??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Liityn ketjun jatkoksi analysoimaan. Yk 11, ensimmäinen kierto kemiallisen raskauden jälkeen. Aamulämmöt ennen ovista hyvin tasaisesti 35.9 - 36.0. Ovulaatio todennäköisesti kp 15. Ovulaatiotesti näytti (lähes) plussaa kp 14. Toisaalta ovulaatiotesti oli selkeä plussa kp5 ja kp7, mutta silloin se mielestäni reagoi elimistössä vielä olleeseen raskaushormoniin - raskaustestikin näytti vielä plussaa. Seksi huonosti ajoitettu kp11 ja kp16, joten ihme on jos tästä tärppää. Toivotaan, toivotaan kumminkin.

Dpo 1 36,3 aamulämpö. Tässä vaiheessa kunnon ovislimat. Outoa. Itse ovulaation aikaan kp 14-15 oli kuivempaa, ja sitä ennen kp 11-13 kyllä vetistä vaan ei näin kosteaa.
Dpo 2 36,1. Vilkasta unennäköä. Seksuaaliset halut huipussaan. Juilintaa alavatsalla ja munasarjoissa (vasen).
Dpo 3 36,0. Kurkku hiukan karhea. (Päivitys 10pv myöhemmin: mahdollista aamulämpökäyrän perusteella, että tämä olikin ovispäivä dpo 0.)
Dpo 4/1 36,2. Hetken kesti illalla huomiotaherättävän terävä nipistely alavatsalla.
Dpo 5/2 36,3. Nipistelyä alavatsalla.
Dpo 6/3 35,9.
Dpo 7/4 36,3. Alavatsalla krampin tai elohiiren tms tuntua. Yliherkkä hajuaisti.
Dpo 8/5 36,4.
Dpo 9/6 36,3. Alavatsalla vihlaisuja.
Dpo 10/7 36,4. Lievää pahoinvointia - tyypilllistä minulle ennen kuukautisten alkua. Vessassakin pitää rampata tiuhaan. Sitäkin vaivaa tapaa olla ennen kuukautisia. Ei oikein lupaavalta vaikuta.
Dpo 11/8 36,2. Kramppeja, löysä vatsa - lähestyvien menkkojen tyyppioireita.
Dpo 12/9 36,5. Valkovuotoa. Pinkeät rinnat. Menkkoja ennakoivat tuntemukset katosi.
Dpo 13/10 36,0. Runsasta valkovuotoa. Menkat alkoi - edelleenkään ei tavanomaisia kuukautisoireita.

Se tästä tältä erää, ja ei kun uutta ovulaatiota kohti...
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin voisin laittaa tänne. Eli 14.8. otettiin ehkäsyimplantaatti pois eikä kierrosta hajua, 21.8. gyne sano että alkukierto menossa ja "jotain siellä tapahtuu", mitä sekin sit on tarkottavinaan. Luulin että edellisviikon torstaina oli ovis, ku oli semmoset kivut mut ei se tainnutkaan olla, koska viime la, eli 1.9. sain ovistestiin kunnon plussan.

dpo -1 Huonosti nukuttu yö takana, ruokahaluttomuutta ja ihan tajuton väsymys. Pitkän ajomatkan jälkeen ei maistunu ruoka mut sain syötyä kuitenkin ja pissalla huomasin että tuli tosi vahva viiva ovistikkuun
dpo 0 Väsymystä, Zumbassa hyydyin vatsakivun takia mutta sain loput vedettyä kuitenkin
dpo 1 Ihan kamala paine alavatsassa ja perseessä, oli tosi vaikea istua kun sattui ja ilmavaivat oli mielenkiintosia
dpo 2 Eiliset kivut tiessään, nyt kauhee paine ja nippailua oikeen munasarjan kohdalla, vilunväreitä, väsyttää
dpo 3 Repäisykipu sohvalta noustessa, wtf? Hienoista kuvotusta, alavatsaa nippailee
dpo 4 Finni naamassa, eipä tommostakaan oo ollu aikoihin. Yö nukuttu sikeästi, outoja unia. Silti väsyttää vaikka nukuin 9 tuntia yöllä, alavatsanippailut jatkuu. Rinnat arat edelleen, alko viime viikolla. Lievää kuvotusta ja olo että menkat alkaa ihan just.
dpo 5 Taas aamulla repäisykipu sohvalta noustessa, ja kesti niin et piti seisoa muutaman sekunnin ihan vammasessa asennossa ennenku pysty suoristamaan. Väsyttää vaikka nukuin kevyet 10 tuntia yöllä, alavatsassa omituisia tuntemuksia. Ilmavaivoja :ashamed: Iltapäivällä häivähdys rusehtavaa/vaaleenpunasta vuotoa.
dpo 6 Vuoto ylty eli se siitä

Kp 1/26-28 ja yk 2 pärähti käyntiin, palataan asiaan parin viikon päästä.

Kierto 2 limakalvoa vahvistamassa Terolutit

kp 17/28-32 selkee ovisplussa, talletuksia eilen ja tänään
dpo 0 oviskipuja, hiivafiilis alakerrassa, voi paska!
dpo 1 36,8C ei mitään
dpo 2 36,8C ei mitään, ihan tavallinen olo
dpo 3 36,8C paineentunnetta ja juilimista alavatsalla
dpo 4 36,8C alavatsaa juilii, nännit hieman arat mut niin ne oli viime kierrossaki eikä tärpänny, en jotenki osaa odottaa että tästäkään tulis tärppikierto
dpo 5 36,8C kermaista valkkaria, alavatsassa juilii ja kuplii, muuten oireetonta
dpo 6 36,8C kermaista valkkaria, alavatsajuilintaa, outoo ettei rinnat oo yhtään kipeet, oon ihan hirveen kiukkunen ja toisaalta itkettää ihan hullusti, mut nää taitaa olla ihan PMS-juttuja vaan
dpo 7 36,9C hienoista kuvotusta aamulla, menkkajuilintoja, varma että kuukautiset alkaa, terolut-kuurin viiminen nappi otettu tänään aamulla
dpo 8 36,7 kuvotusta, väsymystä, iltapäivällä lämpöä, testi nega
dpo 9 36,6C r-testi nega, alavatsanippailua, kuvotusta, tuhrua, menkat varmaan sitte alkaa huomenna tai tänään illalla :( muoks. menkat alko sitte samana iltana kunnolla

yk 3 käyntiin, palataan asiaan taas parin viikon päästä

Kierto 3, terolutit tukena, aloitan vasta dpo 1

dpo -1 36,5C ovisplussa jo kp 15! eli kaks päivää aikasemmin ku täs nyt on ollu, toivottavasti on hyvä merkki. Limoja tulee, kohdunsuu korkeella, auki ja pehmeä.
dpo 0 kauhee flunssa, talletuksia tänään ja eilen, hirveesti erilaisia alavatsatuntemuksa
dpo 1 en kyllä yhtään tiedä oliko se ovis vai ei, kermaista valkkaria edelleen, nännit on arat, finnejä, alotin terot 1/10
dpo 2 alavatsassa tylppiä tuntemuksia, nännit arat, en usko että olen edes ovuloinut mut katotaan nyt saisinko luultua luteaalivaihetta vähän pidemmäks, terolut 2/10, kermaista valkkaria, lämpö ei oo noussu joten tuskin ovuloin, 36.5C oli aamulla vaan. Kohdunsuu korkeella, kiinni ja kova.
dpo 3 36,8C eli terolut on näemmä alkanu vaikuttaa, repäsykipu yskiessä, kermasta valkkaria, kohdunsuu korkeella, kiinni ja aika kova, alavatsatuntemuksia, eli näemmä samoja ku ennenki, ei meinaa mitään. Terolut 3/10
dpo 4 36,5C. Terolut 4/10. Alavatsaa juilii, repäsykipuja tuntunu. Rinnat tosi painavantuntuset ja oikeeta rintaa sattuu enemmän. Kermaista valkkaria, kohdunsuu kiinni, kohtalaisen kova mut ei niin korkeella ku eilen. Kauhee suklaahimo et eiköhän tää ollu tässä, menkkoja odotellessa..
dpo 5 kermaista valkkaria, alavatsakipuja, ilmavaivoja argh! tero 5/10
dpo 6 tai 7! mietin oisko ovis ollu sittenki päivää ennen. Terolut 6/10. Kermaista valkkaria, ilmavaivoja, turvotusta (oon syöny oudosti). Alavatsajuilintoja.
dpo 7 tai 8. Terolut 7/10. Kermaista valkkaria, alavatsajuilintoja
dpo 8 tai 9. Terolut 8/10. Kermaista valkkaria, kohdunsuu korkeella, melko kova, kiinni. Outoa terävää kipua tuntunu pariin kertaa vatsassa. Väsyttää, ilmavaivoja, turvottaa.
dpo 9 tai 10. Raskaustesti nega. Alavatsajuilintoja, kermaista valkkaria, vähän tummempaa eli menkat yrittää alkaa. Terolut 9/10. Kohdunsuu korkeella, pehmee, kiinni. Päänsärkyä. Huomenna vielä tero ja sitte odotan menkkoja.
dpo 11 kuukautiset alko joten yk 4

Muoks. yk 4 en sit jaksanutkaan enää listata ja siitä tärppäsi!
 
Viimeksi muokattu:
YK 5 Tässä kierrossa käytössä CB:n digitaaliset ovulaatiotestit.
Kierto yleensä säännöllinen 32pv. (edellinen 28pv.)

KP 1-7/32 Täti
KP 8-10/32 KP 9/32 Talletuksia.
KP 11/32 Runsaasti valkovuotoa. Illalla ovistesti näytti hymyä.
Talletuksia. Huomasin kuitenkin, ettei testi ehkä näyttänyt kuitenkaan oikein, testinliuska oli oudosti värjäytynyt kauttaaltaan...?
KP 12/32 Ovulaatiotesti negatiivinen.
KP 13/32 Ovulaatiotesti negatiivinen. Talletuksia.
KP 14/32 Ovulaatiotesti negatiivinen.
KP 15/32 Ovulaatiotesti negatiivinen.
KP 16/32 Ovulaatiotesti negatiivinen.
KP 17/32 Ovulaatiotesti negatiivinen. Talletuksia. Veren sekaista vv:tä talletuksien jälkeen.
KP 18/32 Ovulaatiotesti edelleen negatiivinen. Mietinpähän vain, että meneepäs pitkään ovulaation ajankohta... Oiskhan ovis kuite ollut tuolloin 11/32... Hmm... Mutta liuska itsessään oli kummallisesti värjäytynyt ja mietin, että onkohan se antanut kuitenkaan oikeaa tulosta... Jonkin verran tissit arat...
KP 19/32 Ovulaatiotesti edelleen negatiivinen. Kylläpä pistää vituttamaan, kun ei tiedä onko ovis tulossa vai mennyt, jos on mennyt niin nyt ois ehkä DPO 7...? Nippailuja ilmaantunut aamun ainakana, VV lisääntynyt & tissien kutina/arkuus aika-ajoin. Illalla vatsakipua melkoisesti. ajoittain melko paha, kun tuntui, ettei voi suorassakaan olla. vv lisääntynyt. Tein ovulaatiotestin joka ensin näytti hymyä ja sitten katsoin liuskaa, taas värjäytynyt omistuisesti ja tein perään toisen, se näytti negatiivistä... Ottaapa taas selvää :mad:
KP 20-38/32 Ei välissä mitään, ei plussaa eikä myöskään menkkoja. Olin huomaavinani limat kylläkin vasta KP 25/32...
KP 39/32 muuttuu näin ollen KP1


Tiedossa olikin, ettei tässä kierrossa tärppää. Limat Kp 25 eli tiistaina ja mies oli koko ko. viikon reissussa... Ja se miksi mulla nyt jostain syystä kierrot on sekaisin on selkeää että mulla ressaaminen tekee sen. Nyt puolen vuoden sisään on sattunut kaikenlaista ikävää... Toivottavasti tämän ressin osaa heittää pois... Kaikki normalisoituisi ja ehkä se plussakin joskus tulee...
 
Viimeksi muokattu:
Moi

Mä bongasin hymynaaman KP19 illalla, tuntemuksia ovulaatiosta oli ollut jo 2-3 päivää ennen hymyä ja luulin sen jo menneen ohi.

Ovulaation jälkeen on ollut tosi vähän oireita, viime kierrossa mulla oli aivan hulluna oireita, mutta menkathan sieltä tuli.

Nyt kuitenkin viime päivien oireistoa dpo 5-6 tai 6-7 kun en ole satavarma koska se h-hetki oli. Eli maha on ollut todella turvoksissa ja piikikäs illalla. Vaikka en ole syönyt mitenkään paljon päivän aikana, olen aivan paisuksissa illalla. Viime yönä, joka siis on luultavimmin dpo 5-6 tai 6-7 yö, heräsin ihan tajuttomiin tuskiin. Mun munasarjat ja koko kohdun alue olivat liekeissä. Siis aivan hirveä kipu, joka kesti puolisen tuntia. Samalla alaselkä meni jotenkin oudon kipeäksi. Tänään on nivuset olleet krampissa koko päivän. Olin kyllä toissapäivänä uimassa, joten tämä saattaa vaikuttaa asiaan, jännästi vaan nivuskramppi iski juuri tuon polttelun aikana.

Mä ihan säikähdin. Tapahtuikohan siellä mahassa jotain pahaa viime yönä???

Tänään oli aamulla heikohko happi, siis jotenkin vaan tosi heikko ja väsynyt olo, mutta kyllä se siitä ohi meni.

Palailen tähän, jos tulee lisäoireita seuraavina päivinä. Oon kyllä hiukan skeptinen... jotenkin on sellainen tyhjä olo, ettei ole tärpännyt vaikka alavatsa tuntuukin kummalta ja on menkkamaisia kipuja ilmaantunut viime päivinä.

Ai niin, mulla myös nännit menivät kosketusaroiksi ovulaation jälkeen, se kuulunee ihan ovulaatioon...

Koitan nyt tsempata itseäni henkisesti herättelemään toivoa. Eihän tässä vielä niin pitkällä ovulaation jälkeen edes olla!
 
Pakko kirjoitella tännekin, jos ei muuta niin lietsoakseni itseäni :headwall: Osa ehkä oireista jo unohtui kun "mattimyöhäisenä" niitä aloin kirjaamaan ylös.

Dpo0: reilusti oviskipuilua, menkkakipumaisena.
Dpo1: pientä jomotusta nivusissa, satunnaista repimistä kyljissä ja hassu kylkipistos aina välillä. Ilmavaivoja normaalia enemmän :$
Dpo2: Nivusjomottelua, kumma tunne vatsassa. Sukkapuikkopistoksia munasarjoissa.
Dpo3: Nivusjomotusta taukoamatta ja tasaisesti, turvotusta, huonohkoa oloa (voi olla toki nälästäkin johtuvaa), kylkirepimistä, hassua pistosta kylkiluiden alapuolella / pallean seudulla ja sukkapuikkovihlontaa muniksissa. Väsymystä, joka toki voi olla seuraus huonosti nukutusta yöstä. Suuria toiveita ja malttamattomuutta :LOL: Illalla tuntui nukkumaan mennessä siltä, kuin kyljen lihakset olis tiukilla ja piti kirota kun sattui, taisin "vahingossa" venytellä toista kylkeä. Ruisleipää uppoaa koko kylän tarpeiden verran ja janottaa.
Dpo4: Jomotus nivusissa edelleen. Ärtyisyyttä, kiukuttelua miehelle. Itkuisuutta. Päivä näyttää, mitäs vielä tulee eteen.
Dpo5: Vahva tunne plussaamisesta, pelottavaa. Nivusjomotus edelleen, navan seudun sukkapuikkovihlonta ja jomotus aika ajoin. Väsymys. Ärtyneisyyttä ilmassa edelleen.
Dpo6: Edelleen samat oireet mitä aiemmin. Töissä meinasin oksentaa syömisen jälkeen (olen töissä ravintolassa), mutta kumma kyllä, olo meni ohi. Lisäksi oik. kylkeen pistänyt sukkapuikkoversiona. Nivusjomotusta etenkin oik. puolella. Töissä lautasia kantaessa ahdistaa kun painavat mahaa.
Dpo7: Samaa vikaa ku muinakin päivinä. Menkkajomotusta hetken aikaa, meni nopeasti ohi. Munasarjat tuntuu kipeiltä. Kiukkupäivät jatkuu, turhautuneisuus ja ärtyneisyys huipussaan, oli asia mikä tahansa. Alamahaa juilii. Hetken huono olo iltasella. Tuli fiilis, etten ole raskaana.


Voi myös olla, että koska tästä kierrosta tuli "ovisoireilukyttäys"- versio, kuvittelen suurimman osan oireilusta tai elän haavemaailmassa. Ehkä nämä samat oireet on olleet jo edellisissäkin kierroissa, niihin kiinnittämättä niin tarkkaan huomiota.. tikutin tämän kierron oviksen, talletuksiakin oli jemmassa jo ovisplussan aikaan (ja ovis oli 12 h sisällä plussasta), joten tästä syystä myös seurailen tarkemmin loppukiertoa.. :p
 
Viimeksi muokattu:
Moi

Mä bongasin hymynaaman KP19 illalla, tuntemuksia ovulaatiosta oli ollut jo 2-3 päivää ennen hymyä ja luulin sen jo menneen ohi.

Ovulaation jälkeen on ollut tosi vähän oireita, viime kierrossa mulla oli aivan hulluna oireita, mutta menkathan sieltä tuli.

Nyt kuitenkin viime päivien oireistoa dpo 5-6 tai 6-7 kun en ole satavarma koska se h-hetki oli. Eli maha on ollut todella turvoksissa ja piikikäs illalla. Vaikka en ole syönyt mitenkään paljon päivän aikana, olen aivan paisuksissa illalla. Viime yönä, joka siis on luultavimmin dpo 5-6 tai 6-7 yö, heräsin ihan tajuttomiin tuskiin. Mun munasarjat ja koko kohdun alue olivat liekeissä. Siis aivan hirveä kipu, joka kesti puolisen tuntia. Samalla alaselkä meni jotenkin oudon kipeäksi. Tänään on nivuset olleet krampissa koko päivän. Olin kyllä toissapäivänä uimassa, joten tämä saattaa vaikuttaa asiaan, jännästi vaan nivuskramppi iski juuri tuon polttelun aikana.

Mä ihan säikähdin. Tapahtuikohan siellä mahassa jotain pahaa viime yönä???

Tänään oli aamulla heikohko happi, siis jotenkin vaan tosi heikko ja väsynyt olo, mutta kyllä se siitä ohi meni.

Palailen tähän, jos tulee lisäoireita seuraavina päivinä. Oon kyllä hiukan skeptinen... jotenkin on sellainen tyhjä olo, ettei ole tärpännyt vaikka alavatsa tuntuukin kummalta ja on menkkamaisia kipuja ilmaantunut viime päivinä.

Ai niin, mulla myös nännit menivät kosketusaroiksi ovulaation jälkeen, se kuulunee ihan ovulaatioon...

Koitan nyt tsempata itseäni henkisesti herättelemään toivoa. Eihän tässä vielä niin pitkällä ovulaation jälkeen edes olla!
Lainailen nyt itseäni kun tässä on taas vajaa viikko mennyt.

Lauantaina oli KP28 ja luulin jo että menkat alkaa kun tuli niin kovat kivut. Kivut on jatkuneet ja välillä menneet ohi, mutta vielä ei ole menkkoja näkynyt.

Rintalihakset on oudosti kipeät. Oli tää sitten merkki mistä tahansa niin normaalia ei ole. Mulla on ollut nyt 5 päivää rintalihakset tuolta kainaloiden päältä aivan kipeät. Jos koittaa puristaa jotain, esim. oksasaksia, tuntuu ettei voimat riitä kun lihaksiin sattuu. Samaten jos haukottelee ja venyttelee käsiä taaksepäin, polttaa niissä lihaksissa.

Ja selkä on oudosti kipeä. Ei alaselkä, vaan aika tuosta keskeltä selkää sattuu. Siinä on ihan käsin tunnistettava kipeä kohta. Aamuisin ei pysty kumartumaan ollenkaan ja myöhemminkin kumartaessa sattuu. Maatessakin siihen välillä sattuu.

En tiedä mitä oireita nämä ovat, koska en usko raskautuneeni. Itse rintojen kipu ja vessahädän tihentyminen puuttuvat ja ne kai on ne yleisimmät oireet.

Lisäystä!

Nyt on sitten menossa KP31 ja nyt olisi kysymys. Lasketaanko pillereiden lopettamisen jälkeen kierron alku ekasta pillerittömästä päivästä vai ekasta vuotopäivästä? Nimittäin viime kierto oli ensimmäinen pillereiden jälkeen ja jos lasketaan ekasta pillerittömästä, niin kesto oli 33 päivää ja ovulaatio tuli KP22-23. Nyt ovulaatio tuli KP19-20 ja tosiaan menossa KP31.

Menkkoja ei ole näkynyt. Tänään vatsa on ollut littanampi kuin aikoihin, turvotus on ainakin hetkellisesti kadonnut. Tuntuu vähän kuin menkat olisivat tulleet, niitä enteilevät oireet ikään kuin loppuivat samalla lailla kuin niiden oikeasti alkaessa.

Selkä on edelleen kipeä ja lihakset kipeytyy tosi helposti jos vähänkään urheilee.

Ja nyt on tosi paha olo. Maha silleen ärsyttävästi sekaisin ja ruokatorvi vähän nykii koko ajan, joten ei tunnu kivalta. Tää kyllä voi olla jotain muutakin kuin merkki raskaudesta.

Mutta vielä on siis toivoa!
 
Viimeksi muokattu:
Lainailen nyt itseäni kun tässä on taas vajaa viikko mennyt.

Lauantaina oli KP28 ja luulin jo että menkat alkaa kun tuli niin kovat kivut. Kivut on jatkuneet ja välillä menneet ohi, mutta vielä ei ole menkkoja näkynyt.

Rintalihakset on oudosti kipeät. Oli tää sitten merkki mistä tahansa niin normaalia ei ole. Mulla on ollut nyt 5 päivää rintalihakset tuolta kainaloiden päältä aivan kipeät. Jos koittaa puristaa jotain, esim. oksasaksia, tuntuu ettei voimat riitä kun lihaksiin sattuu. Samaten jos haukottelee ja venyttelee käsiä taaksepäin, polttaa niissä lihaksissa.

Ja selkä on oudosti kipeä. Ei alaselkä, vaan aika tuosta keskeltä selkää sattuu. Siinä on ihan käsin tunnistettava kipeä kohta. Aamuisin ei pysty kumartumaan ollenkaan ja myöhemminkin kumartaessa sattuu. Maatessakin siihen välillä sattuu.

En tiedä mitä oireita nämä ovat, koska en usko raskautuneeni. Itse rintojen kipu ja vessahädän tihentyminen puuttuvat ja ne kai on ne yleisimmät oireet.

Lisäystä!

Nyt on sitten menossa KP31 ja nyt olisi kysymys. Lasketaanko pillereiden lopettamisen jälkeen kierron alku ekasta pillerittömästä päivästä vai ekasta vuotopäivästä? Nimittäin viime kierto oli ensimmäinen pillereiden jälkeen ja jos lasketaan ekasta pillerittömästä, niin kesto oli 33 päivää ja ovulaatio tuli KP22-23. Nyt ovulaatio tuli KP19-20 ja tosiaan menossa KP31.

Menkkoja ei ole näkynyt. Tänään vatsa on ollut littanampi kuin aikoihin, turvotus on ainakin hetkellisesti kadonnut. Tuntuu vähän kuin menkat olisivat tulleet, niitä enteilevät oireet ikään kuin loppuivat samalla lailla kuin niiden oikeasti alkaessa.

Selkä on edelleen kipeä ja lihakset kipeytyy tosi helposti jos vähänkään urheilee.

Ja nyt on tosi paha olo. Maha silleen ärsyttävästi sekaisin ja ruokatorvi vähän nykii koko ajan, joten ei tunnu kivalta. Tää kyllä voi olla jotain muutakin kuin merkki raskaudesta.

Mutta vielä on siis toivoa!
HUOH ja kuten hiukan epäilin niin tänään alkoi tiputtelu ja tämä siis KP1 :'(
 
sookys pahoittelut täältäkin tädistä. Itellä vähän samanmoisia oireita nyt parina edellisenä päivänä... Tuntuu kuin rintalihakset ois kipeet vaikka en ole mitään sellasita tehnyt missä oisin se kipeyttänyt. Hirmusti väsyttää ja välillä selässä on tuntunut jotain. Mut oon ajatellut että oon nukkunut huonosti. Mulla on menossa KP26. Ja vähän sellanen tätimäinen olo toisinaan :( Pettymys siis tämäkin kierto..täti varmaan kurvailee paikalla viikonlopun lopulla tai heti alku viikosta viimeistään. Tuntuu hivenen turhautavalta! Mutta tsemppiä sulle ja nyt taas vaan nokka kohti taivasta ja kohti oviksen mettästystä <3
 
sookys pahoittelut täältäkin tädistä. Itellä vähän samanmoisia oireita nyt parina edellisenä päivänä... Tuntuu kuin rintalihakset ois kipeet vaikka en ole mitään sellasita tehnyt missä oisin se kipeyttänyt. Hirmusti väsyttää ja välillä selässä on tuntunut jotain. Mut oon ajatellut että oon nukkunut huonosti. Mulla on menossa KP26. Ja vähän sellanen tätimäinen olo toisinaan :( Pettymys siis tämäkin kierto..täti varmaan kurvailee paikalla viikonlopun lopulla tai heti alku viikosta viimeistään. Tuntuu hivenen turhautavalta! Mutta tsemppiä sulle ja nyt taas vaan nokka kohti taivasta ja kohti oviksen mettästystä <3
No ei vielä heitetä kirvestä kaivoon :)
Ehkä sulla nuo oireet onkin merkki jostain hienosta!

Kyllä tää tästä taas. Mutta jotenkin noi menkat tavallaan edustaa kaikkea sitä mitä ei toivoisi ja siksi tuntuu pahalta.
 
~kp:t merkitty tuhrusta alkaen eli varmaan päivän myöhemmin alkoi kunnon kierto)
~seksiä ainakin kp7,11,13,15,17 nyt ei ainakaan seksin puutteesta pitäs johtua jos ei tärppää :)
~Tässä kierrossa alotettu foolihapon syönti

kp11:himotus,vihlailu/nippailu,

kp12:rinnat arat,"menkkakipuja",jomotus,paine/puristuksen tunne,verijälki pyyhkiessä :confused: väsy,"krapulaolo"

kp13:ärtymyssss!! väsy,huono olo,tosi aikainen nukahtaminen. Tänään oli ehkä lähelle tasavahvat viivat ovistestissä eli ovis kai tänään tai huomenna viimeistään,merkkaan siis tästälähin vain kiertopäivät :)

kp14: paineen tunne alavatsalla,ovistestissä EHKÄ hieman haaleempi viiva kuin eilen eli oisko siis eilen ollut ovisplussa...

kp15:TAI SITTE TÄNÄÄN ON OVISPLUSSA :D
ovistestit loppui joten oletan että ovis on silti ohi ;) sekava alku tuli tälle postaukselle..

kp16:vatsa ihan sekaisin,kova väsymys,tuijotan vaan miestäni rakastuneena :D niinku viime päivät myös.Kova paine vatsassa illalla.

kp17:väsy edelleen,tuttu ärtymys tuli takaisin kun ei himot jyllää :D nippailuja oikealla munasarjoissa (Toivottavasti nyt ovis tapahtu oikealta,siellä sentään on munanjohdin toisin kuin vasemmalla puolen :3 )

kp18: pientä pistelyä vielä oikealla puolen,enhän mää oo muistanu niitä foolihappo-tabuja ottaa moneen päivään ollenkaan :headwall: KOVIA repäisyjä alavatsalla illalla

kp19: väsy edelleen! Nälkä,vihlailuja oikealla, musta on tullu aivan HiRvEeEe!! ärtymystä/kiukuttelua/raivoa :ashamed: sukkapuikko tökkäilyjä oikealla,väsy;piti nukkua iltapäivällä vähäaikaa

kp20:todella väsy! Oisko tää syksy mikä sitte pistää väsyttään..

kp21: Aamusta to-del-la väsy,nukahdin uudelleen päivään asti kun lapset oli menny hoitoon.. Sitte taas iski outo virta piikki ja hääräsin ja hommasin kaikkea intopinkeenä :LOL:
Jokin outo iso tulvahdus tuli pöksyihin yht`äkkiä mutta tuoksahduksesta päätellen oli spermaa! vaikka edellisestä puuhailusta 4pvää aikaa ja suihkussa olen muistanut käydä.. Outoa ja hhmm..mielenkiintoista? :D

kp22:väsy,nännejä pistelee,alavatsaa repii oikeelta puolen, Testattu SELKEE VALKOINEN VIIVANPAIKKA :D olipa yllätys näillä päivillä :D
yöllä heräsin ku oli sappinestettä kurkussa...!hyi Helv.. närästys ja vatsaa väänsi paljon!

kp23:Ei erikoista..tuikkimista vasemmalle ja aika märkää alakerrassa. Testattu nega (oisko nyt siis dpo7..?)

kp24:väsy,

kp25:valkovuotoa,testattu nega...

kp26:päänahan runsasta hilseilyä ollut jo monta päivää,edelleen runsas valkovuoto ja ärsytystä. Testattu nega TAAS ja usko mennyt koko raskauteen ja kova pettymys :(
Oudosti pääkipee..silmänaluset mustat,pikku finnejä otsassa vaikken saa kuin ehkä pari finniä yleensä vuodessa..Parina iltana ollut tuikkimista oikealla enimmäkseen;tuntuu yläreidessä ja häntäluussa asti,närästystä. Hirviä ihminen olen edelleen!

kp27: yhtäkkinen päässä heitto/pyörrytys,väsy, menkkatyylistä tunnetta;tuhrua paperiin :'( V*DDU!!!

kp28: edelleen vain hyvin pientä tuhrua paperiin,ei menkkakipuilua,pyörrytystä,väsymystä ja ärtymystä

kp29:Edelleen hyvin minimaalista rusk/vaal.pun tuhrua,pyörrytys/päässä heitto jatkuu,maistoin kahvia pitkästä aikaa;meinas pistää etomaan..pistiki :)
 
Viimeksi muokattu:
PMS - Oireet

Kuukautisia edeltävä oireyhtymä eli premenstruaalisyndrooma on naisten vaiva, jonka mahdollisia oireita ovat:

ahdistus tai levottomuus
aggressiivisuus (ärtyneisyys)
eristäytyneisyys
huimaus
keskittymisvaikeudet
lihaskipu (lihasoireet)
masennus tai toivottomuuden tunne
mielialan vaihtelut (esim. itkun purskahdukset)
muistihäiriöt
nivelkipu (niveloireet)
nännien vuotaminen (puristaessa)
näppylät kasvoissa
pahoinvointi
painonnousu (johtuu nesteen kertymisestä kehoon; esim. käsien, jalkojen tai vatsan turvotus)
päänsärky
rintojen arkuus tai turvotus
ripuli
ruokahalun muutokset (nälkä)
seksuaalinen haluttomuus
selkäkipu tai vatsakipu
ummetus
univaikeudet (unettomuus)
väsymys


Ja nämä kaikki tulee minulle ennen kuukautisia ja kuukautisten aikaan, ja kuinka samalta ne vaikuttavat kuin raskaus oireet.. enään en toivottele itseäni, sen verran vituttaa tää hanojen aukeaminen-.-''''
 
Pippurihännän syyskuu

- Kierron normaalipituus 28-34 päivää
- Ennen ovista lämpö 36,07-36,22

Tässä kierrossa erilaista:
- rinnat kipeät heti oviksesta lähtien melkein joka päivä
- selkeät oviskivut
- ei alavatsatuntemuksia ennen 12 DPO:ta (häpy- tai häntäluun vihlontaa, mikä on aina merkannut negakiertoa ja alkanut jo 8 DPO jälkeen)

kp 18 - AL 36,22 - ovisplussa, kananmunalimat, oviskipuja, jotka loppuivat ennen puolta yötä, rintojen aristusta = ovispäivä
kp 19/1 DPO - AL 36,41 - kosteusvoidemaista vv
kp 20/2 DPO - AL 36,47 - tahmeaa vv, rintojen aristusta
kp 21/3 DPO - AL 36,62 - samat
kp 22/4 DPO - AL 36,61 - petipuuhia
kp 23/5 DPO - ei mittausta - rintojen aristusta, finnejä pukkaa
kp 24/6 DPO - AL 36,68 - kosteusvoidemaista vv, rintojen aristusta, kramppeja alavatsalla
kp 25/7 DPO - AL 36,76 - tahmeaa vv, rintojen aristusta, yöhikoilua
kp 26/8 DPO - AL 36,78 - kosteusvoidemaista vv, rintojen aristusta
kp 27/9 DPO - (AL 36,97 edellisen illan salikäynti nosti ilmeisesti lämpöä) - kosteusvoidemaista vv, turvotusta, yöhikoilua
kp 28/10 DPO - AL 36,67 - kosteusvoidemaista vv, rintojen aristusta, turvotusta
kp 29/11 DPO - AL 36,77 - tahmeaa vv, rintojen aristusta, illalla vatsanväänteitä, alaselkä kipeä, palelua, petipuuhia
kp 30/12 DPO - AL 36,61 - rinnat aristaa, aamulla heti häntäluun paikkeilla pakottaa, aamulla kramppeja alavatsalla, palelua, petipuuhia
kp 31/13 DPO - AL 36,58 - rinnat aristaa, kosteusvoidemaista vv, päänsärkyä, lieviä menkkatuntemuksia alavatsalla ja selässä
kp 32/14 DPO - AL 36,66 - rintojen aristus häviää, tahmeaa vv, päänsärky jatkuu, vatsa sekaisin ja huono olo --> vuoto alkaa päivällä = KP1
 
Viimeksi muokattu:
Edelliset menkat 7.8... eikä vieläkään mitään. kierto ollut aiemmin maksimissaan 36 pv ja nyt mennään 46. Negoja negojen perään, jos raskaana olisi se näkyisi jo. Viikonvaihteessa oli menkkakipuja ilman menkkoja, vähän väliä tuntuvaa närästystä ja nyt sitten iltaisin alkaa aaltoileva huono olo tai sitten jatkuvasti nälkä. Rinnat ei yhtään kipeät eikä normaalia menkkoja enteilevää kiukkuisuutta. Vissiin kaiken kivan lisäksi iskee PCOS tai jotakin... hienoo että asiat voi tulla tästä vielä vaikeammiksi :) PLÖÖÖÖÖH!!
 
Kp 28 Dpo 5 kovia vihlaisuja alavatsalla
Kp 29 Dpo 6 jomotuksia ja pientä vihlontaa alavatsalla
Kp 30 Dpo 7 kova siivousinto, siis mitä?? normaalisti tässä vaiheessa kiertoa järkyttävä pms-v*%¤tus päällä ja yhtään mikään asia ei kiinnosta
Kp 31 Dpo 8 rauhallinen olo
Kp 32 Dpo 9 kova päänsärky iltapäivällä ja illalla
Kp 33 Dpo 10 nipistelyä alavatsalla, ei turvotusta (pc-liuskaan aamulla kuviteltu haamujen esiäiti :D)
Kp 34 Dpo 11 edelleen tosi rauhallinen olo, pms-oireista ei tietoakaan, ei turvotusta, pc-liuskaan aamulla hentoinen viiva, vahvempi kuin eilen
Kp 35 Dpo 12 illalla mahaa turvotti, pc-liuskaan selkeä viiva, vahvempi kuin eilen
Kp 36 Dpo 13 ei oireita, digiin raskaana 1-2 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi ja mymmeli87

Yhteistyössä