petin ja nyt mies haukkuu mua lapsille

  • Viestiketjun aloittaja 453773
  • Ensimmäinen viesti
no näin
[QUOTE="hääh";30293663]Miksi lapsille pitäisi luvata ettei äiti enää ota uutta miestä itselleen? Ehkä tästä uudesta miehestä tuleekin hyvä isäpuoli lapsille. Tai siitä seuraavasta.[/QUOTE]

Junat ja naiset ovat luotuja kulkemaan. Lapset sopeutuvat kyllä siihen että isäpuolet vaihtuvat sen mukaan kun äidin miesmaku kehittyy.
 
neuvo
[QUOTE="hääh";30293663]Miksi lapsille pitäisi luvata ettei äiti enää ota uutta miestä itselleen? Ehkä tästä uudesta miehestä tuleekin hyvä isäpuoli lapsille. Tai siitä seuraavasta.[/QUOTE]

No aloituksesta jotenkin ymmärsin että tämä sivusuhde nyt ei ollut mikään varsinainen suuri rakkaus, joten ajattelin että sen voi kertoa lapsille (varsinkin jos isä on väittänyt muuta). Mutta sellaista nyt ei tietenkään pidä luvata ettei koskaan tule uutta isäpuolta. Ja jos on olemassa jokin mahdollisuus että juuri tästä syrjähypystä tulee isäpuoli, niin sitten on ehkä tuosta syytä olla sanomatta mitään tässä vaiheessa.

Vastoin yleisiä toiveita aikuisten keskuudessa lapset eivät kuitenkaan varsin haavoitta tuossa tilanteessa selviydy perheenjäsenten vaihtumisesta ns. lennossa. Että sillee ajattelen, että tähän kriisiin nyt ei välttämättä ihan heti uusia isä- ja äitipuolia tarvittaisi, pieni rauhoittuminen eron tiimellyksessä kummankin omaan asuntoon sekä tapaamisjärjestelyiden vakiintuminen olisi paikallaan.

Provohan tuo juttu on mutta kommentoinpa kuitenkin. Tällaisia asioitahan tapahtuu kyllä.
 
thjr
Alkuperäinen kirjoittaja no näin;30293674:
Junat ja naiset ovat luotuja kulkemaan. Lapset sopeutuvat kyllä siihen että isäpuolet vaihtuvat sen mukaan kun äidin miesmaku kehittyy.
Eikä ne aina isäpuoleksi jää, vaan ne on niitä oikeita isiä.
 
[QUOTE="nuuh";30293321]No huhuu! Väärin teit ja on AINA väärin kaataa tämän tason paskat lasten niskaan MUTTA niin tekee jokaikinen petetty nainenkin!!! Isälläs on uus nainen, oliko se nainen siellä kanssa, nukkuko ne samassa sängyssä yms. Ja jos olisit alkoholisoitunut äiti ja puhuis mies lapsille juoposta äidistä niin SENKIN naiset kaataa lastensa niskaan ; isäs on juoppo, monta kaljaa otti ja plaa plaa. Tekopyhät....[/QUOTE]

No ei varmana jokainen noin tee, on tässä maailmassa vielä myös niitä jotka hoitavat asiat kuin aikuiset eivätkä pikkukakarat.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie
bbierass
Mun mielestä sun kannattaiso erota ja jää jo vähän kysymysmerkiksi, voiko edes lapset tavata isäänsä ainakaan muutoin kuin valvotusti, koska hän selvästikin käyttäytyy lasten edun vastaisella tavalla ja kääntää lapsia tpista vanhempaansa vastaan. Ero ja sen syyt ovat aikuisten välisiä asioita.
 
miezz
Siis voi jumalauta kyllä minä kestän älkää nyt sitä jauhako mutta miksi lapsia pitää noin kiduttaa!!! Onhan tuo nyt ihan kamalaa, ei sen takia että kuva minusta "vääristyy", vaan koska se on niin ristiriitaista ja pelottavaa ja he syyttävät itseään tai mitä vaan, petin miestäni mutta olen silti lasteni äiti, aina. enkä ymmärrä mitä apua tuosta on kellekään. haukkukoot minua jos haluaa..
Kaipa se on parempi, että sekä itse että mies kerrotte lapsille miten asiat ovat? Hirveintä olisi se, että saavat tietää saman asian toista kautta. Matkalla jutut vielä muuttuu, eli kavereiden kautta olet maksullinen huora vähintäänkin.
 
miezz
[QUOTE="miimi";30293477]Ihan totta, mitä porukkaa täällä oikein ravaa? Tuohan on ihan kauheaa!

Ota sossuun yhteyttä tai jotain jollei lopu. Tuollainen käytös vaikuttaa paljon lapsiin, ei pelkästään siihen mitä ne sinusta ajattelevat vaan muutenkin!

Katkera ihminen on kamala.[/QUOTE]

Voisi sossun tädit kuolla nauruun, kun huorin tehnyt menisi valittamaan, että häntä haukutaan lasten kuullen. Ei herranjestas teitä imbesillejä...
 
neuvo
Mun mielestä sun kannattaiso erota ja jää jo vähän kysymysmerkiksi, voiko edes lapset tavata isäänsä ainakaan muutoin kuin valvotusti, koska hän selvästikin käyttäytyy lasten edun vastaisella tavalla ja kääntää lapsia tpista vanhempaansa vastaan. Ero ja sen syyt ovat aikuisten välisiä asioita.
No tietenkin tuossa pitää erota, sehän on selvä. Toivottavasti mies on ohjattavissa johonkin traumaterapiaan, jotta lapset eivät menetä isäänsä.

Tuntuu se olevan vaikea ihmisten käsittää, että se ties mistä syystä arvottu lisääntymiskumppani on näille lapsille se ainoa oikea vanhempi, vaikka itselle ei enää ainoa oikea oliskaan.

Olen itse eronnut nainen. Lasteni isä petti minua, hänellä oli sivusuhde, joka paljastui minulle. Halusin eron, ja halusin myös että lasten isä ottaa vastuun lapsista siksi aikaa että ehdin hiukan koota sirpaleitani. Menin täysin paskaksi ja tiesin sen itsekin, tiesin toki myös että lapsille en voi heidän isäänsä haukkua. Mutta halusin että lapsille kerrotaan syy, miksi menin niin paskaksi, ja se syy oli että isä oli rakastunut toiseen naiseen ja minun oli sitä vaikea kestää.

Kestikö isänsä? Ja hah. Kun tein muuttoa pois ja yritin muutenkin koota itseni palasia kasaan niin huolsiko hän lasten tarpeita? No ei.

Pettäjältä toivoisi vastuullisuutta eron aikana lapsista. Koska se toinen on silloin paskana. Mutta kyllä siitä toipuu kun saa aikaa toipua. Varsin nopeastikin, kun tajuaa miten vähän rakastamisen ja luottamisen arvoinen se toinen olikaan, ja miten kaikella tavalla on parempi elää ilman pettäjää elämässään. Siitä huolimatta se paskapää on lasten toinen vanhempi, ja sen asian kanssa pitää vaan sopeutua elämään.
 
"Mymy"
No ei varmana jokainen noin tee, on tässä maailmassa vielä myös niitä jotka hoitavat asiat kuin aikuiset eivätkä pikkukakarat.
Minusta on tylyä miestä/petettyä kohtaan vaatia heti aikuista käytöstä. Se onnistuu todella harvoilta tuossa tilanteessa. Hienoa niissä perheissä joissa petetty nielee kiukkunsa ja hoitaa lapset, mutta silloin kun ei siihen pysty niin aika rajua jo valmiiksi lyötyä lyödä lisää moittimalla kakaramaisesta käytöksestä.

Tietysti miehen käytös lapsia ja ap:ta kohtaan on nyt rajua ja yliampuvaa. Ei sekään ole oikein. Mutta hyvin odotettavaa kun joutuu petetyksi. Siksi tuo miehen käytös on hyvin paljon myös AP:n vastuulla; Hän itse on saanut miehessään aikaan niin pahan olon, ettei tämä hallitse käytöstään tai tunteitaan. Mutta jonkun pitäisi nyt auttaa se mies tolpilleen, ennenkuin vahingot vain kasvavat. AP:n homma se ei ole, jos mies kerran ei kuuntele.
 
"Käpy"
Typerä ja lapsellinen ukko! Aivan yhtä pöljä kuin minun mieheni, joka myöskin on mollannut minua monesta asiasta lapsille vaikka en pettänyt olekaan..mutta eronnut olen siitä ääliöstä..olipa sitten mennyt avioeropapereitakin lapsille esittelemään, ovat murkkuikäisiä.
 
"Merja"
[QUOTE="Merja";30293791]Olet itsekin pelkkä kakara. Onko sulla edes lapsia, vai millä kokemuksella puhut?
Onko sulla ollut suuria suunnitelmia, mutta sitten mies nussii vierasta naista ja sinä odotat lapsien kanssa kotona?[/QUOTE]

Lisäksi näistä asioista on helppo huudella puskista, ole itse tilanteessa niin elämältä putoaa pohja ja kaikki tuntuu järjenvastaiselta ja ylivoimaiselta.¨
Aina ei tule toimittua niinkuin on tullut jeesusteltua mammapalstalla.
 
"kolmen äiti"
Minusta vaikuttaa siltä että jap:n mies on niin järkyttynyt ja shokissa että käytös on mitä on. Toki se väärin lapsia kohtaan on ja siksi miehen pitäisi saada pikaisesti keskustelu apua jostain. Harva shokki tilanteessa osaa tai pystyy toimimaan järkevästi ja asiallisesti mutta kuten jo sanoin pitäisi miehen käytös saada loppumaan ja apua jostain koska pitemmän päälle hänen käytös vahingoittaa lapsia.
 
ohhoh
Kärsi, paskiainen. Olet ansainnut kaiken ripulin mikä päällesi kaadetaan.

Mikään ei ole kamalempaa parisuhteessa kuin luottamuksen menetys täysin, parempi olisi jos antaisit vaan lapset miehellesi ja painuisit jonnekin pettäjien pubiin dokaamaan, kun se ilmeisesti on niin vitun kivaa ja menee kaiken edelle.
Kaltaisesi idiootit eivät näköjään edes tajua, kuinka pahaa henkinen väkivalta saa aikaan ja aloittajan tapauksessa se kohdistuu lapsiin. Lapset tulevat varmasti traumatisoitumaan tuollaisesta isän käytöksestä. Pienille lapsille ei kuulu aikuisten asiat, eikä toista vanhempaa saa haukkua jatkuvalla syötöllä.
 
"höh"
Aika jännä että täällä moni keskittyy vaan tohon pettämiseen ja syyllistää siitä samalla oikeuttaen miehen käytöksen. Ap varmasti tietää tehneensä väärin kuten on jo sanonut, kyse oli lapsista, ei niinkään tosta pettämisestä. Miehen käytös on lapsellista ja hölmöä, katkerana ihmiset käyttäytyy miten käyttäytyy. Lapsia ei tietenkään pitäisi laittaa sijaiskärsijöiksi ja se miehenkin tulisi ymmärtää, eikä kostaa lasten kautta jotka eivät liity asiaan millään lailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie
ohhoh
[QUOTE="höh";30293886]Aika jännä että täällä moni keskittyy vaan tohon pettämiseen ja syyllistää siitä samalla oikeuttaen miehen käytöksen. Ap varmasti tietää tehneensä väärin kuten on jo sanonut, kyse oli lapsista, ei niinkään tosta pettämisestä. Miehen käytös on lapsellista ja hölmöä, katkerana ihmiset käyttäytyy miten käyttäytyy. Lapsia ei tietenkään pitäisi laittaa sijaiskärsijöiksi ja se miehenkin tulisi ymmärtää, eikä kostaa lasten kautta jotka eivät liity asiaan millään lailla.[/QUOTE]

Tätä minäkin suuresti ihmettelen. Miksi isä laittaa viattomat lapset kärsimään? Lapset ovat täysin syyttömiä tilanteeseen.
 
bert
Tätä minäkin suuresti ihmettelen. Miksi isä laittaa viattomat lapset kärsimään? Lapset ovat täysin syyttömiä tilanteeseen.
Mitä niille lapsille pitäisi sitten kertoa? Miksi isä itkee? Miksi perhe hajoaa? Miksi toinen vanhempi ei enää peittele lasta sänkyyn ja lue iltasatuja? Miksi....

Minusta lapsillaki on oikeus tietää mitä on tapahtunut, ettei lapsi syyllistä itseään siitä sopasta, mitä ap on tehnyt.
 
Mies toimii väärin. Asiaa ei muuta se että joku toinen olisi tehnyt ensin väärin.

Ratkaisuna ehdotan pariterapiaa, sen jälkeen voitte toivottavasti olla hyviä vanhempia yhdessä tai erikseen.

Lapsilla on oikeus tietää oikea syy, mutta se tulee kertoa asiallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
ohhoh
[QUOTE="Merja";30293972]HÖRHÖRHÖR mies toimii väärin. Väärin se toimii. Toimii väärin se.
Eikös tää dominopeli lähtenyt kaatumaan tietoisesta pettämisestä?[/QUOTE]

Ihan sama, mistä on lähtenyt kaatumaan, mutta miehellä ei ole oikeutta vahingoittaa viattomia lapsiaan.
 
Toihan on ihan perseestä. Vaikka aikuisten keskinäiset välit on mitkä on, sen ei pitäisi vaikuttaa lapsiin. Nyt lapsilla on huono omatunto siitä, että he edelleen rakastaa äitiään vaikka iskä sanoo että äiti on huono ihminen. Lapsille oisi riittävän vaikeaa että koti hajoaa oli syy siihen hajoamiseen mikä hyvänsä. Haukkukoon ukko kavereilleen ja sukulaisilleen minkä ehtii, mutta lasten asiat täytyy pystyä hoitamaan asiallisesti vaikka miten ahistaa ja suututtaa
 

Yhteistyössä