I
Ihan tosi?
Vieras
Ei mulla oo käyny mielessäkään et vieraiden pitäis pestä kädet kun tulee meille! Ei neuvolassa oo (muistaakseni...) sanottu tollasta... Saati jostain käsidesistä. Öö. NO ei oo laps kuollu.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miten 1800-luvulla yksikään vauva on selvinnyt hengissä ilman käsidesiä?
Juu. Mulla on samanlaisia kokemuksia. Anopille sanoin, et menee pesemään kätensä, kun tuli ekaa kertaa lasta katsomaan. Kertoi pesseensä ne jo kotona. Sitten ei oikein tykänny ku sanoin, ettei vauvan suuhun saa sormia tunkea.
<-- Kaupassa käy velivenäläistä yms monen maan kulkijaa (ja vaikka en rasistinen olekaan niin kyllä Venäjällä on hygieniatasot aika matalalla, olen siellä reissannut paljon) ja laitapuolen kulkijaa. Kosket samoihin ovenkahvoihin, kärryihin, kolikkoihin, tuotteisiin heidän kanssaan. Sieltä leviää ihan alapääpöpöjä, ulostebakteereita, sairaalabakteeria ja vaikka kuinka monella on ties mitä tautia päällä. Etkä pese käsiäsi tuon reissun jälkeen? Huhhuh.
<-- Kaupassa käy velivenäläistä yms monen maan kulkijaa (ja vaikka en rasistinen olekaan niin kyllä Venäjällä on hygieniatasot aika matalalla, olen siellä reissannut paljon) ja laitapuolen kulkijaa. Kosket samoihin ovenkahvoihin, kärryihin, kolikkoihin, tuotteisiin heidän kanssaan. Sieltä leviää ihan alapääpöpöjä, ulostebakteereita, sairaalabakteeria ja vaikka kuinka monella on ties mitä tautia päällä. Etkä pese käsiäsi tuon reissun jälkeen? Huhhuh.
siis mitä, minkä takia pitää pestä kädet jos ne on siis perus puhtaat (meinaan että joo esim.autokorjaajan kädet on likaset työpäivän jälkeen, hän pesee, ok) ja jos ei ole flunssainen tms. niin miksi pitäisi pestä kädet? En ite oo ainakaa tunkemassa omia käsiäni vauvan suuhun.
Mikä ihme tuo 2 viikkoa on, ettei ennen sitä kenenkään syliin. Ei se vauva kiinny niihin, jos sitä muutkin pitelee välillä ja ihastelee vauvan tuoksua. Sitten kun alkaa vierastaa (muutaman kuukauden iässä) ei kannatakaan antaa vieraille enää![]()