Muuten, vielä tuohon kristallipallojuttuun: Vaikka mä varmasti jaksaisin vallan mainiosti toisenkin helpon vauvan kanssa, niin olen ajatellut, etten mä tosiaankaan voi tilata helppoa lasta. Pitää ottaa huomioon se "riski", että seuraavana syntyisikin kaksoset, vammainen lapsi, koliikkivauva... Tai että raskaus olisi hankala. Isommalla lapsellakin on tarpeensa, mutta toisaalta 4-5 vuotiaan perushoito ei vaadi yhtä paljon kantamista, nostelua tms kuin pienemmän lapsen, ja se 4-5 vuotias on paljon valmiimpi mennä päiväkotiin tai satunnaisemmin isovanhemmille yökylään tms. Isommalla lapsella on omanlaisensa tarpeet jotka voivat verottaa voimavaroja jopa enemmän kuin pieni vauva, mutta isomman lapsen kanssa voi olla helpompi järjestää hoitoapua, laittaa päiväkotiin jne jos jotain poikkeuksellista tapahtuisikin, terveys reistailee tai lapsia tuleekin monta kerralla tms.
Tai ainakin minusta on tuntunut helpommalta antaa lapsi hoitoon kun lapsi on ollut sen ikäinen, että on sitä itse toivonutkin.