** Piinaviikko 47 ** (nostoa)

Larissa: Kuulostaa mielenkiintoiselta työltä. Jos itsestä oisi kyseiseen työhön, niin tekisin ihan mielelläni. Miten miehet suhtautuu sinun ammatinvalintaan? Ku eikös niitäkin löydy, jotka ihmettelee, että miksi nainen valitsee "miehisen" alan :D
 
Red Dragon, tosi harmi kuulla että sulla töissä tuollainen pomo. Menin aivan kananlihalle aiempia kirjoituksiasi lukiessani, sillä olen itse ollut kerran työpaikassa jossa pomo yritti oikeasti tehdä työntekijöiden elämästä helvettiä. En viipynyt kauaa moisessa paikassa - vaikka muutoin siellä kovasti tykkäsin olla, sillä tulin siihen tulokseen ettei KENENKÄÄN tarvitse lähteä töistä itku kurkussa ja tulla samoilla mielin taas aamulla takaisin. Kovasti tsemppiä sinulle!! :hug:
 
Minusta pitäis tulla merkonomi. Kyllä mie muuten siitä työstä tykkään..
Mutta jos mie lähen töitä ehtii, niin kauppaan haluan, ku oon kaupois ollut eilenkin.. Ja siitä olen tykännyt kanssa. Ehkä enemmän mun hommaa.

Mutta en todellakaan uskonut, että pomo on tuollainen.. Kyllä me tullaan hyvin juttuun ei siinä mitään.. Se on vähän aikaa mukava ja sit alkaa simputus..

Mutta nyt lenkille. Herättiin just :whistle:
 
Kaikenlaisia kommentteja olen kuullut ammatinvalinnastani. Yllättävää kyllä, suurin osa ihmettelijöistä on naisia. Joillekkin miehille olen yksi jätkistä, eikä kaikki varmaan muistakkaan, että olen neinen, ennen kuin pikkujoluissa, jolloin he eivät oikein tiedä miten suhtautua, kun mulla ei olekkaan kiukset ponnarilla ja on pikkumusta yllä :LOL: Jotkut miehet aliarvioivat kykyjäni, etten muka pärjää samalla lailla kuin mies, ennen kuin saavat todeta, että osaan ajaa autoa ja koirankin kanssa tulen toimeen. Kaiken kaikkiaa pidän työstäni enkä ole juurikaan kärsinyt työpaikkakiusaamisesta tai ahdistelusta.

Eipä se minun hommani nyt niin ihmeellistä ole. Aniharvoin tapaa ketään murtovarasta tai muuta jossa joutuu toimimaan. Lähinnä olen törmännyt päiväsaikaan myymälävarkaisiin ja muutamaan otteeseen niiden perässä saanut juosta. Poliisi tekee kuitenkin suurimman työn ja pidätykset, joten olen vain sellainen "ensihätä" myymälävarkaan nappaamisessa. Sama koskee yöllisiä vartiointeja. Poliisi ne pidätykset tulee tekemään, minä vain yritän ottaa kiinni. Yleensä jos jotain on tapahtunut, kohtaan vain jäljet, että täällä on käyty. Tämän kokoisessa paikassa ei mitään Helsingin yöhön verrattavaa actionia ole :D Sielläkin olin muutaman vuoden, joten täällä ollaan melkein "lomalla".

Olen ollut tällä alalla kaikkiaan 12 vuotta. Vuoden olin kotona lapsen kanssa. Empä oikein osaa muuta ammattia ajatella, ellen lähde vielä "vanhoilla päivillä" poliisikouluun :D

Red Dragon Olet kurjassa tilanteessa. Sisareni saa tällä hetkellä kokea jokseenkin vastaavaa. Hänkin on oppisopimuksella, tosin mainostoimistossa, mutta hänkään ei kuulemma mitään osaa, vaikka parhaansa yrittää. Ollut jo kaksi vuotta. Jaksamista sinulle oikein paljon :hug:

Nyt tulee pitkä teksti, pahoitteluni palstatilan tuhlauksesta, mutta tuo työ on minulle niin mieleinen, että siitä tulee helposti liikaa puhuttua :)

Hauskaa viikon jatkoa :wave:
 
marjonetti: Olen nyt töissä pienessä suomalaisessa peruskoulussa Thaimaassa ja opetan oikeastaan melkein kaikkia peruskoulun aineita. Oma luokka on tänä vuonna yläaste. Minäkin tykkään kovasti työstäni.

Red Jaksamista!! Kannattaa purkautua tänne, niin helpottaa!
 
marjonetti : Vaikka ollaan vasta toista vuotta täällä, niin sen verran arkiseksi on elämä muuttunut, että eipä sitä oikein muista hehkutella =)
Meillä on täällä tälläinen kahden vuoden jakso. Me siis opetetaan suomalaisessa koulussa, mutta kovasti on kyselly thailaiset, jos rupeais englantia opettamaan. Jos Thaimaa siis kiinnostaa, niin enkkua opettamaan vaan! Sitä täällä ei todellakaan osata, ja ne haluaa nimenomaan ulkomaalaisia opettajia. Maalla ei niin väliä! :LOL: Kivaahan täällä on siinä mielessä asua, että on erittäin halpaa esim. lomailla ja Thaimaata ja lähimaita onkin tullut kierrettyä.. Ikävää on se, että ystävät ja perhe on lähinnä Suomessa.

Joskus kyllä naurattaa, kun ihmiset näissä keskusteluissa pohtii, uskaltaako vaikka Thaimaaseen lähteä. Itse täällä asustellaan lisääntyminen mielessä ( :p ) ja tarkoitus olisi myös mennä Bangladeshiin ja Intiaan kävi näiden vauvajuttujen kanssa mitä tahansa.. No aikaisemmin asusteltiin Tansaniassa (siellä opetin atk:ta) ja sinne en ehkä raskaana menis. Malariaa on niin paljon . Kokemusta kertyi sitten siitäkin taudista.

Onko tarpeeksi hehkutusta?
 
Minut voi poistaa listalta :'( Sain eilen joukkopapa tulokseni, joita odotin niin kauan, että pääsivät jo unohtumaan. Raskauden jälkeen olin luokka 3 ja hoidettiin pitkään. Arvot kuitenkin paranivat. Nyt on papa luokka 5 ja heti sen lapun eilen saatuani soitin gynelle, että mitäs tämä nyt on. Pääsin heti käymään (kiitos peruutuspaikan) ja ei hyvältä näytä. Keskustelimme pitkään ja otettiin lisänäytteitä. Entinen hoito pohjalla on jonkin lainen suunnannäyttäjä ja sen perusteella minua odottaa lähiaikoina kohdunpoisto :'( Ei tullut vauvaa meille enää koskaan. Onneksi on tämä yksi lapsi, joka on sitäkin rakkaampi. Nyt poistun surumielisenä teidän keskuudesta. Olin niin onnellinen siitä, että meille kuumeillaan toista, mutta näin sitten piti käydä.

Paljon onnea teidän muiden kuumeiluun ja suokoon elämä teille ihanat vauvat :hug:

Larissa kiittää ja kuittaa :'(
 
marjonetti : Vaikka ollaan vasta toista vuotta täällä, niin sen verran arkiseksi on elämä muuttunut, että eipä sitä oikein muista hehkutella =)
Meillä on täällä tälläinen kahden vuoden jakso. Me siis opetetaan suomalaisessa koulussa, mutta kovasti on kyselly thailaiset, jos rupeais englantia opettamaan. Jos Thaimaa siis kiinnostaa, niin enkkua opettamaan vaan! Sitä täällä ei todellakaan osata, ja ne haluaa nimenomaan ulkomaalaisia opettajia. Maalla ei niin väliä! :LOL: Kivaahan täällä on siinä mielessä asua, että on erittäin halpaa esim. lomailla ja Thaimaata ja lähimaita onkin tullut kierrettyä.. Ikävää on se, että ystävät ja perhe on lähinnä Suomessa.

Joskus kyllä naurattaa, kun ihmiset näissä keskusteluissa pohtii, uskaltaako vaikka Thaimaaseen lähteä. Itse täällä asustellaan lisääntyminen mielessä ( :p ) ja tarkoitus olisi myös mennä Bangladeshiin ja Intiaan kävi näiden vauvajuttujen kanssa mitä tahansa.. No aikaisemmin asusteltiin Tansaniassa (siellä opetin atk:ta) ja sinne en ehkä raskaana menis. Malariaa on niin paljon . Kokemusta kertyi sitten siitäkin taudista.

Onko tarpeeksi hehkutusta?
 
Heippa kaikille! Minunkin ekan luomukierron jännät päivät ajoittuu viikolle 47, eli saanko liittyä seuraanne?

Larissalle paljon voimia ja iso :hug: :'( Mutta nyt voit onneksi antaa kaiken rakkautesi omalle rakkaalle ainokaisellesi.

Muille kovasti onnea tähän kiertoon ja innokasta puuhailua makuuhuoneen puolella! ;)
 
Iltaa! Minä yökyöpeli täällä taas hengailen... :D

Oon tässä vähän mietiskellyt, että täti saattaa uusimpien laskutoimituksieni mukaan tulla kylään mahdollisesti jo viikolla 46. Oletettavasti ovis oli viikonlopun tietämillä (en kerennyt ovista bongailemaan töiden takia :headwall: ), mutta vastaavasti olimme sitten vällyjen välissä sitäkin ahkerammin kun sänkyyn asti päästiin... :LOL: Aloitin toisen tero-kuurin keskiviikkona, kp 15. Toivottavasti tärppi olis tullut ja vauva tekisi tuloaan!:heart:


Nyt unten maille, aamulla aikainen herätys... |O
Plussatuulia kaikille! :hug:
 
Moikkelis kaikille!

Tulin äsken puolen tunnin lenkiltä.. Ja tästä oon lähössä verenluovutukseen, kun en eilen kerennyt. Tänään pitäis siivotakin.

Meillä ei ainakaan tärppää tästä kierrosta. ei olla heiluteltu peittoja kuin kerran.. Ei kerkee.. ja jotenkin ei vain innosta..

Ja työpaikan kanssakin on nyt vaikia päättää, mitä tekee.. Koska pomo pyys anteeksi.. Mutta niin se pyys viimeksikin ja sitä edellisellä kerralla..

Mutta nyt menox.

Plussatuulia! :whistle:
 
Taitaa olla niin, ettei viikko 47 kovin piinallinen ole, mutta mitäs siitä! Minulle tämä yritysasia on niin uusi, ettei kuukautiset kyllä mikään pettymys ole. Tietysti olisi ihana asia, jos tärppäisi. Enemmän se mietityttä rupeaako niitä kuukautisia yhtään tasaisesti saapumaan.

marjonetti: Me ei olla kenellekkään kerrottu, että yritys on päällä. Eikä kyllä ajateltu kertoakkaan. Jos tässä meneekin kauemmin, niin en halua vastailla aina uteliaille, vaikka he olisivatkin läheisiä.
 
Minä kerroin yhdelle raskaana olevalle työkaverille, että jätettiin ehkäisy pois ja annetaan vauvalle mahdollisuus tulla jos on tullakseen. Työkaveri kertoi, että heillä oli yritystä takana useampi kuukausi ennen kuin tärppäsi tämä ensimmäinen, olivat olleet samoilla tjot-mietteillä.
Meillä on parin vuoden sisällä jäänyt äitiyslomalle 5 naista, oon töissä aika pienessä toimistossa, valtion hommissa, ja pomo on ruvennut minuakin varmaan jo katsomaan siihen malliin, että koskakohan tuo ilmoittaa jäävänsä äippälomalle! :D Minkäs sille voi, että toimistossa on paljon noin kolmekymppisiä naishenkilöitä. Onneksi pomo suhtautuu kuitenkin ihan positiivisesti lapsiin, saa vaan aina harmaita hiuksia kun kuulee jonkun odotuksesta, kun tietää että taas joutuu hommaamaan jostain sijaisen.
 
Bee
Moikka!

Tänne ei mitään ihmeellistä, ovis oli la iltana ja siimahännät on laitettu liikkeelle.. Toivottavasti tuottaa tulosta! ;)
Punkkupullo on myös korkattu ja lasillinen odottaa nytkin vieressä juojaansa. :p

marjonetille muuten onnea talon ostosta!! :flower:

Plussaonnea meille kaikille toivottelee Bee :heart:
 
Me ollaan kyl tosiaan tjot-meiningillä.. Enkä jaksa ees ajatellakaan, että milloin on ovis.. Tuokin laskuri on ihan leikkimielinen!

Ja itsellä, kun nyt on burana kuuri lääkärin määräyksestä päällä, ni tuskin tärppää viel tästä kierrosta..

Mutta nyt kahtoo heroes:ia tai suoraan nukkumaan, koska on aikainen herätys..
 
en kyl meinaa jatkaa.. tulee kalliiks.. ja kaikki hauskuus katoaa.. mun mielestä.. ei oo onnistunu.. haamuja vaan tulee, odottelen nyt vaan vielä muutaman päivän.. edes mitään limaa/valkovuotoo ei oo tullu.. noo ollaan oltu peittojen välissä silti varoiksi joka toinen päivä.. :)
 
=) terppa kaikille :) mahtuuko mukkaan jännäämään. en ole ihan satku varma kuulunko tänne kun kierrosta ei ole oikeen hajuu mutta noihin aikoihin jotakuinkin :) elikkäs sivusta oon aina seurannu näitä jännäys jutskuja mutta nyt uskallaudun mukaan kun bongasin tässä kuussa elämäni ensimmäisen oviksen joten toiveet olisi korkealla :p :snotty: :ashamed:
eli korkeelta tiputaan jos ei tärppääkään (niinku varmasti käykin :snotty: )
elikkäs viidettä kuumeillaan vihdoin ku ukkoki näytti vihreetä valoo vaikka oli ensin että ei TODELLAKAAN!!! nuorin on nyt 10kk ja mitään ehkäisyä en ole käyttänyt synnytyksen jälkeen. kierrot on ollu aivan häränpyllyy 26-60päivää ja pari viimistä ollu nyt n.40päivää (kestäneetkin sitten kolmisen viikkoa sellasta tuhrua) eli nyt olisi sitten menossa kp28 jos ekasta tuhrukasta laskee ;D
oviksen bongasin tosiaan ekaa kertaa elämässäni viime perjantaina ja touhuiltiin sit pe ja la iltoina joten toivottavasti olisi tärpännyt :)

kertokaas jos haluutte tietää jotain muuta niin palaan kertomaan :) en oikeen tiijä mitä tässä sepustelisi teille :)
 

Yhteistyössä