Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Kevät/kesä

Pahoittelut mamido :( täällä myös dpo 8 ja nega. Kaks päivää on nyt pistellyt alavatsaa, keltarauhaskipuja olettaisin. Jotenkin tän negan testaaminen auttaa valmistautuu menkkoihin. Vaikka kuulostaakin hassulta. Samalla se antaa aikaa miettiä, että lähdetäänkö ens kierrossa kolmanteen inssiin vai otetaanko kesätauko. Jotenkin haluaisin sen vikan inssin, niin se homma ois sit siinä. Samalla näkisi, että siittiömäärä ois taas normaali. Viimeeksihän meillä oli vähän niitä, mut lääkäri piti normaalina vaihteluna. Harmittaa tää tilanne. Miks ei voi onnistua. Vaik alkaa jo tuntua siltä, et miks tässä kuussa onnistuisi, kun ei ole aiemminkaan onnistunut.
Mulle voi muuten päivittää listaan syyksi selittämätön.

Pahoittelut nega testeistä! :(

Täällä meni kaikki suunnitelmat uusiksi ja vapaa viikonloppu peruuntui kun lähdetäänkin kaikki reissuun huomenna. Eli testaaminen jää nyt tän kierron osalta väliin. Ma pitäis menkat alkaa, tosin voi olla että en ees bongannu ovista oikein, mutta näillä tiedoilla mennään :D Dpo 11 menossa, ja vaikka ei oireen oiretta niin ihan postitiivisin mielin vielä katon tän kierron loppuun ja elättelen toiveita plussasta. Näin toissa yönä unta plussa testistä ja voitte varmaan arvata että aamu olikin oikea pettymys kun heräsin..

tänne voi päivittää kp 3

meillä alkoi tauko nyt joten mä en hetkeen käy täällä ruokkimassa stressiäni :D palaan asiaan kun lääkäri on ilmoittanut muutoksista.

Tsemppiä kaikille!!

aij niin meille tulee juhannus viikolla kissanpentu. ihanaa saada jotain uutta ja iloa arkeen! :)

Pinjamaaria höh :(

Dpo 13 eikä pahemmin oireita kumpaankaan suuntaan. Dpo:t voi heittää +-1 päivä (tai sitten enemmänkin) kun en tikuttanut :D pientä menkkajomotusta edelleen, mutta ei vielä vuotoa. Alkaa vähän jännittämään kun pientä paineen tunnetta kohdun suunnalla tuntunut eilisestä.. Tisseissä ei uusia tuntemuksia, joten uskoisin kyllä että huomenna ne menkat alkaa. Täytyy kyllä varmaan reissusta tullessa joku testi huomenna ostaa :)

Pahoillani olen teidän kp ykkösistä :( Täälläkin kierto toimii kuin kello. Alkavaa vuotoa. Varmaan huomenna kp 1. Musertavaa. Puolitoista vuotta pettymyksiä joka kuukausi. Miksi miksi miksi ei voi onnistua :( Ja jotta olisi vielä surkeempi fiilis niin kaupassa tuli vastaan lapsen muskarista äiti hymyilevänä maha viimeisillään, eka lapsi parivuotias. Pakko oli katsoa toiseen suuntaan ja vaivihkaa vaihtaa hyllyväliä. Ei vaan jaksanut aloittaa keskustelua kun tietää mitä aihetta se ois pakostakin koskenut...

Argh, on tää nyt niin tätä kaikilla! Mutta jospa saataisiin pian myös positiivisia uutisia.

Mulla nyt kp 14 ja aamulla testasin ovisplussan. Onneksi tässä kuussa on ollut jo tulossakin kuitenkin kaikkea muuta, niin tälle projektille en nyt aio uhrata liikaa ajatuksia ja surra mahdollista epäonnistumista.

Ja Aanis, I feel you! Meidän esikoisen synttäreillä päädyin tänään puolipakosta hyssyttämään ystävän vauvaa, jotta tämäkin pääsi pöydän ääreen ja johan oli anoppi vinkkailemassa, että "voisi se teihinkin se vauvakuume taas iskeä...!" Olisi NIIIIN tehnyt mieli viskata sille kakut naamaan :kieh:.

Höh eikö kellään tässäkään kierrossa tärpännyt :(

Yritetään vielä kunnolla tämä kierto ja sitten mennään kesän ajan tjottailemalla, eli haluaako joku ensi kuussa ottaa listan päivityksen tehtäväkseen? Pidän pienen palsta tauon ja yritän nollata pään koko tästä touhusta.

Mimmi92: täältä ei valitettavasti löydy päivittäjää. Itselläkin ajatus ottaa kesä taukoa tästä kaikesta. Kun vaan tietäisi miten pystyisi.

Kevlarsoul: toi vihjailu on ärsyttävää. Jotenkin tuntuu, että kun on jo yks lapsi niin pidetään itsestäänselvyytenä, et toinen tulee tosta vaan.

Meillä selkesi tänään, ettei lähdetä kolmanteen inssiin. Ehkä syksyllä sitten. Asian ratkaisi raha ja se, että ennen kuin voidaan jatkaa niin pitää olla miehen kanssa samoilla linjoilla hoidoista. Toisella ei juurikaan uskoa insseihin, niin itsestä tuntuu siltä että oisin pakottamassa toista. Keskustelu menee heti jankkaamiseksi. Ivf-hoitoon ei mies ole ollut halukas vielä. Sanoi että voisi harkita niitä julkisen kautta, koska yksityisellä menisi rahaa hoitoon ja lääkkeisiin tuhansia. Tää taukokuukausi on tehnyt parisuhteelle hyvää. Ovis tulee mulla testien mukaan säännöllisesti ilman lääkkeitäkin, niin jatketaan sit näin. Kesä lomaillaan, lähdetään reissuun, tikutellaan ovista jos jaksan ja yritetään säästää rahaa syksyn mahdollisiin hoitoihin. Oon myös päättänyt, että jos lähipiiri kyselee vauvoista, niin kerron et pidempään ollu toiveissa ja kerrotaan kyllä jos on kerrottavaa.

Muillakin ja meilläkin näyttää olevan nyt enemmän tjottailua nyt... Tuntuu pää hajoavan koko tähän projektiin, joten kiva, että tässä kuussa on ollut vaikka mitä muuta: kova kiire töissä ja toisaalta työnhaku, paljon sovittuja menoja, ensi kuukauden ulkomaanmatkan suunnittelu jne.jne. ja lisäksi olen ollut koko kuukauden enemmän tai vähemmän flunssassa.

Kesäkuu ollaan tosiaan kokonaan reissussa ja menkkojen pitäisi alkaa heti kuun alussa. Mulla vuoto on sen verran runsasta, että tällä hetkellä pidän vaan peukkuja, ettei pahin vuotopäivä satu lentopäiväksi, sillä silloin tulee säätämistä :|. Varmaan toki reissussakin jatketaan yritystä, mutta ehkä on parempi suunnata energiat ja ajatukset nyt välillä johonkin muuhun, etten täysin masennu... Sunnuntaina tosiaan testasin ovisplussan, mutta tässä kierrossa en edes tuntenut munasolun irtoamista niin kuin yleensä, joten saa nähdä, irtosiko edes. Meillä toivottu ikäero on mennyt ohi jo ajat sitten, ja jotenkin oma intokin tähän projektiin on nyt vähän laskenut, kun pää meinaa hajota :|.

Kp 1 /29-31 ja yk 10. Ei näy valoa tunnelin päässä. Olkoon sitten näin. Johan tässä kohta pääsis julkiselle puolelle tutkimuksiin? Voinko ottaa yhteyttä vasta, kun vuosi yritystä on täynnä? Ja mihin? Tk:een?

Viimeksi muokattu:
Pinjamaaria höh. Mä otin soitin ihan tk ajanvaraukseen ja sieltä antoivat lääkäri ajan. Silloin ei ollut vielä vuotta yritystä täynnä, mutta lääkäri laittoi taustan takia lähetteen naistenklinikalle ja labroihin. Parin päivän päästä tk:sta soitettiin että lähete ei mennyt läpi ja että joudutaan vielä reilu puoli vuotta odottamaan kun se vuosi lähdetään laskemaan vasta 4kk synnytyksen jälkeen, vaikka yritys (ja menkat) alkoi jo reilusti aikasemmin.

Meillä on ollut miehen kanssa yhä enemmä puhetta että milloin loppuu yritys ja mitä vielä tehdään hoitojen kanssa. Omat ajatukset pyörii koko ajan siinä että toivottu ikäero oli ja meni jo ja poika on jo niin iso. Elämä on liian helppoa. Olisin toivonut lapset pienellä ikäerolla..Vaan ei tule ei.

Itsellä ja omilla veljilläni on 6 vuotta ja 12 vuotta ikäeroa, haittaa siitä ei ole, päinvastoin, mutta omalle kohdalleni en toivo enää teini-ikäistä kun olen jo reippaasti mummoiäissä suoraansanottuna. 30v kun tulee täyteen aletaan miehen kanssa varmaan lopettelemaan yritystä, siihen mennessä tulisi 5 vuotta täyteen, ja se saa riittää. Alun perin oli 33v ikäraja vaan en minä pahimmassa tapauksessa jaksa seitsemää vuotta toiveilla ja itkeä lapsen perään jota ei välttämättä edes tule.

Nyt menee toinen letrokierto siis, unohdin yhden pillerin, ovis kai tuli ainakin jäätävistä kivuista päätellen, vai jäikö tulematta, en tiedä. En jaksanut tikutella. pari kertaa heilui peitot jos vaikka tärppäis- ennemmin helvetti jäätyy.

Et plussaonnea kaikille tasapuolisesti, jospa joku meistä pääsee täältä jossain vaiheessa pois ennenkuin luovutetaan. :headwall:

Mä täällä edelleen käyn teijän juttuja kurkkimassa, harmittaa kun kukaan teistä ei saa sitä kauan toivottua plussaa :( elämä on kyl niin epäreilua kun ne jotka ei lapsia halua saa niitä tosta noin vaan ja ne jotka toivoo hartaasti ja on kauan yrittäny niin joutuu kärsimään :(

Mulla raskaus sujunu täysin ilman mitään oireita, sunnuntaina lähtee rv 25 käyntiin ja 7 viikkoo ois töitä ennen kesälomaa jonka jälkeen alkaa äitiysloma. Paljon plussatuulia täältä teille kaikille <3 <3 <3

Me taidetaan luopua vauva haaveista.

lääkäri soitti proget 20.3 ja hän väittää mun ovuloivan. mä olen erimieltä. mun mielestä tulos on liian alhanen.. yksi kierto clomeja vielä sitten elokuussa lähete naistenklinikalle pisto ja ivf hoitoihin. mutta... kannattako sekään.

Neleliis Sama taitaa olla meillä edessä. Itsekin olen miettinyt tuota ovulointia että vaikka lääkkeet ja kaikki näyttää olevan kunnossa niin miten voi oikeasti olla mahdollista että joutuu vuositolkulla yrittämään?

Ovulointiin nuo viitearvothan on muistaakseni jotain 12-69 luteaalivaiheessa, jos on yli 15 niin ovulaatio yleensä tapahtuu mutta käsittääkseni melko heikonlaisesti, 20 on myös siellä rajalla. Jos arvo voi olla tuolla lähemmäs 70 niin täytyyhän siinä olla eroa tuonne alkupään keltarauhasen toimintaan?

Itse ajattelin soittaa terveyskeskukseen että ottavat mut seurantaan vaikka 3kk ajaksi ja katsotaan mitä nuo ovulaatioarvot näyttää. Ei se auta että se kerran katsotaan ja se on siinä.

Äh täällä taas ristiriitaisia ajatuksia. Kummatkin alkanut miettiä tulevaisuutta yhden lapsen kanssa. Mies ei tahdo lähteä mihinkään hoitoihin (jos olisi joku vika löytynyt niin olisi silloin ollut valmis). Eihän tässä vasta ole yritystäkään ollut kuin puolet siitä mitä esikoista yrittäessä meni, mutta jotenkin vaan ei enää pää tahdo jaksaa toiveilua kuukaudesta/vuodesta toiseen. Hitto kun nyt vaan sais jonkun päätöksen tähän asiaan. Lisäksi ahdistaa jo valmiiksi kun tietää (tai ainakin uskon niin), että vauvauutisia alkaa kohta satelemaan kun "kaikki" tutut ovat alkaneet nyt tässä lähiaikoina yrittämään lasta. Olen heille nyt ihan avoimesti puhunut että mekin ollaan tässä reilu vuosi taas yritetty. Moni sanonut että ei usko että heilläkään nopeasti tärppää, mutta saas nähä.. Jotenkin katkera olo jo valmiiksi.
Eli enpä nyt taida sitten pyytää sitä lähetettä laittamaan vaan toiveillaan vaan sitä luomuplussaa nyt jonkun aikaa. Katotaan kuinka kauan pää vielä kestää. Sitten varmaan jossain vaiheessa ehkäisy otetaan käyttöön, niin saa asian jollain tavalla päätökseen.

Yhteistyössä