** Piinaviikko 47 ** (nostoa)

Ooh, mullekin tommonen jana! :xmas: Sorry Dragon ideasi varastaminen.

Mulla on ollut hiukan yrjöttävä olo tässä "aamulla". Viemäristä tulee kyllä järkyttävä haju, että sikäli ei taas kai ihme! Mikä hemmetti siellä nyt muhii sotkemassa mun raskausoirespekulointeja...

Keskiviikosta on tapahtunut niin dramaattisia muutoksia, esim. rinnat on tosiaan turvonneet ja kipeet, että joko tässä ollaan pieniin päin tai sitten pms:sien hoitoyritykset ei oo tuottaneet niin minkäänlaista tulosta tässä kuukausien aikana..! Oon myös vihainen kuin lohikäärme, siitä hetkestä kipusin ylös sängystä, ja en ole siis vielä edes nähnyt muita ihmisiä tänään... Huooh.

Vieläkin ois mahdollista pistää pms:sien piikkiin kyllä vissiin...?

Muksaa päivää kaikille!

Koodi:
 
Pyöräilin tänään yhteensä 17 km! :eek: Töihin-kotiin-porukoiden-kotiin.. Ja kun tulin kerhon pidosta kotiin, niin oli mieletön vastatuuli ja satoi lunta. Oli ihanan raskasta.

Sitten kerhossa innostuin kerholaisten kanssa hyppii hyppynarua, limboamaan (olen joskus ollut siinä todella hyvä.. Oma kehu haisee joo.. Mutta ei tehny niskasärylle hyvää) ja pelailee speden speliä :D :whistle:

Ennen kerhoa vihloi vasenta rintaa ja eilen oikeaa. Vuorotellen :LOL:

Ja viiltävä kipu tuli töissä vasemmalle puolelle alavatsaa.. Pirhana, että sattui.

Mutta nyt saunaan! :wave:
 
Bee
Alkuperäinen kirjoittaja marjonetti:
Ei voi olla totta, ihanaa Bee!!! Onnea kamalasti! Mietinkin mitä sulle kuuluu, kun alkoivat olla testipäivät käsillä. :)

Oletteko tosiaan noin kauan yrittäneet?! Kerro heti mitkä fiilikset, varmaan aivan pilvissä? Oliko plussa ihan selkeä, minkälaisia oireita -ihan kaikki!!! :D

Voi kiitos, kiitos!! =)
Juu, noin kauan on yritystä takana ja vihdoin tärppäsi! Toivottavasti pysyy pieni mukana menossa! Olo on epätodellisen onnellinen, liikaa ei vielä uskalla iloita. Päivä kerrallaan.. :)
Plussa oli Aconin testissä aika haalea, mutta testasin Viljalla uudestaan ja siihen tuli ihan selvä viiva. Aamulla on vielä pakko varmistaa uudella testillä.. :D
Oireita ei ole oikeastaan mitään, rinnat on kipeät (aina oviksen jälkeen), valkovuoto holisee (normaalia) ja väsyttää tosi paljon! (ei niin normaalia..) Siinäpä ne!

Toivon paaaaljoon lisää plussia tähän pinoon!!!!!!! Olette ihania! :flower:
 
Käynpäs tännekin kirjoittelemassa tuntemuksiani. Kävin tuossa saunassa ja suihkussa tunnustelin ihan huviksein kn:n tilanteen. Oli takana (just yletin koskettamaan), kiinni (ainakin luulen niin) ja kova.

Huomenna taas sit töihin..
 
marjonetti: Mie en silleen säännöllisesti tutkaile tuota kn.. Aina silloin tällöin vain. Enkä mie tiiä minkälainen sen kuuluisi olla missä vaiheessa kiertoa. Varsinkin silloin, jos sattuis olemaan raskaana.
Itse en kyllä usko siihen, että olisi vieläkään tärpätä.

Painokin oli pudonnut viikossa -1,4 kg! Olin, että mitä :eek: , kun astuin vaa'alle aamulla.

Näin on mun painonpudotus sujunut tähän mennessä:

22.10.2007: 72,3 kg
29.10.2007: 71,0 kg (-1,3kg)
02.11.2007: 70,6 kg (-400 g)
09.11.2007: 71,6 kg (+ 1kg)
16.11.2007: 70,2 kg (- 1,4 kg)

Pudotus yhteensä: 2,1 kg

On hyviä ja huonoja.. Viime viikon tulos kyl ihmetyttää vieläkin, koska tällä viikolla söin kuin hevonen, korvapuusteja ja voisilmäpullia.. Ja mitähän vielä? Ja on tippunut noin paljon.

Jokohan liikunta alkaa sitten vaikuttaa.
 
Hirmuisesti onnea BEE!! :hug: :heart:
Ja Red Dragonille myös onnittelut painonpudotuksesta, hieno juttu!
Tänään oli ekaa kertaa kuvotuksen ja pahanolontunnetta aamulla. Tai ei oikeastaan heti aamusta, mutta aamupalan syönnin jälkeen aina siihen saakka että söin lounaan. Toivottavasti ei johdu alkavasta vatsataudista, jota täälläpäin on kovasti liikkeellä, vaan jostain ihan muusta...! ;)
Huvikseni aloin myös mittaamaan lämpöjä, mun normaalilämpö on noin 36,4 ja koko tän viikon on ollut aina mitattaessa 36,8. Eihän tuo nyt iso ero ole, mutta mulle tulee tosi harvoin edes kuumetta ja yleensä jos olen tulossa kipeeksi niin lämpö päinvastoin laskee eli saattaa mennä alle 36 asteen aika herkästi.
Elikkäs jotain kummaa on kehossa tapahtumassa... =)

Pakko kuitenkin itteä aina välillä toppuutella kaikkien näitten oireiden keskellä, että menossa on KUITENKIN vasta eka luomukierto ja keho voi oireilla hormoonitason vaihtelun takia, kun lopetin ehkäisyrenkaan tosiaan vasta tämän kierron alusta.
Mutta toivotaan parasta, että nää kaikki oireet ois merkkejä raskaudesta! Enää viikko ja sitten ollaan aika paljon viisaampia asian suhteen! :) -jännää-
 
hyvää viikonloppua kaikille :) itselläni se ei taija alkaa kovinkaan hyvin sillä taitaa täti pyyhkästä paikalle viimeistään huomenna :ashamed: :headwall: ja niin ku olin jo varma kun oireita ollu ilmassa ja sit kun bongasin sen digi - oviksenkin ja peitot heilui juuri oikeaan aikaan ... ja pyh sanon minä. tänään oli siis 15päivää tuosta toissa perjantaisesta oviksesta ja kerkesin jo testejäkin tekemään toissapäivänä mutta negaa silloin näytti,oli kyllä sellanen vilja testi joka vahvuudeltaan 25 . tänään sitten erittäin herkällä ja negaa sekin näytti. mutta kun ei haluu uskoo kun mukamas niitä oireitakin on :( :whistle: ei ole kyllä hirveen täti tunne ees ku ei käy mahaankaan jne. jne. (tisuleissa ollu kyllä jomotusta aina silloin tällöin oviksen jälkeen,mutta ei oo jphtunu tädistä siis) ja mulla ei kyl koskaan jomottele tissejä. joten senkin tietty heti laskin raskaus oireisiin :whistle: mutta nyt sitten ku kävin vessassa niin vähän tuli vaaleanpunaista eli SAAMARIN TÄTI PIIPAHTAA TAAS KYLÄÄN!!!! huomenna varmaan viimeistään että se tästä kierrosta.

multa puuttuu tuolta listasta että tämä oli yrityskierros 5

alkas nyt kunnolla noi menkat (kestää tietty taas sen 3viikkoo tuhrutusta :headwall: ja tääkin kierto oli sit melkeen sen 40päivää :eek: hoh hoijaa. seuraavaa ovista voi sitten odotellakin melkeen 4viikkoo |O |O |O MUTTA ihan 100% en ole vielä kirvestä heittäny kaivoon ennen kuin täti kunnolla tulee....**täällä yrittää epätoivoisesti pitää toivoa yllä viimeseen asti** tää on sitä suomalaista sisua ;)
 
Olipa hienoja uutisia täällä! Paljon onnea plussasta beelle! =) :flower: Toivotaan että onnesi tarttuu tässä ketjussa!

Miilukka: eikös pieni vuoto kuukautisten oletettuun alkamisaikaan on ihan tavallista, vaikka raskaana olisikin? Ei kannata sitä kirvestä (luin iviestistäsi että "kivestä" :eek: ) ihan kokonaan siis mun käsittääkseni kaivoon heittää. Tulethan kertomaan miten asiat etenee. =)

Mulla on ollut aika seesteinen olo, ensimmäistä kertaa sitten viikon takaisen oviksen oon pystynyt lukemaan kunnolla tuntien ajan ja keskittymään tenttikirjaan. Eilen ajatuskin oli vielä aivan mahdoton. Tänään ei ole myöskään ollut kummempaa fiilistä siitä että olisin nyt raskaana. Se heilahti ihan yhdessä yössä. Samoin muuttui se, ettei se ajatus nyt ihan niin maailmanlopulta enää edes tunnu. Mulla on niin normaali ja tavallinen olo tänään, että jos ei-raskaus tuntuu tältä niin eihän siinä sitten mitään pelättävää voi olla. En tiedä. Outoa kuinka mielialat ja suhtautuminen koko asiaan heittelee.

Jouduin hakemaan apteekista tänään kirottua voidetta eilen puhjenneeseen hiivaan. Farmaseutin mukaan puikkoja ei saa käyttää, jos on raskaana, ja periaatteessa oireetkin pitäisi varmistuttaa lääkärillä ennnen käyttöä. Mutta kun en edes tiedä olenko, ja onhan nää hiivan ihastuttavat oireet nyt aika päivänselvät.. Mulla on tätä ennenkin ollut.Oon vanhempien luona toisella paikkakunnalla viikonloppukylässä ja uhkaavan hoitajalakon takia uskon että arvauskeskuksessa on nyt parempaakin tekemistä kuin käskeä mua ostamaan se sama voide jonka apteekista nyt itse hain. En voinut myöskään olla kysymättä häneltä, josko hiiva voisi olla oire raskaudesta, kuulema ilman muuta voi. Hormonit heittelee jne. Tiedä sitten. Vatsan peitteen alla ei ole enää sitä pingottunutta fiilistä mikä siellä on tän viikon ollut, vatsa on muutenkin palannut normaaliksi... Sanoisin tänään 39% todennäköisyydellä raskaana. :|

Toivottavasti saadaan kuitenkin plussia pikaisesti lisää tähän pinoon! =) Tsemppiä kaikille.

terkuin anneke,
kp 22/26-28
 
Moikka kaikille! :)
Hyppäsin tuolta kesävauvoista haaveilevat, teillä käymään. Anneken kirjoitus, kiitos siitä! Mulla nimittäin hiivan oireita toista päivää, limakalvot kuivan oloiset ja sellaista salakavalaa pientä kutinaa. kp 25/33. Mietin vaan että mistä erottaa sen hiivan ja mahdollisen tulehduksen..tai jotain? Mietin kans että pitäs käydä lääkärissä..mutta niin kuin sanoit, taitaa olla aika (pieni) vaiva, kun lakko painaa päälle. Muistan joskus kokeilleeni semmosia puikkoja, millä tasapainotetaan ph:ta ja bakteerikantaa! Mutta jos niitäkään ei saa käyttää.. Kääk! Mitä tässä pitäisi tehdä? :|
Oikein ihanaa Lauantai päivää kaikille! :heart: :heart:
 
:wave: mukavaa lauantaita! MINUT VOI SITTEN TIPUTTAA! tänä aamunahan se täti sitten tuli ryminällä. nousin sängystä niin sai vessaan juosta suoraan ku tuntui että housuihin valahtaa sellanen lasti.ja tosiaan sieltä hulahti sellanen määrä verta ett hui :eek: ja just ku pääsin sanomasta että mulla tuhruttelee vaan sen kolme viikkoo :headwall: :eek:
mut mä olen täällä tänään suht positiivisella mielellä kun kierto lyhentynyt nyt oikeesti joka kerta....nyt tuli 38 tän pituudeksi. ja sit ku kuitenkin ovuloin ja se aika näihin menkkoihin oli se 16päivää eli normaali pituus. luulin jo että mulla pitkien kiertojen takia saattaa olla liian lyhyt toi väli.
mutta nyt vaan uuteen kiertoon ja tärppiin. meinaan ostaa taas niitä digi-testejä vaikka pirun kalliita ovatkin. niillä sain siis nyt sen elämäni ekan ovis-plussan. kaapit on kyl täynnä noita liuskojakin mutta nyt vannon ton clearbluen nimiin :LOL:
voi ku nää oiski ihan normi pituiset menkat eikä sitä 3viikkoo mitä mulla ollu nyt pari viimestä kertaa.ainakin alkaa nää todella lupaavasti kunnon rytinällä :whistle:
löysin netistä muuten kivan ovulaatio/raskaus kalenterin joka näyttää nää hedelmällisimmät päivät ym. omien tietojen mukaan ;)

http://www.yourdays.com/

mutta nyt sitten oottamaan ett täti lähtee kylästä ja sitten ovista bongaamaan :)
 
Miilukka: Pahoittelut tädistä! :hug:

marjonetti: Kyllä harmittaa ihan vain sen takia, että rupesin lihomaan ja se tiputteluvuoto oli karseaa! :x Kolme kuukautta kestin sitä.. Ja viel ois pitäny kestää kolme kuukautta, sitten ois kuulema loppunut.. Niinhän sitä siitä sanottiin, että puol vuotta saattaa tiputteluvuodot kestää.. Mutta ei mun kärsivällisyys ois enää kolmea kuukautta kestänyt. Entä kuinka lihava oisin jo silloin ollut :eek: .

Eli tuossa on syy minkä takia otatin pois.. Ei meillä sillä lailla ollut kolmas ees suunnitteilla, mutta miehelllä tuli mieletön vauvakuume ja sai nostettua mun kuumeen kans ylös :heart: .

Mutta nyt koiruliinin kans lenkille ja vähän siistii paikkoja ennen kuin kaveri tulee kylään kolmen poikansa kanssa :D . Nuorin puol vuotias :heart: .

Ihanaa oli herätä klo 11. Tytötkin nukkui kiltisti koko yön. Esikoinen tuli jossain vaihees meidän väliin nukkumaan. Mutta silti mulla tää väsymys vie voimat..

Mutta nyt on mentävä, kun koiruliini oottaa jo tuos vieres :D
 
ulkomailta näköjään löytyy clearbluelta digitaalinen ovistesti johon voi ostaa lisää tikkuja :) ei ole siis mikään kertakäyttöinen :p
hintaa tulee kyllä parisataa egee johon kuuluu laite ja tikkuja 40kpl. lisää voi ostaa erikseen sitten noita tikkuja kun ja jos loppuu. (tikkuja myydään 20kpl laatikoissa joten yhdelle aloitus pakkaukselle tulee joku 170-180egee varmaan hintaa)itse tilasin siis heti 40kpl noita tikkuja ja ton koneen joten tuli ton parisataa maksamaan. hui...en uskalla kyl kertoo ukolle tuon hintaa!!!!

http://www.aijaa.com/v.php?i=1237298.jpg

meikähän pani tilauksen vetämään vaikka maksaakin aika paljon. eiköhän se maksa itsensä takaisin kun voi aina noita pelkkiä tikkuja ostaa lisää. nyt odottelen innolla pakettia :whistle:
 
Bee
Red Dragon: Jos päivittelet listaa niin LA olis ovulaatiosta laskettuna 27.07.2008 :heart:

Tänne ei mitään erikoista, huomenna 4+0 ja testi näytti aamulla jo aikas vahvaa viivaa. (pakkomielle testailla ja katsoa vahvistuuko...) Vatsa turvoksissa ja välillä menkkamaisia jomotuksia + älytöntä väsymystä!

Plussatuulia teille kaikille! Seurailen pinon loppuun ja jännäilen teidän puolesta! :hug:
 
Bee: La lisätty :heart: Viel kerran todella paljon onnea! Mie oon sulle niin kateellinen!

Itse kävin tänään katsoo miehen tädin kanssa Edwin Laineen teatteriesityksen. Oli älyttömän hyvä!

Ja viel ihanampaa oli tulla kotiin: eilen oli hiukan riitaa ukon kanssa, niin toinen vietteli minut :p :heart:
 
Pahoittelut Miilukalle! :(
Parempaa onnea ensi kerralle. :hug:

Meilinde:
Mietin vaan että mistä erottaa sen hiivan ja mahdollisen tulehduksen..tai jotain?
Sympatiat sinne! Ei oo mukavaa. Kannattaa varmaan kyllä käydä lääkärissä jos mietityttää, älä ihmeessä ota mun vastuuttomuudesta mallia! :whistle: Mulla itselläni vasta viime viikolla muusta syystä tehtiin virtsasta esim. klamydiatesti ja virtsaputkentulehdustesti vai mikä se oli, eikä ollut ainakaan näitä ilkimyksiä silloin... Senkin takia plus aiempaan kokemukseen perustuen aika vähällä miettimisellä tän tuomitsin hiivaksi. Mulla on siis nyt käytössä Canesten-voide, siinä sanotaan mm. seuraavaa:

"[--]Tulehdukset ovat yleensä Candida-hiivasienen aiheuttamia ja oireina saattaa esiintyä kutinaa, polttavaa tunnetta sekä valkoista tai kellertävää vuotoa."

"Ennen lääkkeen käyttöä tulisi huomioida seuraavat asiat:
Emätintulehdukset
Hoitoa ei pitä aloittaa ilman lääkärin määräystä:
- potilaan ensimmäisen emätintulehduksen yhteydessä
- kroonisissa toistuvissa tulehduksissa (väh. neljä edellisen vuoden aikana), jotta voidaan poissulkea sienitulehduksille altistavat sairaudet
- alle 16 v. tai vaihdevuodeiässä [--] jotta voidaan poissulkea klamydia-infektiot ja syöpä
- jos esiintyy pahanhajuista vuotoa, jonka aiheuttaja voi olla muu sairaus kuin sieni-infektio."

"Raskaus ja imetys:
Canesten emulsiovoidetta voidaan käyttää raskauden aikana. Oikean diagnoosin varmistumiseksi, tulisi emulsiovoiteen käyttö aloittaa raskauden aikana vain lääkärin ohjeen mukaan. [--]"

_ _ _
Täällä on todella paska päivä päättymässä, pienimuotoinen kriisi yhden perheenjäsenen kanssa sekotti koko päivän. Johti siihen, että aloin parkumaan julkisella paikalla, myöhemmin nielin kyyneliä ruokapöydässä ja koko illan kun piti lukea. Jotenkin se sovittiin mutta mun kohdalla on kyseessä niin kauasmenevä asia, että en voikaan välttämättä heti antaa mennä vaikka tämänpäiväinen selkkaus olis varmaan ollut ulkopuolisen silmään aiheeltaan lähes mitätön. Sattui nyt vaan nousemaan pintaan teiniajoista asti haudotut angstit ja pettymys tähän perheenjäseneen, mukini tulvi ylitse niin sanotusti ja sai aikaan ihan hirmuisen ylireaktion. Tosi surullista. Tuli sitä sitten ruodittua muidenkin perheenjäsenten kanssa, joten aika ahdistava päivä tosiaan.

Siispä tänään siis taas täysin poiketen eilisen fiiliksistä houkuttelisi hirveästi tehdä alkuraskauden näyttävä testi mahdollisimman pian, että tietäisin että onko siellä joku sotkemassa mun hormoneita vai oonko muuten vaan tulossa hulluksi, hoh. Ois niin ihanaa tietää että tää suunnaton kiukkuisuus, herkkyys ja ahdistus ja ylireagointi johtuisi jostain niin yksinkertaisesta tervetulleesta syystä, ois helpompi suhtautua. Toisaalta en missään nimessä halua tikkuuni hämäävää hipaisuplussaa... :( Miten te muut jaksatte odottaa?

Terkuin, anneke kp 22/26-28
 
Huomenia!
Kiitos Anneke vastauksestasi! :heart:
Mulla rupee oireet helpottaa jo..ihme kyllä. En ole vielä lääkinnyt millään, mutta hyvä tietää että canesten voidetta saa käyttää. Raskauden aikana, loppuvaiheessa mulla oli muutaman kerran hiiva, taidettiin hoitaa, jos oikein muistan niin puikoilla.
Mutta arvaas mitä tuossa vaiheessa kiertopäiviä se voi olla merkki mahdollisesta raskaudesta! :heart:
toivotaan että näin olisi, eiks vaan.. :)

Meilinde kp 26/33

Joskus kun tunteet tekee meille tepposet oikein kunnolla,(mun mielestä se on kuitenkin aina positiivinen asia) ja nostaa myrskyn, se on merkki siitä että joku asia on selvitystä vaille ja kipeästi. Se on puhdistavaa, että saa päästää oikein kunnolla irti ja se on myös välttämätöntä, vaikka siinä voi loukatakin toista. Sehän ei ole koskaan rakentavaa siinä hetkessä, sen aika on myöhemmin.
Kaikki tunteet on oikeita! Anna anteeksi itsellesi! :hug:
 

Yhteistyössä