Pienituloiset, paljonko asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Evetsu
  • Ensimmäinen viesti
ttt
Meillä tulot n. 4500 euroa, lainaa otettiin 70 000 euroa, omaa rahoitusta ei ollut. Lyhenee kymmenessä vuodessa pois :). Sitten ostamaan isompaa, kun on ensin vähän omaisuutta hankittu!

ihmettelevä
Mä en vaan ymmärrä, että miten minkäännäköistä asuntoa (perheelle) saa alle 150 000 ?:n? Monelle kuulosti olevan tosi "pienet" lainat. Varsinkin jos ei mitään säästöjä tai muuta ole ollut takataskussa.
Ei ainakaan täällä etelä-suomessa paljon alle satasella mitään ostella, kun pienet ja vanhat rivarikolmiotkin maksaa yli 120 000 ?.

Voiharmi
Jos tähän ketjuun kirjoittaneet ovat pienituloisia niin mikähän minä sitten olen?? Töissä ollessa palkkani oli bruttona 1600 euroa, kirjastoalalla, ja nyt loukkaannuttuani tapaturmassa bruttotulot on päälle tonnin. Eli väliaikaisella kuntoustuella nyt.

Vuokraan vuosien mittaan mennyt kymmeniä tuhansia euroja, nytkin vuokra yli 600 euroa.

Minituloisena yksineläjänäkin haaveilen omasta pikkutalosta. Mutta ei taida olla mitään mahiksia asuntolainaan? :(

Oman kohtuukuntoisen torpan saisi täältäpäin n. 40-80 000 eurolla.

Onko täällä ketään NÄIN pienituloista joka olisi lainaa edes saanut? Mulla kyseessä ensiasunnon osto, ikää jo nelisenkymmentä.

Jouman
Omat tulot brutto noin 3500e/kk, pääomatulot päälle noin 300e/kk, vaimo äitiysvapaalla tuilla, en tiedä tarkkaan montako sataa saa rahaa. Yksi lapsi. Lainaa otin itselleni 120000, vaimo 0e, omaa rahaa käytettiin ostoon ja remppaan noin 60 000e. Lyhennykset, korot + yhtiövastikkeet, sähköt, vedet autopaikat ja netit mukaan noin 900-1000e kuussa, riippuen euriborin heiluilusta.

Yhteistyössä