V
"vieras"
Vieras
no en kyllä ole ikin äpyytänyt ketään pesemää käsiään ennen kuin on saanut avauvani syliinsä... HUH HUH:.. lievää yli reagointia?!?!?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oikeasti? Ei isovanhemmat? Sisarukset? Muut läheiset?
:O
Ei. Anoppi sitä vähä ihmetteli mutta mieheni sano äitilleen että ehtii vielä monta kertaa pidellä sylissä myöhemminkin. Ei me tykätä että vauva on joku ihmeen heittopussi tai kiertopalkinto jota kierrätetään sylistä toiseen. Itse asiassa me ei ees laskettu ketään kylään ekan kahden viikon aikana ihan lähimpiä sukulaisia lukuunottamatta. Muille sanottiin että me kutsumme sitten kun voi tulla ja kaikki onneksi noudattivat sitä kehoitusta.
Koetko että vauva on "teidän" omanne siinä mielessä ettei muilla läheisillä ole hänen kanssaan olemiseen "oikeuksia"?
Anteeksi, jos kysymys kuulostaa provosoivalle. Sitä en tarkoita vaan yritän ymmärtää ajattelumalliasi, joka jotenkin yllätti nimenomaan sinun sormistasi lähteneenä tms.
Koetko että vauva on "teidän" omanne siinä mielessä ettei muilla läheisillä ole hänen kanssaan olemiseen "oikeuksia"?
Anteeksi, jos kysymys kuulostaa provosoivalle. Sitä en tarkoita vaan yritän ymmärtää ajattelumalliasi, joka jotenkin yllätti nimenomaan sinun sormistasi lähteneenä tms.
Alkuperäinen kirjoittaja mikä ongelma?;25475667:No mikähän tässä taas ongelmana? Helpompihan se on käsidesillä kädet sipasta kun marssittaa kaikki vessaan pesemään käsiä saippualla =) Ja vauvan äiti voi sanoa että nyt kun on kova flunssakausi niin sipases tosta käsidesiä kätees ennen ku kosket vauvaan että en halua vauvan saavan näin pienenä flunssaa =)
Miksi asioista tehdään niin vaikeita? Ei ole iso asia laittaa käsidesiä ja hieroa sitä käsiin. =) Ja onhan se totuus että jos vauvaa käy 10-20 ihmistä joka tapauksessa kattomassa niin riski saada flunssa kasvaa joten käsidesiä vaan niin minimoi riskin =)
Tottakai läheisillä on oikeus olla vauvan kanssa mutta tarviiko niiden olla sen kanssa heti pari päivää synnäriltä tulon jälkeen? :O ei mun mielestä. Vauvalla on oikeus aloittaa elämänsä rauhallisesti ja vastasyntyneen paikka on äidin tai isän sylissä, ei kiertämässä sylistä toiseen. Samasta syystä ollaan rajoitettu jokaisen vauvan syntymän jälkeen vierailuja rankalla kädellä. Haluamme aloitella elämää ihan rauhassa uuden vauvan kanssa. henk koht oon sellanen että mun hermot ei kestäisi ramppaavia vieraita siinä alkuvaiheessa yhtään, ei vaikka ei tarttis mitään laittaa kellekään. halutaan olla rauhassa, varsinkin ne pari ekaa viikkoa, ja mun mielestä meillä on siihen täysi oikeus. Sukulaiset on sitte toissijaisia ja ovat hyvin ehtineet pidellä meidän vauvoja sitten kun me ollaan ensin päästy niiden kanssa elämisen alkuun.
Piti jatkamani, että miten toisin päin: Onko vauvalla oikeus solmia läheisiä suhteita muihin kuin vanhempiinsa?
Jos vastasyntyneellä on kuumetta, se kuuluu sairaalahoitoon.
Asiasta toiseen, miten pitkään pidätte tätä kädet pestävä ja desinfioitava ennen lapseen koskemista -linjaa?
Mä en ny oikein ymmärrä sun pointtia mutta lapselle muodostuu kyllä läheisiä suhteita muihinkin kuin omiin vanhempiin vaikka sitä ei vastasyntyneenä kierrätetäkään sylistä toiseen. Että tämä kysymys nyt ei mielestäni liity mitenkään alkuperäiseen asiaan. Onko sulla joku ongelma asian kanssa itselläs vai?