Kaverini epäröi jättää vauvaansa hoitoon miehelleen (lapsen isälle) n. 4 tunniksi vauvan ollessa 10 kk ikäinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sininensiiseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27278808]Me ollaan niiiiiiiiinn kaukana toisistamme tässä asiassa, että minun on viisainta jättää keskustelu tässä vaiheessa :) Pääasia että meidän molempien muksut on hengissä, siihen kun on monia tapoja! Nimim. imetystukiäiti ja neuvolaterveydenhoitaja, joka ei vielä ole törmännyt lapseen jonka painonnousuongelmat johtuisivat äidin imetysfetissistä[/QUOTE]

Sehän se hauskaa onkin, ettei ne neuvolantädeille ihan kaikkea kerro. Tietävät itsekin, että pitäis lisätä kiinteiden määrää ja jos lasta imetetään jatkuvasti, ei se ruokahalua kyllä kasvata. Siis kiinteidenhalua. Kumma juttu, ettei neuvolantäti tätä tiedä.

[QUOTE="vieras";27278786]Kuule ihan kokemuksesta puhun; muutama tuttuni imettää 1-vuotiaitaan (10-14kk) lapsiaan enemmän kuin itse imetän 2kk-ikäistäni päiväsaikaan (iltatissi erikseen). Lasten paino menee joko alakäyrällä tai piirun verran alapuolella, neuvolasta kehotetaan lopettamaan yöimetys, mutta äidit vaan vinkuu että kun se lapsi vaatii sitä tissiä... Arvaa vain kuinka monta kertaa olen yrittänyt sanoa, että vaatiihan tuo vaikka karkkiakin joka päivä jos sais, mutta meidän tehtävä on opettaa muille tavoille! Joka ei voi vuoden ikäistä jättää 3h pidemmäksi aikaa imetyksen takia, imettää ihan liikaa.[/QUOTE]

Aika tuomitsevaa puhetta, ilmeisesti 2kk esikoisen äidiltä? Lapsia on monenlaisia, ja kun siihen lisätään äitien, isien ja perheiden moninaisuus, on mikään yksi totuus mahdoton.

Tilastojen mukaan, painohuolet ovat äitien ykkössyy aloittaa kiinteät ja korvike. Kiinteissähän niitä kaloreita on melkoisesti vähemmän kuin maidossa, mutta määrällisesti niitä aletaan tarvitsemaan tuossa 12kk eteenpäin ja ravinteellisesti 6kk eteenpäin KESKIVERTO lapsella.

On harvinaista, että käyriltä tippuvan lapsen äiti ei tekisi ihan kaikkeaan painonnousun lisäämiseksi. Sopii puhua sitten, kun olet kenties itse sen huonosti syövän lapsen äiti.

Ja toivottavasti alakäyrät eivt sinusta viittaa epänormaaliin kasvuun, koska sitä ne eivät missäännimessa ole. Epänormaalia ja huolenaihetta on se, jos lapsi tippuu omalta käyrältään, etenkin jos tämä tapahtuu uusien käyrien kanssa ja enemmän kuin kerran.

Itse en lähde ilman lastani minnekkään niin kauan kun säännöllisesti imetän jos se vaikuttaisi imetysaikatauluihin. Enkä jättäisi alle puolivuotiasta lainkaan, koska niin pienellä maito on meillä ainut ruoka ja jos nälkä iskisi poissaollessani, tulisi kiire tulla kotiin. Laitan lapseni tarpeet omieni edelle ja haluan ruokkia lastani parhaalla mahdollisella ruoalla, rintamaidolla.

Ap:n tapauksessa voisin kuvitella, että kyse olisi siitä, että mies ei välttämättä ole tottunut olemaan kolmen lapsen kanssa tai jos laskeskeli, imettääkö vielä silloin paljon ja minkä verran muuta ruokaa mahtaa vauva syödä.

[QUOTE="pop";27278840]Aika tuomitsevaa puhetta, ilmeisesti 2kk esikoisen äidiltä? Lapsia on monenlaisia, ja kun siihen lisätään äitien, isien ja perheiden moninaisuus, on mikään yksi totuus mahdoton.

Tilastojen mukaan, painohuolet ovat äitien ykkössyy aloittaa kiinteät ja korvike. Kiinteissähän niitä kaloreita on melkoisesti vähemmän kuin maidossa, mutta määrällisesti niitä aletaan tarvitsemaan tuossa 12kk eteenpäin ja ravinteellisesti 6kk eteenpäin KESKIVERTO lapsella.

On harvinaista, että käyriltä tippuvan lapsen äiti ei tekisi ihan kaikkeaan painonnousun lisäämiseksi. Sopii puhua sitten, kun olet kenties itse sen huonosti syövän lapsen äiti.

Ja toivottavasti alakäyrät eivt sinusta viittaa epänormaaliin kasvuun, koska sitä ne eivät missäännimessa ole. Epänormaalia ja huolenaihetta on se, jos lapsi tippuu omalta käyrältään, etenkin jos tämä tapahtuu uusien käyrien kanssa ja enemmän kuin kerran.[/QUOTE]

Toinen lapsi, esikoista imetin vuoden :) En ymmärrä, miksei näistä asioista sais puhua ääneen? Enkä ymmärrä sitäkään, että itse suureen ääneen valitetaan, että lapsen paino ei nouse ja samaan aikaan imetetään ruokailujen välissä 2-3krt. Ihmetellään sitten, että miten tuo nyt ei taas lounaalla syönyt... Huoh.

Mutta joo, mun esikko on pysynyt käyrillä ihan kokoajan (alussa plussalla, sitten tasoittui keskikäyrille), kiinteiden maistelut aloitettiin 4,5kk iässä ja puolivuotiaana söi jo täydet ateriat. :) Ja tämän pikkukakkosen kanssa pyrin samaan, katotaas miten mamman käy.

[QUOTE="vieras";27278862]Toinen lapsi, esikoista imetin vuoden :) En ymmärrä, miksei näistä asioista sais puhua ääneen? Enkä ymmärrä sitäkään, että itse suureen ääneen valitetaan, että lapsen paino ei nouse ja samaan aikaan imetetään ruokailujen välissä 2-3krt. Ihmetellään sitten, että miten tuo nyt ei taas lounaalla syönyt... Huoh.

Mutta joo, mun esikko on pysynyt käyrillä ihan kokoajan (alussa plussalla, sitten tasoittui keskikäyrille), kiinteiden maistelut aloitettiin 4,5kk iässä ja puolivuotiaana söi jo täydet ateriat. :) Ja tämän pikkukakkosen kanssa pyrin samaan, katotaas miten mamman käy.[/QUOTE]

Itsekin siis menet ihan suositusten vastaisesti, ja silti meinaat tuomita nämä kaverisi?
Ei sillä että olisin mikään suositusfanaatikko. Suosittelen omaan perheeseen ja lapseen tuijottamista, kellon, kalenterin tai suositusten tuijottamisen sijaan.
Mutta sitä en ikinä jaksa ymmärtää, miten ihminen on toisia eriäjiä kohtaan niin auttamattoman empatiakyvytön.

Ja kiinteät saattavat alkaa maistua paremmin, toisilla eivät. Taaskin lapsikohtaista. Ja se, että olet alottanut kiinteät varhain, ei suinkaan takaa sitä, että lapsi syö suuria määriä myöhemmin (saati sitä, että tämä olisi hänelle hyväksi).

[QUOTE="vieras";27278802]No tuossa tilanteessa voi kyllä tuomita, jos tekee lapsia tissuttelijoille ja vastuuttomille tyypeille! Ihan outoa, itse en ikinä olis tehnyt lasta miehelle, jolle en sitten uskaltaisi lasta jättää kahden kesken. Mikä ihme teitä naisia vaivaa?![/QUOTE]

No tää vastuuton isä on dosenttina yliopistolla ja äiti on lääkäri. Isä vaan on niin "professorityyppi" ja hajamielinen teoreetikko, että saattaa yhtäkkiä unohtaa koko lasten olemassaolon...Eli mistään heittiöisästä ei todellakaan ole kyse. Mut mä vaan mietin sitä, et mistähän sen vaimon olisi etukäteen pitänyt tietää, et miehelle ei uskalla niitä lapsia jättää??? Ei niillä kummallakaan ollut kokemusta lapsista ennen niiden saamista...Ja tissutteluakin on monenlaista. Mun mies ei esim ymmärrä sitä, et mun mielestä ei voi illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen juoda kahta saunakaljaa, jos mä en ole kotona. Mut en mä silti olisi jättänyt lapsia tekemättä tuon miehen kanssa :O Mut tuomitse sä vaan...:flower:

Yhteistyössä