Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeleLiis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neleliis taitaa olla seuraavana jännäily vuorossa:)

Dpo 8 (jos edes oli ovista) ja nega testattu. Ovistesti vahvistunu eilisestä. Ajattelin pari päivää seurailla vahvistuuko viiva vai miten tuo menee loppukierrosta.. Viime kierrossa ei tullut kuin ihan haaleita viivoja oviksen jälkeen.

Oon lukenut teidän höpinöitä taustalta mutta en ole jaksanut kirjautua kommentoimaan fiilisten ollessa pohjamudissa edellisen gynekäynnin jälkeen. Nyt ois taas "oviksen aika", selkeät limat löytyy ja muitakin merkkejä on ilmassa. Kp10 ultrassa kuitenkin sanottiin tämän kierron olevan ovuloimaton... Osaisko joku teistä kertoa tuleeko limat joka kierrossa vaikka ovulaatiota ei tapahtuisikaan? ja voiko kp10 ultrassa oikeasti jo nähdä tapahtuuko ovulaatio 11 päivää myöhemmin?

Maaliskuun aurinko mä en osaa vastata tuohon. Kiinnostaisi myös itseä että millainen kierto tulee jos ei ole ovulaatiota kun olen ymmärtänyt että niitä olisi lähes jokaisella muutama vuodessa. Mietin vain että itellä kierto aina ennen ollu sen 28. Nythän en saanut ovisplussaa mutta sitäkin selkeämmät limat!

Jotenkin tuntuu oudolta että 11 päivää aikasemmin vois muka nähdä sen tuleeko ovis vai ei, kun jollainhan se ovis on jo kp 11! Kerroitko ultraajalle että sulla on yleensä ovis niin myöhään vai päättelikö vain että olis n. Kp 14?

Kyllä kierron pituus ja "limapäivät" tuli keskustelussa esille. Ultratessa vielä kysyin sitä aikaisuuden vaikutusta, niin vastaus oli epämääräinen "kyllä siellä jotain pitäisi näkyä"... Mutta eikö 11 päivää ole tässä asiassa melko pitkä aika? Oon käsittänyt että ovuloimattomat kierrot venyisi ja olisi epäsäännölliset, mutta mulla on melkein aina kierto 34 päivää... No kai hän tietää paremmin, jäi vaan käynnin jälkeen monta kysymysmerkkiä pään päälle. :confused:

Vanhoista keskusteluista löytyi tieto että follin kasvuvauhti olisi 1-2mm päivässä. Kai 11 päivässä ehtii sitten tapahtua vaikka mitä..? Lisäksi multa otettiin jo verestä s-prog joka ilmeisesti pitäisi ottaa luteaalivaiheen puolivälissä? Mulla on menkkoihin vielä 12-13 päivää... :confused:

Heippa naiset! =) Kirjoittelen nyt nopsaa omaa napaa. Täällä kp 10/27-30. Anastrozolia söin kp2-6, eikä onneksi tullut mitään sivuvaikutuksia. Nyt on pari päivää ollut pientä pistelyä molemmin puolin munasarjojen tienoilla. Kp 12 ois kontrolliultra. Tein tänään Clearbluen ovistestin, joka nega, mutta siinä jo suht vahva testiviiva. Mietin, että jos huomenna olisikin jo ovistesti plussaa, niin uskaltaako sen hyödyntää, jos kontrolliultra on vasta ylihuomenna? Kennelläkään kokemusta clomeista tai näistä vastaavista lääkkeistä? Monikkoraskauden riski kuulemma pieni, mutta mahdollinen. Täytyy kai varuiksi tutkiskella, jos saisin ultran huomiselle, siis jos aamulla ovistesti näyttäisi jo plussaa. Pikkasen menee säätämiseksi : /

Menin vielä kääntämään veistä haavassa ja kävin yhdellä vauvakuume-palstalla, jota oon seuraillut noin vuoden ajan. Edellisen kerran olin käynyt lueskelemassa pari kk sitten ja nyt siellä oli käytännössä kaikki "tutut" plussanneet. Itse sitä jumittaa tässä samassa tilanteessa kuukaudesta toiseen. Ja niin, eihän se toisten onnistuminen ole multa pois, mut kuitenkin tuntuu tuolla jossain pieni kaiherrus :ashamed: Noh, eteenpäin mennään. Toivottavasti ylihuomenna ultrassa löytyy hyviä uutisia ja hyvä munasolu kypsymässä!

Aanis noihin lääkkeisiin en osaa sanoa mitään, mutta jos huomenna olisi ovisplussa niin talletteluihin pitäisi kai olla se 1-2 päivää aikaa. Tosin luulen että mulla taitaa kyllä irrota n. 12 h ovisplussasta.

Mä en kyllä ymmärrä miten joku voi tulla vahingossa raskaaksi, kun tuntuu että niitä lapsia joutuu ihan tekemällä tekemään :D

Teinpä sitten aamulla taas pregcheckin ja negahan se oli. Nyt ei tullut edes viivanpaikkaa testiajan jälkeen. Silloin dpo 6 tuli haamu 15 min jälkeen. Oliskohan ollut joku kiinnittymisyritys. Perkule kun pitää mennä niitä testejä kattelee myöhemmin..

Aanis Itsehän syön clomeja, ja mulla viime kierrossa ovis tosiaan aikaistui normaalikiertoon verrattuna muutamalla päivällä.
Se ultra oli kp12, ja silloin lääkäri sanoi että solu on niin suurehko että ovis luultavasti tapahtuu tänään tai huomenna. Seuraavana päivänähän se oli, meillä oli seksiä ennen ultraa ja ultrapäivänä mutta jäi väliin sitten itse ovispäivänä, ja tuloshan nyt oli arvattavissa. Itse uskon tuohon ovispäiväseksiin, silloin on parhaimmat mahikset raskautua, vaan eipä se aina ole niin helppoa.. Itse varmaan testailisin ovistestillä ja odottaisin sinne ultraan, clomit+ muut lääkkeet kun tuppaa kypsyttelemään nuo munat aina aika ajallaan. Mulla tuli aikanaan aina kellontarkasti lääkkeiden kanssa ovis kp 12/13 ja nyt näyttää olevan sama homma. Pitäis käydä hakeen niitä uusia CB ovistestejä, ovat vain niin perkuleen kalliita! Yksi vanha digi ois kaapissa, katson josko pärjäisin sillä ja menis kerralla nappiin :D

Surusilmät mä uskon kans et ajoitus täytys osua ihan oikein. Jostain luin et vaikka ajoitus olis tarkalleen oikein niin vaan n. 20% todennäkösyys tulla raskaaks. Eli mä oon järkeilly tän näin et 5Kk pitäis tulla raskaaks jos kaikki menee nappiin ja ovis tapahtuu joka kierrossa. Katotaan 3 kk päästä et jos olis tärpänny :D

Nyt vahvat menkkaoireet tekee tuloaan jo dpo 9...

Jaahas... ei vielä menkkoja mutta kipuja kyllä... ollut jo koko viikonlopun niin vahvoina... :( nyt on dpo 15... ja en testeihin oo kajonnu :D enkä kajoo.. ei ole pettymys sitte niin suuri.. odottelen nyt rauhassa vaan kyl ne sieltä alkaa. :) harmi vaan kun kierto ei lyhentynytkään..

Periaatteessa menkat pitäis alkaa tänään jos menis ton normaalin kierron mukaan. On noista ovistesteistä sen verran ainakin hyötyä että ei turhaa odota alkavan. Sunnuntaina siis dpo 14 ja silloin todennäköisesti alkaa ainakin oireiden ja nega testien perusteella :(

Muok. Neleliis mikä tilanne siellä? Mua niin jännittää sun puolesta :)

Viimeksi muokattu:
Menkat on pysy poissa. Kp33 menossa. Saas nähdä. Dpo on nyt 15 tai 16. En ole testannut vielä. En haluais pettyä.. voi olla että menen apteekin kautta kotia. On mulla ollut kiertoja missä ollaan menty kp34-35 päivään. Mutta niitä on tosi vähän. Uskon et johtu teroluteista kun aloitin niiden käyntön sillon ominpäin oviksen jälkeen enkä kp15.

Kyllä mulla on ilmestyny finnejä leukaan mitkä on menkkojen oire :D en kyl muista miten esikoisen kans meni. Välillä tulee vahva fiilis siitä et olis onnistunut mutta sit taas synkkyys valtaa mielen. Leikkauski on ens kuun alussa. Tuli eilen postissa tiedot.

Suosittelen :) mä en enää kestäis tommosta piinaa:) miten muuten sen leikkauksen käy jos plussa pärähtää? Ilmeisesti peruuntuu?

Musta on jotenki tullu nyt niin malttamaton. Esikoisesta jaksoin odottaa pari päivää ennen ku tein testin. Nyt alkanu testailee jo n. Dpo 9:D voihan tuo vielä plussaksi muuttua, mutta kyllä mä luulen että ne menkat alkaa viim. Sunnuntaina kun tuntuu jo nyt siit että ihan just alkaa.

Mies äsken kyseli että millon mulla oikeen on seuraava ovulaatio :) eipä ollu tajunnu että se meni jo vaikka melkein väkisin sen makkariin raahasin :D yleensä oon siltä kysyny mielipidettä onko jo ovisplussa :D

Eilisen illan testi oli nega. Joten masentusin ja en suostunu testaamaan tänään. Testaan sunnuntaina jos ei ala ennen... menkka olot on ohi kyllä ja tilalla on nivusissa kipua ja outoa pistelyä lantionalueella... supermenkat varmaan... tai sit et on yrittäny kiinnittyä mutta ei vaan pysy mukana.. jos se kohtu on endoa täynnä :( nooh odottelen...
Flunssaa pukkaa. Eilisestä asti ollu pientä lämpöä ja kurkku kipeenä. sekin vielä :D

Neleliis mulla on ollu keskenmenneen ja esikoisen aikana flunssa siis just ennen ku oon plussanu :) sulla olis siis nyt dpo 16 tai 17? Kattelin vaan jostain sivulta tuota hcg:n nousua niin matalahormonisella se oli muistaakseni dpo 21 vasta 32! Millä testillä testasit? En enää muista tikutitko ovista? Myöhässähän ne menkat on joten toivoa on vielä :)

Ite kun esikoisesta tein dpo 15 (ultran mukaan silloin oli oikeesti ollu jo dpo 18) niin testi oli niin haalea että mies ei nähnyt mitään viivaa :) vasta viikon päästä oli haalea haamu! Testinä oli rfsu..

Mulla oli kans esikoisesta flunssaa. Muistan kun silloinen anoppi oli kahvilla ja mä join finrexiä enkä viel sillo tajunnu et sen juominen on raskaanaollessa kielletty. :D terve tyttö tuli jokseenki kovapäinen vaan :D

Nyt on joo joku dpo17 en tikuttanu ovista. Mutta olettaisin näin. Ne kaksi viikkoa siinä viikkoa ennen ja viikon jälkee harrastatteein peittojen heilutusta joka toinen päivä.

Esikoisesta mä en koskaa saanu täysin plussaa. Hailakkaa vaan. En muista millon tein niitä testejä. Eka oli negaa ja sit hailakkaa.

Testasin apteekin omalla. Viel on yks kotona odottamassa. Huh kyllä alkaa pikkasen stressaa tää.. vaikka koitan olematta stressaamatta.. :)

Siinä apteekin omassa oli kai herkkyys muistaakseni 25. Eli voi ihan hyvin olla et ei vielä näy :)
Mäkään en siis koskaan saanu selvää plussaa, kun lopetin tuon testaamisen siihen haaleeseen haamuun (verikoe+ultra vakuutti tarpeeks :))

Tolla ajotuksella ainakin tärppi ihan mahdollinen :) toivotaan nyt vaan sitä viivaa siihen testiin :)

Mä ajattelin alkaa mittailemaan aamulämpöjä seuraavassa kierrossa:) alkaa vissiin menee vähän epätoivoseks :D tosin enpä tiiä auttaako se mitään jos tuon esikoisen yöralli meinaa jatkua pitkään. Herättäny hirveellä huudolla nyt 2 yötä 10-15 min välein. En tiiä olisko jotain eroahdistusta vai liikkuminenko häiritsee kun just oppinu nousee tukee vasten seisomaan. 2 hammastakin tuli viikko sitten lisää. Viereen otin nukkumaan, mutta hereillä tuo pysyi 2 tuntia silti.. Täytyy kyllä sanoa että onneks en ole vielä palannut töihin, sen verran koomainen olo..

Yhteistyössä