**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Onnea kaikille kenellä sydämen syke on näkynyt ja onnea ultraan menijöille.

Tinka Kiva kun jaksat ajatella jo himena positiivisemmin. Takoitan tuota kun sanoit, että me selviämme tästä. Anna tosiaan itsellesi aikaa ja itke niin paljon kun se vaan itkettää, se helpottaa ihan varmasti :hug:
Aikaista kysy, mutta oletteko ajatellut kuinka nopeasti yrittää uudellee ja en nyt pääse katsomaan enkä muista, et oliko ihan luomu raskaus tämä vai hoidoilla?

Omasta navasta hieman. Vuoto tosiaan on loppunut kokonaan ( vaikka pelottaa, että alkaa uudestaan ), mutta toissa iltana saunan jälkeen alkoi kipu ja jatkui koke eilis päivän aina klo neljään asti. Sen jälkeen ei ole taas kipuja ollut. Olen epäillyt jo aikaisemmin että kipu tulisi tuosta Lugesteronista ja nyt sit kohta on taas sen vuoro joten jos kipu silloin alkaa niin alan olee aika varma, että se johtuu siitä.

Oireista kans sen verran,et ei mitään muuta oiretta ole kuin aamuisin tissit tuntuu ihan kuumalta ja turvonneelta ja hieman aroilta. Eli tätä on noin joka toienen päivä, muuten olen oireeton. Paitsi jos kipu on oire niin tietty sit se on :)

Minulla oli tässä viime raskaudessani hematooma kohdussa ja se alkoi vuotamaan rv 9. Olimme vielä silloin Ruotsin-laivalla, tuli pien paniikki. Vuoti päivän ja isoin hyytymin ja sen jälkeen ei tullut enään mitään. Lääkäri kyllä sanoi, että joko kuivuu itsekeseen tai sitten tulee ulos ja ei pidä säihkähtää jos jossain vaiheessa alkaa vuotaamaan koska suurin todennäköisyys on se hematooma mikä vuotaa kun se kerta on havaittu.

Mutta sitä voimattomuuden tunnetta kun näkee sitä verta. Heti ensimmäisenä tietty on mielessä,etttä keskenmeni ja muita vaihtiehtija ei tosiaankaan ole.

Tässä raskudessa tämä alku on ollut ihan mahdoton. En voi vieläkään tiettty tuon vuodon ja kipujen takia uskoa, että sisälläni olisi elämää.
Menin ja tein vielä varmuusen vuoksi yhden viikkonäyttöisen raskustestin. Ihan vaan siksi että mitä se mahtaa näyttää vuodonjälkeen. Viime tosrastain näytti viikot 2-3 ja vuoto oli siis maanantaina ja keskiviikkona näytti 3+. Eli on se hcg noussu sieltä tosrstailta ilmeisesti jos noihin on luotttamista. Sillo keskiviikkona oli siirrosta aikaa 3vko ja 1pvä.

Tiedän et olen vähän tyhmä näiden asioiden ( raskaustestien ) kanssa ja se ei välttämättä minulle tostuutta kerro kuitenkaan, mut jotenkin se antaa voimia jaksaa. Nyt en enään aijo testiä tehdä :)

Hyvää päivänjatkoa ja tsempit jokaiselle :hug:
 
Tinka tuo runo oli tosi koskettava, surullinen mutta kuitenkin niin kaunis lämmin. Seurailen sitten elokuussa miten sulla menee, uskoisin että hyvin sillä kertaa!! Toivottavasti löytyy jotain hyviä syitä nauttia kesästä. Oikein paljon voimia ja halauksia!

Sela toivottavasti kaikki on hyvin! Ihan ymmärrettävää että vuoto stressaa, niin se vaan tekee varmaan meillä kaikilla. Millaista kipua sulla on ollut kun epäilet lugeja?

Oivikki hyvä että välillä helpottaa! Jo olisi aikakin.

Nemi mekin saatiin se kirjanen. Aivan käsittämätöntä mihin se pieni siellä kykenee. Sitä kun lukee, niin tulee mieleen ettei yhtään ihme, vaikkei aina onnistu lapsen saaminen niin kovin helposti.

ON: Olen ihan myöhässä näiden oireiden kanssa. Nyt sitten on pahaa oloa vaikka muille jakaa. Ja ilmavaivoja ollut jo monta päivää, pierettää ja röyhtäyttää jatkuvasti, vaikken ole syönyt herneitä tai kaalia lainkaan. Onko muilla vastaavaa? Mitähän tähän keksisi, alkaa käydä vähän noloksi.
 
Verna onnittelut!! Onpas jännää kun on vielä kaksin kappalein.

Illusia, kiva kun jaksoit hoitaa pinoa :)

Tuli vielä mieleen, että meidän ultralääkäri ja neuvolan hoitaja molemmat varmisti tän lasketun päivän laskemistavan.
 
Paiju Siis kivut on sellaisia jäytävia ja alkaa aina sen jälkeen kun luget laitan. Lähinnä kipu on keskellä ristiselkää ja tuntuu kuin se puutuisi ja siinä olisi elohiiri. levisi myös tuonne alavatsan puolelle ja tuntuu siis ihan menkkakivulta. Ja lonkkia vihloo. Eli kai nämä sellaisia normaaleja kipuja voisi olla mitä raskuteen kuuluu. Helpompi vaan syyttää lugeja niistä. Olen tietty kuullut joskus jostain,e ttä luget voi aiheuttaa vatsakipua.

Mietin vielä tuossa , että voiko tuollaisella pienellä vuodolla mahdollisesti alkio tulla jo ulos. Ja kun keskenmenoissa ei välttämättä sitä vuotoa ole ollenkaan.

Pelottaa ihan järejettömästi mennä sinne ultraan maanantaina. Olen lukenut itseni kipeäksi, et onko km vaiko mahdollisesti raskaus jatksuisi ihan normaalisti
 
Hei,

Kaikki hyvin tänään ultrassa. Kaksoset edelleen tulossa :heart: :heart:
Tuntuu uskomattomalta, että olen tässä vaiheessa. Toinen kaveri heilui kovasti ja heilutteli meille. Lääkäri sanoi, että kovasti näyttäisi pojalta :) Toinen kaveri oli kuulemma päiväunilla, ei siis liikkunut, mutta sydämen syke näkyi hänelläkin, joten kaikki kuulemma kunnossa.

Olen niin helpottunut. Tänään siis rv 10+3 ja toinen vastasi juurikin tätä päivää, toinen pikkuinen oli rv 10+1 ja hän on koko ajan tullut perässä tuon pari päivää. Nyt uskallan hymyillä hetken ja toivon, että epäusko pikkuisen hälvenisi.

Nyt vain omaa napaa, kun pää on vielä niin sekaisin, mutta sen huomasin, että myös vernalla tuplaonni! aivan ihanaa, kovasti onnea!

Kyseliköhän illusia mun tietoja...eli
punktio 6.4., klinikka TAYS. LA 28.12. (eka ultra meni jo) ja neuvola 8.6

Palaan taas katsomaan muiden kuulumisia, kunhan vähän rauhoitun.
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Tytti82.............6.4 ........TAYS 28.12......................... 8.6
Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6..... ..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6..............15.6.... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......10.6
Sela...............11.5....................................7.6.............
Klivia..............11.5....................................22.6........... .
 
Onnea Verna ja Tytti, tuplaihanista ultrakuulumisista. Varmasti nyt helpottunut olo teillä! Ja Selalle toivon samanmoisia ihania uutisia että saisi rauhoitettua mielen.
Illusialle kiitos kovasti pinon päivittämisestä.
Oivikki, varmasti kaikki on hyvin kun vuoto loppuillut ja sinullahan ultrassakin syke näkyi, ja eikö sinulla ollut toinenkin ultra tulossa vielä.
Millään ei itse jaksaisi odotella vielä viikkoa ultraan, mutta yritellään pinnistellä.
Teekuppi 5+6
 
Tytti82 onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: :heart: Kiva kun saadaan tupliakin meidän pinoon!

ON: ultra-aika lähestyy ensi viikolla ja sitä mukaan mieli mustuu ja synkistyy. Tähän asti olen pystynyt olemaan rauhallinen, seesteinen ja en ole pelännyt edes vessareissuja. Nyt kun tuo pakollinen paholainen on ihan kohta, niin mieli alkaa lyödä defenssit päälle "varmuuden vuoksi". Voih, kumpa selviäisin täysjärkisenä maanantaihin ja vielä siitä eteenpäinkin, jos tulee huonoja uutisia :|
 
Karmilla kysytäänkö tiellä herkästi töissä raskauksista? Onneksi meillä ei, voi olla ihan rauhassa pikälle asti, kunnes on itse valmis kertomaan.

Sela ymmärräettävää, että pelottaa ja ultran odottaminen on piinaavaa. Onneksi vuoto ja kipu on nyt poissa.

Tytti ihanat ultra näkymät tiellä :heart: :heart: .

KeTe toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna ultrassa.

Teekuppi toinen ultra on toisaan ensi ma. Olen todella iloinen sillä tänään ei ole tullut vuotoa. Olen kuitenkin asennoitunut niin, että voi huomenna taas olla. Sinulle tsemppiä ultran odolteluun.

Pikkuperho toivottavasti mieli kuitenkin vkoloppuksi taas rauhoittuu.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Miten Sela, onko vuoto vähentynyt? Toivon kovasti niin, se helpottaisi mieltä, vaikka ei vuoto pahasta olisikaan. Entä huomasitko, oliko lugeilla yhteyttä kipuihin?

Riksulle tsemppiä pahoinvoinnin keskelle! Itsellä ei ole ollut yhtään pahoinvointia, toisaalta olisi kiva kokea sekin, niin antaisi toukat vähän vihiä itsestään.

Pikkuperholle mielenrauhaa, lähestyvä ultra-aika saa mutkin aina täysin pois tolaltaan. Sitä odottaa, mutta toisaalta sinne ei halua mennä.

KeTelle kovasti tsemppiä sinne ultraan!

Ja kaikille ihanaa pian alkavaa viikonloppua, koitetaan nauttia kaikesta piinasta huolimatta!
 
Moikka ja kiitti tsemppauksista :)

tytti82 Vuoto alkoi eilen neljän aikaa uudelleen,mut loppui sit melkein samoin tein ku alkoikin eli kesti jonkun 2-3 tuntia koko ajan hiipuen. Eikä tullu yhtään hyytymiä. Selkäkipu alkoi samalla aika kovana. Tänään ei sit mitäänmuuta kuin sitä kuivunutta tummaa veta ihan ihan pikkuisen ja kipuja ei ole. Menen käymäään lääkärissä josko siel osattais sanoa mitää. Liian aikaiseta, mut jotenkin omia hermoja ajatellen on pakko mennä.
Palailen kertomaan lääkärin jälkeen, et miten menee.
 
Heippa :)

Lääkäristä hyviä uutisia. Yksi pieni masussa köllöttelee. Lääkäri oli näkevinään sykkeen myös ja minä näin sen myös. Sikiöpussi ja alkio oli viikkoihin nähden juuri oikean kokoiset.
Huojensi mieltä hurjasti.
Vuodosta ei tarvitse olla huolissaan jo pysyy vähäisenä. Viikkoja laski olevan 5+5

Aurinkoisin terveisin Sela ja Päivänsäde
 
ei meillä onneksi kysellä herkästi töissä..Olen ensi viikon jälkeen jäämässä 3 viikon lomallae joten sinä aikana toivottavasti se 12 viikkoa melkein tulee täyteen.Sitten jo E H K Ä uskaltaa kertoa.
Maanantaina Fertinovaan sinne oikeaan" ultraan, toivottavasti :heart: jyskyttää yhä
 
Verna, Oivikki ja Tytti82 Kiitos tsempityksestä! Ja onnittelut teille myös, tupliakin tulossa :heart: :heart:

Oon ollu muutaman päivän reissussa ja reissun aikana valkovuotoa, joka ajoittain rusehtavaa (no, yhteensä ehkä teelusikka 3:n vrk:n aikana, mut näillä hermoilla ja taustoilla ei enempää tarvii) ja pelotti mennä ultraan, mutta siellä Hipun sydän sykki ja kaikki gynen mukaan ok. Viikkoja oli 6+0, mutta virhemarginaali +/- 2pv.

Seuraavan tsekkaukseen 6 päivää =) Tämän päiväisellä taas jaksaa! Kaikille kanssa-piinaajille onneaa sykkeistä!!
Luin Tinkan runon ennen ultraa ja vollotin täällä...varmaan meidän kaikkien pikkuisten toive. Tinkalle vielä paljon, paljon jaksamista. Nauti kesästä ja kesän jälkeen palaat sitten tänne!
 
Sela ihania ultrakuulumisia ja helpotusta hermoiluun!

Tytti ja Kete myös, tuleepas näitä hyviä uutisia nyt solkenaan

Riksu tsemppiä pahoinvointiin.. mulle riittää tämä pienikin siihen, että saan tosi huonosti mitään tehtyä. Enkä edes oksentele.
Pikkuperho pärjäämistä stressin kanssa. Jospa meneekin paremmin kuin odotat. Toivotaan!
 
Sela hienoa, että sait mielenrauhan tuosta sykkivästä sydämestä :heart:

KeTe10 Onnea ultrakuulumisista :heart:

Mulla näköjään nämä kuvotukset ovat tällä viikolla painottuneet iltapäivään ja iltaan. Töissä alkaa tökkimään siinä kahden aikaan ja saa nieleskellä jatkuvasti. Näläntunnekaan ei enää iske päälle siihen aikaan, kun kaikki ällöttää. Saa nähdä mitä tuo sitten merkkaa, vai merkkaako mitään. Hermostuttaa.
 
Kiitos Paiju. Toivotaan, että hyvät uutiset jatkuu meillä kaikilla vuoden loppuun ja ens vuoden alkuun asti :heart: Ja täällä kans yksi haiseva yksilö =) , kun kyselit tuossa aiemmin. Ilmavaivoja ollu ihan alusta asti, ja nykysin ku meen aikasemmin nukkuu, ni mies sano, et taintuu heti makkarin ovella, ku on tulossa nukkuu :LOL: :LOL:

Pikkuperho Kiitokset onnitteluista! Mulla kans hitusen etovaa oloa lähinnä päivällä ja illallal! Tää hermoilu on ihan kauheeta :/ Mietin aina, et onkohan "normaalisti" raskautuneilla samanlaiset pelot...vai auvoista raskausaikaa vaan. Ois ihana nauttia olevansa raskaana, mut en mä ainakaa pysty. Tai jos hetken nautin, ni eiköhän joku pirulainen toppuuttele mun päässä, ettei mikään ole vielä varmaa...
 
Sela lämpimät onnittelut parhaista mahdollisista ultra tuloksista. Toivottavasti vuodot pysyvät poissa.

Karmilla ajattelin samaa, että loman jälkeen on onneksi jo nt ultra takana vaikka en aijo kertoa, ennenkun tullaan kyselemään tai pitää ilmoittaa työnatajalle.

KeTe onnea sykkeen näkymisetä :heart:

Minulla toinen päivä peräkkäin, kun ei ole ollut vuotoa =) ihanaa!!! Toivottavasti jatkuu näin. Raskausoireina on kuvotusta aamupäiväällä ja näin illalla. Mukavaa viikonlopun alkua teille kaikille kanssa piinailijoille. :wave:
 
Heippa!
Onnittelut KeTe10 ultrasta ja Selalle tätäkin kautta onnittelut myös. Oli todella hyvä kun kävit siellä lääkärissä jo tänään.
ja Oivikki, olen sun puolesta tosi iloinen kun vuodot näyttää nyt kokonaan loppuneen.
Selalta sain linkin laskurista jonka mukaan näissä hoidoissa viikot oikeesti pitää laskea ja ainakin sen mukaan mulla viikkoja jo siis 6+5, voiskohan tosiaan olla noin. Ite aatellu et 6+0

Hyvää viikonloppua kaikille, ja ennenkaikkea piinaavsita aatoksista vapaata viikonloppua!
 

Yhteistyössä