** Piinaviikko 47 ** (nostoa)

Tänään aamupäivällä alkoi kova verinen vuoto! :'(
Vatsaa myös kramppasi aamupäivän samalla lailla kun normaalisti menkkojen aikaan, mutta yleensä sitä kestää aina menkkojen kaks ekaa päivää, nyt kipu loppui jo puolenpäivän aikaan.
Mun mielestä tää ei ole mitään tavallista kuukautisverta, vaan aivan puhdasta ja kirkasta verta. Aamupäivän ja päivän aikana sitä tuli PALJON, nyt alkaa jo helpottaa ja side oli puhdas kun äsken kävin vessassa. Mitä tämä voi olla?? Onko menkat muka yli viikon etuajassa? :eek: Tää on tosiaan nyt eka luomukierto eli kroppa voi olla vielä hormooneista sekaisin, mutta mulla ei oo koskaan ennen alkanu menkat etuajassa, pikemminkin ennen hormaalista ehkäisyä kierto oli enemmän kun 28 vuorokautta, yleensä 30-32 eli aika säännölliset menkat mulla on ollut aina.

Nyt tosiaan ihmetyttää, että mitä tää vuoto on? Voisko aikainen keskenmeno tulla jo näin aikaisin? Entä voisko se kiinnittymisvuoto olla noin runsasta? :eek:
 
Mie testailen sitten, kun on myöhässä.. Kun hormonikierukka poistettii.. Niin kierto on ollut 31 ja sit 34 ja sit 33.. Kahtoo miten nyt on.. Ennen noita oli 27 päivää..
Eikä ees löydy testejä kaapista.. Ostan sitten, kun on tarvetta.. Ens viikon perjantaina varmaan käyn pari testiä ostamassa, jos ei ole alkanut.

Me käytii Paloisvuorella laskemassa mäkeä. Tunti varmaankin laskettiin.. Ja sitä ennen kävelin koiruliinin kanssa porukoiden luokse, että sisko käveli sit myös meille ja lähti meidän mukaan.. Tuli käveltyä 8 km yhteensä. Viel pitäis iltalenkille lähtee koiruliinin kans, mutta ei niin pitkää kuitenkaan.

Huomenna kouluun sit pyörällä.
 
Ihana rintojen pistely.. Kuopus oli kainalossa ja just sopivasti päällään nojas rintaan.. Ja pistely alkoi.. Luoja sitä oloa... Melkein tuntui, että siirryhän neitiseni siitä.. Äidin rintaan koskee :LOL:

Tänään tiskatessa piti ottaa tiskialtaasta tukea, ku alkoi näkö sumentua - taju lähtee..

Mutta johtuiko mistä. En tiiä.
 
skorpioni: Mie laitoin siut pudonneisiin. Menikö oikein?
Tsempit seuraavaan kiertoon! :hug:


Nyt pudonneitten lista on suurempi kuin plussanneiden, joten nyt pitäisi myös plussauutisia tulla.

Eli kuka plussaa seuraavaksi? Kaikki? Tässä vaihtoehdot ;): Milla73, anneke, tiiu-64, tiinu123, Red Dragon, marjonetti, Linna, pilvilinna.

Itse veikkaan, että kaikki! :wave:
 
Heippa,

Päiviä tässä kierrossa siis 20. Maanantaina viikon päästä pitäisi alkaa. Kuinka jotenkin toivon, että alkaisivat vaan......
Mies ilmoitti eilen ettei aika kulu kun hän on minun ja lasteni kanssa. Lähti ulos mitään sanomatta.
Eli jos raskaana olisin (tod näköisyys hyvin pieni kun yrityskertojakin on jo yli vuosi) tullut tästä kierrosta yksin jäisin uuden tulokkaan kanssa. Kauheat fiilikset.
Mahtaako miehelläni olla uusi nainen................ jestas kun sattuu.
Ihmeellisiä elämän käännöksiä. Juuri naureskeltiin, että meille tulee varmaan joskus (jos on tullakseen) jättiläis vauva kun kummatkin ollaan niin pitkiäkin ja nyt tällainen pommi. Mikä ihme tuota miestä vaivaa....

Niin elikä ikävä kyllä kuukautiset olisivat tässä vaiheessa, kaiketi, hyvä juttu. :ashamed:
 
marjonetti: Kun näissä rinnoissa ei leikkauksen jälkeen ole ollut mitään "tuntoja".. Ja varsinkaan mitään pistelyitä. Ku oli ihan hirveät oltavat! Pikku piikityksiä koko ajan. Ei mulla siis ennen kiertoja oo mitää erikoisia pistelyitä ollut.

Tässä yritän koulutehtäviä huomiselle tehä.. Mutta en löydä kirjaa mistään, jonka kävin lainaa kirjastosta.. Jäiköhän se perjantaina töihin :whistle: . Olin kyl ottavinani mukaan töistä.. Damn.

Eikös Linna lähtenyt viikon reissuun?
 
En tiedä kuvittelenko vai mitä, mutta ihteni mielestä mun rinnat ois turvonneet.. Tai jotenkin käsissä tuntuis siltä ja ainakin liiveissä, että ennen näissä liiveissä oli ns. tilaa, mutta nyt alkaa puristaa.

Taitaa mieli tehdä taas vain tepposet!

Toinen mikä on, niin pistelee/koskee johonkin oikealla puolella nivusissa? Joskus vasemmalla, joskus oikealla puolella.

Hyvä oli koulutehtäviä yrittää tehdä. Mutta toisaalta, jos sitä vain täti tulee kylään, enää taitaa siis puuttua mahakipu.

Mutta ei näihin rintoihin pitäisi mitään muutoksia tapahtua! :eek:
 
Voi mitä surullisia uutisia skorpioni ja milla! Voimia ja halauksia molemmille, uskoa tulevaan. Entä jos ne skorpparin kuukautiset nyt jää siihen, eikö ne voisi vielä olla valesellaiset..? Tai no ehkä on parempi että en jossittele yhtään, tietoni aiheesta kun ovat varsin rajalliset ja järkevältähän tuo marjonetin kirjoituskin kuulosti. Omasta itsestänikin olen todellakin huomannut aivan hämmentävissä määrin, kuinka mitä erilaisemmat asiat on nyt yrityksen ja toiveilun alettua alkanut tulkita niissä toivottavissa kehyksissä, vaikka edellisiinkin kiertoihin on voinut liittyä jos mitä kummaa (mutta niitä ei ole sen pidempään pohtinut kun ei ole ollut toivetta raskaudesta). Joka tapauksessa tsemppiä skorpionille ja plussatuulia ensi kuulle! :) Jouluvalojen loisteessa on varmaan romanttista jatkaa vauvaharjoituksia kahden kesken, jos siihen tullaan! :p :heart:

Kiitokset marjonetille sanoistasi kimuranteista perhesuhteista... Eiköhän se ole niin että lähes joka perheen kaapeista saattaa joku luuranko romahtaa jos oikeaan aikaan sattuu oven avaamaan. :$ Olen ottanut hiukan etäisyyttä nyt asiaan ja henkilöön, ja mietin kuinka parhaiten nyt toimia tämän mua vaivaavan asian suhteen. Hirveesti helpotti kyllä se eilinen itku toisen perheenjäsenen olkapäähän. Sitä vaan tarvitsee välillä jonkun joka kuuntelee ja uskoo ja arvostaa mun näkemystä, vaikkei välttämättä samaa mieltä kyseisestä henkilöstä aina olisikaan. Perheestä on tullutkin mulle hirveän tärkeä lähiaikoina. Siksi varmaan ylireagoinkin kun joku töksäyttelee tai käyttäytyy loukkaavasti.

Mukava lukea Redin oireilusta. Tai siis tietenkään ei ole kiva, että meinaa taju lähteä, mutta toivoisin minäkin kovasti plussia tähän ketjuun huonojen uutisten jälkeen! =) Mulla kävi tollanen samanlainen ovulaatiopäivän iltana kun oltiin kaveripariskunnan kanssa ravintolaillallisella: sydän alkoi kesken lauseen hakata niin että meinasi rinnasta pursuta ulos, silmissä pimeni ja tuntui tosiaan että taju lähtee. Näitä sydäntykytyksiä ja huimauksia mulla on useinkin erikseen, mutta ei koskaan noin vahvoja ja samaan aikaan! =) Mies höpsö toiveikkaana kuiskasi mulle että nyt sä oot varmaan raskaana (oltiin edellisenä iltana ja ovulaatiopäivänä pistetty toive menemään). Vaikken olisikaan niin se oli jotenkin ihana hetki. :heart: Jaettiin sellainen salaisuus vain me kaksi siinä illallisella ja oli kutkuttavaa.

marjonetille kiitokset muuten myös viisaista sanoista testailun ja malttamisen suhteen! Sain kaverilta kaks herkkää testiä just tänään, joten voi kyllä olla että sorrun käyttämään näitä ennen lauantaita, jolloin kuukautisten viimeistään olisi viimekuisten kiertojen pohjalta pitänyt jo alkaa. Mä oon ekakertalainen, mä en vaan muka nyt pysty odottamaan kärsivällisesti ja vastuullisesti..! :eek: Ja vaikka tulisikin hipaisuplussa, niin tietäisinpähän ainakin et ei oo pms:t yksin vastuussa tän kuun hormonikuohuista... Niitä kun oon yrittänyt jo puoli vuotta eri konstein taltuttaa niin joka kerta masentaa kun ne ei vieläkään jätä mua rauhaan. Tulee niin toivoton olo että ne ei mee koskaan.:|

Plussatuulia kaikille!

terveisin, a. 23/26-28
 
Marjonetti: ei mitään hätää, on ihanaa että joku uskaltaa sanoa järjen äänen ja varsinkin henkilö, jolla on lääketieteellistä koulutusta ja kokemusta. :) Itsellä vauvakuume ja oman kehon seurailu saa järjen välillä sumenemaan ja toivoo sekä kuvittelee viimeiseen asti, että asiat olisi parhain päin.
Verentulo lisääntyi illalla ja yöllä sitä oli tullut todella runsaasti, mikä on mulle tosi harvinaista. Vatsaa ei kramppaa lainkaan. Rintojen turvotus on myös hävinnyt, samoin nännit ovat laskeutuneet. Ihme kyllä finnejä ei ole naamaan tullut nyt yhtään, yleensä AINA mulle tulee ainakin yksi finni alaleukaan tai nenänviereen menkkojen aikaan.
No mutta uudella innolla yk 2:seen ja nyt pitää varmaan heilutella peittoja entistä enemmän, kun kierto kerran heittelee näin paljon ja seuraavasta oviksesta ei ole mitään tietoa.

Oikein paljon plussatuulia teille kaikille! :hug:
 
Nyt ollaan takaisin kotona! Bangladeshissä oli tosiaan aika raju hirmumyrsky, jossa uusien tietojen mukaan kuoli tuhansia.. Meillä ei tosin ollut mitään hätää vakaassa talossamme. Yksi yö tosin jäi vähän lyhkäiseksi, kun myrsky piti niin kovaa ääntä. Kiitos, että muistitte minua täälläkäin!! Muuten reissu oli todella mahtava! Maa oli todella eksoottinen ja uusia kokemuksia tuli paljon! Erikoista oli myös se, että piti pukeutua sariin tai salvariin. Ne oli kyllä ylättävän mukavia päällä.

Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Pillereiden kanssa ne ois alkanut launtaina, mutta siitä ei nyt vielä kovin paljon pysty päättelemään. Ajattelin ehkä huomanna ostaa kuitenkin testin, jos ne ei ala.
 
Kiitos Marjonetti lohduttavista sanoistasi :heart:

Tuo mies käyttäytyy niin ailahtelevasti. Äksyilee, käyttäytyy todella todella välinpitämättömästi ja yht äkkiä on kuin ei olisi tapahtunut mitään. Katsoo mua kysymysmerkillä kun olen tippa linssissä.
Merkillisiä yht äkkisiä työmenoja, puheluja viikonloppuisin jotka ovat kuulemma työpuheluja.... joihin hän ei halua vastata minun läsnä ollessani.
Olen kysynyt asiasta suoraan häneltä. Hän nauraa tai sitten joskus on suuttunut oikein tosi lujaa ja taas vähän ajan päästä käyttäytyy niinkuin ei oltaisi puhuttu mistään vakavasta.
Tässä elämän aikana on kokenut niin paljon, että joihinkin tunnusmerkkeihin on tullut liiankin herkäksi.......
Mies on ollut oikein innokkaasti mukana vauva hankinnassa. Puolitoista vuotta sitten kun ehdotin sitä hänelle hän käpertyi mun kainaloon ja sanoi ettei ole aikaisemmin tuntenut niinkuin nyt. Hän halusi yhteistä lasta kovinkin. Tilanteet muuttuvat, näköjään.
Tänään käyttäytyy taas niinkuin ei olisi tapahtunut mitään. Ei puhu mitään. Ei pyydä anteeksi käyttäytymistään, sanojaan. Jatkaa siitä keskustelusta mihin jäimme perjantaipäivällä.
Epäuskoinen olo itselläkin on. Olenkohan itse tulossa hulluksi ja kuvittelen vain kaiken.
Hui hai. Yhtä kaikki. Ei se vauvakuume mihinkään lähde. Katsotaan mitä tästä eteenpäin :)
 
Hei vaan kaikki, ja :hug: kaikille!

Täälläki olis oireita vaikka muille jakaa. Mutta otan nyt ihan rauhallisesti ja testailen vasta viikon lopulla. Eilen olis pitäny viim. alkaa menkat, mutta ei ole tavatonta että ne mulla venyisi.

Plussatuulia kaikille tähän pinoon :heart:
 
Heips vaan kaikille!

Täällä jotenkin tosi p**** päivä takana. Väsyttää, väsyttää, väsyttää, töissä kiirettä ja kouluhommat painaa päälle. Ja lisäksi vielä meinannu olla krapulaa kun vietettiin vähän pikkujouluja lauantaina. Ja sen kruunasi vielä äsken tullut tieto, että joudun maksamaan ens vuoden puolella noin 1000e Kelalle takaisin opintotuista... Tympäsee niin maan p**... :headwall: Mä vielä syksyllä kävin yhden kelan eukon kanssa juttelemassa noista asioista ja käskin sen laskea että menee kans kaikki oikein eikä tule sitte taisin maksuja. Soitin sitte heti ko. eukolle ja tivasin että ei tainnu mennä sen laskemiset oikein, ni tuumas vaan että oli vissiin tullu sillon sille itelleen joku "ajatuskatkos"!!! Oli melko vähällä etten luuria pitkin mennyt kuristamaan sitä naikkosta... :kieh:

Anteeksi purkaus, mutta ukkokin on töissä niin en sille vielä päässyt avautumaan... :ashamed:
 
Täällä olo on ollut melkein koko päivän (24 / 26-28) tosi menkkamainen. Tuntuu että kroppa on ihan "kypsä" ja räjähtää kohta! Luennolle aseistauduin jo siteellä ja kävin ostamassa parasetamolit ym., vaikka keskiviikkona olen tätiä vasta odotellut paikalle. Vatsassa juilii ja mönkii ja se on todella turvonnut, samoin rinnat on ennätyksellisen turvonneet ja kipeät kuten myös alaselkä luennolla. Mies ihana tekstailee että "menkkamainen olo on hyvin vahvasti yhteydessä raskauteen" tms., no voihan se olla mutta toisaalta menkkamainen olo on vielä vahvemmin kyllä yhteydessä menkkoihin. :LOL: Mut niin se kulta on ihana, mä olen ollut ihan murheen alhossa ja se on tsempannut ettei heitetä pyyhettä kesään kun ei ole viimosta vihellystä vielä kuulunut. Ja itsellekin on siitä tullut taistelutahto, että joo nää on raskausoireita eikä toki mitään kurjia menkkoja! :p Toivoahan tässä vielä on vaikka millä mitalla, kun kerran tätiä ei ole näkynyt. Joku ihan pieni rusehtava tippa vaan iltapäivällä.

Niin ja testasin siis aamulla jästipäisyyksissäni kuitenkin kaverini antamalla herkällä testillä, ja ihan oikein negahan sieltä tuli. Pitkä muuten se odotusaika, varsinkin kun yksin joutuu testaamaan ja päättämään tuijottaako sitä tikkua rävähtämättä vai yrittääkö katsella muualle viiden minuutin ajan muina miehinä. :LOL: Meni fiilikset siitä pariksi tunniksi mutaisiksi, mutta nyt kun on tätä menkkajomotusta niin tuntuu perverssisti paremmalta. Jotakin dramaattista on nyt joka tapauksessa meneillään, joko alkaa uusi toivoa täynnä oleva kierto, tai sitten... Tai sitten ei ala!

Ps. Miten kävi tiinun ovisplussan kanssa? Tosi kutkuttava tilanne..! =)
 
Voi kun pääsis ostaa testejä.. Tekisin jo huomenna testin, jos kaapista löytyis testi tai joku kävis mulle ostamassa :D . Se siitä mun malttamattomuudesta :LOL: :whistle: .

Kn oli viel tiukemmin kiinni ja kovempi kuin mitä eilen oli. Hyvä, että ees yletin. Viime kierrossa, tässä vaiheessa oli jo pehmentynyt kivasti ja oli osittain auki ja aika edessä. Jos en väärin muista.

Mutta nyt menen nukkumaan, että ees joskus menisin vähän aikaisemmin nukkumaan. Kahtoo saanko unen päästä kii.

Hyvää yötä kaikille! :wave:
 
Minä meen kyllä tänään ostamaan sen testin, jos kuukautiset eivät ala. Jännittää, ossankohan käyttää niitä. Toivottavasti ohjeet ovat myös englanniksi eikä vain thaiksi.. Testit ovat kyllä täällä tosi halpoja, että siinä mielessä ei kyllä menetä mitään.. Huomiseen aamuun täytyy kuitenkin ilmeisesti odottaa, vai? Muilla taitaa olla näistä kokemusta?

Haluan kuitenkin tietää, jos tulee vaikka varhainen keskenmeno. Jos tuleekin sitten lapsettomuutta (mulla epäillään pco:ta), niin tiedän ainakin, että pystyn tulemaan raskaaksi.
 
Odottelen kuitenkin perjantaihin ihan suosiolla, jos ei siihen mennes tätiä näy, niin sit testaan. Mutta kylläpä se kerkiää viel tulla.
Hoksasin, että eihään mulla ees oo lompakkoakaan mukana, eikä varmaan siel oo pennin pyörylääkään. Tekis mieli ostaa testi, mutta kukapa sen mulle ostais :saint:
 
heiippa!
täällä alkaa olla jänskät paikat teillä monella :) muakin ihan jänskättää teijän puolesta. tunnostaa että kaikille olisi tulossa plussaa +++++
ainakin hyviä oireita kaikilla.
meikäläinen jo pani pystyyn oman pinonkin tonne joulukuun viimoselle viikolle jonne mun jännäykset seuraavana menee mutta YLLÄTTÄEN ei ole ketään löytynyt sinne mun seuraksi vielä. sattuu tosiaan tän vuoden viimeiseksi plussaksi jos sattuu tärppäämään :whistle: sopivasti joulun ja uuden vuoden väliin :p
joo,mut kuhan nyt tää tädin vierailu loppuu,joko mulla menossa oikeen kp 4 :LOL: :LOL:
mut hyvältä kyllä näyttää nyt verrattuna noihin kolmen viikon tuhrutuksiin nimittäin nyt sitä verta sit niinku tulikin pari ensimmäistä päivää,aivan solkenaan.näytti että rätit ei riitä :$ ja nyt näyttää että alkaa jo loppumaan eli jos nyt tulisi jo suht normi kierto :saint: ois aivan mahtia.
mutta tulkaahan kertomaan kun plussia alkaa tippumaan...mulla on hyvä kutina teistä =) :flower: :saint: :heart:
 
marjonetti: En mie varmaan pystyis olee ees töissä siel, missä sie oot. Minähän omisin kaikkien vauvat itselleni :D . Koko ajan olisin pitämässä sylissä.

Niin kuin aina kaverin puol vuotiaankin omin heti, kun pääseevät ulko-ovesta sisälle :whistle: .

Mie käyn huomenna koulun jälkeen ostamassa testin/testejä. Katsotaan milloin raaskin testailla.
 

Yhteistyössä