1v syö mieluummin kylmää ruokaa kuin lämmintä ja sormin, lusikkaa ei vieläkään osaa käyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Tänään oli eilistä makkarakeittoa ja se ei edes ollut kuumaa, niin ei voinut ensin syödä, kun oli liian kuumaa.
Kaikkien ruokien kanssa on sama ongelma, sylkee hyvin herkästi suusta pois, jos on liian lämmintä, mitä kylmempää ruoka on sen paremmin se menee alas. Näin on ollut koko ajan, välillä vähän turhauttaa kun pitää jäähdytellä ruokaa oma aikansa ennen kuin voi poitsulle antaa.

ja toinen juttu on tuo lusikan käyttö, ei millään sitä halua käyttää. Pitää kyllä lusikkaa kädessä, mutta mättää toisella kädellä ruokaa suuhunsa. Olen yrittänyt ohjata sitä lusikkaa, mutta ei auta. Milloinkohan tuo oppii tuon lusikan käytön, ikää on nyt 1v4kk ja tuntuu että kaikkien muiden tuon ikäiset syö hyvin itse lusikalla.

voi kamala. Anna lapses syödä kylmää ruokaa jos tahtoo, ei se sitä varmaan lopunelämäänsä syö. Ja jos tänään on ollut eilistä ruokaa, niin miten sitä sit pitää jäähdyttää muka? Kai se jääkaappikylmää oli??

Höpsis, ei varmasti läheskaan kaikki tuon ikäiset syö itse. Uskaltaisin jopa väittää, että enemmistö tuon ikäisistä ei vielä syö itse, se vaan menee niin että ne muistaa mainita asiasta joilla jo osataan..
Anna jääkaappikylmänä ruoka jos maistuu paremmin, eikait sillä niin väliä.
Älä stressaa :)

Saa joo syödä hieman kylmempää ruokaa, mutta tarkoitinkin tuossa että sillon kun teen ruokaa niin ensin pitää odotella että annos jäähtyy. Nytkin kun mikrolla lämmitän noita eilisiä ruokia, niin helposti menee liian kuumaksi ja taas jäähdytellään.

anna olla..menee ajallansa ohi...pääasia on se että syö:)
meillä oli sama juttu. Poju nyt 2,5 v ja hyvin käyttää lusikkaa että haarukkaa ja vieläkään ei ruooka saa olla kuumaa mut lämmintä kylläkin:)

Mä annoin lapselle lusikan käteen vasta 2v4kk ja siitä viikon päästä söi täysin itse ja siististi. En mä jaksa sitä moppaamista ja luutuamista kun voin ihan hyvin syöttääkin. Siistimmin sujuu sitten kun on motoriikka siinä mallissa että se ylipäätään on mahdollista.

Anna lapselle sormiruokia omalle lautaselle ja syötä itse lusikoitavat toiselta..ja toki sen lämpöisinä kuin parhaiten maistuu. :)

..meidän 2.5 vuotias syö just ja just,ennen kahta vuotta ei onnistunut lainkaan.,.usein menee sotkemiseksi.ja ainoostaan kylmänä.ei edes lämmin kelpaa.niin ja ei huoleta.eikä ole ainoa lapsi.

..meidän 2.5 vuotias syö just ja just,ennen kahta vuotta ei onnistunut lainkaan.,.usein menee sotkemiseksi.ja ainoostaan kylmänä.ei edes lämmin kelpaa.niin ja ei huoleta.eikä ole ainoa lapsi.

Yhteistyössä