Mun mielestä sun kannattaiso erota ja jää jo vähän kysymysmerkiksi, voiko edes lapset tavata isäänsä ainakaan muutoin kuin valvotusti, koska hän selvästikin käyttäytyy lasten edun vastaisella tavalla ja kääntää lapsia tpista vanhempaansa vastaan. Ero ja sen syyt ovat aikuisten välisiä asioita.
No tietenkin tuossa pitää erota, sehän on selvä. Toivottavasti mies on ohjattavissa johonkin traumaterapiaan, jotta lapset eivät menetä isäänsä.
Tuntuu se olevan vaikea ihmisten käsittää, että se ties mistä syystä arvottu lisääntymiskumppani on näille lapsille se ainoa oikea vanhempi, vaikka itselle ei enää ainoa oikea oliskaan.
Olen itse eronnut nainen. Lasteni isä petti minua, hänellä oli sivusuhde, joka paljastui minulle. Halusin eron, ja halusin myös että lasten isä ottaa vastuun lapsista siksi aikaa että ehdin hiukan koota sirpaleitani. Menin täysin paskaksi ja tiesin sen itsekin, tiesin toki myös että lapsille en voi heidän isäänsä haukkua. Mutta halusin että lapsille kerrotaan syy, miksi menin niin paskaksi, ja se syy oli että isä oli rakastunut toiseen naiseen ja minun oli sitä vaikea kestää.
Kestikö isänsä? Ja hah. Kun tein muuttoa pois ja yritin muutenkin koota itseni palasia kasaan niin huolsiko hän lasten tarpeita? No ei.
Pettäjältä toivoisi vastuullisuutta eron aikana lapsista. Koska se toinen on silloin paskana. Mutta kyllä siitä toipuu kun saa aikaa toipua. Varsin nopeastikin, kun tajuaa miten vähän rakastamisen ja luottamisen arvoinen se toinen olikaan, ja miten kaikella tavalla on parempi elää ilman pettäjää elämässään. Siitä huolimatta se paskapää on lasten toinen vanhempi, ja sen asian kanssa pitää vaan sopeutua elämään.