Pettämisen jälkeen yhdessä jatkaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuikku

Vieras
Kuinka moni on jatkanut pettämisen jälkeen yhdessä?
Kuinka elämä sujuu?
Onko aivan turhaa vielä yrittää vaikka molemmilla olisi halua siihen?
Onko tullut kaduttua sitä yhdessä jatkamista?

Mietin tässä mitä teen, mies jäi jonkun aikaa sitten kiinni, olisi kiva kuulla niiltä kommentteja jotka ovat pettämisen jälkeen jatkaneet yhdessä. Parisuhdeterapiassa käydään ja ollaan sitouduttu yrittämään, silti mietin teenkö virheen kun olen antanut uuden mahdollisuuden.

Ei ole kokemusta, mutta kyllä musta tuntuu nyt siltä, et jos toi mies menis mua pettämään, se olisi mulle niin kova pala etten siitä yli pääsisi(siis pystyisi jatkamaan suhdetta).
Voimia, vaikea paikka.

Mä petin muutama vuosi sitten miestäni ja aikamoinen kriisi käytiin läpi. Puhuttiin asiat kuitenkin selviksi ja sen jälkeen ei oo aiheeseen tarvinnut palata. Luottamus pelaa molempiin suuntiin ja paremmin menee kuin koskaan. Suhde voi toimia, jos toinen oikeasti katuu ja toinen voi antaa anteeksi. Ja se, et pettää kerran, ei todellakaan tarkoita et varmasti pettäisi uudelleen.
Työtä suhteen parantaminen vaatii, mutta jos kumpikin oikeesti haluaa yhdessä jatkaa niin voi se onnistua.

Niin no... Sanontahan menee, että nainen antaa anteeksi, mutta ei unohda ja mies ei anna anteeksi, mutta unohtaa. Ja tosiasia on, että unohtaa ei voi, vaikka yrittää haluaisikin. Se vaan jyskyttää jossain takaraivossa eikä häviä sieltä koskaan... Ikävä tosiasia :( Kyllä suhde loppuu aina pettämiseen, tavalla tai toisella.

Mä yritin eksäni kanssa
Ei se elämä siitä lähteny sujuu, vaikka välillä olikin jo ihan hyviä hetkiä
Ei se turhaa ole, kyllähän se joillakin toimia

Enkä kadu sitä tavallaan, että yritin. Voinpahan sanoa jälkikäteen, että kaikkeni yritin avioliittoni eteen tehä

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Ja täällä näköjään tiedetään et KAIKILLA suhde loppuu pettämiseen tavalla tai toisella :headwall:

No mistäs tiedät miten paljon miehesi sitä päänsä sisällä kelaa? Vaihtoehtohan tietysti on, että miehesi ei rakasta sinua ja se on hänelle sama se! En minä ainakaan voisi sellaista unohtaa, että se rakkain ihminen pettäisi luottamukseni.

Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Ja täällä näköjään tiedetään et KAIKILLA suhde loppuu pettämiseen tavalla tai toisella :headwall:

No mistäs tiedät miten paljon miehesi sitä päänsä sisällä kelaa? Vaihtoehtohan tietysti on, että miehesi ei rakasta sinua ja se on hänelle sama se! En minä ainakaan voisi sellaista unohtaa, että se rakkain ihminen pettäisi luottamukseni.

No katsos kun me osataan puhua asioista. Se asia on käsitelty ja puhuttu läpi. Varmasti se joskus käy hänellä mielessä, mutta ei niinkään siinä mielessä et hän epäilisi mun uudelleen niin tekevän. Sitä ei vedetä esiin riidellessä eikä vanhoja asioita kaivella. Ja rakastamisestahan sä varmasti tiedät kaiken, ainakin mun ja mieheni suhteesta :laugh: :laugh: Vissiin se siksi mua kosi ja mut nai ja lapsenkin mun kanssa halusi kun mua rakastaa ja mun kanssani haluaa olla... Mut sähän sen tietty paremmin tiedät :whistle:

täällä yksi joka jäännyt miehen rinnalle vaikka pettänyt, eikä vain kerran..tosin jo 2v vuotta viimeisimmästä. vaikeaa on ollut ja tunteet tulevat pintaan tuon tuosta ja pitää yrittää käsitellä niitä oman jaksamisen mukaan. kyllä, joskus kadun ja hyvinä päivinä osaan jo vähän hymyilläkkin. tuo on minusta yksi pahimmista asioista joita voi tehdä rakastamalleen ihmiselle. vaikea sanoa mikä on paras ratkaisu.. itse kuitenkin rakastan miestäni ja pienet lapset monimutkaistavat asiaa. tiedän kuitenkin että mieheni oli ihastunut yhteen näistä naisista joten ei vain seksistä kyse ja se teki siitä vaikeamman ja vielä tänäkin vuonna kyseinen nainen yritti kontaktia miehen kaverin kautta mieheeni. estin sen ja pidän huolen että ei sydäntäni särjetä ja taistelen viimeiseen asti!

luottamus ei ole vieläkään palautunut ja sen rakentamiseen miehen pitää pystyä olemaan vaikka avoin kirja jos sitä vaaditaan jos hän haluaa rakentaa suhdetta rehellisyydelle!

Jos sä itse voit antaa anteeksi ja unohtaa ja tiedät että se oli ainut kerta, niin ainahan kannattaa yrittää. Mutta jos tiedät jo etukäteen että et pääse asian yli tai vedät sen joka riitaan mukaan niin turha vaiva.

pettäminen ei tarkoita sitä että olisi uskoton jatkossakin.vaikea päätös kuitenkin on jatkaako vai ei liittoa pettämisen jälkeen.siihen vaikuttaa niin moni asia eikä ole yksiselitteinen juttu laisinkaan.anteeksi antamisen taito pitää opetella eikä se tie helppo ole,mutta palkitsee kyllä jos kummatkin tietää mitä tahtoo ja virheistä ottaa opikseen.

No katsos kun me osataan puhua asioista. Se asia on käsitelty ja puhuttu läpi. Varmasti se joskus käy hänellä mielessä, mutta ei niinkään siinä mielessä et hän epäilisi mun uudelleen niin tekevän. Sitä ei vedetä esiin riidellessä eikä vanhoja asioita kaivella. Ja rakastamisestahan sä varmasti tiedät kaiken, ainakin mun ja mieheni suhteesta :laugh: :laugh: Vissiin se siksi mua kosi ja mut nai ja lapsenkin mun kanssa halusi kun mua rakastaa ja mun kanssani haluaa olla... Mut sähän sen tietty paremmin tiedät :whistle:

No kumman heikkoutta se on? Ja kenen rakkautta keneen? Miehesi itseensä? Jos hän oikeasti rakastaisi sinua, olisiko hän "päästänyt" sinut menemään sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa sinä oikeasti haluat olla, koskapa olet jostain syystä häntä pettänyt ja häneen ollut pettynyt? Oletko varma, että miehesi on oma itsensä sen jälkeen? Tiedän tapauksia, joissa petetty osapuoli kulkee loppuelämänsä varpaillaan ettei tapahtuma uusiutuisi. Ei uskalla enää olla oma itsensä. Entä teetkö sinä reilusti siinä, että odotat hänen jatkavan kanssasi? Onko se sinulta rakkautta, että odotat toisen antavan tuollaisen teon anteeksi? Sori, mutta koko pettäminen on minusta niin raukkamainen ja kamala teko, että anteeksianto molemmin puolin (antaja ja annettava) on sairasta.

Mies petti mua joskus 10 vuotta sitten silloin oltiin oltu muutama vuosi yhdessä eikä lapsia vielä ollut. Kriisi oli kova itkin, raivosin, huusin, vihasin ja vaikka mitä. Mies katui kovasti silti halusin erota, muutin omaan kämppään, mutta jo viikon kuluttua mies asusteli sielä kans. Luottamus meni pitkäksi aikaa, mutta palasi aikanaan ja nyt meidän suhde on parempi kuin koskaan lapsia on neljä ja rakkautta riittää jos kyllä riitojakin välillä. En ole katunut päivääkään että takaisin otin enkä pelkää että enää pettää, mutta tiedän myös sen että se luotettavinkin mies/nainen saattaa pettää..en minäkään silloin olisi uskonut että pettää ja aina aikaisemmin vannoin että heti jätän kun pettää, mutta näin kävi meille.

Niin ja sen voin sanoa että tuon kriisin aikana kasvettiin molemmat ihmisinä. Ja kyllä ihminen voi muuttua jos itse haluaa, kaikki ei vaan halua.

mies petti mua (tosin oltiin nuoria silloin), ja silti jatkettiin yhdessä. aikaa siitä on 5-6vuotta, vieläkään en ole unohtanut (tosin en mä sitä enää mietikään), anteeks olen antanut. Meillä suhde jollain tapaa vahvistui siitä ja miehestä todella huomasi että tekee _mitävaan_ saadakseen meijän suhteen takas kuntoon. Ne ajat on menneitä ja niistä selvittiin, niinku kaikesta muustakin. Nyt suhde onnellinen.

Aina - ennenkö se omalle kohdalle osui - vannoin että jos petät niin lähdet, etten katso pettämistä. mut ei sitä voi käsittää ennenkö sen kokee, rakkaus kuitenkin oli niin vahva ja miehestä näki kuin se sitä katuu, että oli paras ratkaisu jatkaa, ja hyvä niin. kaikilla se ei toimi, mutta meillä toimi, ja tiedän et yhteen kuulutaan!

Mies katuu oikeasti, sen tiedän ja hän haluaa jatkaa, kyse ei ole mistään suhteesta vaan muutamasta yhden illan jutusta, ja hän on ollut täysin avoin minua kohtaan, mies haluaa selvittää asiat mutta minä en tiedä voinko minä jatkaa,
meillä on pitkä historia, teininä mentiin yhteen, lapsia, talo velkaa, ollaan hitsuduttu yhteen ja nuo on syyt miksi en haluaisi luovuttaa, jos lapsia ei olisi niin olisin jo lähtenyt,
vaikea tilanne kun en todellakaan tiedä kannattaako vielä yrittää,

No kumman heikkoutta se on? Ja kenen rakkautta keneen? Miehesi itseensä? Jos hän oikeasti rakastaisi sinua, olisiko hän "päästänyt" sinut menemään sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa sinä oikeasti haluat olla, koskapa olet jostain syystä häntä pettänyt ja häneen ollut pettynyt? Oletko varma, että miehesi on oma itsensä sen jälkeen? Tiedän tapauksia, joissa petetty osapuoli kulkee loppuelämänsä varpaillaan ettei tapahtuma uusiutuisi. Ei uskalla enää olla oma itsensä. Entä teetkö sinä reilusti siinä, että odotat hänen jatkavan kanssasi? Onko se sinulta rakkautta, että odotat toisen antavan tuollaisen teon anteeksi? Sori, mutta koko pettäminen on minusta niin raukkamainen ja kamala teko, että anteeksianto molemmin puolin (antaja ja annettava) on sairasta.

Mä en odottanut saavani anteeksi antoa, mutta sain kuitenkin. Mieheni ei ole mikään nyhverö, joka kulkisi mun takiani varpaillaan vaan on ihan oma itsensä edelleen. Pettämisen syyt kun eivät ollet hänessä vaan minussa. Toista kertaa en anteeksi saisi, tosin omat henkilökohtaiset ongelmani selvitettyäni en enää pettämään pystyisikään. Jos oikeasti rakastaa, voi kestää toisen tekemät virheetkin. Kukaan kun ei ole täydellinen. Ainakin meidän tapauksessa pettäminen toimi herätyksenä. Sitä menettämisen pelkoa en enää halua kokea. Mies antoi anteeksi minulle, mutta itse tuskin koskaan voin antaa anteeksi itselleni. Rakkautta riittää kuitenkin, nyt vieläkin vahvempana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies katuu oikeasti, sen tiedän ja hän haluaa jatkaa, kyse ei ole mistään suhteesta vaan muutamasta yhden illan jutusta, ja hän on ollut täysin avoin minua kohtaan, mies haluaa selvittää asiat mutta minä en tiedä voinko minä jatkaa,
meillä on pitkä historia, teininä mentiin yhteen, lapsia, talo velkaa, ollaan hitsuduttu yhteen ja nuo on syyt miksi en haluaisi luovuttaa, jos lapsia ei olisi niin olisin jo lähtenyt,
vaikea tilanne kun en todellakaan tiedä kannattaako vielä yrittää,

Ei lasten takia kannata jäädä..
munkin ex petti ja oli niin katuva jne.. itki et haluaa jatkaa.. jatkettiin..
kunnes jäi taas kiinni.. ja sillävälin kun mietin et ei tällasta voi jatkaa jäi taas kiinni.. ja myöhemmin kuulin vaik kuin monta juttua samoihin asioihin liittyen..
oli tosi katuvainen jne aina .. mut kummasti ei osannu olla pettämättä.. eron jälkeen löysi uuden.. ja petti sitäkin.. sit oli yhessä sen kans jonka kans petti tätä toista.. ja nyt taas uus kierrossa..