Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:saa "erota" äidistään pidemmäksi aikaa ihan luonnollista tahtia sitten, kun on siihen tarpeeksi vanha.
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:Äidistä erossa olemisen tajuaa kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:Äidistä erossa olemisen tajuaa kuitenkin.
Taitaa tuo separaatioahdistus olla tosiaan pahempi kyllä sillä äidillä kuin vauvalla.
Kehityspsykologit taitaa väittää muuta... en halua asettaa isiä ja äitejä vastakkain, eikä tässä minun mielestäni ole kyse kilpailusta vanhempien välillä. Kyse on siitä, miten pieni vauva maailman hahmottaa. Vasta lähempänä vuoden ikää lapsella alkaa olla kykyä hahmottaa kolmen välisiä suhteita, samalla kun lapsi tulee tietoiseksi siitä, että on ensisijaisesta hoitajastaan erillinen yksilö.
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:Äidistä erossa olemisen tajuaa kuitenkin.
Taitaa tuo separaatioahdistus olla tosiaan pahempi kyllä sillä äidillä kuin vauvalla.
Kehityspsykologit taitaa väittää muuta... en halua asettaa isiä ja äitejä vastakkain, eikä tässä minun mielestäni ole kyse kilpailusta vanhempien välillä. Kyse on siitä, miten pieni vauva maailman hahmottaa. Vasta lähempänä vuoden ikää lapsella alkaa olla kykyä hahmottaa kolmen välisiä suhteita, samalla kun lapsi tulee tietoiseksi siitä, että on ensisijaisesta hoitajastaan erillinen yksilö.
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:mitäs sitten kun jotkut vanhemmat on päätyneet joka toinen vkl menoon lapsen ollessa jopa alle 1v. miten se lapsi kasvaa kieroon? tuleeko tappaja/raiskaaja/kouluhäirikkö vai mikä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:Minäkin olen sitä mieltä, että lapsen etu on saada olla pääasiassa yhdessä paikassa ja että hänelle selvästi varmistuu, kuka on lähin hoitaja. Lapsen etu ei ole monta kotia eri puolella kaupunkia, noin pieni vauva ei todellakaan nauti vaihtuvista asuinpaikoista. Kyse ei ole nyt siitä, etteikö isään luotettaisi tai etteikö hän olisi yhtä hyvä hoitamaan lasta, vaan siitä, että vauva tuntee turvallisuutta ja saa "erota" äidistään pidemmäksi aikaa ihan luonnollista tahtia sitten, kun on siihen tarpeeksi vanha.
Se pieni vauva ei edes tajua olevansa eri asunnossa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:Minäkin olen sitä mieltä, että lapsen etu on saada olla pääasiassa yhdessä paikassa ja että hänelle selvästi varmistuu, kuka on lähin hoitaja. Lapsen etu ei ole monta kotia eri puolella kaupunkia, noin pieni vauva ei todellakaan nauti vaihtuvista asuinpaikoista. Kyse ei ole nyt siitä, etteikö isään luotettaisi tai etteikö hän olisi yhtä hyvä hoitamaan lasta, vaan siitä, että vauva tuntee turvallisuutta ja saa "erota" äidistään pidemmäksi aikaa ihan luonnollista tahtia sitten, kun on siihen tarpeeksi vanha.
Se pieni vauva ei edes tajua olevansa eri asunnossa.
Alkuperäinen kirjoittaja eronnut äiti:Kun sovitte tapaamiset, pidä niistä kiinni. Älä peru niitä työkiireisiin tai tms. vedoten.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona80:ei voi olla noin pieni kokonaista viikonloppua erossa äidistään mieluummin niin että on lyhyitä aikoja ja useammin.lastenvalvojalle aika,kyllä ne siellä osaa sanoa miten noi menee.
Alkuperäinen kirjoittaja eroavan miehen ex-avo:Mieheni oli jättänyt tämän sivun auki kun lähti töihin ja en voi olla kommentoimatta minäkin...Eli tilanne on se että lapsen syntymän jälkeen mies on ollut parhaillaan 16h vuorokaudessa töissä.Kun tulee kotiin sihauttaa oluen auki ja pelaa nettipokeria,pitäähän hänen rentoutua töiden jälkeen!Joka viikonloppuiset kapakkareissut on arkea tässä perheessä isän taholta.Käytännössä olen hoitanut lasta 24/7,lapsi vierastaa isäänsä.Isä sanoi pelkäävänsä lastaan koska tämä alkaa aina itkeä kun isä ottaa syliin.Minusta on kohtuutonta isältä tässä tilanteessa vaatia että lapsi olisi tämän luona joka toinen viikonloppu.Tietenkin annan lapsen tavata isäänsä,idioottihan minä olisin jos en antaisi,mutta olosuhteet huomioiden haluan olla läsnä näissä tapaamisissa ensimmäiset kuukaudet.Piste.
Alkuperäinen kirjoittaja SMP:Olen samoilla linjoilla Isän kanssa. Sillä on erittäin suuri merkitys käykö vaan katsoon vai onko vauvan kanssa. Äidit ovat vaan perhanan omahyväisiä että tekevät itsestään ylitärkeän erotilanteissa. Näkyyhän ylitärkeys tälläkin palsalla.
Eroava Isä, suosittelen, että lastenvalvojan luona puhut kuten yllä mainittiin, että lapsen edun nimissä haluat viikonloppuja jne...Vaikka kyseessä vauva niin hän kyllä pärjää sinun hoidossa samanlailla kuin äitinsä.
Ei kannata lannistua vaikka alussa saattaa vain itkeä kun äiti katoaa näkyvistä. Niin oli meidänkin vauvalla. Aina kun jätit Isällensä vauvamme. Kuului kauhea huuto ja itku, mut se kuuluu asiaan. Vauvan on vain sopeuduttava ja totuttava siihen, että sitä hoitaa muutkin kuin äiti. Ko. reaktiot ovat normaalia tapaa vauvalle ilmaista että tutun henkilön poistuminen ei ollut hänen mieleen. Hän ei siitä saa traumoja tmv.. vaikka vähän itkiskin. Aikuisille se vaan tuntuu pahalta. Mutta kun ei mee siihen mukaan ja on aikuinen ko. tilanteesta niin ajan mittaa se rauhoittuu ja loppu kokonaan.
Jos nyt lopetatte ko. tilanteiden takia niin vauva isompanakaan ei oikein sopeudu vaihtoihinne. Tämä on myös ammattikasvattajien mielipide.
Tsemppiä tilanteeseenne!