Pihan linkous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omakotitaloasuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän kunnassa yli 200m pitkät tiet kuuluu kunnan aurattavaksi, sillä ne on hinnoiteltu kiinteistöveroon :)
Piha ei kuulu tähän "kauppaan" Kunta kilpailuttaa auraajan/linkoajan.

Meillä tartutaan kolaan oli lunta sitten sentti tai kymmenen. Pihakin on kohtuu iso, kolmella kolalla saa hikipäässä juosta tunteroisen, mutta otamme sen kuntoilun kannalta.
Traktori käy meillä auraamassa mökkipihan pahojen sateiden jäljiltä (5-8krt/talvi) ja hänelle maksetaan ehkä 80e/talvi (muistaakseni). Aina sanoo, että siinä on liikaa.

No kyllä mun mielestä tuo 20€ (kuitin kans!!) kuulostaa ihan sopivalta hinnalta. Eikös tuon saa kotitalousvähennyksiin ku on kuittiki?
Meillä on traktori jonka perässä lumilinko ja pihaa sopivasti; pihatie (mäki) noin 100m ja pihaa... no hitto, en mä osaa sanoa paljonko siinä ois. Maatalon piha. Ja kyllä meillä menee tuota "putsatessa" jopa tunti ja siihen vielä käsin tehtävät lumihommat päälle! Jos omia vehkeitä ei olis ni olettaisin hinnan olevan VÄHINTÄÄN tuon 20€ jos siihen jonku raktorimiehen soittasin!

Kallis.

Tuttu traktorimies käy auraamassa meidän ja naapurin pihatien ja autopaikan, ja naapurin kanssa keväällä maksetaan se pari hunttia ja viinapullo tms.

Aika kiva tuntiliksa teidän auraajalla :)

Kun meillä kävi parina talvena naapuri avaamassa pihatien ja vähän pihaakin niin se lysti maksoi suunnilleen 400 euroa vuodessa. Oma lumilinko on "haukkunut" hintansa takaisin jo aikoja sitten. Pihatien otan lumentyöntimellä käsin koska siten saan tien kunnolla siistiksi, lingolla ei saa noin tarkasti.

Veloitan itse yhden euron minuutilta + Alv 24%. Eli 10 minuutin käynti runkotien sivussa 12 euroa 40 senttiä.
Jos erikseen tilataan niin veloitus liikkeellelähdöstä siihen kun työ on valmis 60 euroa tunti+ Alv 24%

Veloitan itse yhden euron minuutilta + Alv 24%. Eli 10 minuutin käynti runkotien sivussa 12 euroa 40 senttiä.
Jos erikseen tilataan niin veloitus liikkeellelähdöstä siihen kun työ on valmis 60 euroa tunti+ Alv 24%
Melko kohtuullinen. On jo 75 euron veloituksiakin + ALv

Yhteistyössä