**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Tervetuloa Kete ja Petkat! :flower:
Petkat: Mulle kanssa siirrettiin kaksi huonolaatuista (mitään ei kehittynyt pakkaseen saakka) ja niin vaan ekasta IVF:stä plussa! On tätä vaan vieläkin vaikeaa uskoa...
Pikkuperho: Et usko, että mun alkoi tekeen mieli tonnikalasalaattia! Ongelma mun "kunnon ruuan himossa" on se, että himoitsen myös kaikkea suolaista ja rasvaista (esim. juustoja). Harmi, kun suuri osa näistä himojen kohteista on "kiellettyjen" listalla. Tekee vähän niinku ennen vanhaan krapularuokaa mieli. Yksi rullakebab tänne, kiitos! :LOL:
Huonoa oloa ei oo havaittavissa ja muutenkin oireilu loistaa poissaolollaan...
Oon asiasta "hieman" huolissani. Tietääkö kukaan millainen keskenmenoriski on näillä viikoilla, kun ikää on kolkyt vee ja rapiat? Ja onko nyt siis 5. vai 6. raskausviikko?
Verna + nuppu 5+2
 
Verna sulla on nyt kuudes viikko menossa, koska viisi viikkoa on jo täynnä ja kuudetta mennään =) ymmärsitkö mun sekavasta kerronnasta :LOL:
Mä tein sitä tonnikalasalaattia kaks kulhollista ja söin sitä kahteen otteeseen päivän aikana ja nyt illalla tuli taas nälkä ja vedän tässä leipää. Heti kun se näläntunne tulee, niin tulee myös ihan lievä kuvotuksen tunne. Kai ne on sitten yhteydessä toisiinsa..

Taidan saada ultra-ajan viikolle 7+ ja vieläpä ilta-ajan. Nyt alkoi kyllä stressaamaan, pelkään että kiroan koko raskauden, kun uskallan mennä tuommoista varaamaan :|

petkat onnea plussasta ja tervetuloa :flower:
 
Petkat tervetuloa tähän parempaan piinailuun :flower:

Verna googlailin noita keskenmenoriskejä, ja suomalainen tutkimus sanoo, että km-riski hoitojen jälkeen on 17-20%, luomuillen 14%, ja että suurin osa tapahtuu ennen 8. viikkoa. Jos nainen tai mies on kovin vanha, tai nainen kovin laiha tai lihava tai taustalla useita keskenmenoja niin se lisää riskiä. Alkion laadulla ei ole merkitystä. Joskus noi tilastot on niiiiiiin masentavia, mutta en nyt jaksa enempää pelätä, älä sinäkään tai te muutkaan. Ne on kuitenkin vain tilastoja!!
 
:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

....................Punktio....Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.....VL...........17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.....VL...........17.1.......1.6.......
Tinka-.............26.4.....GRA.........17.1.......2.6.............14.6.... ..
riksu82...........26.4.....OVU.........17.1......28.5..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.......
Pikkuperho.....30.4......AVA.........21.1.......
Illusia76.........30.4......TAYS........21.1......8.6..............15.6.......
karmilla..........30.4......FER .........21.1......7.6....
Lapinhullu......30.4.....TAYS/........21.1......
KeTe10............3.5......VL............24.1......10.6........
PetKat.............3.5......TAYS.........24.1......10.6.......
 
Kiva, kun pääsee mukaan. Kiitos. :)

KeTe10, me mennään sun kanssa ihan samaan tahtiin. =) Sain kans juuri ajan ekaan UÄ:een ja se on 10.6. Taitais meidän laskettu aika olla 24.1. (ainakin jonkun laskurin mukaan), jos pysyvät matkassa mukana nuo asukkaat!

Verna, kiva kuulla, että on samanlaisia tilanteita ollut muillakin. Mä kans harmittelin sitä, ettei meillä jäänyt pakkaseen mitään, vaan ainoastaan kaksi huonoa alkiota saatiin. Ei kyllä ollut ollenkaan odotuksissa, että siitä mitään hyvää seuraisi. Mutta ihanaa, että joskus yllättää näinkin päin!
 
Jouduin sitten soittamaan aamulla klinikalle uusiks kun se HCG lähete ei ollu eilen tullu,Nyt lupasivat sen tulevan HUOMENNA, parempi olis, koska mulla on maanantaille labraan aika!Mä oon varma että tää tuo taas huonoo onnee..onneks en oo yhtään" stressiherkkä ihminen..
 
Tervetuloa ja onnea KeTe ja PetKat!

Mua on kiinnostanut kummasti tuo jäätelö myös, mutta makuna Ben&Jerryn cookie doug... :ashamed: ja herneet on selvästi ollut hyviä kun olen halunnut niitä salaatin lisäksi joka päivä ja reilusti. Tänään tuli vesi kielelle kun näin kaapin ylähyllyllä hernekeittopurkin. Nam!

Paiju: Muistaakseni eka neuvola oli viikoilla 7-10,mutta mun neuvolatäti sanoi että ottaa sen mielellään 8 + jotain päiville ja mulla se on 9+0 päivänä.

Petkat: Mä käytän myös nenähuuhtelukannua ja se on ihan huippu!!

Pikkuperho: Mulle tuli taas ultra- ja neuvola-ajasta sellainen olo, että tämä on todellista kun varaan aikoja eikä omaa mielikuvitusta tai haaveiluja. Tuntui myös hyvältä sanoa ääneen että on raskana. (siis miehellehän mä hoen sitä koko ajan..:LOL:)On kyllä käynyt mielessä että miten surkeana sitä sitten on jos joutuu aikoja perumaan. Surkeana sitä olisi joka tapauksessa joten ajattelin että menisi sitten siinä samassa surkeudessa.

Karmilla: Tosi ärsyttävää että joudut odottelemaan viikonlopun yli!

Mä en malta odottaa että päästään kertomaan mun perheelle ensi maanantaina raskaudesta! :heart:
 
Kävin lueskelemassa... Aikamoinen ällö tunne päällä koko ajan... Mitään ei tee mieli syödä! Voi että te ootte ollu rohkeita ja varailleet neuvola aikoja! Hyvä te!

Mua on nyt taas alkanut pelottaan kanssa uudelleen keskonmeno. Meitä on nyt niin paljon täällä et onhan se tilostollinen ihme, jos kenellekään ei kävis mitään! Mut toisaalta kylhän tämmönen plussa määräkin jo jokin ihme on! Mulle viimeks sanottiin et jos ultrassa näkyy sydämen syke niin sit ois jo aika varmoilla vesillä.
 
Vielä tätä keskenmeno-asiaa (tämän jälkeen en aio kirjoittaa aiheesta mitään, enkä edes ajatella, mutta tämä nyt vielä kauhistutti taas kerran...anteeksi hermoiluni)Kuuntelin juuri parin kaverin kertomuksia keskenmenoista, toisella tuli viikolla 12 kauheilla kivuilla ja vuodolla yks kaks. Toisella todettiin vk 12 ultrassa, että oli ollut kuolleena jo pari viikkoa. Ei tehnyt siinä yhteydessä mieli mainita, että just täällä alkuraskautta piinaillaan. Eipä voi kuin toivoa, että saataisiin kaikki säästyä moiselta!!

Varasin minäkin sitten neuvolan, ja meidän hoitaja halusi jo aika aikaiseksi 8. viikolle, joten se on sitten 1.6., 7+1 päivänä. Hui! Onkohan tuossa jotain logiikkaa, että menee noi aloitukset noin eri viikoille?
 
PetKat Tervetuloa ja onnittelut plussasta :heart:

Hmm, taidanpa minäkin googlettaa mistä numerosta meidän kunnasta pitää varata neuvola-ajat... Jospa tuon uskaltaisin minäkin kohta varata. Voihan sen numeron ainakin jo valmiiks ettiä :LOL: Kävin tänään työkaverin kaa kattelemassa kesävaatteita. En uskaltanut ostaa mitään. Tiedän kyllä, ettei se maha ehdi kesän aikana hirveesti vielä kasvaa, vaikka kaikki menis hyvinkin. Mutta jotenkin tuli vaan olo, etten uskalla ostaa mitään väljempää vielä :ashamed: Järjetön väsymys ollu koko illan. Kotiin tultuani olen vaan maannut sohvalla torkkuen. Kai se hellekin osaksi vaikuttaa.
 
Kyllä laittoi pitkä työvuoro jalkojen päällä alavatsan taas kipuilemaan :| Ei ole mitään pahan tuntuista kipua, eikä menkkamaista, vaan sellasta että tuntee seisseensä :LOL: en osaa paremminkaan selittää. Mulla on myös nyt illalla vihlassut alapäätä lähes joka kerta, kun olen lähtenyt paikaltani kävelemään tai sitten istahtanut tuolille. Outoa.

Soitin sen hcg-arvon tänään ja se oli eilen, eli pp16 1591. Ihan hyvä siis. Tuosta jos laskee alaspäin, niin pp12 se on ollut noin 400. Ja aikasemmissa tärpeissä pp12 arvot ovat olleet 300 ja 600. Siihen samaan haarukkaan se menee näköjään. Mutta eipä sillä ole merkitystä.

Mun kauhuviikko alkaa huomenna. Se kamala, kamala kuudes raskausviikko :'( Viimeksi meni yhtäkkiä kesken rv 5+0. Ekalla kerralla tuli tuhruttelua 5+3 ja verinen vuoto kipuineen 5+5. Mä tuun varmasti hulluksi tulevan viikon aikana :/

Töissä tuli yhtäkkiä kamala väsy, kai sen voi uudeksi oireeksi laskea. Yleensä en tipahda noin kovaa kesken vuoron. Olisin voinut seisaalleni seinää vasten nukahtaa sekunnissa. Onneksi se meni sitten ohi kahvikupillisella =)

Karmilla toivottavasti se lähete tulee ja pääset kokeeseen pian =)
 
Ihanaa, et on tällanen paikka, jossa samoja fiiliksiä jaetaan. Luomusti raskautuneilla kavereilla on vaan niin erilaiset ajatukset...
PetKat Meil on tosiaan ihan samat päivät =) Toivottavasti tammikuussa puhkutaan yhessä :/ Siirrettiinkö sulla 1 vai 2?
Tinkalle Kiitokset listauksesta! Meitä tosiaan on paljon, kuten Riksu82 totesi. Toivotaan, et kaikki pysytään mukana ja synnytetään ikäryhmänsä ensimmäiset vauvat tammikuussa :heart:
Täällä yritän tottua elämään raskaana. Hieman väsyttävämpi olo ja rinnat turvoksissa. Muuten vointi ok. Vaikeampaa on nää elämäntavan muutokset; kahvia vähemmän, ei tupakkaa, muistaa ottaa vitamiinit ja syödä säännöllisesti :) Ja pitää paino kurissa, ku en haluis siihen sok.rasitukseen. Meijän kaupungis joutuu, jos BMI ekalla käynnillä >25 :$
Klö VL:sta sano, et varaisin nlan vasta ekan uä:n jälkeen, mut aattelin soittaa ja sanoo tilanteesta. Kesäsin ajat ihan salee kortilla.

Uutta tilannetta ihmetellään ja jännitetään varmaan kaikki :) Kauniita unia, vauvantäyteisiä kuvia :heart: :heart:
 
Kete meillekin sanottiin VL:stä, että neuvola vasta ultran jälkeen, mutta varatessa hoitaja oli iloinen, että jo soitin kun on se Kesä. Sanoin, kyllä että koeputken kautta on tullut ja ultra vielä katsomatta, mikä oli ihan ok.

Nyt on luget loppu, ja tosiaan, ei ole olo muuttunut (huh).
 
Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta. B)

Kylläpä te olette olleet rohkeita, varanneet jo neuvola-aikoja! Mä en kertakaikkiaan uskalla sitä tehdä. Kärvistelen vaan ja odotan kesäkuun 10. päivää ja ultraa...

Mutta, vaikka riksu82 oletkin oikeassa noitten tilastojen kanssa, niin ONHAN se mahdollista, että me olemme kaikki niitä onnistujia ja epäonnekkaammat ovat muualla. :) Vaikka itseäkin kyllä pelottaa tuo, että päätyy olemaan sitä ikävämpää puolta tilastoista... :/

Kaikille tekisi mieli kommentoida jotain, mutta Pikkuperho erityisesti jäi mieleen... Toivottavasti tämä sulle vaikea viikko on pian ohi ja uskallat aloittaa iloitsemisen ja toivomisen vähän isommalla vaihteella!

KeTe10 Olisi kyllä hurjan hienoa, jos täällä samaa tahtia jatkeltaisiin aina loppuun saakka. :) Olisi kiva vertailla tuntemuksia ja kokemuksia. Meillä siirrettiin kaksi alkiota. Ollaan ilmeisesti niin epätodennäköisiä onnistujia, ettei tarttenu ees kauheesti perustella toivettamme. Onko se nyt sitten hyvä vai paha... Alkiot oli tosi surkeita (Ovumian luokituksella 1,5 - eli ihan hilkun parempia kuin ne, jotka heitetään roskiin) ja niitä tuli vaan kaksi, mä oon julkisissa hoidoissa ihan vanhimmasta päästä (38), mulla on turhan paljon tuota elopainoakin ja ikinä ennen ei ole plussia näkynyt... Mut mitäpä tuosta, jos kaikkia todennäköisyyksiä vastaan me sitten onnistutaankin. Silloin olisi aivan sama, vaikka surkeat lähtökohdat onkin. :D
 
Petkat, kyllä sun nyt vaan kannattais varata se eka neuvolakäynti. Jos varaat sen vasta ultrasi jälkeen 10.6 niin voi olla ettet saakaan samalle viikolle enää aikaa. Ekalla käynnillä myös sovitaan aika niskapoimu-ultraan.
 
Petkat kiitos tsempeistä =)

Aamupäivä nieleskellään palaa kurkusta alas ja iltapäivällä on niin väsy, että pakko lepuuttaa aina toista silmää hetken aikaa ja toisella silmällä tarkkailla työntekoa :LOL:
Noh, kestän kyllä nämäkin, kunhan ei menisi kovin äkkiä oksentamiseksi. Ei siinä muuta, mutta pienet henkilökuntatilat ja muutenkin vähän henkilökuntaa. Johan siinä kaikki arvaisivat tosi nopeasti, että mistä on kyse.

*haukotus*

Menis päikkäreille =)
 
Voi Pikkuperho! Toivotaan että ensi viikko menee nopeasti vaan ohi ja pelko hellittää!

Tänään tulin oikein iloiseksi kun oli ennen lounasta ja vielä sen jälkeenkin pientä kuvotusta havaittavissa. Meni ohi kun söin löunaan jälkeen vielä omenan. Siitä muutama tunti eteenpäin niin taas alkoi nousta pala kurkkuun. Ei kyllä vielä yhtään sellaista että olisi jo oksennut lähellä. Miten sitä voikin olla niin iloinen siitä että on huono olo! :LOL:
 
Voi Pikkuperho :hug: :hug: , tsemppiä ihan hirmuisesti tulevalle viikolle! Varmasti pelottaa :$ Toivottavasti kaikki menee hyvin :heart: Pitkät ajat on varmasti edessä.

illusia76 kai se täytyy varata ens viikolla... =)

PetKat Meillekin siirrettiin kaksi alkiota, yksityisellä ollaan hoidoissa. Lääkäri totes, et mun ruumiinrakenne sopii hyvin kaksosraskauteenkin ja että kun nää hoidot on ollu niin vaikeita, niin voidaan laittaa 2. Ekassa hoidossa ei tullu ku 3 rakkulaa, joissa vaan 1 epäkypsä solu. Tässäkin hoidossa hevoskuurilla vain 3 solua, mutta joista 2 kullannuppua jakautui hienosti ja siirrettiin mukaan :heart: Mitäs luulet onko molemmat teillä tarrannu? Ite en oikein tiiä, veritestissä en ole käynyt. Lääkäri arveli, et molemmat ois tarrannu, kun plussa pärähti heti vahvana tikkuun. Jännittää mitä ekassa ultrassa näkyy...

Tinka- Minäkin nieleskelin, kun tultiin miehen kanssa töistä kotiin. Onnelliseksi tulin minäkin siitä =) Ihania noi bola-korut, täytyy varmaan tilata vähän myöhemmin itellekki :heart:

Peloista: Jännä juttu, olen ollut vähän huolissaan, kun mahassa ei ole pariin päivään ollu juuri tuntemuksia ja nyt kun tuntuu alavatsalla, niin taas huolestuttaa :ashamed:
 
Kiitos tsempeistä ja haleista Tinka ja Nemi77 :heart:

Alkioiden määristä Mulle on siirretty kolmesti yksi alkio ja tuloksena negaa. Ja nyt kolmesti kaksi alkiota ja kaikista plussaa. Ekan ja tokan raskauden hcg-arvoissa oli tuplaten eroa, joten olisko tokalla kertaa ollu sit kaks matkassa..? Sitä on tosi vaikeeta sanoa, kun hcg:n kehittyminen riippuu siitäkin, että tarraako se alkio kiinni lähes heti vai vasta viides päivä :)

Mä ihan rehellisesti sanoen toivoisin, että tulisi yksi lapsi kerrallaan, mutta olisin toki maailman onnellisin kahdestakin :heart: Pelkään vaan jo valmiiksi sitä huolen ja murheen määrää siinä kaksosraskaudessa. Tätä pelkoa varmasti lisää eräs nettituttuni, joka hoidon jälkeen odotti kaksosia ja joutui synnyttämään jo ennen rv 24. Toinen menehtyi valitettavasti heti, mutta toinen on sinnitellyt jo yli kuukauden :heart: Toki tiedän sitten vastaavasti hoidoilla saatuja kaksosia, joiden raskauksissa kaikki mennyt hyvin. Ne on vaan nuo ikävät asiat, kun jäävät mieleen aina tietysti :/

Hitsi, nukuin kolmen tunnin päiväunet. Varmaan tulee uni hyvin silmään yöllä :LOL:
 
Nemi77 älä huoli, se on ihan normaalia, että oire kun oire huolestuttaa ja oireettomuus huolestuttaa :hug: mähän olen huolehtimisen mestari, mutta oon koittanu itteeni välillä rauhottaa, että se kuuluu asiaan, että oireet tulee ja menee.

Miksiköhä toisia on niin helppo lohduttaa ja rauhottaa, mutta itseä ei :p
 

Yhteistyössä