pettämiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonder
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wonder

Vieras
En ymmärrä näitä pettämisjuttuja, en sitten millään. Voiko tämä olla totta että pettäminen on näin yleistä ja että aikuiset ihmiset sotkevat muka elämäänsä jatkuvasti .

Eivätkö ihmiset enää osaa elää pysyvässä parisuhteessa ja jatkuvasti vain himoitsevat vierasta. Olen itse ollut Saman miehen kanssa (tunnettu 26v, naimisissa 19v )aika kauan ja ei kyllä pettämiset ole mielessä käyneet.

Jos meistä jompi kumpi sitten haluaisi lähteä pelleilemään ja pettämään niin silloin olisi tämän liiton pohja lentänyt taivaan tuuliin.

Väkisin ei pidä yhdessä olla , siinä ei ole mitään järkeä. Oikeassa , hyvässä ja luotettavassa parisuhteessa ei edes ajatella pettämisiä, se olisi jo pettämistä.

Meillä ei ole ollut aina auvoista ja osataan riidellä ja tapella oikein kunnolla vieläkin mutta pettäminen , se on jo myrkkyä suhteelle.

Jos siis petätte puolisoanne tai hän pettää teitä , onko mitään järkeä elää yhdessä !

Pettämistä en ymmärrä minäkään. Olen elänyt parisuhteessa 18 vuotta saman miehen kanssa, naimisissa ollaan oltu yhdeksän vuotta. Minulla ei ole tullut mieleenikään pettää miestäni, enkä ole kuvitellut miehenikään niin tekevän. Kuitenkin viime talvena hän meni ja petti. Asian tultua tietooni, olen käynyt läpi monenlaisia tunteita. Tällä hetkellä, shokkivaiheen mentyä, tunnistan itsessäni hyvin monenlaisia masennuksen oireita. Ajatukset seilaa laidasta laitaan, enkä tahdo saada oikein mistään kiinni. En tiedä kuinka yleistä pettäminen on, enkä tiedä onko yhteiselämässä mitään järkeä. Sen tiedän, että en toivo kenenkään kokevan samanlaista koskaan. Tiedän myös, että tästä selvittyäni teen kaikkeni, että eteeni ei tällaista koettelemusta enää tule.

Ei pettäminen onneksi niin yleistä ole, mitä tältä palstalta voisi päätellä. Mutta ihmisten nykymoraali ja arvomaailma kyllä ihmetyttää. Pettämiset ja sivusuhteet täytyisi hyväksyä, ja uskolliset leimataan tiukkapipoisiksi ja mustavalkoisesti ajatteleviksi. Nykyään tuntuu että on suurempi synti olla uskollinen kuin pettäjä. Ehkä tosiaan olen syntynyt väärällä vuosisadalla mutta en kyllä aio elää tämän hetken arvomaailman mukaan, vaan niiden vanhojen hyvien arvojen mukaan milloin rehellisyys ja uskollisuus olivat arvossaan!

Luulin minäkin, ettei petosta kohdalleni koskaan satu. Vannoin, että se on loppu saman tien, jos sellaista tapahtuu. Kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen mieheni petti minua humalassa. Tunnusti petoksen itse saman tien. Sellaiseen tunnemyrskyyn en ikinä uskonut joutuvani. Vaikka raivosin, itkin, huusin, kävin käsiksikin ja masennuin, silti tiesin, että mieheni on silti se ihminen, jonka kanssa tahdon elää elämäni loppuun asti. Tapahtumasta on kaksi vuotta ja voin sanoa päässeeni siitä ylitse. Mieheni on katunut tekoaan vilpittömästi ja näyttänyt sen sanoin ja teoin. Yhdessä olemme korjanneet suhteemme kuntoon tapahtuneen jälkeen.

On helppoa vannoa kaikkea, jos ei ole kokenut. Pitkää ja onnellista suhdetta en silti heittänyt romukoppaan yhden erehdyksen jälkeen. Toiste en vastaavaan enää edes kykenisi, nyt saavutetun luottamuksen uusi menetys voisi viedä kyllä luottamuksen ihmisiin ylipäätään. Nyt luotan ja rakastan ja suhtaudun tulevaisuuteen yksinomaan positiivisesti.

Ei tänne kannata tulla tekemään mitään analyysiä suomalaisten parisuhteiden tilasta. Epäonnistuneet ja muut onnettomat täällä tilittävät tuntojaan, ei tänne normaalit eksy;-)

Niin se vaan menee, että petetyn on vaan otettava itseään niskasta kiinni - eikun meneen samalla mitalla!

Se on paras koulu, mikä meidän suhteessa tapahtui.

Molempi kelpas, ja lopputuloksena tasapeli! Tai avioero.

Hetken se kirpaisee, mutta jos tasa-arvo pelaa suhteessa,
niin se pistää jopa ajattelemaan uusia mahdollisuuksia.

Miehet sekä naiset hakevat jostain syystä rajojaan entistä röyhkeämmin.

Olisi mukava kuulla miehiltä, miksi he ovat uskollisia. Millainen nainen on uskollisen miehen takana? Itse en uskollisuuteen. Itse en 40+ ikäisenä naisena uskollisuushömppään usko, en ole koskaan uskonut :)

Moniko nainen syy vaahdossa puhuu, että meillä on niin onnellinen avioliitto, ettei vieraissa ole tarvinnut käydä ja ukko lentäisi pihalle valon nopeudella, jos sellaisesta kiinni jäisi. Ja moniko tällaisen naisen mies kuunnellessaan naisensa melttoomista ajattelee mielessään, että voi akkakulta, kunhan tietäisit...

Me ihmiset olemme niin erilaisia ja teemme myös virheitä.
Kaikki eivät välttämättä löydä elämänsä aikana sellaista rakkautta/sitoitumista että voisi olla vain sen yhden kanssa..ilman minkäänlaisia sekoiluja, edes päissään.
Jos muuten menee hyvin ja rakastaa petoksesta huolimatta niin per..sti niin mielestäni suhdetta ei kannata heittää hukkaan..Mutta rehellisyyden täytyy säilyä...

Hyvin moni, vastauksena kysymykseesi ellitär. Kun ollaan pitkässä liitossa, niin kaikennäköistä sattuu ja tapahtuu. Pettäminen on vielä pientä ja sen voi antaa anteeksi, eteenkin jos kyse on vain kerta hairahduksesta. Mistä tuollaisessa seksissä on loppukädessä kyse - tuota kysymystä kannattaa miettiä jos tulee petetyksi. Sitä tajuaa, että ihminen on loppujen lopuksi vaihtelunhaluinen ja biologinen olento, joka töppäilee. Jos joku akka todellakin luulee olevansa miehensä ainut, pitkässä liitossa, niin voin olla aika varma, että juuri hänen miehensä on häntä pettänyt. Ennemmin realiteetit tunnustava nainen on paremmassa asemassa, kun uskaltaa ja ymmärtää myöntää miehensä olevan vain mies. Tämä myös osoittaa, että tietää miten miehet toimivat ja millaisia ovat. Eikä tämä tarkoita että pitää sallia pettäminen, mutta on sitä tärkeämpiäkin asioita parisuhteessa kuin kertapano vieraan kanssa. Tietysti jos olet sairaaloisen kateellinen miehestäsi, niin silloin et kestä mitään mitä miehesi tekee vastoin tahtoasi. Tälläiset liitot harvemmin kestävät, vaikkei pettämistä olisi...

Se on kumma juttu, että missä nyt satutaankin ns. totuuden torvella suureen ääneen toitottamaan uskollisuutta ja närkästyneenä paheksutaan ympärillä olevaa milloin mitäkin moraalittomuutta tai muuta..
niin YLLÄTYS YLLÄTYS juuri silloin ollaan hyvin lähellä sitä kaikkein suurinta paskakasaa.

Suvaitsemattomuus toimii kuin magneetti mitä tulee kaksinaismoralismiin ja valheellisuuteen.

Juuri näin. Elämään tulee suhtautua sattumanvaraisena, epäoikeudenmukaisena ja yllätyksellisenä, koska sitä se oikeasti on. Ei kannata julistaa lopullisia totuuksia ja ehdottomuuksia, koska elämä usein yllättää. Paras on ottaa rennosti ja tarkastella elämän ilmiöitä avoimin mielin, silloin ei putoa niin korkealta että sattuu.

Miten niin vain miehet hakevat vierasta seksiä. Miten suhtaudut vaimon vieraissakäyntiin - onhan hänkin vaihtelunhaluinen ja biologinen olento. Tunnustatko realiteetit, että vaimosi on vain nainen. Tiedät miten nainen toimii ja mitä haluaa; ymmärrät ja uskallat myöntää sen? Kertapano salskean panomiehen kanssa on vaimon mielestä ihanaa, mutta onhan teillä tärkeämpiäkin asioita parisuhteessanne - vai mitä? Ethän ole mustasukkainen ja sairaalloisen kateellinen vaimostasi, vaikka hän silloin tällöin vaipuisi hurmioon vieraan miehen kanssa.

Sen verran konservatiivinen olen, että kun kerran olen lupauksen uskollisuudesta antanut niin periaatteen miehenä ei ole tullut mieleenkään pettäminen. Vaimon osuus on tietenkin ratkaiseva, pitää sänkyhommissa hyvän huolen. Joku näillä palstoilla aikoinaan kirjoitti, että ""pienikaluiset ovat kyllä uskollisia, se hyvä puoli niissä on"". Ehkä tuokin seikka jossain määrin vaikuttaa vaikka tuskin se ketään pidättelee jos tosiaan haluaa pettää. Yhteistä taivalta on kohta 30 vuotta, välillä ylämäkeä ja toisinaan myötälettä.

Teillä on ns. oikeanlaista rakkautta. Se ei ole myrkyllistä, ei läheisriippuvuutta, arvostatte toisianne, annatte tilaa olla oma itsensä, luotatte toisiinne. tässä vain muutama esimerkki.
Sellainen liitto kestää kolhut ja ilmeisesti puhutte kaikki asiat juurtajaksain.
Sellainen liito mielestäni kestää.

Pettämisessä ei mielestäni ole mitään järkeä, se pilaa niin monen ihmisen elämän.

On hyvä aina välillä katsoa peiliin.

Ei ole kalun koolla eikä millään ulkoisella seikalla merkitystä kun lähdetään pettämään! Vaimo voi olla kaunis ja seksikäs eikä kotona ole seksistä puutetta niin silti vaan vieras sänky houkuttelee. Se toinen neinen voi olla myös vähemmän kaunis ja lihava, ei silläkään ole mitään merkitystä. Kunhan vaan löytyy se värkki mikä miehiä kiinnostaa. Kaikki voi mennä kotona hyvin, silti mies voi laukata vieraissa, on ne niin ihme otuksia että en lakkaa ihmettelemästä!

Jokainen ihminen on tietysti vastuussa omista tekemisistään, huvittavaa että joku vielä yrittää pistää pettämisensä ""elämän yllätyksellisyyden"" piikkiin. Elämä on sarja valintoja ja itse kukin päättää kuinka valitsee. Hatunnosto niille jotka ovat valinneet uskollisuuden.

Miksi olen uskollinen? Ennen vaimoani sain reilusti yli oman kiintiöni seksin iloista. Tuli oltua pettäjä, petetty kuten myöskin petturin apulainen. Sanoisin että loppufiilis poikamiesvuosista oli ""ihan sama kenen kanssa tekee, samanlaista se kuitenkin loppujen lopuksi on""

Vaimoni on sen verran kiltti ja rehellinen ihminen, etten edes uskalla ajatella miten hänen maailmansa romahtaisi jos saisi tietää meikäläisen käyneen vieraissa.

Kuitenkin, ""joka jamppa vetäisee kun paikka tulee"", sanoo ikipoikamieheksi vannoutunut duunikaverini. Eli sanoo että mies kun mies pettää, mahdollisuuden osuessa kohdalle.

Näin ollen ei auta muuta kuin vältellä tilanteita joissa ""paikka tulee"" - firman pikkujouluja, risteilyjä, kundiporukassa ei kapakoida, duunireissuilla pidetään suhteet naiskollegoihin korrekteina etc.

QAZ

""Se on kumma juttu, että missä nyt satutaankin ns. totuuden torvella suureen ääneen toitottamaan uskollisuutta ja närkästyneenä paheksutaan ympärillä olevaa milloin mitäkin moraalittomuutta tai muuta..
niin YLLÄTYS YLLÄTYS juuri silloin ollaan hyvin lähellä sitä kaikkein suurinta paskakasaa.""

Aivan oikein, kertoo myös nim. tuon kokenut. Minä vannoin vuonna 2001 keväällä tällä palstalla oman avioliittoni esimerkillisyyttä, muutama kuukausi myöhemmin olin petetty ja jouduin perumaan kaikki puheeni. Minun maailmani kaatui ja masennuin. Minun kohtaloni oli puolisoni, jonka kaltaista ihmistä minun ei olisi pitänyt kelpuuttaa alttarille. Nyt olen melkoisen kokenut ja monissa vesissä keitetty ja minä ymmärrän elämän paremman puolen.