Pihan linkous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omakotitaloasuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omakotitaloasuja

Vieras
Traktorimies ottaa pihan linkouksesta 20e kerta (kuitillinen). Normikokoinen piha ja 200m tietä siihen kuuluu, aikaa menee n. 10 min. Vuodessa se tekee n. 500e kun asutaan paljolumisella seudulla. Kallis vai halpa?

Minkä hintainen teidän linkous/auraus on?

Kuuluu naapuriapuun.

Muutoin hoidamme oman pihamme kolalla, mies sen ystävällisesti mulle osti, käyttöoikeuden kera :vampire:

Mä pidän jotenkin kalliina tuota teidän linkousta, mutta ei mulla ole toisaalta mitään vertailupohjaa sille.

Traktorimies ottaa pihan linkouksesta 20e kerta (kuitillinen). Normikokoinen piha ja 200m tietä siihen kuuluu, aikaa menee n. 10 min. Vuodessa se tekee n. 500e kun asutaan paljolumisella seudulla. Kallis vai halpa?

Ota perhana huomioon myös se, että sillä kuluu aikaa myös matkaan saapua pihallenne ja maksaa työstään myös verot ja polttoainekulut

No ei herranjumala! Tuohan on halpa! 20 e kerta ei ole kyllä juuri mitään. Vaikka naapuri olisikin. Kyllä se maksaa, että se siihen sun pihaan tulee. Menee aikaa ja polttoainetta siihen. Raktori kuluttaa kyllä pikkasen enemmän kun joku auto. Taitaa tuolla hinnalla saada juuri ja juuri katettua polttoainekulut. Eipä sillä taida tuosta jäädä palkkaa käteen.

Tosiaan verot maksaa tuosta myös ja ei se raktorin ja lumilingon ylläpitokaan ole juuri ilmasta. Vaikka pihanne onkin pieni, niin silti jokasesta käyttökerrasta noi koneet kuluu hippasen ja aina niitä pitää olla korjaamassa ja huoltamassa ettei mene huonoon kuntoon..

Hyvään hintaan olet saanut palvelun!

Jos tulee vartavasten teidän pihanne ja tienne auraamaan, niin kai se kohtuullinen on, mutta jos "vieressä" on muitakin, niin aika paljon ottaa, jos tosiaan 20€/kerta. Eihän viidellä sadalla saa kuin 25 kertaa pihan puhtaaksi. Jos lumikausi on vaikkapa 4kk niin ei kamalan usein kyllä käy, jos lunta kerran riittää. Traktori haukkaa ehkä n. 10l/h polttoainetta + käytetty aika kokonaisuudessaan. Laske siitä. Sekin vähän vaikuttaa ajaako kuitilla vai ilman.

Halpa. Yhtä pitkä tienpätkä mökille kustantaan 50-100 euroa per auraus.

Per auraus???

Minä teen useiden tiekuntien kirjanpitoja ja useimmiten maksut on KOKO VUODELTA 50-100 euroa...

Me ei makseta mitään 300 metrin tiepätkän aurauksesta (kaveri käväsee tässä samalla kun menee viereiset yksityistiet). Itse sitten kolataan piha (ja lääniä kyllä riittää, että työtä siinäkin on :D).

20€ kerta, jolla autaa muutama sata metriä yhteistä tietä sekä ihmisten pihaliittymiä auki, menee ehkä 5-10min yhteensä. Tämä hinta on kuitenkin silloin, kun on kierroksellaan. Sitten kun erikseen pyydetään, niin on pelkästä yhden pihan aurauksesta ottanut jotain 40€, mutta tuossa on tavallaan "lähtömaksu" mukana, jos tulee siis varta vasten.

Tosi kallis auraus sulla. Kysäse joku muu traktorimies. Täällä yksityistien auraaja laskuttaa 20,- / kilometri tien aurauksesta. Tietty sulla aurataan sit piha lisäks, mut silti on kallista. Meillä ei tarvitse pihaa aurata, koska auraamme ja kolaamme sen itse. Mieheni kävi aikoinaan auraamassa naapurin mummon pihan ja siel oli tietä aurattavana just tuo sama 200 m ja sit piha siihen lisäks. Mies määräs 20 euroa koko talvelta.

Meillä pihan+ pihatien auraa sama mies, jolta tieosuuskunta on ostanut tuon "ison" tien aurauksen ja samoin auraa myös kaikkien traktorittomien naapureiden pihat, ottaa kerrasta 5e + alvin, sellaisen 150 e tekee talvessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;27748868:
me maksettiin viime talvesta 50e.. pihatietä 300m ja iso piha... jonkun 20kertaa kävi..

Johan on hyvät hyssykät, tekee kertakännin hinnaksi 2,5 euroa, naurettavan halpaa, siitä ALVit pois ja muut kustannukset, eli ilmaiseksi olet saanut :D

Yhteistyössä