Pihan linkous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omakotitaloasuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko hyvinkin yleistä että ihmiset tilaa traktorin kolaamaan pihansa??
Lumikola käteen ja töihin, siinä saa sitä nykyihmisen kaipaamaa hyötyliikuntaa!!!!
Ja mekin asutaan alueella, jossa tulee talven aikana paljon lunta, ja en asu kerrostalossa ;) Vaan ihan omakotitalossa ja kolaan pihamme itse.

Lumikola käteen ja töihin, siinä saa sitä nykyihmisen kaipaamaa hyötyliikuntaa!!!!
Ja mekin asutaan alueella, jossa tulee talven aikana paljon lunta, ja en asu kerrostalossa ;) Vaan ihan omakotitalossa ja kolaan pihamme itse.

me yleensä kolataan mutta jos ollaan oltu pidempään reissussa ja sen aikana on tullut paljon lunta niin sitten tilataan traktori

Tosi kallis auraus sulla. Kysäse joku muu traktorimies. Täällä yksityistien auraaja laskuttaa 20,- / kilometri tien aurauksesta. Tietty sulla aurataan sit piha lisäks, mut silti on kallista. Meillä ei tarvitse pihaa aurata, koska auraamme ja kolaamme sen itse. Mieheni kävi aikoinaan auraamassa naapurin mummon pihan ja siel oli tietä aurattavana just tuo sama 200 m ja sit piha siihen lisäks. Mies määräs 20 euroa koko talvelta.

Sulla on tyhmä mies

Linkomiehiäkin on monenlaisia, pienellä takapotkulla hitaasti auraavia ja sit uudella pelillä äkkiä linkoavia. Itse maksan kanssa 20e kerta ja tietysti hyödynnän tähän kotitalousvähennyksen :)

Tosi kallis auraus sulla. Kysäse joku muu traktorimies. Täällä yksityistien auraaja laskuttaa 20,- / kilometri tien aurauksesta. Tietty sulla aurataan sit piha lisäks, mut silti on kallista. Meillä ei tarvitse pihaa aurata, koska auraamme ja kolaamme sen itse. Mieheni kävi aikoinaan auraamassa naapurin mummon pihan ja siel oli tietä aurattavana just tuo sama 200 m ja sit piha siihen lisäks. Mies määräs 20 euroa koko talvelta.

Sun miehesi taitaa olla aika urpo talousasioissa. Toivottavasti ei ole yrittäjä.

halpa!
kokeilepp huviksesta ostaa konheet ja vehkeet +polttoaine ja vakutukset yms. voi mieli muuttua ;)

kolathaan itte piha, paitto jos oikhein ajattaa tai on satanu kauheasti käypii naapuri linkoamassa son sen 20e sis alv ja vie aina samalla lumipenkkoja pois pihasta mitä kolalla on tehty.

No omakotitalossakin voi asua niin monelaisten olosuhteiden keskellä.. Meillä käy linko auraamassa aina tarpeen mukaan autotien ja autopihan (eli sellainen 80 metriä tietä ja normaali autopiha tallin edessä, itse sitten kolaamme aidatun pihan sisällä olevat polut (navetta/varastolle, ulkosaunalle ja liiterille ) ja talon edustan.

tzeesus mikä hinta!..taidat olla ainut tilaaja,tai sit naapuris vedättää kunnolla. 5e auraus/per talous,kerralla tekee sitten useamman pihan samallakun lunta tullut,jos naapuris tekee 20:kin taloa niin kunnon bisnemies 400e/2-3 tunnin hommasta.

[QUOTE="vieras";27804505]tzeesus mikä hinta!..taidat olla ainut tilaaja,tai sit naapuris vedättää kunnolla. 5e auraus/per talous,kerralla tekee sitten useamman pihan samallakun lunta tullut,jos naapuris tekee 20:kin taloa niin kunnon bisnemies 400e/2-3 tunnin hommasta.[/QUOTE]

5e tiestä ja pihasta ALVillisena, nyt naurattaa! :)
ja itkettää samalla!

Aivan älytön hinta ainakin meillä päin. Meillä kävi ennen auraamassa naapurin mies ja otti 50€talvi. (muitakin naapureita aurasi samalla).
Nyt minun mieheni auraa kolmen perheen pihatiet oman tien ohella ja ei kyllä varmasti tuon enempää viitsi ottaa. Toki ollaan naapureiden kanssa hyvissä väleissä ja naapuriapua käytetään puolin ja toisin muutenkin. No, meillä on aika yhteisöllinen syrjäkylä.
Mut 20 euroa kerta on aivan hävytön noin lyhyestä tien pätkästä! Meillä omaa tietä 800m!

Aivan älytön hinta ainakin meillä päin. Meillä kävi ennen auraamassa naapurin mies ja otti 50€talvi. (muitakin naapureita aurasi samalla).
Nyt minun mieheni auraa kolmen perheen pihatiet oman tien ohella ja ei kyllä varmasti tuon enempää viitsi ottaa. Toki ollaan naapureiden kanssa hyvissä väleissä ja naapuriapua käytetään puolin ja toisin muutenkin. No, meillä on aika yhteisöllinen syrjäkylä.
Mut 20 euroa kerta on aivan hävytön noin lyhyestä tien pätkästä! Meillä omaa tietä 800m!
Hommahan kestää ap:n mukaan kymmenisen minuuttia joten kyllä siinä pitää jo nysvätä pihassakin edestakaisin muutaman kerran. Eihän pelkän pihatien ajo vie kuin minuutin joten eri juttuja ei oikein voi verrata.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27804686:
Hommahan kestää ap:n mukaan kymmenisen minuuttia joten kyllä siinä pitää jo nysvätä pihassakin edestakaisin muutaman kerran. Eihän pelkän pihatien ajo vie kuin minuutin joten eri juttuja ei oikein voi verrata.

Kyllä auraaja vetäisi meidän ison pihan puolen puhtaaksi. (jää kivasti myös kolattavaa) ja mun mies myös vetelee naapureiden pihat "isolla kädellä" puhtaaksi. Mutta ei jää siis hinuttamaan joka nurkkaa ja polkua. Koko reissulla miehellä menee n. puoli tuntia. (oman tien lisäksi siis kolme naapurin pihaa ja yksi tie n. 1 km)

Yhteistyössä