Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

hox
Heissan, pääsisikös ketjuun mukaan?
Lueskelin tuossa viimeiset neljä sivua ja totesin, että täällähän on kovasti samassa vaiheessa hoitoa olevia ja kaikki tuki on tässä kohtaa tarpeen..

anirazin kanssa ollaan punktiokamuja, meillä myös maanantaina punktio.
Ultrakuulumisista huolimatta tuloshan saattaa olla ihan hyvä.

Lauralle pikaista paranemista ja tsemppiä tiistain punktioon.

Haikalalla hieno punktiosaalis, peukutuksia että alkioita tulee.

piu paun saalishan oli hieno, mahtavaa että pakkaseenkin saitte alkioita.

Meillä meneillään 4. ivf. Selittämättömiä ollaan, lapsettomuutta takana 6 vuotta.
Kahdessa ensimmäisessä ivf:ssä päästiin tuoresiirtoon yhdellä alkiolla, viimeisimmässä siirrettiin kaksi. Pakkaseen ei koskaan mitään.

Nyt kaavana: Femar 2 tbl kp 3-7, Menopur 262 yksikköä kp 7-10, jarruna Cetrotide, irrotuspiikkinä Gonapeptyl, ensimmäinen Pregnyl punktiopäivänä ja toinen Pregnyl 6 päivää punktiosta, lisäksi Lugesteron.
Alkionkuoren avausta kokeillaan, sekä alkioliimaa.
Tänään otettiin myös pika-progesteroni, jolla selvitetään onko limakalvo oikeassa vaiheessa kiertoon nähden. Jollei ole, mahdolliset alkiot pakastetaan, eikä tehdä ollenkaan tuoresiirtoa.

Kovasti on meininki muuttunut näin ensimmäisessä yksityisen puolen hoidossa verrattuna julkiseen..

Meidän ongelmana siis suuri kato jakautumisvaiheessa, soluja tullut ihan hyvin, hedelmöittyneet hyvin, mutta sitten ne kuukahtavat yksi toisensa perään.
Tämän uusi? hoitomuoto toisi nyt vähän folleja, mutta laadultaan parempia. Tiedä häntä sitten. Hirvittää, ettei sieltä tule sitä yhtäkään siirtokelpoista :/

Jos jollakulla olisi kokemusta samanlaisesta hoitotyylistä, kuulisin mielellään kokemuksia..

Kaikille tasapuolisesti onnistumisia!
 
Hox Onpa mielenkiintoisen kuuloinen hoito! toivotaan että tepsii!! Miksi irrotuspiikki otetaan kaksi kertaa? Onko teillä ollut juttua, että kauanko alkioita kasvatetaan maljalla eli miten pian siirto olisi? Tsemppiä!

Aniraz : Tsemppiä. Tiedän tunteen kun saalis on huono.. mutta toivotaan tosiaan, että tällä kertaa yksikin hyvä solu toisi toivotun tuloksen!

Piupau, Marjana Millaiset olotilat? :D

Täällä usko välillä korkealla ja välillä sitä ei ole.. Tuntemuksia on, muttei mitään kiinnittymisvuotoja..repäisykipuja..paineen tunnetta..tms.. :p
Tosin vatsa-alue on "outo"..mielelläni en ole vatsallaan tai ns. kaksinkerroin vatsa reisiä vasten.. johtuu varmaan punktiosta.. blööh..
Mutta se mikä on varmaa, että olen TODELLA väsynyt. Menen nukkumaan 2h normaalia aiemmin. Toki se johtuu varmasti lugesteroneista.. :p
Testaan vasta pp16 eli 15.2
Nyt menossa pp9
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala
niin tuossa ylioppilaslehti kirjoituksessahan mainitaan vapaaehtoinen lapsettomuus, mut entäs oikeasti he jotka eivãt voi saada lapsia? veikkaan että arvostus lasta sekä parisuhdetta kohtaan on aikalailla erilainen, ei itsestäãnselvyys :) en tosin ihan kokonaan lukenut juttua mut alusta sai sen kuvan että kyseessä verrattiin vapaaehtoisesti lapsetonta ja perheellistã sekä heidän "onnellisuus erojaan".
 
Labrasta tuli soitto. 13 munasolua saatiin kerättyä, 11 oli kypsää, 5 näistä on hedelmöittynyt. En oikein osaa sanoa omia tuntemuksia..olen iloinen, että saatiin hedelmöittyneitä, mutta on kyllä käynyt kauhia kato. Maanantaina sitten selviää miten ovat lähteneet jakautumaan...
 
Hox Tervetuloa ja onnea punktioon!
Haikala Mun mielestä tuo on ihan hyvä tulos jos vaan jatkavat jakautumista. Pidetään peukkuja!
Aniraz Ymmärrän sun fiilikset, mutta toivotaan, että pääsette siirtoon!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito...........Ajankohta........Syy
Haikala.................3.ICSI......... ............helmi............Endo,tuubat ukos,siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.............. .........helmi............Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ...........helmi...... ......Selitt.
Hox.....................4.IVF........................helmi.............Selitt.
Nellikaneli..26.......4.IVF/2.PAS................helmi.............. Endo
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS........alkuvuosi?.......Selitt.
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS..............alkuvuosi?........End o
johkunen..34.......lahjamunasolu........ .....helmi-maalis.....Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. .Selitt.
liina2013...............3.IVF........... ..............?........................?
simpli..27..............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy
LaaL...................2.IVF/ICSI............2...........15.2..........PCO
HalleB..28.............lahjamunasolu.... .2.........14.2..........Male+female
Marjana................3.ICSI........... ......2.........................Selitt./PCO+siittiöt?
piu_pau..31...........3.ICSI............ ....1.........21.2..........Selitt.

PLUSSANNEET
 
Viimeksi muokattu:
aniraz: Voih, älä luovuta! Niillä vähemmillä soluilla voidaan tehdä vielä ihmeitä! Jäädään odottelemaan huomisen punktion kuulumisia. :)

Hox: Ajatuksena tuo kuulostaa hyvältä, jos saataisiin parempilaatuisia folleja aikaan. ymmärrän kyllä, miksi sinua ahdistaa. Jotenkin sitä tuntuu, että pitäisi saada aina "iso saalis", että olisi mahdollisuuksia, vaikka eihän se sitä välttämättä paranna yhtään. Uskon, että lääkäri on osaava ja tietää mitä tekee. :)

LaaL: Ne Lugesteronien tekemät oireet on ärsyttäviä, kun ne kaikki täsmää raskausoireisiin. Toivotaan, että nuo vatsatuntemukset on juuri raskausoireita. Onko sinulla punktiosta vieläkin oireita? Minulla meni tosi nopeasti kaikki kivut ja tuntemukset ohi. Olen tosiaan ihan normaalisti liikkunutkin jo lenkillä ja käynyt kevyesti ratsastamassakin.

Haikala: Älä määrästä huolehdi! Vain niitä priimoja me halutaan, jotka jatkaa sitten kehittymistä. :) Pidän peukkuja sinulle huomiseksi!

ON: Apua! Minä olen tällainen testihysteerikko, kun en kestä odotella. Jotenkin se testin tekeminen vaan rauhoittaa mieltä, kun muka voi tehdä jotain. Tänä aamuna siellä olikin haamujen esiäiti! Siis hyvin haalea ja hailakka, mutta kyllä siellä jotain on tapahtunut. Nyt on kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tarraisi kunnolla kiinni!
Nyt se piinaviikko sitten vasta alkaakin, ettei jää vaan hipaisuksi... Olen edellisen kerran nähnyt testissä edes haamua syksyllä 2009, jolloin ihan luomukierrosta yritti tarrata kiinni! Ihan hurjaa...
 
Kiitos kaikille tsemppauksista, tottahan se on, laatu ratkaisee tässä pelissä! Isolla munasolumäärällä meillä alkioiden laatu on ollut kehnoa, jos nyt pieni määrä toisi hyvän lopputuloksen. Tosiaan mulla on molemmin puolin yli 10 pientä rakkulaa, mutta vastoin kuin edellisissä hoidoissa, vain osa on lähtenyt kasvamaan.

haikala toivottavasti maanantaina saat hyviä uutisia!

marjana peukutukset haamulle! Mikä pp?

Laura oon lukenut että lapsettomuuden kokeneet vanhemmat ovat tyytyväisempiä lapsen ensimmäisen ikävuoden aikana vs. vanhemmat jotka saavat lapsen ilman hoitoja.

hox meillä on sama ongelma. Nyt puregon vaihtui menopuriin, follimäärä tippui 20:stä viiteen, mutta tosiaan, laatu ratkaisee. Mun mielestä on hyvä kokeilla jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala
LaaL Jatketaan tässä ketjussa eli jos pystyt, poista se uusi ketju. Sulla on ollut joku ohimenevä ongelma, jos ei ole antanut kirjoittaa.
Marjana Jännät paikat teillä:heart:!

).( Jaahas..Tein sen kaavinnan jälkeisen kontrolli-R-testin ja haamu tuli. Mitähän tämä nyt sit tarkoittaa? Nyt kuitenkin kp5 eli menkathan alkoi, vuoto ei niukkaa, mut melko kivutonta ja kesti vaan 3 päivää. Pitää soittaa huomenna polille ja vaatia veritesti. Jos siellä jotain roippeita sit vielä kuitenkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Marjana Haamuhan on super hyvä merkki!! Jotain tapahtuu!!:D Milloin testaat uudestaan?

Hox Tervetuloa! Noista tabuista en oo ikinä kuullu mitä sulla on käytössä..ne oiski parempi vaihtoehto piikkikammoiselle..vaikka kyllähän tuossa sunkii hoidossa piikkejä sen lisäksi laitellaan :whistle:

Tuleeko pregnylistä kuumia aaltoja? Soijjaa pukkaa. Tänään alkaa luget ja huomenna toivon ja rukoilen, että siirtoon :heart: Alkiot ovat nyt päivää vanhempia kuin normaalisti, kun sattu tää viikonloppu tähän väliin..entiedä onko sillä mitään merkitystä...?
 
Oho..miksiköhän ei huolinut aiemmin..herjasi vain että viestit täynnä tms.. höh! No uusi yritys tänne! :)

Marjana Mä toivuin super nopeasti myös punktiosta vaikka mua jouduttiin nukutuksessa vähän "runnomaan". Tosiaan toinen munasarjani on jotenkin kohdun takana ja punktioreitti ei ole suora ellei hoitaja paina reilusta vatsan päältä alaspäin.
Jotenkin ajattelin, että tämä pienoinen turvotuksen olotila johtuisi turvoksissa olleista munasarjoista tms.. Olen ottanut rauhallisemmin vielä. Tosin se on hieman tulkittavissa, koska meillä on kotieläimiä pihassa..ja niitä pitää hoitaa.

Eilen jouduinkin stressissä juoksemaan karanneiden kotieläimien perässä..ja sen jälkeen minulla oli todella huono olo ja jomotteli munasarjojen kohdalta..jos venyttelin tunsin pistoa oikena munasarjan kohdilta.
Muutenkin kohtutuntemuksia on taas paljon. Tykytystä, jomotusta, nippailua, muljahteluja...tosin kai niitä on ollue ennnekin.. :p

Toivotaan että haamut ja blankot muuttuisivat kaikille selkeiksi plussiksi!!! Itse en uskalla edes testata, koska masentuisin vain turhaan etukäteen..vielä yritän kannatella edes pientä mahdollisuutta..vaikka onkin tosi vaikeaa. Testaan 15.2
 
Haikala Mulle ohjeistettiin yksi aamulla ja kaksi illalla. Aamulla laitan 07 ja 10 välillä, illlalla nukkumaan mennessä 22-00 välillä. Ovat kyllä inhottavia..tai lähinnä tuo kaksi..aamulla kun nousee niin sieltähän ne valuu. :snotty: Ja 14 päivää kunnes testin tekee. Mikäli plussa, jatketaan vielä kaksi viikkoa.

Mulla on ollut tämän päivä samanlaisia oireita kuin menkat alkaisivat. Sellaista turvotuksen ja paineen tunnetta kuten menkkoja edeltävänä päivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Toive: Voiko se arvo pysyä koholla vielä kaavinnan jälkeenkin sitten? Voisi kuvitella, että se ei ihan heti häviä elimistöstä kuitenkaan, vaikka kierto alkaisikin...

LaaL:
Minullakin on muuten tuo punktioreitti hieman vino. Ja minulla on niin vahvat lantionpohjanlihakset, että lääkäri joka kerta niitä päivittelee, kun ei meinaa se lihas antaa neulalle periksi. :D Mutta onneksi noista aina jotenkin selviää. :) Punktiopäivä on se pahin, mutta sen jälkeen minulla aina helpottaa nopeasti.
Ja onneksi jokainen voi hoitaa nämä testiasiat siten, miten omille hermoille parhaiten sopii. Minähän pelasin tällä etukäteen testaamisella sitä, että minun on ehdittävä henkisesti valmistautua negatulokseen, kun joudun soittamaan sitten perjantaina verikokeen tuloksia kesken työpäivän. Tämä haamu oli kyllä odottamaton yllätys...

Haikala: Minulle ohjeistettiin laittamaan aamulla, iltapäivällä ja illalla nuo Lugesteronit. Eli oma aikataulu on noin klo 6-7, 14-15 ja illalla sitten, kun rupeaa nukkumaan noin klo 22-23.
Ja varmaanhan minä nyt testaan sitten joka ikinen aamu, kun noita Mammaksin halpoja liuskatestejä tuolla varastossa on. :D

ON: Olen ihan jännityksissä nyt tästä haamuilusta! Mieshän ei tietenkään nähnyt semmoisesta Mammaksin liuskatestistä oikein mitään haamua, vaikka yritin näyttää. Kävin sitten eilen ostamassa Pregchekin puikkotestin, jonka tein eilen illalla, niin rupesi mieskin haamut näkemään. :D Eli kyllä se siellä on. Nyt vaan jännitetään, että kestääkö kaveri(t) siellä kiinni. Mutta mahtavaa, että edes jotain on tapahtunut vuosien yrittämisen jälkeen. :)
 
Onnea siirtoon Haikala. Mulla ei lugesteronia ole ollut, mutta vastaava lääke lutinus kyllä. Mua ohjeistettiin käyttämään sitä kolme kertaa päivässä (n. 8 h välein). Ohjeistukset näkyy vaihtelevan. Vaikka oisin testannut plussan, oisin käyttänyt Lutinusta vain tuon kaksi viikkkoa.

aniraz, onnea punktioon ja sitä seuraaviin piinapäiviin. Punktion jälkeiset pari päivää on kyllä paljon pahempia kuin tämä loppupiina. Oliko teillä tällä kertaa lyhyt vai pitkä viljely?

johkunen, miten teillä nuo DHEA-kuurin jälkeiset alkiot jakaantui? Oliko lopputulos parempi? Entä miten pakastetut alkiot selvisivät?

Toive13, kylläpäs sua nyt koetellaan. :hug: Toivottavasti tästä seuraa vain hyvää...

hox, no sulla on kyllä mielenkiintoinen kaava. =) On kokeilussa ilmeisesti kaikki mahdollinen? Millä mielin olet?

Marjana, toivotaan että haamu vahvistuu. :)

LaaL, koitahan jaksella piinaa. Mua ei nukutettu vaikka vasen munasarja onkin jotenkin hassusti ja vaikeassa paikassa. Mies oli tälläkin kertaa apuna ja painoi mun vatsan päältä kun hoitajien kädet ei riittänyt. :p

Millainen olo Hallella on?

Omaan napaan ei ihmeellistä. Punktiosta parantuminen oli tällä kertaa pitkällisempää. Etenkin tuo vasenpuoli on ärtyillyt. Se on anatomisesti jotenkin vääriin ja mahdollisesti kiinnikkeitä tms. Melkoisia kramppeja on välillä ollut ja mahakin on toiminut miten on. Lauantaiaamuna heräsin niin kamaliin kipuihin että luulin reissun päivystykseen olevan edessä. Onneksi kivut kuitenkin helpotti. :( Turvotus on myös ollut kamala. Eilen sekin vihdoin helpotti.

Kyllä tuo Crinone-geeli on helppoa Lutinuksiin verrattuna. PP 3 aluillaan ja sivuoireet hyvin vähäiset. Laitto on helppoa eikä tartte laittaa kuin kerran päivässä. Ihanan helppoa. Toivottavasti pitemmänkin käytön jälkeen sivuoireet pysyy poissa.
 
Viimeksi muokattu:
piu pau mulla on huomenaamulla punktio, tää pvä olikin pakko hakea sairauslomaa kun olo on vieläkin kovin flunssainen, mut ei onneks kuumetta :)
jospa ne solut olis vahvoja lentsusta huolimatta. mua kans tuo vasen puoli vähä hermostuttaa sitä kun on ultralla saanut aina vähä metsästää enempi että mitenköhän se sit punktiossa oikuttelee, varmaan kuukahdan viimeistään jälki kipuihin..heh
 
Punktio takana ja saalis 7 munasolua. 1 rakkula mlemmin puolin oli ottanut loppuspurtin. Oon tosi onnellinen ja helpottunut, tavoite on se 8-10, lääkäri oli tyytyväinen määrään myös. Siirto ylihuomenna, enpä edes pyytänyt pitkää viljelyä. Nyt jännäämään ylihuomista. Jakautukaa mallikkaasti pienet! :heart:

hox mites sun punktio sujui?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Siirto takana..kyydissä morula? Ja kaksi menee pakkaseen, ovat ilm aika hitaasti jakautuneet. Saatiin uutta tietoa..meillä ongelma solutasolla..mun soluissa ja mun endo. Sen takia käy aina hirveä kato. Oon ollu tänään ihan maani myynyt, itkettää ja ahdistaa. Toivon että mies ottas uuden naisen joka on terve ja voi saada lapsia. En usko että meillä on järkeä enää omilla soluilla tehdä, tämä oli jo 7 siirto. Luovutettuja ei olla mietitty. Entiedä miten pääsen tästä yli, huomenna työpäivä..entiedä miten pystyn siihenkään. En osaa iloita morulasta joka kyydissä, tuskin siitäkään mitään tulee minun viallisessa vartalossani.
 
Haikala :hug: mutta kertoiko lääkäri tarkemmin miten ovat päätyneet siihen, etä vika on sun munasoluissa? Meillä pakkaseen ei ole selvinnyt yksikään alkio, ja silti lääkärit väittävät ettei voi sanoa onko vika munasoluissa vai siittiöissä. Anteeksi uteluni, ihmetyttää vain ristiriitainen tieto. Voimia, kyllä kyytiläinen voi tarrata kiinni, kuitenkin se on jakautunut morulaksi saakka.
 
Haikala Eikös tuo morula ole pitkälle kehittynyt alkio? Mun korvaan kuulostaa kyllä hyvälle kyytiläiselle ja pakkaseenkin saitte kaks! Piinailuonnea:heart:!
Aniraz Tulihan sieltä sitten mukava saalis:flower:! Onnea siirtoon!

).( Soitin polille. Mulla on HCG vielä koholla. Sitä se haamu oli. Nyt HCG:tä seurataan, että on laskusuuntainen. En usko, että ovista tulee vielä tässäkään kierrossa:|.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.......Syy
Laura82..31.........3.ICSI.............. .........helmi.............Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ...........helmi...... ......Selitt.
Hox.....................4.IVF........... .............helmi.............Selitt.
Nellikaneli..26.......4.IVF/2.PAS................helmi.............Endo
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS.......alkuvuosi?.......Selitt.
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS..............alkuvuosi?........End o
johkunen..34.......lahjamunasolu........ ....helmi-maalis.....Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... ........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. .Selitt.
liina2013...............3.IVF........... ..............?........................?
simpli..27..............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv......Syy
LaaL..32..............2.IVF/ICSI............2...........15.2.......PCO
HalleB..28.............lahjamunasolu.... .2.........14.2........Male+female
Marjana................3.ICSI........... ......2.......................Selitt./PCO+siittiöt?
piu_pau..31...........3.ICSI............ ....1.........21.2.........Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... ......1..........................Endo,tuubat ukos,siittiöt

PLUSSANNEET
 
Viimeksi muokattu:
hox
aniraz hieno saalishan teille tuli, mahtavaa!

Onnittelut Haikala kyytiläisestä! Toivotaan että tarraa lujasti kiinni.
Pääsitte kuitenkin siirtoon asti ja saitte vielä pakkaseenkin alkioita.
Ymmärrän kyllä tunteesi, kun itsellä ihan samat fiilikset. Koitetaan ajatella positiivisia :heart:

Lauralle tsempitykset huomiseen punktioon, hyvin se menee. Tulehan kertomaan kuulumiset.

Ilmeisesti Toive se sitten ottaa aikansa että tilanne normalisoituu. Koita jaksaa odottaa.

LaaL piinailutsemppiä! Kysymykseesi miksi irrotuspiikki pistetään toiseen kertaan, tai siis oikeastaan pistettiin tänään punktiopäivänä, en enää suoraan sanoen muista perustelua. Jotenkin sen täytyi liittyä limakalvoon ja kiinnittymisen tukemiseen.

Marjanalle onnitukset haamusta!

Omat kuulumiset ei häävejä ole :( Punktiossa tänään 7 follia, joissa 3 solua! Kolme!
Okei, tarkoitus ei ollutkaan paljoa soluja saada, mutta tuo ei kyllä nyt jätä kovin paljon varaa jossei hedelmöity tai ei jakaudu. Että silleen..

Pika-progesteroniarvo oli hyvä eli torstaina siirtoon, JOS jotain siirrettävää on.

Lääkityksestä ei kyllä luulis jäävän kiinni. Lugesteron, Zumenon ja vielä Doximycin + lauantaina Pregnyl.

Punktio itsessään meni ihan hyvin. Vasen munasarja minullakin jotenkin korkealla ja kohdun takana, joten hoitaja melko tavalla joutui runnomaan vatsan päältä. Onneksi ei kestänyt kauaa, kun ei tuota kerättävääkään paljoa ollut (verraten viime punktion 26 folliin..). Nyt olo ihan hyvä, kauhulla odotellen huomista puhelua hedelmöittymisestä.
 

Yhteistyössä