petin ja nyt mies haukkuu mua lapsille

  • Viestiketjun aloittaja 453773
  • Ensimmäinen viesti
"Mymy"
[QUOTE="höh";30293886]Aika jännä että täällä moni keskittyy vaan tohon pettämiseen ja syyllistää siitä samalla oikeuttaen miehen käytöksen. Ap varmasti tietää tehneensä väärin kuten on jo sanonut, kyse oli lapsista, ei niinkään tosta pettämisestä. Miehen käytös on lapsellista ja hölmöä, katkerana ihmiset käyttäytyy miten käyttäytyy. Lapsia ei tietenkään pitäisi laittaa sijaiskärsijöiksi ja se miehenkin tulisi ymmärtää, eikä kostaa lasten kautta jotka eivät liity asiaan millään lailla.[/QUOTE]

Tarkoititko vaikka minun kommettejani? Miehen käytös on vahingollista lapsille tottakai, mutta suoraa seurausta pettämisestä. Siksi on tylyä sanoa, että käyttäytyy kuin pikkukakara. Mies käyttäytyy kuin PETETTY ihminen jonka psyyke toimii normaalisti, mutta tarvitsee nyt selvästi jonkin toisen kanavan tai aikuisen johon purkaa kiukkuaan. AP kantakoon vastuun lapsista, kunnes mies tulee tolpilleen. Ja myös tulkatkoon lapsille, mitä miehen riehuminen tarkoittaa.

Jos mies haukkuu lasten kuullen huoraksi ja jakorasiaksi, niin pää kylmänä sivuutat miehen puheet ja sanot lapsille, että isällä on nyt tosi paha olo, mutta ei ole lasten vika. Johtuu siitä, että äiti on loukannut isää. Jos mahdollista, ohjaat lapset pois tilanteesta ja kuuntelet itse hiljaa kaiken, mitä miehellä on sanottavaa. Anteeksipyynnöistä tuskin on nyt mitään hyötyä, kun kriisi miehellä on akuutti.
 
"Mymy"
Tätä minäkin suuresti ihmettelen. Miksi isä laittaa viattomat lapset kärsimään? Lapset ovat täysin syyttömiä tilanteeseen.
Lapset ovat syyttömiä tilanteeseen ja yletön pettäjän haukkuminen lasten kuullen vain pahentaa tilannetta. Mutta tuskin isä tietoisesti laittaa lapsia kärsimään, vaan paremminkin yrittää voittaa puolelleen kertomalla sitä totuutta naisesta. Ja purkaa samalla pahaa oloaan. Ei paljon järkipuheet auta alkushokissa.

Järjestäkää nyt heti lapset vaikka mummulaan yökylään, että saavat nähdä normaalia arkea ja mies voi rauhassa räyhätä! Tai mies lasten kanssa mummulaan yökylään, niin ehkä anoppi/äiti vähän hillitsee niitä puheita. Riippuu kyllä sitten siitä anopista/äidistäkin...
 
"vaemo"
Minua taas ällöttää, kuinka suhteettoman iso juttu se joillekin on.
Ihan kuin ei kyettäisi tarkastelemaan suurempaa kokonaisuutta, vaan jumitetaan siihen yhteen tapahtumaan eli seksuaaliseen pettämiseen.
Todella itsekeskeistä minäminä-meininkiä, ei ainakaan mistään aidosta rakkaudesta voi olla kyse tuollaisessa minäkeskeisyydessä ja seksuaalisessa omistushalussa.

Toivottavasti sellaiset ihmiset, jotka tietävät suhteensa kaatuvan yhteen pettämiseen, eivät perusta perhettä.
Hieno kirjoitus! Kymmenien vuosien suhteessa yksi hairahdus on todella pieni asia. Kaikki tekevät virheitä, pettäminen on virhe muiden joukossa. Rakkaus ja perhe kantavat virheiden yli. En minäkään pitkäkestoista valehtelua, suhdetta ja salailua antaisi anteeksi, mutta kerralliseen hairahdukseen ei liitto kaatuisi.
 
"Mymy"
[QUOTE="vaemo";30294196]Hieno kirjoitus! Kymmenien vuosien suhteessa yksi hairahdus on todella pieni asia. Kaikki tekevät virheitä, pettäminen on virhe muiden joukossa. Rakkaus ja perhe kantavat virheiden yli. En minäkään pitkäkestoista valehtelua, suhdetta ja salailua antaisi anteeksi, mutta kerralliseen hairahdukseen ei liitto kaatuisi.[/QUOTE]

Kaikki nyt vain eivät ajattele noin. Tai vaikka ajattelisivatkin, niin todellisuuden läjähdys kasvoille saattaa muuttaa kaiken. Tylyä syyttää pikkumaisuudesta petoksen uhria ja vaatia suhteellisuudentajua! Se "yksi virhe muiden joukossa" on juuri niin suuri asia, kun miltä se petetystä tuntuu.
 
"vaemo"
[QUOTE="Mymy";30294212]Kaikki nyt vain eivät ajattele noin. Tai vaikka ajattelisivatkin, niin todellisuuden läjähdys kasvoille saattaa muuttaa kaiken. Tylyä syyttää pikkumaisuudesta petoksen uhria ja vaatia suhteellisuudentajua! Se "yksi virhe muiden joukossa" on juuri niin suuri asia, kun miltä se petetystä tuntuu.[/QUOTE]

Ketäs minä olen missään kohdassa syyttänyt?
 
"Mymy"
[QUOTE="vaemo";30294230]Ketäs minä olen missään kohdassa syyttänyt?[/QUOTE]

Anteeksi en tarkoittanut SINUA, vaan tuota jonka kirjoituksen sinä lainasit. Minun lainauksessani näkyi jostain syistä vain sinun kirjoitus (?!?).
 
Minusta on todella surullista että täällä on näin paljon ihmisiä, joiden mielestä on OK että toinen vanhempi haukkuu toista vanhempaa lapsille. Aikuisten riitoja ei KOSKAAN pitäisi kaataan lasten niskaan! Perusturvallisuus on tärkein, ja sitä ei saisi horjuttaa aikuisten riidoilla. Tietenkin pettäminen on väärin, mutta sitä nyt sattuu, se on elämää, ei se silti oikeuta sotkea lasten päitä asioilla joista he eivät vielä ymmärrä. Vaikka toinen vanhempi olisi pettänyt puolisoaan, sama äiti/isä hän silti lapsilleen on.
 
"vaemo"
[QUOTE="Mymy";30294256]Anteeksi en tarkoittanut SINUA, vaan tuota jonka kirjoituksen sinä lainasit. Minun lainauksessani näkyi jostain syistä vain sinun kirjoitus (?!?).[/QUOTE]

Ok:) Mä jo ajattelin, että kirjoitinko jotenkin tylysti, kun ei ollut tarkoitus... Itse olin nuorena tosi ehdoton pettämisessä, mutta ikä on tuonut minuun jotakin sallivuutta. En siis hyväksy pettämistä, enkä ole koskaan pettänyt, mutta en näkisi sitä omassa suhteessani kamalimpana asiana. Onni on isompi kokonaisuus ja parisuhde on kahden aikuisen asia. Siltikin olemme miehen kanssa sotkeneet tähän soppaan pieniäkin ihmisiä, joidenka takia en heittäisi hanskoja tiskiin vastamäessä.
 
Enpä ota itse asiaan kantaa, eli pettämiseen. Sen kuitenkin sanon, että lasten ei kuulu millään tavalla olla pelinappuloina aikuisten välillä ei myöskään eron sattuessa. Ex-puolison loukkaaminen välillisesti lasten kautta on väärin lapsia kohtaan. Pitäisi pystyä asettumaan tuollaisen yläpuolelle vaikkei tietysti helppoa ole. Kaikenlainen turha mielipaha lapsille on tarpeetonta.
 
tytönapoikienmamma
Aloittajalle: Tänne ei kannata tulla jakamaan näin äärettömän vaikeita tilanteita. Tässä teillä nyt syyllisyyttä ja sekavuutta yllin kyllin ja se ei täällä palstalla selviä. Nyt menet hakemaan ammattiapua teidän perheelle ja selvität , mitä olet tehnyt ja mikätilanne nyt on. Mies on todella loukattu nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönapoikienmamma;30294962:
Aloittajalle: Tänne ei kannata tulla jakamaan näin äärettömän vaikeita tilanteita. Tässä teillä nyt syyllisyyttä ja sekavuutta yllin kyllin ja se ei täällä palstalla selviä. Nyt menet hakemaan ammattiapua teidän perheelle ja selvität , mitä olet tehnyt ja mikätilanne nyt on. Mies on todella loukattu nyt.
Mies on loukattu, mutta se ei ole lasten vika ja heillä ei ole osaa eikä arpaa koko parisuhteeseen ja sen ongelmiin. Lapsille tuo on todella ahdistavaa ja senhän isä itsekin näkee satavarmasti.
 
gdjdl
Minusta on todella surullista että täällä on näin paljon ihmisiä, joiden mielestä on OK että toinen vanhempi haukkuu toista vanhempaa lapsille. Aikuisten riitoja ei KOSKAAN pitäisi kaataan lasten niskaan! Perusturvallisuus on tärkein, ja sitä ei saisi horjuttaa aikuisten riidoilla. Tietenkin pettäminen on väärin, mutta sitä nyt sattuu, se on elämää, ei se silti oikeuta sotkea lasten päitä asioilla joista he eivät vielä ymmärrä. Vaikka toinen vanhempi olisi pettänyt puolisoaan, sama äiti/isä hän silti lapsilleen on.
No, ne on mieleltään järkkyneitä joita mies on pettänyt (ei ihme että petti) ja kun eivät uskalla purkaa patoutumiaan muualle niin purkavat sitten johonkin randon palstalaiseen.

Ap, sinuna ottaisin lapset ja muuttaisin pois. Heidän olisi hyvä päästä pois tuollaisen sekopään vaikutuspiiristä joka ei ymmärrä lasten parasta. Isä saisi sitten nähdä lapsia kun rauhoittuisi ja tajuaisi miten lapsia kuuluu kohdella - jos tajuaa ikinä.
 
Mies toimii todella typerästi. Mun mielestä lapsille ei saa haukkua toista vanhempaa vaikka olisi painavaa aihetta, esim. väkivaltaa taustalla ja pettämisasiat ei kuulu edes aikuisille lapsille.

Pettämisestä sen verran, että on ihan turha väittää, että petetty erotessaan olisi yksin tai enemmän vastuussa erosta. Eroa ei tulisi, jos puoliso ei olisi päättänyt pettää ja pettäjä saattaa usein jopa tietää, että pettämisestä ja siitä kiinnijäämisestä seuraa ero, jolloin se ero on jossain mielessä pettäjän valinta. Kyllä pettäjän toiminta on vähintään yhtä suuri ellei suurempikin syy erolle.
 
Pettäminen nyt on ylleensäkki ihan hanurista, jos ei se yks kumppani riitä niin miks pittää olla parisuhteessa, päästäis kumppanin helpommalla ko eroais ja sanois että haluaa muitaki. Miks pittää loukata toista niin kamalasti? Vai saako siitä salailusta jotaki? Tai toisen ihmisen loukkaamisesta? Ja on idioottimaista kuvitella ettei jää kiinni, kyllä jää, lopulta.
 
m1es
Nyt kun palstalla on selkeästi tultu siihen tulokseen, ettei parisuhteessa petetty saa sanoa poikkipuolista sanaa pettäjästä, ehdotan että numerosarja-AP:n esittämästä käyttäytymismallista tehdään uusi standardi. Eli kun petetyksi tullut tajuaa tilanteensa, saa hän kerran sanoa asiasta lasten kuullen. Sen jälkeen pidetään mölyt mahassa ja ollaan aurikoisia, pusua poskelle!

Ennustan, että aika moni mieskin innostuu uudesta käytännöstä. Aina sitä yhden huomautuksen kestää, jos saa kunnolla tuoretta pesää...
 
Pettäminen nyt on ylleensäkki ihan hanurista, jos ei se yks kumppani riitä niin miks pittää olla parisuhteessa, päästäis kumppanin helpommalla ko eroais ja sanois että haluaa muitaki. Miks pittää loukata toista niin kamalasti? Vai saako siitä salailusta jotaki? Tai toisen ihmisen loukkaamisesta? Ja on idioottimaista kuvitella ettei jää kiinni, kyllä jää, lopulta.
Mun mielestä on ihan järjenvastaista sanoa, että jos ei kykene antamaan anteeksi pettämistä, ei kannata perustaa parisuhteeseen perhettä. :D Miksei niinpäin, että jos ei kykene olemaan yksiavioinen, ei ryhdy sellaiseen suhteeseen? Ihastumista ei voi valita, mutta teot voi. Harva sitäpaitsi voi suhteeseen ryhtyessään aavistaa, miten reagoi petetyksi tulemiseen ja pystyykö anteeksiantoon. Mä en ymmärrä sitä lähtökohtaa, että jättää seurustelematta siksi, että pettäminen on mahdollista joskus, ehkä. :D Sama kuin olla istumatta autoon, koska se _saattaa_ törmätä johonkin ja tulla onnettomuus.
 
Nyt kun palstalla on selkeästi tultu siihen tulokseen, ettei parisuhteessa petetty saa sanoa poikkipuolista sanaa pettäjästä, ehdotan että numerosarja-AP:n esittämästä käyttäytymismallista tehdään uusi standardi. Eli kun petetyksi tullut tajuaa tilanteensa, saa hän kerran sanoa asiasta lasten kuullen. Sen jälkeen pidetään mölyt mahassa ja ollaan aurikoisia, pusua poskelle!

Ennustan, että aika moni mieskin innostuu uudesta käytännöstä. Aina sitä yhden huomautuksen kestää, jos saa kunnolla tuoretta pesää...
Siis miks helvetissä lapset kuulus sekottaa aikusten asioihin? Ei ne halua eikä niitten kuulu tietää, niille molempi vanhempi on tärkeä ja rakas, teki ne mitä vain, no ei ehkä mitä vain mutta pettäminen ei ole sieltä raskaimmasta päästä niinku joku murha tai muut...

Ei SE, ettei lapsille piä toista vanhempaa, sitä pettäjää haukkua, tarkota sitä etteikö me aikuset täällä halveksittais tekoa. Lapset on lapsia, ja niitten kuuluu ellää niinku lapset, luulekko että ne ajattellee niinku aikuset, ehei, niillä mennee pasmat sekas ko ne miettii ketä tässä pitäs inhota ja miks ja onko pakko...
 

Yhteistyössä