sitä tuli järkyttävästi! Niin, mulla oli luovutus kielletty ekan 2 viikkoa, kun olin antibiootilla ja sit sairaalassa tipan päässsä. Sen jälkeen oli täysi työ opetella tyhjentämään tissejä säännöllisesti ja hoitaa vauvaa. Jätkä kun oli hyvä nukkuja niin herättelin öisin syömään ja pumppasin 3-4 tunnin välein maitoa pois. Semmosia 0,5 l päivässä satseja meni pakastimeen. Parhaimmillaan 0,7 l/pvä (siis todellakin 7 dl/pvä ).

Huomenia!

(.) täällä havaittavissa jo tuhrua, eli huomenissa varmaankin kp1. Mutta ilmoittelen sen huomenna sitten varmaksi :) Ihmettelen suuresti kun nyt puuttuu kaikki pms oireet, ja mulla ei oo kahteen vuoteen ollut yhtään kiertoa, ettei tissit olisi tullu kipeäksi, ja nyt ei ole missään vaiheessa tuntunu mitään.. hmm.. mutta oliskohan siitä jos en ookkaan ovuloinu tässä kierrossa, kun en sitä tunnistanu ollenkaan.. :) No mistäs sitä tietää, nyt vaan nokka kohti uutta kiertoa ja viikonloppuna voi vähän maistella naista väkevämpää :LOL:

Kaikille muille sen sijaan kunnon plussatuulet +++ :heart:

Ei kannata joo lannistua =) Esikoisesta plusssasin kp 48/33 veritestissä ja ovis oli ollut silloi ku menkkojen piti alkaa ja muuten oli ihan säännöllinen kierto ollut jo 10 vuotta :)

Itselläni ei oireita oikein suuntaan eikä toiseen. Positiivistä on se ettei menkat ainakaan tänään alkaneet, mutta ne voivat tulla sitten lauantaina... Ärsyttävää odottaa lauantaihin kun luultavaa on ettei se täti tässä välissä tule... :kieh:

Testaako Kukkavanamo Jo torstaina? *odottaa malttamattomana ekaa plussaa tähän pinoon* :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja papaijaa81:
kyllä mä silti alan valmistautua pettymykseen, josko se ei sitten niin kovana tulisi.. se kun on aina kuin potku mahaan..
Näin mullakin. Kun se täti laukkaa paikalle, niin helpompaa on kun on jo puoliksi luovuttanut. MUTTA jos täti ei kurvaa kylään niin sitä suurempi on se ihanainen ilo, kun testi näyttää kahta viivaa :) .

Mulla on kyllä melko selvät merkit jo menkoista. Vatsaa vihlaisee välillä tosi ikävästi, hikoilen hirveästi ja pientä kiukkuisuutta on jo ilmassa. Niin ja se päänsärky, jo neljättä päivää putkeen särkee päätä. Yleensä se muuttuu mulla menkkojen ekana päivänä mega-kovaksi ja sen jälkeen loppuu kun seinään :/ .

Mulla on vähän vaihdellu nää kiertojen pituudet 26-34 päivää, tosin tuo 34 oli vaan kerran. Keskiarvo on ollut 28-29. Eli sunnuntaina on kp 30. Silloin periaatteessa pitäis joko tädin tulla tai olla tullut jo lauantaina.

Raskaustesti-kyselyä niiltä joilla on useampi lapsi (onkohan meidän pinossa sellaisia henkilöitä? ) onko teillä ollut raskauksissa vaihtelua siinä, että missä vaiheessa (kp) testi on näyttänyt plussaa? Mä vaan ajattelin, kun esikoisesta mulla oli menkat myöhässä jo 5 päivää ja apteekin oma testi näytti vaan haaleaa haamua. Mietinkin, että voisko mulla hormonit erittyä heikommin pissaan mahdollisessa toisessakin raskaudessa. Siinä tapauksessa mun kannattaa todellakin testata vasta kun menkat on reilusti myöhässä. Tai siis ainahan sitä suositellaan ;) .

Kaa
Jee jee jee! Lämmöt ovat laskeneet. Mitään muita oireita ei kylläkään ole. Mutta ovulaatio saattaa siis olla tuloillaan. Tyhmä asia hehkuttaa, mutta voi että on huippu juttu!

*Pienestä se yksinkertainenkin innostuu*

:D

Päiviä! :)

hapamperi, voih! No mut jos se täti nyt kurvaa paikalle, niin parempaa plussaonnea ainakin seuraavaan kiertoon :hug:

Kaa:lle onnittelut oviksen lähenemisestä, nyt vaan mahdottomasti peittoja pöllyttään :D

(.) Se verinen limavuoto (anteeksi) kesti vaan eilisen, tän päivän aikana ei oo tullu yhtään mitään, ei edes nipukkaa koittaessa muutaku kirkasta juoksevaa valkovuotoa.. hmm... Outoa(ko?).. Noh, tätiä odottelemaan, oon ihan varma et se kurvaa just paikalle ku viikonloppu alkaa

Voi papaijaa, pahoittelut tädistä :hug: .

Mulla on lämmöt laskenut, joten kyllä ne menkat (piru vieköön) sieltä on tulossa. Eli taidanpa tipahtaa minäkin sunnuntaihin mennessä :/ .

Kuumeilijalla sen sijaan kuulostaa oireet todella lupaavilta. Nyt pidetään kyllä peukut pystyssä ja tanakasti :) !

Noh täälläkin oli aamupäivällä pientä tuhruvuotoa, joten katsotaan yltyykö huomenna ihan kunnolla niinkuin viime kierrossa. Outoa kyllä että tuli tässä välissä kun normaalisti tosi säännöllinen on tuo kierto ollut....

Papaijaalle :hug: h

Papaijaa, pahoittelut!

Soittelin tosiaan sinne röntgeniin tänään. Kyselin vaan teiltä kun mietin olisiko jollakin ollut vastaavasta kokemusta... Eli peruin sen huomisen ajan ja varaan sitten uuden jos täti tulee. Huomenna en siis testaile, valitettavasti Hilipatuinen :) Täytyy yrittää kärvistellä sinne lauantaihin. Luulen kyllä että menkat alkaa sitä ennen kun ei ole ollut mitään raskausoireita.

Iines79, kyllä se täti tännekin tiensä löytää huomenna, ainoastaan vaan vähän mutkien kautta on kierrelly :) Nyt alko illasta nippaileen menkkamaisesti ja äsken kun vessassa kokeilin napukkaa niin vähän tarttu taas tuhrua, joten kyllä huomenissa viimeistään hanat aukeaa :) No mutta sitten taas uus kierto ja uudet kujeet :)

Papaijjaa81 jatketaan jännäilyä sitten seuraavassa pinossa! :hug:

Harmi Papaijjaa81 :(

Kukkavanamo Ihan hyvä ratkaisu toi ajan siirtäminen, jos vaikka plussatuulet suosis. Testipäivä on kuitenkin jo niin lähellä!

).( Juhannukset juhlittu ja töihin taas menty. Ei mitään kummempia oireita. Viikko sitten tiistaina sain sen ovisplussan ja nyt olis sitten kai noin dpo 8. Koskahan plussan jo näkis jos olis tärpänny? Odottelen innolla testipäivää ja ensi tiistaita, kun on dpo 14. Silloin tädin pitäisi tulla paikalle, jos keho toimii niin kuin pitää! Kierrot kun on heitelly, niin nyt tietäisin, että ainakin luteaalivaihe olisi tuo 12-16 päivää, eli normaali.

Toivottavasti hilipatuinen pieni tuhruvuoto tarkoittaa kiinnittymisvuotoa tai jotain, eikä tädin tuloa!

Plussatuulia ja onnea kaikille testipäiviin!!!! +++ :whistle: :heart:

:hug: Papaijjaa81 :(

Kopsasin tuolta toisesta pinosta kun jostain kumman syystä tämä meidän kone on taas niii-iin hidas... :(

).( Ootellaan joko tätiä tai sit kuun loppua että pääsee testaamaan. Oireita ei oikeestaa ole kun lievä rintojen aristus ja julmettu kärtyäminen. Tuntuu että kaikki pikkuasiat ärsyttää ja kiukuttaa. Välillä nippailee oikealla ja välillä vasemmalla. Välllä hetkittäin tuntuu oikealla venyvää kipua, mutta se on vain pienen hetken.

Mulle voi sit laittaa testipäiväksi vaikka sen 30.6. Niillä main täytyy kuitenkin testata kun on yhden bileet tiedossa ja eihän sitä voi ottaa kun limpparia jos on kyytiläinen matkassa. :)

Kopsaan mäkin toisesta pinosta...

Kyllä se täti ferrareineen löysi nyt sitten tänne... prkl. No, ensimmäinen kierto tää vasta olikin ja aika ihme se olis ollut jos heti olisi tärpännyt. Lisäksi meillä näytti menneen ajoitus vähän pieleen :D Mitenkä muuten noi kp:t ootte laittaneet, onko eka kp se kun alkaa tuhruttelu vai sitten kun alkaa vuoto kunnolla???

Ensi kiertoon päätettiinkin jo kokeilla ovista tikuttaa kun kierto heittelee sen n. viiden päivän välillä enkä tosiaan ihan sitä oviksen ajankohtaa tiedä ja sitten vielä mies tekee tällä hetkellä töitä kuin pieni eläin eikä aika ja jaksaminen riitä siihen että touhuillaan usein

Yhteistyössä