N
noniin
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SMP:Olen samoilla linjoilla Isän kanssa. Sillä on erittäin suuri merkitys käykö vaan katsoon vai onko vauvan kanssa. Äidit ovat vaan perhanan omahyväisiä että tekevät itsestään ylitärkeän erotilanteissa. Näkyyhän ylitärkeys tälläkin palsalla.
Eroava Isä, suosittelen, että lastenvalvojan luona puhut kuten yllä mainittiin, että lapsen edun nimissä haluat viikonloppuja jne...Vaikka kyseessä vauva niin hän kyllä pärjää sinun hoidossa samanlailla kuin äitinsä.
Ei kannata lannistua vaikka alussa saattaa vain itkeä kun äiti katoaa näkyvistä. Niin oli meidänkin vauvalla. Aina kun jätit Isällensä vauvamme. Kuului kauhea huuto ja itku, mut se kuuluu asiaan. Vauvan on vain sopeuduttava ja totuttava siihen, että sitä hoitaa muutkin kuin äiti. Ko. reaktiot ovat normaalia tapaa vauvalle ilmaista että tutun henkilön poistuminen ei ollut hänen mieleen. Hän ei siitä saa traumoja tmv.. vaikka vähän itkiskin. Aikuisille se vaan tuntuu pahalta. Mutta kun ei mee siihen mukaan ja on aikuinen ko. tilanteesta niin ajan mittaa se rauhoittuu ja loppu kokonaan.
Jos nyt lopetatte ko. tilanteiden takia niin vauva isompanakaan ei oikein sopeudu vaihtoihinne. Tämä on myös ammattikasvattajien mielipide.
Tsemppiä tilanteeseenne!
juu, ihan omahyväisyyttäni ajattelen lapseni parasta, totta.
naurettavia noi "itku kuuluu asiaan" kommentit. ja siihen aina lisäys perään, ettei "mitään traumoja ole tullut
Tuon ikäisellä sitä perusturvallisuutta juuri luodaan. Paremmin tulee isona sopeutumaan, kun saa omaan tahtiinsa irtautua äidistä, eikä pakoteta nyt liian pienenä sopeutumaan.
Meillä isä ei ainakaan ole käynyt "vain katsomassa" lastaan, vaikka tapaamiset hoidettu aina meillä. Kyllä hän on ihan aidosti ollut lapsen kanssa, ja minä olen voinut tehdä omia hommiani.
Tuo lause "vauvan on vain sopeuduttava..." kyllä sinun ajattelustasi oikeastaan kertookin kaiken oleellisen. Meillä erotilanteessa vanhemmat ovat niitä sopeutujia, ei vauva.