**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Huomenta kaikille! Mukavaa lauantaita.

Teekuppi kiitos. Äsken tässä tuntui hulahdus ja ryntäsin vessan, suuri helpotus olikin vain valkovuotoa =) . Tosi varpaillaan sitä kyllä on.

Sela katsoi tuosta linkistä ja minäkin sain sillä laskurilla saman päivän mitä lääkäri laski.

Kuvotusta on minulla ollut voimakkaampana eilen illalla ja tänään aamulla on vaikeaa laittaa itselleen syötävää. Ihan leivän valmistaminen tekee pahaa. Onneksi kuitenkin olen pystynyt syömään siitä huolimatta. Ja ihanaa, että on näitä "tavallisia" raskausoireita.

Oivikki ja Suoma 7+0
 
Sela, mä mietinkin et kumman mukaan sen kolmennen vai neljännen. Toi oli neljännen mukaan kun toinen alkio oli siirrettäessä tosi pitkälle jakautunut. Kolmanne kohdan mukaan antoi eilen tulokseksi 6+3 elikkä nyt siis olis 6+4. Mutta eikö ole niin, että siellä ultrassa tarkentavat aina?
 
teekuppi Pitäisikö sun ottaa siitä keskiarvo :) Joo ultrassa saa tarkemman tiedon, mut en tiedä vielä et miten onnistuu tässä varhaisultrassa. Meille siis lääkäri katsoi tästä kiekosta ja alkio vastasi ihan viikkoja. katsoin just vau.fi et alkio pitäisi olla sen 1-3mm kokoinen rv 6 ja meillä se oli 2,9mm.

oivikki Mulla kanssa tänään ollu ihan järkky väsymys ja välistä tulee pahaolo, mut menee nopeasti ohi kyl ja en tiesä onko sellaista tilannetta olemassakaan et millo ei ruoka maistuis :)

Piti vielä sanoa,et onkohan kuinka päässä tuota vikaa ku eilen lääkärissä käynnin jälkeen kivut hävisi kokonaan. Hieman oli illalla juilimista toisella puolella selkää, mut ei mitää pahaa. Sanoin jo miehellekkin, et varmaan mä tein itselle ne kivut, mut se oli sitä mieltä et en voinut vaan ns päässäni niitä tehdä ku näki että se oli tuskallista välillä. Tai sit lääkäri oli oikeassa kun sanoi, et kun se veeri on tullu ulos niin se helpottaa. Nyt ei ole ollut yhtään vuotoa ja ssanu tosiaankin nauttia oloista :)
 
Joo, mä pidän nyt ton 6+4 ultraan asti, sillä eihän loppupeleissä oo parilla päivällä väliä. Pääasia et kaikki ois ultrassa ok. Ihan ekstraonnellinen olisin jos olis kaksi siellä, mutta toivon että edes toinen kunnossa. Mitä Sela sä mietit siitä ku yksi löyty, olisitko kahta toivonut? Vaikka varmaan se helpotus oli suurin tunne tässä tilanteessa?

Mä luulen et meillä kaikilla vähän päässä viiraa näitten hoitojen keskellä, jatkuva huoli ja pelko sitä aiheuttaa.

Mulla nyt oireena toi aika jatkuva ällötys, enpä oo juuri oksentanu, mut koko ajan sellanen vähä ällö olo. Rinnat on kipeet vaihtelevasti, välillä ihan normaalit ja sitte taas arat.Väsytä ei kauheesti, mutta mä tosiaan itken lähes kaikesta ja monta kertaa päivässä!
 
teekuppi Jotenkin olin jo valmistautunut kaksosten tuloon ja puhuinkin aina miehelle, et meidän vauvat ja mitä pitää hankkia lisää kun tulee kaksi. Mut ultrassa kun paljastui, että on yksi niin mä olin vain ihan äärettömän onnelllinen. En ollut pettynyt vaan iloinen ja onnellinen. Varmasti tähän vaikutti se, että oli niin helpottavaa kuulla, että kaikki kunnossa. Otan niin mielelläni vastaa sen yhden pienokaisen, että en osaa murehtia, ettei toinen alkanutkaan kasvamaan. Olen iloinen myös siitä, että pääsyimme kahteen alkioon koska nyt tulee selainen tunne väistämätttä, että jos olisi ollut vaan yksi niin olisikno nyt raskaana.
Mieheltä kysyin samaa asiaa eilen illalla ja eipä tuokaan pettyneeltä näyttänyt vaikka oli tosiaan enemmän kuin 100% kaksosia vastaanottamassa. Ainoa mitä sanoi, että hieman haikealta tuntuu se kun kerkesi ajattelemaan miten sitä arkea pyörittää kahden pienen kanssa :)
Miten sä luulet itse reagoivasi jos ultrassa näkyy yksi tai vaikka se kaksi vauvaa ?
 
Sela, niin sillon ekassahan mulle siirrettiin kaksi ja yksi löytyi ultrassa. Olin sillon kyllä onnellinen, hyvin onnellinen, siitä yhdestä. Samalla kuitenkin pikkusen haikea kun sitä toista aattelin. Onnellinen tulen olemaan, ja mies myös, jos yhdellä kaikki olisi hyvin, kaksi olisi sellaine ekstraonni! Jotenkin sitä mielessään niin ne pienet jo näkee, että vähän surisin sen toisen puolesta kun ei jaksanut taistella. Mutta mä olen tällänen ITKUPILLI nykyään.

Kaikille ihanaa viikonloppua muuten!
 
Teekuppi kyllä se siellä ultrassa siten tarkentuu se päivä tai ainakin lääkäri sen laskee. Mutta eihän nämä ole päivän päälle tosiaan ole.

Sela kyllä sitä on aika varpaillaan ja hermoheikkona tässä. Ei varmaan ilman hoitoja ihan näin säikky olisi. Minä olen nyt selkeästi rennompi, kun vuoto loppui, mutta heti kun jostai nipaa, kolottaa tai holahtaa v-vuotoa niin ihan säikkynä olen taas :ashamed:
 
Onnea täältäkin hyvistä ultra uutisista!

Oivikki: Ihanaa kun vuoto on loppunut!

Järjetön pahoinvointi ja väsymys jatkuu. Töistä ei meinaa selvitä ei sitten millään. 12.5h on nyt kyl tosi pitkä aika olla! Eilenkin kävin välillä oksentamassa ja sit taas jatkoin! Huh! En tiiä pitäiskö sit jäädä suosiolla saikulle. Toisaalta ei mulla ois enään, kun viikko töitä ja sit ois reilun viikon loma.. Huomenna ois taas työpäivä... Saakohan neuvolan kautta helposti saikkua...? Mitää ruokaa ei pysty syömään, keittiöön ei oikein pysty edes menemään kun kaikki haisee... Ei sais valittaa..

Mul ois sit ens viikon to eka neuvola!

Riksu + papu 7+5
 
Riksu on varmaasti raskasta olla pahoinvoivana töissä. Jää vaan sairaslomalle, kun voit huonosti. Minulla on ollut koko päivän kuvottavaolo ja se on voimakkaampi silloin, kun en tee mitään. Kaupassa laittoin pastillin suuhu, jotta ei kävisi niin voimakkaasti tuoksut nenään.
 
Onnittelut kaikille hienoja ultrauutisia saaneille :flower:
Voisiko joku laittaa myös minut teidän listaanne?
Pas siirto oli 18.5. ja laskettuaika olisi todennäköisesti 6.2.,
jos kaikki menee hyvin. Eka ultra on 18.6.

Kataka 5+0
 
Nyt ei valitettavasti päähän mahdu kuin omaa napaa.
Ultra on huomenna :|
Varmasti oksennan siellä vastaanotolla ennen sisälle menoa :(
Olo on usein niin normaali, että vaikea kuvitella, että siellä joku oikeasti asuisi.
Huoh!
Olis jo huominen ja se ultra ohi!!
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Tytti82.............6.4 ........TAYS 28.12.....3.6..............8.6.........
Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6..... ..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6..............15.6.... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......10.6
Sela...............11.5....................................7.6.............
Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................6.2..........18.6
 
Pikkuperho, täällä samansuuntaisia ajatuksia. Mulla ultra ylihuomenna ja alkaa jännittää kamalasti. Mun kova etova olo on pari päivää ollut hyvin lievää ja oireet ylipäänsä ovat hellittäneet. Se tietty pelottaa, että onko siellä kukaan elossa enää :|
 
Mullakin huomenna se VIRALLINEN ULTRA..pelottaa ettei sydän ääniä kuulu vaikka kyllä se sydän keskiviikkona jumpsutti vielä..tuntuu niin masentavalle mennä Helsinkiin asti ja jos sieltä tulee sitten takapakkia niin :|
 
Kiva, että täällä on näinkin paljon iloisia kuulumisia. Oman jännityksen keskellä ne antaa paljon toivoa. :)

teekuppi, meillä on samana päivänä ultrat. :) Mitenköhän sitä jaksaa ensi viikon alun? Mua jännittää ihan kamalasti. Oon sinnillä pysytellyt erossa raskaustesteistä ja miehen tsemppaamana en ole ylimääräisiä ultriakaan havitellut. Meillä kans siirrettiin kaks alkiota... ja olisin ylionnellinen, jos edes yksi hyvinvoiva löytyisi - mutta surisin varmaan sitä toista. Sitä on ehtinyt tässä haaveilemaan kaksosista, vaikka yrittääkin pitää pään kylmänä. :)

oon ollu siitä onnellisessa asemassa, että vuotoja ei ole ollut yhtään sen yhden ainoan ennen plussaa olleen päivän tuhrujen jälkeen. Mut silti sitä miettii... Onkohan mahdollista, että molemmat alkiot "katoavat" ja imeytyvät elimistöön, niin kuin joskus sanotaan käyvän toiselle, jos kaksi olisi ollut tulossa? Mistähän sitä löytäis tietoa? Ideaa kellään? Näitä juttuja, kun päässään pyörittelee, tulee mieleen kaikenlaisia kauhuskenaarioita...

karmillalle ja Selalle tsemppiä huomiseen. Me jännätään teidän kanssa kuulumisia!

Mitenhän Pikkuperhon viikonloppu on mennyt? Sormet ja varpaat pystyssä ja kädet ristissä täällä odotellaan, että huomenna tulisi hyviä ultrakuulumisia.

KeTe10, kivoja kuulumisia oli sulla ekasta ultrasta. Ei varmaan jännitä tämä seuraava yhtä paljoa - toivottavasti ainakaan! Mä mietin sua aina välillä, ku olet se, jolle samana päivänä tehtiin siirto. :)

 
Sela, Pikkuperho, Karmilla huomiseen ultraan onnea!

Katka tervetuloa.

Karmilla
hyvä kuulla, että oireet voivat vaihdella. Minullakin tänään varsinkin nyt illalla ei ole ollut pahaa oloa, mitä oli eilen ja tänään aikaisemmin .

Hyvää viikon alkua kaikille kanssa piinailijolle.
 
Tämän päivän ultraajille tsemppiä ja hyviä hermoja!
Petkat, ultrapelkääjäkaverini, onko sulla aika päivällä vai illalla, mulla aamupäivällä jo.? Yritetään jaksaa nää muutama päivä!
Illusia oli huolissaan oireista / oireettomuudesta, kyllä vaihtelee mullakin. Välillä on aika voimakkaat ja sitten taas loppuu. Luulisin et se kuuluu asiaan, eihän se hcg nouse tasaisesti joka päivä. Mutta kyllä muakin aina pelottaa kun oireet laatuu, mitä jos....

Teekuppi 6+6

 
Tsempit kaikille ultraan menijöille ja sitä vielä odottaville. Itse siis kävin ultrassa jo silloin viime tosrstaina vuoson takia ja siellä kaikki ok. Menen 15 pvä uudestaan ultraan jotta saadaan vielä tarkennut.
Isellä on alkanut taas tuo alaselkätuntemukset ja jotenkin pelottaa, et seuraa myös kohta vuotoa. Oireita on ja taas joku aamu huomaan,e t missäs ne nyt on ja onko kaikki ok. Kyllä ne itsestään aina välillä muistuttaa kuitenkin. Vaan eihän ne oireetkaan aina tarkoita sitä että homma hanskassa ku kuulemma voi oireita olle vaikka kesken olisi mennytkin. Itse en pysty kait rauhoittumaan ennen ku lapsen liikkeet alkaa tuntumaan ja sit laskeskellaan niitä ja ollaan niistä huolissaan :)
Hyvää maanantaita kaikille. Yritetään ottaa rennosti.
 
Pikkuperho ja Karmilla onnea ultraan! Toivotaan että palaatte kertomaan uutisia seestyneinä!

Riksu en tiedä mitä tekisin, jos olisi noin huono vointi kuin sulla. Ehkä kannattaisi vähän olla lomalla ettet ihan kuukahda?

Oivikki mahtavaa että saat kokea vuodottomia päiviä ja kurjaa mutta henkisesti helpottavaa pahoinvointia!!

Sela mullakin on selässä jos jonkinlaista tuntemusta. Olen kyllä havainnut, että huono patja ja jumpat vaikuttaa. Ehkä se selkä ja koko alue vaan reagoi muutoksiin ja venymisiin? Toivottavasti niin.

Petkat eikös tuo ole se keskeytynyt keskenmeno mistä puhut? Mun mielestä se on harvinaisempi kuin tuo spontaani, mutta tarkempaa en ole missään nähnyt. Vaikuttaisi, että toisilla katoaa raskausoireet 'kuin seinään' ja toisilla vasta pitkällä viiveellä ja vaivihkaa jos ollenkaan.

Oireista: Mulla ei enää tee mieli mitään ruokaa ja aamusta iltaan on sellainen epämiellyttävä olo ja lisäksi maha täynnä ilmaa. Olen päätynyt lopettamaan ruoan ajattelun, ja välillä vaan syömään jotain pikavauhdilla. Paremmin tuntuu sisään menevän raikkaat ja makeat, kun vielä viikko sitten oli se suolaisen himo. Lisäksi olen kaikissa pikkuasioissa kuin perseeseen ammuttu karhu, tuntuu että kaikki ihmiset kommentoi jotain niiiin tyhmää, että mulla on suurikin syy pillastua. (No yksi sukulainen, jota en ole nähnyt vähään aikaan ja tiesi hoidoista, kysyikin, että no koska sulla sitten tuli se keskenmeno? Tätä siis ei ole koskaan tapahtunut, ja meni hetki miettiessä että miten tuohon vastaisi) Lähdinkin pariksi päivää itsekseni mökille vähän rauhoittumaan, niin voi mieskin selvitä mun kanssa..välillä myö itkettää, niin kuin teekuppi ihanalla kissaesimerkillä valaisi =)

Se olis nyt 8+0! :heart: Peukkuja pitää vaan jaksaa pitää pystyssä, että kaikki menee hyvin...unissa olen jo monena yönä olut synnytyslaitoksella.
 
Moikka,

Ihan kauheasti tsemppiä kaikille ultriin!

Oireista: mullahan ei ole ollut oikein mitään oireita koko aikana. Ehkä pari kertaa on vähän yököttänyt ja jossain vaiheessa väsytti. Nyt ei enää moneen viikkoon ole ollut mitään. Tietysti se on huolettanut, kun ei tunnu yhtään siltä että olen raskaana. Taas tätä lääkäriltä viime viikolla ultrassa kyselin ja se sanoi, ettei oireettomuus mitään tarkoita. Yleensä menee kuulemma äidiltä tyttärelle eli jos äiti ei ole voinut pahoin niin tytärkään ei voi ja päinvastoin. Totsei vaan, että kyllä mun hormoonitaso ainakin kohdillaan on, kun kaksoset on mahaassa ja kaikki ol hyvin. Kerron tän nyt lähinnä siksi, jos täällä on joku muukin, joka ei kärsi mistään oireista.

Mä en vieläkään jaksa uskoa tähän raskauteen, vaikka kaikki on moneen kertaan todettu olevan hyvin. Huomenna alkaa rv 11 ja keskenmenot ovat kai jo melko harvinaisia, niin olen ainakin monesta paikasta lukenut. Mutta mua vaan pelottaa ihan koko ajan. Mietin pieniä taukoamatta ja toivon, että molemmat olisi edelleen voimissaan. En tiedä, mistä hitosta löytäisin sen luoton, että mullekin voi joskus tapahtua jotain näin hyvää ja ihanaa. Se tuntuu vieläkin käsittämättömältä, kun tät on toivottu niin kauan. Pelkään, että onni kääntää meille vielä kuitenkin selkänsä.

Voi kun päivät kuluisi nopeasti eteenpäin...

Tytti rv 10+6
 

Yhteistyössä