** Piinaviikko 47 ** (nostoa)

pilvilinna: Tervetuloa meidän joukkoon! Toivottavasti tärppää tästä kierrosta! :hug:

pastilla: mukava kuulla siun kuulumisia. Mihinkäs tenttiin oot lukemassa?

Kyl mun odotukset raskautumisesta taitaa olla joko 4 tai 5..
 
marjonetti:
Opiskelut ei ole varsinaisesti venyneet, enemmän laajentuneet eli uusia sivuaineita vaan tulee koko ajan lisää...valmistun varmaan samaan aikaan jälkikasvun kanssa.. :) aippä hilluu samoissa juhlissa, karmivaa. no, oikeesti..vielä ehkä neljäkin vuotta menee, jos nyt teen kaikki mitä olen keksinyt tehdä.. jos vaan pakolliset niin ehkä saa hoputettua..olen ajatellut, että teen minkä ehdin. nyt on kuitenkin melkoinen vauvakuume, että venyköön vaan. hallituksen painajainen ilmoittautuu..koskaan en valmistu, hih!

Täytyy vielä itsekin kertoa, että sama juttu meillä..ei ne "kauneimmat asiat" ihan urakkasavottana niin hirveän kiehtovia ole...meillä ei kyllä tule riitaa, mutta aika musta huumori on apuna..oikeasti ihan kamalia juttuja!

 
marjonetti: Me kyllä ollaan vahvalla pohjalla. Olen tosiaan päättäny, että laitan vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itse tiedän mitä haluan ja mikä on oikein..
Mie en oo koskaan ollut hyvä koulussa.. Jos jaksais vain lukee, ni silloin tulis ihan hyvät numerot.. Yläasteen päästötodistus oli 8.3, mutta se siitä lähti lukios romahtaa, ku törmäsin tuohon ukkoon.. Olin menossa uimarannalle.

Ollaan toisemme tiedetty / tunnettu siitä lähtien, kun oon ollu 1. luokalla ja mies kolmannella. Oltiin samassa koulussa. Enemmän sitten olin miehen pikkuveljen kanssa.. Ja 8 vuotta sitten kesällä törmättiin toisiimme, kun olin isosena miehen pikkuveljen riparilla :whistle: . Kun sitten eräänä kauniina päivänä olin menossa uimaan siskojeni + veljeni kanssa, niin silloin oli mies kävelyllä kaverinsa ja koiransa kanssa.. Vihelsi perääni.. Ei ollu eka tunnistaa minua.. Illalla tuli viesti: "Sinusta on kasvanut todella kaunis nuori nainen" :heart: Ja siitä se sitten lähti :heart:

No joo.. Siinä sit tuli melkein koko elämänkertani.. Tekemisen puute, kun sain vihdoin ja viimein kylppärin pestyä.
 
Kirjoitin jo tuonne kesävauvasta -08 haaveilijoihin, että kaikenlaisia oireita olen muka jo huomaavinani; rinnat on todella turvonneet, ei meinaa liiveihin mahtua, nännit tosi arat (yöpaitakin sattuu), iltaisin on kylmä vaikka istuis ihan takan vieressä, valkovuotoa tulee jonkinverran, vaikka yleensä mulla on kuiva kausi ennen pms-oireita. Ja kaulaan on ilmestynyt iso finni!! Eikös sekin muka ole joku raskausoire?
:LOL:
Tosiaan jos nämä kaikki onkin vain mun kuvitelmaa? Menossa on vasta eka luomukierto eli vähän jopa hävettää intoilla täällä ekasta yrityskerrasta näin paljon, kun lukee kuinka pitkään toiset ovat yrittäneet vauvaa, tuloksetta. :ashamed:
Mutta itelläni on kyllä aika vahva tuntemus siitä, että ois tärpännyt, ehkä noin 8 tai sanotaan rohkeesti 9! :) Tai sitten kehosta poistuvat ehkäisyhormoonit tekee vaan mulle tepposia.
 
skorpioni: Täällä on peukut kans pystyssä siun tärpin puolesta :wave: . Ihan selvät merkithän sinullä näytästäis olevan =)

marjonetti: Hauskinta meidän tapaamisessa oli se, että toinen ei kertonut keneltä viesti on.. Salainen puh.nro.. Kertoi vain millä autolla ajelee.. Eihän mulle silloin autot mitää sanoneet..

Muutama kk kerkesin lukioo käydä, kun alettii seurustelee.. Ja sitten melkeimpä joka aamu tuli linkulla mentyä anoppilaan, toisen kainaloon jatkaa uniaan :whistle:

Molemmat ollaan oinaita.. Mutta jotenkin vain hyvin tullaan toimeen keskenämme, vaikka molemmat ollaan itsepäisiä (minä varsinkin :LOL: ).. Tiedetään miten toinen toimii ja kunnioitetaan toisiamme.

Mutta ei minun perään yleensä olla vislattu.. Ja viel tulivat rannalle istumaan ja kahtoo minua :eek: . Oli luullut, että nuorin lapsista (minun pikkuveli) ois ollu mun oma vauva..
 
Hyvää Huomenta Kaikille! :wave:

Minun pitäisi jaksaa lähtee kävelee töihin.. Mie en tykkää herätä aikaisin.. Varsinkaan, jos pitää kävellen lähtee. Toivottavasti ukko kerkeis tänään kahtoo mun pyörää.. Laittaa renkaisiin ilmaa ja kahtoo ketjut..

Ois kai se vain pakko lähtee, että en ainakaan myöhästy.. Tykkään olla hyvissä ajoin. Onneksi pakkasta on vain kolme astetta.
 
Huomenta kaikille,

Tällä kertaa kesti kaksi viikkoa parantua kauheasta masennuksesta kun raskautumista ei tapahtunut tässäkään kierrossa.
Eli saanko tulla mukaan?
Tänään kp 15/ 28-30 yrityskerta oisko 14 :'(

Olen käynyt pari kertaa katsomassa miten muut oirehtivat, mutta nyt siis itse vasta valmis uuteen jännäilyyn. Tosin tämän kierron mahdollisuudet ovat tod näk tämän illan jälkeen ohi. Ovis kun ilmoitteli eilen tulostaan. Pitäisi saada ukko vielä tänään sänkyyn peuhaamaan niin ei jäisi harmittamaan seksin vähäisyys oviksen aikaan.

Nyt pitää valmistua työpäivään. Kirjoittelemisiin!!!
 
Huomenta kaikki! Huoh, kävin tuolla odotuspuolella, ihan vaan vilkasemassa. Kuulostaa niin ihanalta noi jutut ku tuntee vauvan ensimmäiset liikkeet, käy ultrassa jne... Voi kun sen saisi itsekkin kokea...

Tervetuloa Milla73, ja tsemppiä miehen kellistykseen :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
pilvilinna: Nyt kyllä tuloksen pitää olla positiivinen =) ;) .

Juu. Mut meillä on vasta toinen yk menossa. Toivottavasti sullakin tärppäis. Kävin just kattomassa että sulla on yk 5 menossa. Ei sekään kuulema ole pitkä aika, mut mä olisin varmaan jo ihan hajalla. Positiivisesti vaan etiäpäin, sanan kaikissa merkityksissä!!! :heart:

Niin, mun tiedot on yk2, kp39/41-52? ja 1. olis haaveissa.

Miten tää nyt kaikki meni tonne siniseen laatikkoon??? :eek:
 
pilvilinna: Tietosi on päivitetty :D

Mie pistän hormonikierukan piikkiin, ettei ole tärpännyt vielä.. Kerkes olla kolme kuukautta.. Mutta jospa se tästä kierrosta tärppäis.
En mie viel hajalla kuitenkaan oo. Tulee, kun on sen aika. (vaikka malttamaton olenkin, enkä jaksais enää yhtään odotella)
 
:wave: heippa! meikäläinen oli sit hätäinen tapaus ja testailin tuossa sunnuntai iltana apteekin omalla mutta negaahan se näytti. oviksen bongasin siis sitä edellisenä perjantaina ja lauantaina joten eihän siitä ollu kyllä ku just reiska viikko :snotty:
menkkoja ei oo kyl kuulunut,ONNEKSI! mutta jotain pientä mahan juilintaa kyllä.ja ihan niinku aina välillä juilis näitä pikku tisuleitakin. kipeät ne ei kyllä oo mitenkään kun niihin koskee mutta välillä vähän juilii.
meinaan tässä lähipäivinä taas teistailla jos vaikka haamu ilmestyis ;D perjantainahan tulee jo 2 viikkoo oviksesta eli luulis että hyvässä lykyssä näyttäis plussaa jo :) tilasin tänään testejä ja vaikka nyt mukamas aioin viikonloppuun ventata niin enköhän varmasti tee testin heti kun ne laatikosta tippuu.... oon mä vaan sen verran malttamaton ;)

mutta plussia nyt kaikille ja tuun infoomaan sitten kun testit tipahtaa ;) :heart: :ashamed: ja tää mamma juoksee niitten kans vessaan
 
Skorpioni07!! Ihanaa lukea että jollain muullakin on samanlaisia "oireita", sitä haluaa niin paljon vauvaa että kuvittelee itsellensä kaikenlaisia raskauden oireita...mulla on aivan sama rintojen suhteen, eilen juuri näytin miehelleni että "katso kun ei nää meinaa kohtaa liiveihin mahtua" ja mulla on 2 päivää ollut nännit TOSI kipeät...ei oo ikinä ollut tommosia tuntemuksia rinnoissa. Ja samaisen pari pvää on aamulla ollut hieman huono olo ja alavatsassa on välillä järkyttävä paineen tunne ja vihloo välillä. Mulla kp 14/28 joten laskennallisesti ovulaatio olisi huomenna joten en kai voi olla vielä raskaana mutta hei, hyvin mä ainakin kuvittelen olevani =) Olen syönyt pillereitä monta vuotta ja tämä on eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen joten ehkä realistista olettaa että menee muutama kuukausi ennen kuin kroppa on "pillerihormoneista vapaa" mutta toivossa on hyvä elää...
 
Ilmoittaudun tähän ensi viikon jännäilijöiden jengiin. Olen vastustanut rekisteröitymistä viimeiseen asti (ettei gradu kärsisi :whistle: ), mut asia on niin paljon mielessä eikä kellekään oikein tässä vaiheessa voi puhua paitsi omalle miehelle, niin nöyrryinpä sitten. :p

Me aloitettiin yritys vasta tässä kierrossa, eli aloittelijoita ollaan! Toisaalta toiveet on korkealla, koska ennen ovulaatiota tehtiin (muusta syystä) gynellä ultra, jossa kohdun limakalvo ja munarakkulat vastasi hyvin kierron vaihetta. Kuukautiset on säännölliset ja ovulaatiokivut tunnen joka kerta selvästi. Tällä kertaa ajoitettiin sitten useampi "vauvantekohetki" ovulaatiota edeltävään päivään ja ovulaatiopäivälle ja käytettiin kaikki näiden palstojen niksit törkeästi hyväksi siinä hommassa! B)

Ainut erityinen huoli mulla on se, että olen kärsinyt tosi pahoista pms-oireista pitkään, ja pelkään että hormoniepätasapaino estää istukan syntymisen/kiinnittymisen. Tiedä sitten kuinka totuudenmukainen tuo pelko on. Lopetin myös mielialalääkkeet pidemmän vähennysjakson jälkeen vasta viime kuussa, ja vaikka sen teinkin hitaasti, on ollut lieviä "vieroitusoireita" ja on edelleen - voivat varmaan nekin sotkea hormonit.

Toisaalta fiilis on hyvä, koska menossa on kp 18/26-28, eikä niitä pms-oireita poikkeuksellisesti vielä ole oikeastaan ärtymystä lukuunottamatta ilmaantunut! Toivonkin siis, että mulla hedelmöittyminen ja toivottavasti näinä päivinä tapahtuva alkion kiinnittyminen oireilisi oireettomuutena. Tää on vaan teoria. :LOL: Saas nähdä kuinka käy!

Ens viikon torstain paikkeilla jännäillään sitten. Ja joka päivä siihen asti... :saint: Voi kun pystyis hoitamaan vielä kouluhommia tässä..!

anneke................kp 18/26-28................yk 1....................esikoinen toiveissa
 
Tervetuloa mukaan jännäämään Milla73 ja anneke! :wave:
Kiitoksia kaikille mun oireiden "vahvistuksesta". :) Listaan voisi lisätä vielä vihlonnan alavatsassa, lähinnä oikealla puolella sekä nännien tummentumisen ja ihan kun nännit ois jollain lailla myös kasvaneet, sen lisäksi että ne on arat ja rinnat on tosi turpeat! Muutenkin tuntuu, että oon parissa päivässä turvonnut ihan kamalasti, housujen vetoketju ei meinannut mennä millään kiinni ja housunkaulus ahisti koko päivän niin, että vyötäröön jäi punainen rinki!
 
Mulla on mieletön väsymys ja päänsärky!!!
Töistä tulin kotiin klo 16.30 ja tuntui, että mä kuolen.. Tietää, että väsymyksestä johtuu tää päänsärky.

Sain mie kuitenkin eiliset pyykit viikattua kaappiin ja lettujen paisto on viel vähä kesken. Mies oli tehnyt 2 L:n n taikinan!

Nukuin klo 18.10-19.00.. Mitä nyt sain nukuttuu, kun tytöt riehui/kiljui olohuoneessa..

Pikkuisen on olo helpottunut, mutta lähen kyllä nukkuu heti, kun vain pääsen.. Pitää kahtoo yksi heroes-jakso :D ja jos paistais ton taikinan loppuun.

Mies oli kyllä ihana, hän lähti käyttää koiruliinin lenkillä. Vaikka oisin se minäkin pystynyt käyttää, niin oisin saanut raitista ilmaa. Ei yleensä lähe käyttää pitkällä lenkillä, mutta nyt sanoi, että voi lähtee käyttää :heart:

Ja laittoi minun pyörän vaihteet kuntoon ja tarkisti miten jarrut toimii, että pääsen huomenna kouluun pyörällä.
 
RED DRAGON ei tietoa Painonvartijoiden cd:stä, varmaan joku uusi juttu. Ite en ole enää käynyt tarkistuspunnituksissa moneen vuoteen ku on toi paino pysyny alhaalla, vaik voishan siellä käydä ilmaiseksi vaikka loppuikänsä ku on kunniajäsen ;) . Siis ilmaiseksi sillä ehdolla et paino ei nouse sen raja-arvon yli.
Olen muuten yrittänyt pysytellä poissa täältä sivuilta ku stressaan sit liikaa tän koko asian kanssa. Ja sit varmaan on toivo hiipunu ku tota ikääkin on jo meikäläisellä ihan kiitettävästi... :(
 
Skorpparilla on nähtävästi sama vaihe kierrossa kuin meikäläisellä... Hienoja oireita sulla! =)

Mun on vaikee arvailla näitä raskausjuttuja niiden pms:sien takia, ovat niin pahat ja myllertävät hormoonit ihan keitoks yleensäkin et ei pysty oikeen sanomaan mikä ois mulla "normaalia" ja mikä ei. Ja tommosia nännijuttuja yms. ei vaan ole vaikka kuinka yritän niitä kehittää ajatuksen voimalla. :LOL:

Närästystä ja happoisuutta on kyllä ollut, rinnat on mielestäni eri tavalla nyt arat kuin aiemmin (jepjep :whistle: ), vähemmän, ja jotenki kiinteen ja pallomaisen tuntuset vaikkei olekaan näköiset. K-hmm. :whistle: Housut puristaa ja kiristää ja alavatsassa oli tänään tunnin verran aika reipas nipistävä tai "kynsimäinen" kipu, se tosin loppu ku sain ne farkut jalasta, voi rähmä. Ettei olis vaan mun "raskauden" nimi pitkät kalsarit tiukkojen farkkujen alla?

Maha on tietenkin ihan sen muotoinen kuin rasakaana täs oltais, jotenki kovempi ihon alta jne jne. Ärsyyntymiskynnys ylittyy joka kerta kun menee jostain oviaukosta läpi suunnilleen samaan aikaan jonkun ihmisen kanssa; jos siis se ei pidä ovea auki tai jos pitää eikä hymyile. :x Sairaan pahalla tuulella siis. Mitäs vielä.

Lisäksi on muita pms:siinkin sopivia oireita, kuten valkkaria väärään aikaan ja turvotuksen tunnetta.

Liian jännää! Onneks huomenna kp-luku alkaa jo kakkosella... Suuri henkinen helpotus. :p
 

Yhteistyössä