Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

heippa vaan kaikille, täällä klinikalla istutaan odottelemassa 0-ultraa ihan hirveessä päänsäryssä, onneks suprecur puolittuu tänään josko se auttais vähä, ja kaiken kivan lisäksi löyty clue- soluja joihin sain zidoval kuurin..prkl..no mut silläpä ne lähtee. hirmu tsempit teille joksiselle vaiheisiinne, kirjuuttelen taas kunhan ehdin :)
 
Melargia Eilen kävin toisessa ultrassa, rakkulat näytti kuulemma liian pieniltä ja liian vähän, Oikea: 7 x 5-6mm ja vasen 2 x 6mm (tällä puolella endo). Annostus nostettiin melkein puolella ja perjantaina taas katsotaan uudestaan. Miten muuten Piu_Paun uä?
Melargia Onko teillä enemmän kuin yksi pakkasessa? =)

Hei tietääkö joku pitkästä kaavasta että millon ne luget alkaa? Alkaako siirtopäivänä vai aiemmin??
 
LaaL, hui! Säikähdys oli kyllä varmaan hyvä kun huomasit piikityksen. Hyvä että saitte kuitenkin soluja. Pidetään peukut pystyssä.

L@ura82, toivottavasti päänsärky hiljalleen hellittää! Mikäs lääke ja annostus sulla on?

Haikala, mulla on uä vasta perjantaina. Lekuri oli sitä mieltä että tiistain uä voidaan jättää väliin. Annostusta kun ei tulla muuttamaan ja hyperin vaaraa ei mun kohdalla ole. Perjantaihin asti jännäilen siis. :) Sitten selviää punktiopäiväkin. Mimmosella annostuksella sulla on nyt Menopur? Mulla luget on alkanut siirron iltana.

HalleB, ootko voinut odotella rennosti kuulumisia? :D

johkunen,
kuulostaa siltä että olette keskustelleet asiasta pitkään ja perusteellisesti. Toivottavasti klinikalta tulee yhteydenotto että pääsette eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Miten te muut olette ajoittaneet nuo pistokset, itse otin klinikalla klo 11.00 tuon ensimmäisen puregon 150 UI pistoksen ja mietin voisinko huomisesta lähtien ottaa sen iltapäivästä? Auttakkee tietämätöntä että mikä olis paras ajankohta :)

Laal huh huh sullahan on hurjasti käynyt, mut onni onnettomuudessa ettei kaikki munarakkulat olleet karanneet, voisin kuvitella että itsekin juskin noin mogailisin noiden loppu pistosten kanssa.

Piu pau oliko sulla ensiviikolla punktio? Ja ketäs teitä muita oli siinä samassa vaiheessa, nyt vaan loppu rutistus hoitoihin :D

Päänsärky lakkas kuin seinään kun pistokset aloitin ja määrä puolittui, jei!! Oon niin dumpannut itseni kasviksilla ja hedelmillä täyteen vitamiineja joten iso ihme on jos ei ala homma onnistuun :)
 
Laal toivotaan että munasolut ovat hyvin hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan!

Halle toivottavasti oot saanut hienoja kyytiläisiä jo matkaan!

Nellikanelille tsemppiä viimeisiin (jos oikein laskin) piinapäiviin, peukut pystyssä että saisit oikean tuloksen sitten :)

Laura mä olen aina pistänyt samaan aikaa, mutta luulisi että noin alussa ei vaihdos haittaa?!

piu_pau meneekö sulla siis 450 yksikköä? Mä pistelin sen verran viimeisimmässä hoidossa. Toivottavasti huomenna saat hyviä väliaikatietoja :)

Juu nyt alkaa olemaan homma paketissa ja aika keskittyä ainakin hetkeksi muihin juttuihin ja viedä adoptiota eteenpäin. Koskaan en halua sanoa mitään lopullisesti, mutta tässä ollaan miehen kanssa niin samoilla linjoilla, että helpotus meille molemmille niin henkisesti kuin tietysti rahallisesti.

Haikala mulla luget alkaneet päivää tai kahta ennen siirtoa. Samoin mulla toinen puoli tekee huonommin munasoluja, juuri se missä oli endoa. Peukut pystyssä että annoksen nosto auttaa!

Melargia puhelu helpotti nyt kun se tuli ja tietysti tuo meidän yhteinen päätös, vielä tänään saan lisätietoja milloin mitäkin tapahtuu kun lääkäri katsonut tilanteen.
Peukut pystyssä että pas onnistuu!
Mulla on joskus todettu rasitusastma, mutta sehän tosiaan tulee vain kovassa rasituksessa ja nyt esim. juostessa en huomaa enää tilannetta. Mutta kyllä mä siihen uskon että tietyt ongelmat elimistössä saattaa vaikeuttaa tätä asiaa, eli että sulla esim. uusi lääkitys olisi auttanutkin, toivotaan näin :)
Niin mulla kiinnittymiseen vaikuttaa tietysti eniten endo ja sen mukaan ns. vääränlainen limakalvo mahdollisesti. Meinaan nyt myös kortisonin ottaa tähän hoitoon jos auttaisi vasta-aineisiin.

aniraz kiva että loma teki hyvää :) Mä en osaa auttaa tuohon kohdun supisteluun, kysele lekurilta josko sieltä saisi vähän tietoa ettei jää vaivaamaan.

Toive pitkää pinnaa sulle odotteluun!

Valoalle vielä vilkutuksia, toivottavasti oot keksinyt piristävää tekemistä ajan tappamiseksi!

ON: Mulla on ollut nyt tosi pahat oireet johtuen e-pillereistä/ ns. vaihdevuosista, pahimpina jatkuvat pääkivut, väsymys/ nuutumus, kiukku/raivokohtaukset ja masentuneisuus. Olen siis törmännyt pillereihin jotka ei mulle sovi lainkaan, suunta on onneksi vain ylöspäin ;) Joka tapauksessa pääsen näistä ihan just eroon kun meidän hoito pyörähtää käyntiin, ensimmäisenä pistän procrenin jotta omat hormoonit pysyy alhaalla, mutta myös samalla saadaan ajoitettua mulle kuukautiset oikeaan aikaan.
Klinikalla on ollut sairastumisia ja lomia minkä takia oli pieni kommunikaatio-katkos, mutta nyt ihana hoitaja ymmärsi täysin että tarvitsen omaan tilaan helpotusta ja heti!

Tuli mieleen kun olen tässä googlaillut, niin noin 2-kymppisillä ei ole yleensä vielä hormooneista pahoja sivuoireita, mutta ne pahenee 3-kympin jälkeen tms. Ja luin vielä vaihdevuosista kun itselläni tavallaan sellaiset päällä, niin tosiaan estrogeenin puutos voi vaikuttaa mielentilaan tosi paljonkin fyysisten oireiden lisäksi, eli nyt ymmärrän ainakin paremmin niitä äkäisiä vanhempia naisia jotka joutuvat käymään asiaa läpi ilman kunnon lääkitystä :D

Muoks. nyt sain aikataulun ja heti lähtee liikkeelle!
Illalla pistän procrenin joka säätää mun kierron samaan luovuttajan kanssa, ens viikolla saan lopettaa nää hitsin pillerit! 17.2. alkaa progynova ja 27.2. on ultra mm. limakalvosta. Vko 10 alussa on alustavasti luovuttajan punktio, jolloin mulla olisi siirto vko 10 lopussa tai vko 11 alussa. Kohdun rapsutusta ei tähän enää keretä tekemään, mutta toiveeksi on kirjattu 2 alkion siirto. Nyt alkaa jo helpottaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Haikala Minulla pitkä kaava ja luget aloitettiin punktiosta seuraavan päivän iltana eli istutusta edeltävänä iltana. Tsemppiä kasvuun!!

Laura Mulle sanottiin että piikitys suositellaan tekevän aina iltaisin..en tiedä miksi..mutta minä siis piikitin Menopuria aina iltaisin tunnin tarkkuudella. Myöhemmin lisäksi orgalutrania samaan aikaan illalla 21-22 välillä.

Nyt minulla on kaksi alkiota sisällä! :attn: Kunpa pysyisivät siellä. Toinen laadultaan erinomainen ja toinen hyvä. Kolmas jäi kesken.. Pakkaseen ei jäänyt siis mitään..taaskaan. :|

Kysyin klinikalla onko totta, että toinen alkioista voisi tukea toisen kiinnittymistä..kuten monesti netistä olen lukenut. Lääkäri sanoi, että ei pidä paikkaansa, pelkkää legendaa. :confused:
 
Hallella jännät paikat. Tsemppiä sinne! Peukut on pystyssä että nyt olisi vihdoin teidän vuoro.

Täällä on melkoinen tohina käynnissä kun niin monella on hoidot alkamassa tai jos käynnissä. Piu_pau, haikala, aniraz, Laura (olikohan muita?), tsemppiä teille! Aniraz, mulla ei tule muuta mieleen kuin että voisko Magnesium vähentää kohdun supistelua? Tervetuloa muuten takaisin Suomeen. :)

Melargia: Toivottavasti ultrassa kaikki ok ja pääsette PAS:n.

Toive13: Tää on tosiaan jännää odottaa innolla menkkoja alkavaksi. Mulla ne ei nyt ala ihan hetkeen, mutta ilolla niitä odotan :)

LaaL: Huuh, jännittävia hetkiä olet elellyt. Onneksi kuitenkin saitte munasaoluja ettei kaikki olleet karanneet. Tsemppiä piinailuun!!

Laura: Ekassa hoidossa ensimmäinen pistos laitettiin polilla hoitajan läsnä ollessa. Hän silloin ohjeisti jatkossa pistämään iltaisin. Perusteluina oli mahdolliset lääkemäärän muutokset ultrapäivinä. Yleensä ultra on aamupäivällä/iltapäivällä joten sen päivän annoksen ehtii vielä muuttaa jos on tarvetta. Tuliko tarpeeksi epäselvästi :D

Johkunen: Mä voin kuvitella tuon olon. Itse tosiaan viime kesänä kokeilin tuota pillerihommaa ja mä olin ihan pirttihirmu. Yleensä niin viileen rauhallinen :D Onneksi tuli tieto, että pian saat lopettaa ne. En ymmärrä miten jotkut voi vetää niitä vuosikausia. Ihan maahtava homma et teillä on jo aikataulut noin selvillä, nyt vaan venailemaan et aika kuluis.

ON: Täällä mieli jo hieman tasoittunut pieleen menneestä siirrosta. Nopeaa ne ketutukset onneksi nykyään menee ohi kun on oppinut niitä käsittelemään. Onko kellään ollut Clomeja mukana näissä hoidoissa? Mulla ihan uus lääke kun ei olla mitään kevyempiä hoitoja kokeiltu. Sitten kun joku päivittää listaa, niin mulle sais päivittää ikää. 30.v pärähti mittariin, että näin :)

Jännitysellä odotetaan että kuka tuo ensimmäisen plussan tähän pinoon. Hei naiset, teitä on kohta niin paljon piinailemassa että jollakin natsaa ihan varmasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Melargia toivotaan, että PAS onnistuu tähän kiertoon :) Mulla ei oo astmaa, joten en osaa sanoa aiheesta..

aniraz mul on myös ollu tota supisteluongelmaa monen siirron jälkeen. Kunnon loppukierron tuki on ollu avuks eli Lugeja 200mg enemmän tai Pregnyliä ja kerran mulla oli estrogeenilaastarit.

Toive toivotaan, että kroppa sieltä pikkuhiljaa käynnistyisi! :)

LaaL onnea kyytiläisistä! :)

Laura mulle lääkäri sanoi siitä pistämisajankohdasta lisäksi semmosta, että pitäis illalla pistää, kun viimeisenä pistospäivänä pistetään illalla Pregnyl, ni edellisen illan kasvatuspistos pitää kuhinaa yllä siihen Pregnyliin asti vaikea selittää..

piu_pau tsemppiä huomiseen ultraan! :)

johkunen huippua, että saitte jo suunnitelman :) ei ihan samaan aikaan päästy jännäilemään.

valoa kiitos! :)

on: Kaksi murua käyty eilen hakemassa kyytiin :heart: kummatkin oli 1-luokan 4-soluisia :) Limakalvo oli rakenteeltaan hyvä ja paksuus 11mm. Pakkaseen saatiin tänään yksi 1-luokan 8-soluinen ja kaksi 2-luokan 8-soluista. 14.2 on kotitestipäivä. Nyt vaan odotellaan ja piinaillaan, et kui käy.. Lääkkeinä jatkuu Luget, Progynova ja Disperin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Laal ja halleb onnea kyytiläisistä!

halleb ja valoa kiitos vinkeistä! Pistäiskö sitten Lutinusta omin päin enempi, voiko siitä olla haittaa? En usko.

menopurista kysymys, täällä onkin nyt varsinainen menopur-jengi koolla, eikös piupau ja haikala ainakin käytä sitä myös? ;) painatteko mäntää kevyesti että saatte tipan neulan kärkeen ennen pistämistä? Mä painoin tänään (eka pistos, hirveeyä äherrystä) ja vaikka kuinka kevyesti painoin, tuli kunnon paineella nestettä ulos. En tiiä uskallanko enää?

valoa samaa mieltä, kyllä nyt alkaa plussia tulemaan!
 
Laal onnea kyytiläisistä!

aniraz menopurista kun oon monta kertaa käyttänyt joskus...
Joskus tuli pistettyä että saa "tipan" ensin ulos, mutta sitten kun kysyin asiasta niin yksi hoitaja sanoi, että jos sinne mahamakkaraan menee pieni ilmakupla niin se ei haittaa, eli en sitten enää edes yrittänyt sitä tippaa ensin saada. Tsemppiä kovasti :)

Halle ihania kuulumisia :) Ja tosiaan hienoa että pakkaseenkin saitte hyviä alkioita!! Nyt vaan mukavia asioita ja rentoutumista pariksi viikoksi. Kävin muuten eilen vaklaamassa sun lääkitystä, progynovaa kerkeän käyttämään suunnilleen saman ajan ennen punktiota/ siirtoa.

Valoa mulla oli clomit silloin inssien yhteydessä kp 2-5, taisi olla 1 tab. Sillä saatiin 1-2 follia kehittymään sen 4 kertaa kun tuo tehtiin, mutta muulloin ei siis ole ollut mukana. Tuo pirttihirmu osui ja uppos :D Tänä aamuna onneksi heräsin "oikealla" jalalla ja sanoinkin miehelle, että nyt alkaa kaikki paineet helpottaa.

Heräsin yöllä siihen että vatsa oli arka, aamulla tajusin että se procren-piikki turvottanut toisen puolen alavatsaa, koomisen näkönen taas hetken.
 
HalleB Onnea myös teille piinailuun:heart:!
Valoa Hyvää synttäriä:flower:!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito...........Ajankohta........Syy
piu_pau..31...........3.IVF/ICSI................helmi............Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... ............helmi............Endo,tuubatukos,siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.............. .........helmi............Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ...........helmi...... ......Selitt.
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS........alkuvuosi?.......Selitt.
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS..............alkuvuosi?........Endo
johkunen..34.......lahjamunasolu........ .....helmi-maalis.....Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät..............Selitt.
liina2013...............3.IVF.........................?........................?
simpli..27..............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy
Nellikaneli..26.......4.IVF/1.PAS.........2......................... .Endo
LaaL...................2.IVF/ICSI............2....................... ...PCO
HalleB..28.............lahjamunasolu.....2.........14.2..........Male+female
Marjana................3.ICSI.................2.........................Selitt./PCO+siittiöt?

PLUSSANNEET


Muoks! Lisätty liina2013&Marjana listalle! Tervetuloa:flower:!
 
Viimeksi muokattu:
Laal ja halleb Onnea asukeista :heart: Siirron jälkeen on aina ihana taianomainen tunne :heart:

Piu_Pau Miten meni uä? Mulla n.11 rakkulaa ja kooltaan olivat 9-12mm, nyt nostettiin 300 yksikköön annos ja maanantaina taaasss ultraan! Perjantaina ehkä punktio..VASTA!
 
piu_pau:n kuulumisia odottelen mäkin? haikalalla oiva saalis, kunpa saisin mäkin tuon 10.

).( kyllä oli eilen tunteikasta tuikata eka piikki. Ollaan päätetty ettei ilman mitään selvää parannusta omien solujen kanssa jatketa. Lahjasoluhoidot on meidän seuraava askel. Adoptio ja sijaisvanhemmuus ovat myös suljettu pois. Tuntuu helpottavalta, enää tämä vuosi, jos ei onnistu niin sitten ei onnistu. Ehkäpä sitä on saavuttanut jonkun rauhan, ainakaan töissä kuullut vauva-uutiset eivät herättäneet enää samanlaista reaktiota kuin aikaisemmin?
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Saanko liittyä joukkoon :DD Olen kaksi keskeytettyä IVF hoitoa kokenut ...ensimmäisellä kerralla follit eivät kasvaneet tarpeeksi (lyhyt kaava), nyt toisella kertaa sumuteltiin pitkän kaavan mukaan "joulujen" yli, reilut kolme viikkoa, ja pisteltiin gonalia isommalla annoksella 8pv. = tulos follit kasvaneet liikaaa...:O hoito keskeytettiin...jos täällä kokemusta asiasta, kertokaa milloin seuraavat kuukautiset alkaa ? nyt mennyt yli kolme viikkoa pistosten lopettamisesta...eikä mitään tuntemuksia, kierto ollut aina säännöllinen 28pv..kiitos jo etukäteen :D
 
Ensinnäkin onnea kyytiläisistä LaaL ja HalleB. :heart:

Ja sitten omaan napaan, josta jo olittekin kyselleet. :D
Ultra kuulumiset oli ihan ok. Oikealla puolella 4 ja vasemmalla 7. Vasenpuoli on yleensä ollut uinuva, joten tämä oli positiivista. :) Olivat vain pienempiä kuin oikealla puolella...toivotaan että ehtivät mukaan. Tästä syystä menopuria laskettiin 150 yksikköön. Aikaisemmin mulla oli 300 UI.

Punktio on keskiviikkona. Nyt yritetään venyttää punktiota mahdollisimman pitkälle kun viimeksikin yli puolet soluista oli raakoja. Vähän riskillä mennään, mutta mua ei kyllä haittaa. Ei niistä raaoista soluistakaan mitään iloa ole. Katsotaan nyt miten käy. Aika rauhallisin mielin. :) Jos siirtoon päästään, tukilääkkeeksi tulee Crinone.

MUOKS. Vielä ei päätetty tehdäänkö IVF/ICSI. Aikoivat perjantaina keskustella ja lisäksi katsotaan millainen saalis punktiosta tulee. Itse kallistuttiin IVF:ään. Sillä saatiin pikkasen paremmin hedelmöittymään kuin ICSI:llä, vaikka lopputulos olikin molemmissa hoidoissa sama: tuoresiirto ja siitä nega.

Lääkärin kanssa oli puhetta myös jatkosta. Hän sanoi että ovat toisinaan tehneet neljännenkin hoidon. Puhuttiin myös luovutetuista soluista maksusitoumuksella. Se on sitten eri asia onko päättävä taho samaa mieltä kuin tämä lääkäri. Ollaan miehen kanssa molemmat kyllä sitä mieltä, että jos tämä hoito menee yhtä "hienosti" kuin edelliset, olisimme valmiita vaikka heti hoitoihin luovutetuilla soluilla.

Haikala, stemppiä pistoksiin. Mulla tuo pistely 300 UI:lla kirvelee. :(
Sulla on kyllä ihan hyvä saalis tulossa. Toivottavasti ottavat nyt kasvupyrähdyksen.

Valoa, toivottavasti clomit auttaa. :) Mullakaan ei niistä kokemusta ole. Ja mukava kuulla että ketutuskin on helpottanut.

aniraz, piti tarkistaa mieheltä tuo pistosasia, kun hän htökki mua neuloilla. :D On varovasti painanut mäntää, jos ruiskussa on ollut isoja ilmakupla. Ihan pikkiriikkisen on menopuria ruiskunnut.

johkunen,
mukava kuulla että tekin saitte klinikalta yhteydenoton ja hommat eteenpäin. Mää luulin että tuo 300 UI on maksimi. Hurja on sulla kyllä ollut annos! :O

Nyt lähen röhnöttään sohvalle viltin alle kullan kainaloon. Ihanaa kun on viikonloppu. Alkuviikosta pitäis olla vielä tehokas töissä. Töissä on pirunmoinen kiire, joten loppuviikon hätäisimmät hommat pitäisi saada tehtyä. Taitaa tulla pitkää päivää... : /

Rentouttavaa viikonloppua!
:popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Voisin liittyä tähän pinoon... Olen kyllä tietoisesti yrittänyt hieman pysyä foorumeilta pois, kun tämä on jotenkin niin raskasta henkisesti.

Esikoista ollaan väsätty 4 vuotta ja nyt on tehty 3. ICSI.
Eilen siirrettiin kaksi 4-soluista alkiota kyytiin. Kuulemma ovat huippualkioita ja mahdollisuudet hyvät, mutta olo ei ole kovinkaan luottavainen.
Meillä hedelmöittyi 7 solua, joista vain nämä kaksi ylipäätään jatkoivat etenemistä. 4 oli lopettanut jakaantumisen ja yksi oli niin huono, ettei sitä edes pakastettu. Olo on skeptinen näiden siirrettyjenkin suhteen, että miksi ne olisivat sen parempia pitemmän päälle... Meillä olisi tehty jatkoviljely näille alkioille alunperäisen suunnitelman mukaan, mutta minun kroppani ei halunnutkaan toimia kuten aiemmissa hoidoissa ja punktioon päästiin vasta keskiviikkona, joten siirto oli pakko tehdä perjantaina. Julkisella puolella siis ollaan. Yksityisellä kai viikonloppukin voisi olla mahdollinen.

Lääkärin kummasteli tätä alkioiden jakaantumista, koska siinä on ennenkin ollut ongelmia. Viimeksi pakkaseen mennessäkin ne olivat osa hitaasti jakautuneita. Ja pakkasestahan ei sulatuksessa selvinnyt yksikään alkio, vaikka niitä oli siellä 7.
Onko kenelläkään mitään kokemusta tästä?
Meille puhuttiin mahdollisesti kromosomitutkimuksesta... mitä se sitten tarkoittaa?

Lisäksi mietin tuota Disperin-asiaa, kun näkyi täälläkin se olevan jollakin käytössä. Milloin se määrätään käyttöön?

Meillä tämä hoito siis menty Synarela+Menopur -yhdistelmällä. Ja nyt tukihoitona Lugesteron ja Zumenon.
Ja selittämättömiä ollaan... Minulla on pco-tyyppiset munasarjat ja miehellä välillä vaihdellut siemennesteen laatu, mutta sekin on ilmeisesti saatu paremmaksi elintavoilla ja vitamiineilla, koska nytkin se oli ollut ihan normaali.

Yritän tässä nyt hakea sitä rentoa olotilaa kahdeksi viikoksi, mikä on uskomattoman vaikeaa, kun ei edes saa tehdä sitä, mikä rentouttaisi eli liikkua riittävästi.

Marjana pp1
 
Oon käynyt lukemassa kaikkien kuulumisia mutta oon ollut niin tohinassa etten oo ehtinyt kirjoitella. Nyt tohina loppui kuin seinään niin sama kai kertoa.
Viime viikolla testasin useita plussia testeihin ja elettiin onnellista aikaa. Digi kuitenkin palautti maan pinnalle kahdesti ja tänään testipäivänä tuli Ei raskaana. Ilmeisesti jäi siis kemiallisen tasolle. Nyt itkettää, harmittaa ja surettaa, vielä enemmän kun kelaa tapahtumia. Eli pakko siirtää katseet tulevaan PAS:iin joka tehdään varmaan nyt heti perään. Kai sitä pitäisi olla kiitollinen että edes jotain tapahtui, meillä ei nimittäin julkisen puolen kolmessa IVF:ssä ollut mitään kiinnittymisyrityksiä, mutta nyt kun yksityisellä saatiin kaikki avut kehiin niin ainakin pientä tulosta syntyi.
Nyt ei jaksa muuta...
 
Nellikaneli Pahoittelut kemiallisesta:hug:. Jotain edistystä kuitenkin, kun edes yritti kiinnittyä.. Jospa seuraava PAS onnistuu. Onko teillä pakkasessa monta alkiota?

).( Täällä ei edelleenkään tapahdu mitään. Ei ovista eikä menkkoja. Maanantaina tulee kaavinnasta 5 viikkoa. Viikon kuluttua pitää tehdä R-testi, jolla kontrolloidaan, että hcg on poistunut elimistöstä.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito...........Ajankohta........Syy
piu_pau..31...........3.IVF/ICSI................helmi............Sel itt.
Haikala.................3.ICSI......... ............helmi............Endo,tuubat ukos,siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.............. .........helmi............Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ...........helmi...... ......Selitt.
Nellikaneli..26.......4.IVF/2.PAS................helmi..............Endo
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS........alkuvuosi?.......Selitt.
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS..............alkuvuosi?........End o
johkunen..34.......lahjamunasolu........ .....helmi-maalis.....Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. .Selitt.
liina2013...............3.IVF........... ..............?........................?
simpli..27..............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy
LaaL...................2.IVF/ICSI............2....................... ...PCO
HalleB..28.............lahjamunasolu.... .2.........14.2..........Male+female
Marjana................3.ICSI........... ......2.........................Selitt./PCO+siittiöt?

PLUSSANNEET
 
nellikaneli :hug:

piu_pau miten tuo maksusitoumus toimii? Teillä on kyllä hyvää palvelua siellä! Mitkä on fiilikset?

).( Mulla ei ole tullut menopurista mitään oireita, ehkä vähän nipistelee munasarjoissa max kerran päivässä. Tapahtuukohan siellä edes mitään? Tiistaina vasta ultra. Pistäminen on käynyt sujumaan, saan sen tipankin neulan kärkeen, mulle auttoi et vedän ensiksi annoksen ruiskuun, sitten ruiskutan annoksen hitaasti takaisin purkkiin, ja sitten annos ruiskuun uudestaan hitaasti. :D todella tieteellinen menetelmä.
 
aniraz ainakin Lugeja saa käyttää 800mg asti ja usein määrätään vain se 600mg. Mäkin nostin nyt kesken kaiken siihen 800, kun oli sellasia tuntemuksia, että 600mg ei riitä. kyllähän siitä lääkärille pitää kertoa, kun muuten ei Luget riitä.

johkunen se Progynova on kiva lääke, kun se tekee mukavaksi :D

Toive kiitos! Turhauttavaa tuo tommonen kropan sekoaminen.. :(

liina ja Marjana tervetuloa! Marjana onkin ennestään tuttu :)
Harmi, että se viimeisin hoito meni noin, mutta toivotaan, että nyt tärppää. Mulle tuli Disperin kuvioon, kun siirryttiin yksityiselle. Siitä ei ole todettu oleva haittaa, mutta hyötyä kyllä, joten siksi se käytössä. Tarkoitus olisi estää limakalvolle muodostuvien mini-tukosten synty.

piu_pau kiitos! Tsemppiä kasvatteluuun :) Toivotaan hyvää saalista!

Nellikanelo voi surkeus :hug: Onneksi kuitenkin jotain edes yritti tapahtua :)

on: täällä pp5 eikä raportoitavaa. Nythän siellä kiinnitytään jos ovat kiinnittyäkseen..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala

Yhteistyössä