Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Nannukka: Siellä on tainnut olla lääkäri perjantai-fiiliksellä kun kerjuureissu tuotti tulosta. :) Hienoa!! Siellä on pari ihanaa hoitajaa ja ne on aina niin kivasti tsempannut punktioissa ja siirroissa. Mä olen yhdessä siirrossa syönyt Primaspania ja aloitin syömään sitä joskus kp10 paikkeilla. Mulla oli muistaakseni sinä päivänä kontrolliultra jossa varmistettiin, että siirtoon päästään. Aoin tässäkin kierrossa aloitella kp10 paikkeilla. Maltillista viikonloppua. :)
 
Pakko avautua. Oireettomuuden vuoksi sitten otin ja tein testin päivä pissistä, tulos nega ja vaikka tiesin odottaa sitä niin silti itkettää. Olo on masentunut ja ihan lyttyyn lyöty. Yrittää sitten töissä jaksaa kun tuntuu kaikki ihan turhan päiväiseltä. En usko että enää plussaksi muuttuu ja enkä pakaste alkiosiiroista olevan meille mitään apua, kun ne ei ole ennenkään ottaneet tuulta purjeisiin.

Nyt kaikki tuntuu niin lopulliselta, me jäädään iäksi kaksin. Miten kerron asian miehelleni, joka uskoo että nyt me saadaan vauva, vaikka mie hoen hänelle ihan toista. Ja meidän seitsemäs hääpäiväkin on tuloillaan. Voi luoja että osaa nämä ajankohdat sattua sitten hyvin.

Itkuinen simpli ja pp11
 
uusi konkari ilmoittautuu joukon jatkoksi.laput tupsahti postiluukusta jotenka meillä kolmas ja tod. näk. viimeinen hoito alkaa tammikuussa Oysissa. hoitona suoraan icsi. ollaan kaks aikasempaa kertaa kokeiltu 08-09 ja tuloksena kummastakin hoidosta alkanut raskaus jotka molemmat tosin päättyi ennen rv8.. jotenka ei kovin korkeet odotukset ole tän suhteen, mut katsotaan nyt ettei sitten kaduta myöhemmin. raskausvitamiinit aloitan tuota pikaa lääkärin suosituksesta ja omakin järki niin sanoo :) ai niin meillä hoidot johtuu miehestä, johtuvassa lapsettomuudessa, vain vajaa 40milj nölliäistä kokonaismäärässä :/ ja vain 1% normeja..
 
Heipparallaa :wave:

Voi Simpli olen pahoillani :hug:. On se niin persiistä tämä ainainen pettymysten kohtaaminen. Oletko miettinyt että menisit juttelemaan tästä tukiryhmään tai psykologille? minua on ainakin auttanut todella paljon keskustelu psykologin kanssa. Uskon, että mies kyllä ymmärtää tämän teidän tilanteen vaikka hän on niin positiivisesti uskonutkin onnistumiseen. Olen oppinut että on tunnettava niitä synkimpiäkin tuntemuksia ja raskaimpia ajatuksia suruineen ennen kuin asian saa käsiteltyä kunnolla. Toivon kaikkea hyvää tulevaan!!

Valoa puhuit siitä inkivääristä parantamaan endosta jostuvaa tulehdustilaa, miten sitä kannattaa käyttää? raakana vaan vai teenä kenties??

HalleB Talonrakennus projekti meillä ollut jo kaksi vuotta meneillään ja nyt vihdoin alkaa olla valmista. Adoptio ei tunnu meistä oikealta ratkaisulta jos nämä viimeisetkään hoidot ei tuota tulosta, sijaisvanhemmuus tosin voisi tulla kysymykseen tiedä sitten miten mahtavat suhtautua sijaisvanhempina sellaiseen pariin jolla ei ole kokemusta lastenkasvatuksesta?

Johkunen kyllä ollaan jossain palstoilla törmäilty muistan sinut! Hienoa että olet alkanut toipua hyvin noin suuresta leikkauksesta!! Kauanko sitä munasolunluovuttajaa noin yleisesti ottaen joutuu odottamaan? vai onko mahdotonta sanoa?

Hoito on nyt käynnissä tänään oli toinen ultra molemmin puolin kymmenkunta follia kasvamassa. perjantaina viimeinen ultra missä selviää sitten punktiopäivä.

Meille ei lastenhuonetta tule ennen kuin pullat on uunissa. Vierashuoneesta saa tosin nopealla muutoksella myös lapselle sopivan ;) Paranemisia sinne!!


MelagiaJoo 4. jäs hoito on myöskin julkisella, meillä yksi hoito meni ihan palasiksi, siitä kun ei jäänyt mitään siirrettäväksi eikä pakkaseen. Lääkäri teki virhearvion siinä kuvittelemalla että minulle keretään hoito tekemään ennen jotain kesätaukoa, kiirehti punktiota ja niin ollen kaikki solut olivat raakoja. Siispä lupasivat vielä yhden hoidon. Minkälainen lääke se lutinus on? en ole kuullutkaan.

Minä olen päässyt jo jollain tasolla yli siitä kauheasta epäoikeudenmukaisuuden tunteesta kun raskaus uutisia tulee tuttavilta... tosin riippuu siitä paljonkin kuinka läheinen ystävä/sukulainen on kyseessä.

Terve myöskin kaikille uusille!!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Nannukka tsemppiä huomiseen punktioon! Hyvältä tuo follimäärä ainakin kuulostaa ja kiva kuulla että kerjuu-reissu tuotti jotain tulosta :)

Nellikaneli ok, vähän tuollainen aikataulu oli jäänytkin mieleen.
Täytyy kysellä miten se meille onnistuu kun tosiaan tarkoitus pitää omat kuukautiset poissa ja clomeihin en suostu koskemaan (inssien yhteydessä aiheutti heti suklaa-kystan). Mutta se selvinnee kun mennään suunnitteluun!
Toivottavasti saatte raaputuksesta positiivista apua ;)

Pahoittelut simplille :(
Älä vielä heitä toivoa pakkasalkioista, teillähän taisi niitä riittää useampaan siirtoon.
Oliko sulla mitä tukilääkitystä tässä kun en nyt muista?

Tervetuloa L@uralle!
Hyvältähän tuo tausta kuulostaa että olet tullut raskaaksi hoidoissa.
Voisiko keltarauhashormoonin määrää lisätä tai jotain muuta tueksi että raskaus jatkuisi normaalisti? Onko teillä vielä tutkittu asiaa sen tarkemmin? Joskus taisi olla että 3 keskenmenosta tutkitaan enemmän mistä johtuu.

Kissimyy mekin alettiin rakentaa taloa samaan aikaan kun hoidot alkoi tai siis mut leikattiin ensin, eli reilu 4 vuotta sitten. Reilu kuukausi sitten pidettiin lopputarkastus, itse kun nikkaroitiin niin vei aikansa mutta oli samalla hyvää terapiaa hoitojen lomassa :) Meillä siis tuo ns. lastenhuone on tyhjä, seinät maalasin perus beigeksi jotka voi sitten tarvittaessa muokata jos sellainen onni joskus käy!

Meidän klinikalla jono on noin puoli vuotta, mutta olen ymmärtänyt että nämä vaihtelevat klinikoittain ja esim. Tartossa jonoa ei edes olisi.

Teillähän on paljon folleja tulossa! Hyviä vointeja tälle viikolle :)

Omasta navasta, niin suunnitelmat etenee kivasti, samoin vointi paranee :)
Eilen uskalsin jo vähän haravoida, tosin kun lähdettiin vielä liikenteeseen autolla niin illalla tuntuikin mahassa, eli täytyy koittaa joka iltapäivä viettää aikaa sohvalla ja huilata, helpommin sanottu kuin tehty kun virtaa olisi;)
Klinikalta saatiin vastaus että pillerit on hyvä tähän väliin, hoidon suunnitteluun mennään joulu-tammikuussa ja hoito toteutetaan helmi-maaliskuussa. Aikataulu kuulostaa hyvältä, nyt vain kova säästökuuri päälle että osa rahoista olisi kasassa tuohon mennessä!
Päätettiin myös että käydään ensimmäinen adoptioneuvonta ennen hoitoa, sehän ei ihan puhtain jauhoin ole ok, mutta ei ainakaan hoidot ole tuolloin pällä : / Me kun ei tiedetä olisiko se kotimaan vai kv-adoptio, kotimaahan ollaan kääntymässä, joten jos niistä voisi saada tarkempaa tietoa niin siinä meille blan-B jos hoito menee metsään.

Mukavaa viikkoa kaikille vaikka aika harmaalta näyttääkin :wave:
 
Melargia uskon, että kirpaisi.
Vielä ei ole aikaa varattu hoidon suunnitteluun. Mä täs odottelen, et alkas uusi kierto, ni vois sit alkaa soittelee sinne päin. Kävin eilen kurkkimassa uuden klinikan ovella, kun olin muilla asioilla käymässä lähistöllä. Mahassa pyörähti jännitys ja lähin äkkiä pois :D
Mä oon kans ihan kauhusta jäykkänä siirron jälkeen, kun tuhru alkaa just siinä kohin, kun pitäis kiinnittyä. Yksityisellä oon saanu loppukierron tueksi suuria määriä lugeja, estradot-laastareita ja Pregnyl-pistoksia ja ne on kyl pitäny hyvin vuodon poissa.

simpli oon niin pahoillani...:(

Nannukalla ollu "positiivinen" lääkäri :O Tsemppiä hoitoon! :)

valoa kävin noita mun purkkeja läpi ja mulla onkin näköjään käytössä tuo inkivääri. Sitä on Body Flex combi-nimisessä valmisteessa, jota käytän nivelten ja luuston tueksi. Mä harrastan juoksemista, ni tuo auttaa pysymään juoksukunnossa.
Toivotaan, että pääsette passiin ennen vuodenvaihdetta. :)

johkunen ihana mies sulla, kun sua paapoo :) Miltä olo tuntuu nyt?
Mä oon kans tosi hyvillä mielin, kun ollaan menossa lahjasoluhoitoon. Syksyllä pitkän tauon jälkeen olin melkein unohtanut, että meidän hedelmällisyydessä olisi jotain pahempaa vikaa ja hetken ajattelin, että voisin tulla luomusti raskaaksi. Kun tulin takaisin palstalle ja piti muistella omaa hoitohistoriaa, sitä palasi maan pinnalle ja taas ymmärsi miksi olemmekaan menossa lahjasoluhoitoon..
Meillä lääkäri sanoi, että paras hyöty raapuruksesta tulee, jos sen tekee hoitoa edeltävässä kierrossa.

Laura tervetuloa! :)

Kissimyy ei sijaisvanhemmalla tarvitse olla kokemusta. Pride-kurssi valmentaa ennen, kuin lapsi tulee.
Hyvältä kuulostaa teidän follimäärä. Tsemppiä ja onnea hoitoon! :)

on: uusi kierto alkaa tänään-huomenna ja soittelen sitten klinikalle. Osaavat sitten laskea millon suurin piirtein kannattaa tulla käymään. Pitää mun viedä ne luovuttajan lääkkeetkin klinikalle.
 
HalleB Mulla on kyllä nyt molemmat lääkärit (pe UÄssä ja tännään punktiossa), olleet ihan jossain eri fiiliksissä kuin aiemmin. En tiedä mikä niihin on iskenyt. Liekkö sillä ollut vaikutusta, että itku on tässä hoidossa ollut mulla toooooosi herkässä klinikalla, tai sitten he ovat vaan saaneet jonkun uuden lääke-coctailin :D

Ja kiitos kaikille tsempeistä! Tunnen piston sydämeni tienoilla, kun en ole tällä jaksolla jaksanut tukea ja kannustaa teitä muita matkallanne. Olette kuitenkin ajatuksissani ja toivon teille jokaiselle kaikkea hyvää ja voimia koettelemuksissanne. Kuten me kaikki tiedämme – tämä ei ole helppo polku kuljettavaksi, mutta olemme tarpeeksi vahvoja että selviämme kaikesta mitä vastaan tulee. :heart:

( . )
Punktiossa käyty aamulla ja saalis 13 munasolua! Eli lähes kaikki oli kypsiä (1 tai 2 jäi perjantaina lasketuista follikkeleista pois). Ja jos soittoa ei kuulu, niin torstaina sitten siirtoon. Toimenpide itsessään ei suuria tuskia aiheuttanut, mutta eipä tuo aiemmillakaan kerroilla ole ollut. Sairaalasta tultuani otin sellaiset 5h päikkärit ja nyt alavatsaa juilii, mutta onneksi tuota Panadolia löytyy kaapista.

Kortisoni-lisän kanssa kävi niin, että sain siihen luvan. MUTTA en tähän tuoresiirtoon. Olimme lääkärin kanssa samaa mieltä siitä, että mahdollinen alkio ei siitä tässä vaiheessa kiertoa hyötyisi niin paljoa (se olisi pitänyt pistää muistaakseni kp 10 paikkeilla parhaan hyödyn saavuttaakseen). Mutta nyt on kirjattu tietoihini, että jos PAS tulee niin sen yhteydessä saan kokeilla jos silloin vielä haluan kortisoni-lisää. Eli ei nyt ihan otteluvoitto, mutta pieni voitto kuitenkin julkisella, jos pasiin mennään/päästään joskus. :)
 
kolmas kerta ja viestit katosi bittiavaruuteen :( johkunen niistä km:sta molemmat oli tuulimunia, kaikki meni oikein mallikkaasti muuten mutta lopputulos oli sitten tuo..en tiiä sit mistä nuo johtu, onko siihen jotai selvyyttä kun lekureiata ei mitään irti saanu..pakkaseen ei koskaan saatu mitään, siks otan nyt noi vitamiinit kaveriks kun viimeks ei niitä ollu
 
simpli voimia!

nannukka mahtavaa, hieno saalis teilläkin!

).( klinikalta soittivat, nyt yritetään saada meitä jo joulukuun kiintiöön. Huoh...ei suoraan sanottuna paljon kiinnosta. Taidan kieltäytyä, menköön sitten pidemmälle. En vaan jaksa taas käydä läpi sitä rumbaa, ja näillä huipputuloksilla...antaapa olla. On toki järkeviä syitä, töissä hullu kiire ja talviloma. Mutta...ei nuo mua estäisi jos hoitoon haluaisin. Toisaalta, tulispa sitten tehtyä ja nähtyä, mutta ei...henkisesti en ole vielä valmis. Jotenkin tympii tää oma ongelmallisuus, en ees uskalla mennä hoitoon kun en jaksa niitä "ei jääny mitää pakkaseen, siirretään tää yks ja toivotaan parasta"-uutisia! :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Noh, meidän viimeinen hoito sai sitten oman päätöksensä. Eli yksi rupunen alkio tänään siirretty, ei mitään pakasteeseen. Eli sepä siinä sitten meidän osalta. Ei mitään toivoa mistään ja motivaatio Lutinuksien käyttöön täys nolla. Miksi käyttää, kun tuloksen jo tietää?

Lääkärit, hoitajat ja labran-porukka olivat keskustelleet aamulla meidän tilanteesta, ja he haluavat tarjota meille neljännen hoitojakson kokeellisin menetelmin. Eli kun meidän selkeä ongelma on tuossa hedelmöittymisessä, niin labrassa haluaisivat kokeilla meidän kohdalla jotain uutta, kokeilussa olevaa liuosta (on tutkimuksia, että se olisi parantanut hedelmöittymistä labraoloissa). Mutta ehto tähän neljänteen hoitoon on kunnon pitkä tauko ja että käydään pariterapeutin juttusille, jonka Oys meille kiireellisenä tarjoaa jo tämän vuoden puolella (muille tulossa ilmeisesti vasta alkuvuodesta). Olen/olemme kuulemma akuutteja nyt. Ai jaa, niinkö? :O

Mutta surullisin mielin täällä nyt mennään ja mietin, että otanko tännään edes koko Lutinusta vai jätänkö kokonaan ottamatta….
 
voi itku Nannukka oon tosi pahoillani :(
Ota vaan ne lääkkeet, kyllä niitä ihmeitä rupusillakin on tapahtunut mutta ymmärrän kyllä täysin että toivo on mennyt!
Onko se ongelma nimenomaan hedelmöittymisessä vai jakaantumisessa? Osasivatko lääkärit sanoa kummasta voisi johtua? Meillä on pari kertaa käynyt niin, että munasoluun on päässyt 2 siittiötä ja tämä johtuu kuulemma munasolusta.
Hyvä tietysti että saatte tuon neljännen testi-hoidon, toivotaan että liuos osoittautuisi hyväksi, mutta en olekaan kuullut että voivat ohjata ilman pyyntöä terapiaan.

aniraz voin kyllä ymmärtää myös sua kun rankka hoito edessä ja tietää ettei pakkaseen mene mitään! Tietysti toivoa on, meillä kolmannessa hoidossa saatiin 2 passia tehtyä naikkarilla, mutta silloin folleja kehittyi 42 ja luulen niiden pakastaneen pari rupusta vain sympatian takia...
Mutta hyvä jos kuuntelet miltä tuntuu, eihän siihen hoitoon voida pakottaa jos siihen ei ole itse valmis!

L@ura ok, huonoa tuuria kun molemmat olleet tuulimunia.
Syötkö muuten foolihappoa? Olen ymmärtänyt että se olisi munasolujen kannalta se tärkein vitamiini ja sitä voi syödä hoitoa ennen ihan reippaasti. Meillä ehkä hieman tehosi kun ekaan hoitoon en ymmärtänyt sitä edes syödä mutta sitten otin mukaan ja muista tuli hieman parempia alkioita.

Halle onko teillä niin, että sinä ostat lääkkeet luovuttajalle? Meillä siis klinikka hommaa ja se kuuluu tuohon hintaan.
Sulla taitaa hoito olla vähän ennen mua, ihan kohta :)
Pitkästä aikaa olen alkanut odottaa hoitoa ihan positiivisin mielin ja välillä en edes muista että ollaan menossa lahjamunasoluhoitoon! Kadoksissa olleet haaveet on taas nousseet pintaan, tosin realistina pidän kyllä jalat maassa.

Oma olo menee koko ajan parempaan: multa on endo-kivut ja oireet täysin poissa ja se on paras juttu!!! Ei siis enää selkä-, vatsa-, reisi-kipuilua, turvotus täysin poistunut ja ei tule sellaisia pahanolon aaltoja. Tänään jaksoin jopa koko kodin siivota ilman kipuja, eli vähensin sitten taas kipulääkkeitä. Huomenna ajattelin testata miltä pyörällä ajo tuntuu ;)

:wave: teille muillekin!
 
simpli: Olen pahoillani. Jaksamisia teille tulevaan! :hug:

Nannukka: :hug: Mä niin tosiaan toivoin että nyt olisi käynyt paremmin teillä. Yritä kaivaa tsemppivaihde päälle piinailuun. Millä mielin otit vastaan uutisen neljännestä hoidosta? :heart:

Tervetuloa Laura! Täällä onkin useampi OYS:lainen.

Kissimyy: Mä olen keittänyt inkivääriteetä ja lisäksi käyttänyt raakana esim. mehussa. Kaiken lisäksi se on tosi hyvää ja pitää flunssankin loitolla. :)

ON: Vihdoin alkoi uusi kierto. About 40 päivää kesti edellinen kierto. Ei oo koskaan noin venynyt. Tänään soitin polille pas:sta ja tällä kertaa mennään ilman kontrolliultraa. Tähän saakka olen käynyt kp10-12 ultrassa, jossa tsekattu et ovulaatio on tulossa ja limakalvo ok. Nyt siis vain tikuttelen ja toivon että ovulaatio tulee.
 
nannukka voi ei...: / mutta hienoa et teidät otetaan noin hyvin huomioon ja kokeillaan uutta. Ja kyllä niillä rupusillakin onnistumisia tulee! Lutinus kannattaa ottaa, ei voi mitenkään tietää jos nyt olis se sinnikäs kaveri kyydissä. :)

johkunen hienoa että leikkauksen hyödyt tuntuu jo!
 
Simpli :hug: ja kovasti jaksamista teille!

Nannukka81, vaikka motivaatiota lutinusten käyttöön ei ole, käytä ne ihmeessä. Toivotaan kuitenkin sitä ihmettä! :heart: Mukava kuulla että OYS:ssa pitävät teistä hyvää huolta ja ovat valmiita kokeilemaan uuttakin.

johkunen, mahtavaa että leikkauksen hyödyt tuntuu jo nyt. :) Koita nyt kuitenkin ottaa rauhallisesti.

L@ura, tervetuloa joukkoon. Täälläkin yksi OYSin hoidokki. :)

valoa, stemppiä tikutukseen. :)

Kissimyy, totta kai lapsettomatkin kelpaavat sijaisvanhemmiksi. Pitää palata tähän aiheeseen paremmalla ajalla. Tämä aihe kiinnostaa minuakin.

aniraz, mukava kuulla että pääsisitte mahdollisesti joulukuussa hoitoon. Lääkekuluja ajatellen järkevää, mutta omaa kehoa ja mieltä on kuunneltava. Olen tauon kannalla, jos yhtään siltä tuntuu.

Tänne ei kuulu kummempia. Normieloa ja kamala kiire. :(
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä omalta osalta. Vuodet vierii ja ikää tulee lisää... :/

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.........,,,..Tuleva hoito......................Ajankohta.... ..........Syy

simpli...27........3.IVF................ .lokakuu...PCOS
valoa...29..........2.IVF.2PAS.......... .....marraskuu...Endometrioosi
Nellikaneli...26....4.IVF............... ......marras/joulu...Endometrioosi
melargia...28......4.IVF................ .............marras/joulu...Selitt.
piu_pau...31.......3.IVF/ICSI.......................tammikuu...Selitt.
HalleB...28..........lahjamunasoluhoito. ...........tammikuu...Male+female
johkunen...34......lahjamunasolu........ .....tammi-helmi...Femail factor only
aniraz...32...........3. IVF........................helmikuu...Selitt.
 
Eilen oli punktio ja 12 solua saatiin joista 7 oli hedelmöittynyt. Nyt sitten odotellaan ja parannellaan.. perjantaina olisi sitten siirto (yksi päivä lisäviljelyä siis) viimeisessä ultrassa oli niin paljon follikkeleita ettei pystynyt lääkäri niitä laskemaan pco tyyppisesti mulla aina paljon pieniä lähtee kasvuun mukaan. Nyt tuo hyperin mahdollisuus kummittelee... Olo kuin olisi jyrän alle jäänyt. Uuh
 
Heippa!

Kissimyy hieno saalis! Toivottavasti moni vielä mukana perjantaina! Onko teillä aikasemmin ollut pikkusen pitempi viljely? Sori kun nyt en muista, mutta oliko sinulla pitkällä kaavalla vai lyhyellä tämä hoito? Minulla kans meinaa tulla niitä pikkusia eli lähteä epätaisaisesti kasvamaan ja just pco:ta. Vaivaako sinua tuo pco muuten?
Se Lutinus vastaa Lugeja, eli samaa ainetta. Katotaan jos sillä ois ees lumevaikutusta kun vaihtui niihin. Pikaista olon kohentumista!

piu_pau Onnea! Vaikka se ei taida tuntua kovin toivotulta..siis ikääntyminen eiku siis iän lisääntyminen.. Kerrohan lisää ajatuksiasi sijaisvanhemmuudesta, vois vähän minuakin kiinnostaa!

aniraz Mihinkäs päätökseen päädyitte? Teilläkin on vissiin ollut nämä hoidot ihan tiuhaan tahtiin? Vähän samanlaisia oli itselläkin ajatukset ennen tähän hoitoon ryhtymistä, ihan inhottikin ajatus. Ja sitten just toisaalta, että se on se viimeinen, niin entäs sitte? (siis koskahan hoidoista ei voi onnistua :whistle: ) Mutta meille taloudellisesti oli vaan järkevää tehdä nyt ja jos menee mönkään niin voipahan ens vuoden aloittaa sitten ihan kokonaan jollain muulla lailla kuin hoidolla. Tsemppiä!

johkunen Mitenkäs pyöräily sujui? Oot varmaan puuhastellu vaikka sun mitä ;) Miten on leikkaushaava parantunut?

valoa Kuinkas tikuttelut sujuu? Minä oisin ihan epätoivonen jos pitäis ilman ultraa tikutella, ei oo niitä helpompia hommia minulle :LOL:

Nannukka Voi ei :hug: Miten nyt menee? Kiva kuitenkin että tarjoavat vielä mahdollisuutta eli siellä vielä uskotaan teidän mahdollisuuksiin! Ja hieno juttu tuo keskustelumahdollisuus! Saitteko mitään lisätietoa mitä siellä labrassa oli sitten käynyt niille soluille? Kiinnostaisi kovasti, kun samalla lailla kävi meillekin viime kerralla.

L@ura Tervetuloa! Teillä oli nyt pitempi tauko tässä välissä? Ikäviä kokemuksia sinullakin takana :(

HalleB Joko on suunnitteluaika varattu? Varmaan rupeaa jo jännittää! Ootko tykännyt siitä klinikasta/hoitohenkilökunnasta missä käytte?

ON: Tänään kävin "0-ultrassa" ja huomenna alkais sitten Puregon ja Prednisolon+Disperin, siitä se itsensä kiduttaminen taas lähtee! Jotenkin jäin miettimään kun alotus oli 175iu ja lyhyellä kaavalla mennään, että eikö se pitäis olla vähemmän kun ei lähdetä kuitenkaan nollatilasta liikkeelle munasarjoissa, vai? Miten muilla ollut annostukset, joilla ollut lyhyt kaava?
 
melargia helmikuussa oli 1. IVF, syyskuussa toinen ja nyt ehkä joulukuussa kolmas. En ole vielä päättänyt, kun ollaan varapaikalla, pitää soittaa ensi viikolla. Sitte tarttis olla vastaus valmiina.

Onkohan väärin panostaa lomailuun? Jos se ihme tapahtuis, en pystyis reissuun lähtemään kun siellä päin on pieni malariariski. Ja lentoja ei voi muuttaa, menis monta sataa euroa hukkaan. No pieni se on se raskaudenkin riski mulla varmaa...plaah! Mitä te tekisitte? Sit piinailut osuis joulupyhille kivasti. Nojoo...hyvänä puolena taitaa olla vaa et oispa sitte tehty.
 
piu_pau onnea uuteen vuoteen jos ei vanhenemisen johdosta ;)
Miten tauko on mennyt? Odotatko jo hoitoa vai nautitko paussista?

Nannukka ja Kissimyy, haluatteko muuten itsenne tuohon listalle? Joko piinailemaan tai muuten vaan? Lainaamalla listaa sitähän pääsee sitten päivittämään ;)

Kissimyy lepoa sinne ja kovasti vettä! Toivottavasti saatte huomenna hyvän alkion kyytiin ja tietysti mielellään jotain myös pakkaseen ;)

valoa tsemppiä oviksen bongailuun, toivottavasti sellainen löytyy!!

Melargia meillä tehtiin julkisella 3 IVF-hoitoa pitkällä kaavalla aika putkeen, syyskuussa eka, marraskuussa toka ja huhti/toukokuussa kolmas. Follien määrä vain kasvoi vaikka lääkitystä pienennettiin, kahdesta tulikin sitten lievä hyperi.
Lyhyellä kaavalla tehtiin 2 hoitoa niin että lokakuussa oli eka ja helmi/maaliskuussa toka. Tuossa välillä mulla oli 3kk sammutushoito, joten vaikka viimeisessä hoidossa annokset oli maksimissaan (450 yksikköä) niin silti saatiin vähiten folleja, johtui siis joko tuosta sammutuksesta tai endosta joka tuolloin vaivasi.

Toivotaan että tuo määrä olisi sulle sopiva! Ilmeisesti pääsette hyödyntämään lääkekattoa. Toivotaan että tällä kertaa sun demonit ei toteudu ja pakastuskin onnistuisi hyvin!!!

Juu, pyöräily sujui ihan hyvin kun muisti töyssyt aina joustaa ;)
Isoin haava on hieman tiputellut nyt verta, voi johtua siitä että innostuin hieman liikaa enkä muistanut mm. nostorajoituksia tms. Nyt olen kuitenkin jättänyt jo kaikki kipulääkkeet pois, joten testaan miten tämä menee. Iltapäivät koitan ottaa edelleen rauhallisesti ja muutamana päivänä on juuri iltapäivällä pitänyt ottaa särkylääkkeitä kun alkaa jomottamaan mahaa oikealta sekä selkää. Mulla on oikealla hyvin toimiva munasarja joten en tiedä jomottaako se vai onko siellä enemmän operoitu. Joka tapauksessa yöt alkaa menemään jo aika hyvin ilman vessareissuja ;) Vielä reilu viikko ja konttori kutsuisi! Ei vain oikein kerkeisi vielä palata töihin kun soittelin juuri Tikkurilan maalilinjalle ja hommat on kesken :D

aniraz jos multa kysytään niin koskaan ei voi liikaa panostaa lomailuun jos on tarvetta päästä irti arjesta ja saada ajatukset vähän muualle!!
Me otettiin pieni riski viime keväänä. Vika hoito tehtiin helmi/maaliskuussa ja lähettiin maaliskuun lopussa Aasiaan osittain malaria-alueelle. Varasin mukaan malaria-lääkkeet joita ei tarvinnut ottaa kuin vuorokausi etukäteen. Eli jos vuoto alkaisi, niin aloittaisin lääkkeet, jos olisi positiivinen, niin varasin mukaan kunnon karkotteet ja vaatteet joilla suojautua. Auringossahan hyttysistä ei ole vaaraa mutta illemmalla, varjossa ja sademetsässä vaara kasvaa. Loppuen lopuksi testi oli nega mutta en ottanut lääkkeitäkään. Kyseltiin paikallisista ennen vuorireissua niin sanoivat, että siellä joko on niin kuuma tai tuulee niin paljon, ettei hyttysiä ole. Yksi ilta taisi joku purra, muttei tullut mitään, iltaisin laitoin kyllä myrkkyä kinttuihin. Reissu oli sitten yksi paras ja se nega unohtui aika kivasti :)
 
Tervetuloa L@uralle! :flower:

Melargia Kiitos kysymästä. Ihan kohtuullisesti täällä porskutellaan eteenpäin. Ei mitään oloja mihinkään suuntaan. Kylmän horkka-kausi näyttää jatkuvan tällä hoitojaksolla hamaan tulevaisuuteen asti, menkkajuilimiset/pistokset repii vähitellen ja tissien arkuus vaihtelee toistaiseksi päivittäin. Mutta nyt lähinnä odottelen, että vuoto alkaisi ja olo helpottuisi. Ei ne oikein mitään kertoneet mikä siellä labrassa tarkalleen niin kuin mättää. Ilmeisesti ne ei vaan lähde jostain syystä hedelmöittymään, vaikka ICSIllä tekevät kaikki. Ehkä sitten saamme enemmän tietoja jos/kun lähdemme 4.hoitokierrolle.

Millaisella annostuksella sulla menee tuo Disperin? Ja oletko millaiset ohjeet saanut sen käyttöön? Tsemppiä pistoksiin ja toivottavasti saat kasvatettua kauniita muniksia. :)

Johkunen Ihana kuulla, että paraneminen on lähtenyt hyvään vauhtiin. Toivottavasti takapakkia ei tule ollenkaan. Ja kuulostaa tuo sairaslomapäivien tekeminen todella mukavalta, kuka nyt tuollaisten keskeltä töihin joutaisi. :)

piu_pau Onnittelut vanhenemisesta :flower: :hug: Äläkä murehdi vielä ikääsi – sie oot vielä nuori nainen. :)

valoa Joko, joko? :) Mie tulisin kyllä kans hulluksi jos ilman UÄ:tä pitäis tikuttaa.

Kissimyy Mahtava saalis! :) Onnea matkaan huomiselle, toivotaan että saatte huippu yksilön kyytiin. :)

Nellikaneli Mitä sinulle kuuluu?

aniraz Minusta lomailuun panostaminen auringon alla ei kuulosta hullummalta. Teillekin on nopealla tahdilla tehty IVF:t, joten tauko voisi olla paikallaan? Seuraavaan rypistykseen olisi sitten akkuja ladattuna ja mieli ehkä vähän avarampi – vai? Saisitte omaa aikaa ja maiseman vaihdosta.

( . )
Joku teistä kyselikin, että millä mielellä otettiin vastaan tarjous 4. ICSI mahdollisuudesta. Itse olen tällä hetkellä sen verran rikki henkisesti, että ei kauheasti houkuttele ajatus. Mutta mies on tutkija-luonne, ja heti mukana kaikissa tuollaisissa kokeellisissa jutuissa. Joten onhan se hienoa, että saadaan tuollainen mahdollisuus ja he (hoitohenkilökunta) tukee ja uskoo meihin. Koen, että se mahdollistaa itselle olla heikko.

Mutta tämän hetkinen tilanne on se, että ei juurikaan oireita mihinkään suuntaan. Tai siis olo on ihan niin kurja kuin koko hoitojakson aikana (palelee, juilii, repii, kiukuttaa, turvottaa, tissejä aristaa, flunssaa pukkaa, itkettää, väsyttää…). Tämä on kyllä ollut täysin kirottu koko 3. ICSI, joten maailman 11. ihme tapahtuu JOS tästä edes jonkinlainen plussa saadaan.

Meillä on pitkästä aikaa pakkasta ja aivan ihana ilma ulkona, joten akkuja yritetty tänään latailla koiran kanssa ulkoilemalla ja aurinko-energiaa kaapimalla.

Ihanaa Joulun odousta teille ihanat tärkeät Naiset :heart:

Nannukka ja Ainokainen pp6




ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.........,,,..Tuleva hoito......................Ajankohta.... ..........Syy

simpli...27........3.IVF................ .lokakuu...PCOS
valoa...29..........2.IVF.2PAS.......... .....marraskuu...Endometrioosi
Nellikaneli...26....4.IVF............... ......marras/joulu...Endometrioosi
melargia...28......4.IVF................ .............marras/joulu...Selitt.
piu_pau...31.......3.IVF/ICSI.......................tammikuu...Se litt.
HalleB...28..........lahjamunasoluhoito. ...........tammikuu...Male+female
johkunen...34......lahjamunasolu........ .....tammi-helmi...Femail factor only
aniraz...32...........3. IVF........................helmikuu...Se litt.
Nannukka81... 32….. 4.ICSI………????…… siittiöt / hedelmöittyminen

PIINAILIJAT
Nimimerkki............... hoito....alkio(t)......testipv..................Syy
 
Viimeksi muokattu:
( . )
Mie olen nyt ”hieman” hämmentynyt oman kroppani käyttäytymisestä. Tänään tehty testi on tyyli puhdas nega (pp11), se ei nyt yllättänyt. Tai toisaalta yllätti, koska tässä on oloja ollut viime päivinä joka suuntaan. Joka toinen päivä on mahottomat ”raskaus-oireet” = etoo lähes tulkoon kaikki, palelee, tissejä aristaa, aineenvaihdunta vilkastunut, tukilääkitys imeytyy hyvin jne. Ja sitten seuraavana päivänä onkin jo mahottomat menkkamaiset juilinnat, alaselkä kivut ja Lutinukset ei imeydy mihinkään. Mitään tuhrua tai mitään vuotoa ei ole ollut, tai tänään ihan aavistus jotain. On tää vaan ihan ihmeellistä. Mutta tuskin tuo tuota enää plussaksi muuttuu, kun kait tänään olisi edes jonkinlainen haamu näkynyt jos sellainen olisi tulossa. Ja tänään on taas se päivä, kun tuntuu että vuoto vois alkaa hetkenä minä hyvänsä.

Eli 4.ICSI on kirjattu kalenteriin ensi vuodelle.
 
nannukka81 kunpa muuttuisi plussaksi kuitenkin! Oliko teillä nyt niin että vain tuo yksi alkio lähti jakaantumaan?

kissimyy miten siellä menee?

).( Täällä hoidot saa odottaa, huojentava tunne! Mies toivoi sitä myös, otetaan nyt aikaa meille. Joulu ja talviloma, sitten takaisin sorvin ääreen. Enpä ois ikinä uskonu et mä vapaa-ehtoisesti oottaisin hoitoa. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä