Pian 3½ vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami

Vieras
tyttö ei käytä haarukkaa. Osaa käyttää mutta ei halua käyttää sitä. Kaiken syö lusikalla.
Jos en lusikkaa laita tarjolle niin ei syö ollenkaan tai tahtoo sen lusikan siihen. Mitä pitäisi tehdä?

Kerrot lapselle, että mitkä ruoat syödään haarukalla ja mitkä lusikalla. Ja annat haarukan kaveriksi myös veitsen, että saa opetella mollemmilla, niin lusikan ikävä vois unohtua.

Tyttö on kyllä hyvä syömään, syö ihan mitä vaan ja ihan reippaasti syökin.
Mutta olen miettinyt että kuinka saisin sen käyttämään haarukkaa. Joskus olen laittanut haarukan ja veitsen esille kun on esim. kastiketta ja perunaa tarjolla mutta tyttöpä syö sitten sillä veitsellä :D Eli silloinkaan haarukka ei kelpaa.
Äsken just oli makaronia, parsakaalia, kukkakaalia, ja makaroonia tarjolla. Lusikan tiputti lattialle kun toista lautasellista söi ja minä sanoin sitten että nyt ei ole muuta kuin haarukka käytössä ja vein lusikan pesuun.
Muutaman kuorman söi haarukalla, sitten nousi pois pöydästä.

Oisko joskus tökännyt niillä haarukan piikeillä huuleen/kieleen ja siksi arastelee haarukan käyttöä. Itse en tekisi tuosta mitään ongelmaa, antaisin asian olla jonkun aikaa ja sitten kokeilisin haarukkaa uudestaan.

Yhteistyössä