Pesin vahingossa lakanat 90 asteessa

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
samalla lailla se hilse tulee siihen t-paitaan tai sukkiin.
Niin tulee. Ja silti moni tälläkin palstalla on ollut sitä mieltä, että esim. lapsen paitaa ei tarvitse joka päivä vaihtaa ellei siinä ole näkyvää likaa :whistle: , ja pesee vaatteet 30-40 asteessa.
 
mut minäpäs
keitänki kaikki lakanani kerran viikossa. ja kloritella pesen joka välissä. ja koko meidän erinomainen perhe kylpee lipeäpytyssä joka jumalan ilta ennenkuin saa sänkyynpäin katsoakkaan.

nih. mä olen kaikkein hygieenisin. kuka panee paremmaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mut minäpäs:
keitänki kaikki lakanani kerran viikossa. ja kloritella pesen joka välissä. ja koko meidän erinomainen perhe kylpee lipeäpytyssä joka jumalan ilta ennenkuin saa sänkyynpäin katsoakkaan.

nih. mä olen kaikkein hygieenisin. kuka panee paremmaksi?
:LOL:
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja mut minäpäs:
keitänki kaikki lakanani kerran viikossa. ja kloritella pesen joka välissä. ja koko meidän erinomainen perhe kylpee lipeäpytyssä joka jumalan ilta ennenkuin saa sänkyynpäin katsoakkaan.

nih. mä olen kaikkein hygieenisin. kuka panee paremmaksi?
:D kuka onkaan paras-pikkurouville luu vaan kurkkuun.
 
matkailija
Itse ainakin pesen siksi kuudessakympissä petivaatteet, että kuivaihoisena joudun rasvaamaan itseni suihkun jälkeen, ja sitä rasvaa tuppaa sitten jäämään petivaatteisiin. 60asteessa lähtee ainakin, neljääkymppiä en ole edes kokeillut mutta en jotekin luota siihen että siinä puhdistuisi nuo perusvoiteen jämät. Ja petivaatteet vaihdetaan viikoittain. Kuudenkympin pesuun menee myös sukat, pikkuhousut ja pyyhkeet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Lakanat pitää pestä vähintään 60 asteessa, välillä pesen 90 asteessakin.
ei pidä, puhtaaksi tulevat 40 asteessakin. Eipä värjä meidän vaatteet muita u pestään miedolla lämmöllä.pyykkituvassa on hyvät laitoskoneet , pesevät varmasti hyvin miedommalalkinlämmöllä.
mulla ei ainakaan oo yhtiäkään lakanoita missä olisi pesumerkinnöissä että 40 pestään..kyllä se 60 on yleisin lakanoissa mutta saahan sitä toki pestä millä asteilla vaan,mutta parhaimman pesutuloksen saa kun pesee sillä lämmöllä mitä ohje sanoo.

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja tai sit oot:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ett:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
yök,ittelles.

jos nukkumaan menee suihkun jälkeen, ei voi kovin likainen olla. me käydää suihkussa joka päivä

Et voi olla noin tyhmä, ettet tiedä, mitä kehosta irtoo yön aikana, vaikka olisit kuinka liottanut ittees suihkussa :/ :whistle:

pyjamatkin on keksitty sinne ihon ja lakanoiden väliin....
 
voi pyhä sylvi
millaisia hysteerikkoja täällä onkaan. Minä pesen lakanat ja pyyhkeet yleensä 60 asteessa mutta ajatelkaas: vaihdan vuodevaatteet vain kerran kuukaudessa! "Väliviikonloppuina" kannan ne parvekkeelle tuulettumaan. Mitä limanuljaskoita te oikein olette, jos öisin "eritätte" kaikenlaista lakanoihin? Meillä lakanat kyllä pysyvät pitkäänkin puhtaina, emme hikoile ja spermatkaan eivät lentele niihin. =D Käytämme myös pyjamia. =)
 
Pyörtykää :D!
En just nyt muista, milloin vaihdettiin lakanat viimeksi, mutta on siitä jo aikaa :D. Itsepähän niissä nukumme. Meillä ei ole pyyhkeillekään mitään säännöllistä vaihtoväliä, vaan vaihdetaan kun muistetaan. Ja ennen kuin joku ehtii vieraiden puolesta huolestua, niin vieraille laitetaan aina puhtaat pyyhkeet ja lakanat ;).

Pyykinpesussa noudatan yleensä pesuohjeen mukaista lämpötilaa eli lakanat ja pyyhkeet 60 ja useimmat vaatteet 40 astetta (tai 30). Enkä ole huomannut, että olisi mitään likaa jäänyt, emmekä ole saaneet mitään sairauksiakaan "likaisista" tekstiileistä, vaikkei mitään keitelläkään :D. Enkä kyllä mitenkään ymmärrä, mitä ihmeen sukkabakteereita pitäisi keitellä pois omista sukistaan?
 
mutsi
Ei kukaan kuole näihin nykyajan "likaisiin" lakanoihin tai vaatteisiin. Eiköhän tosiaan nykypäivänä kaikki vaatteet ole suht puhtaita, ku laitetaan pesuun, ja pesuaineet on hyviä. Eli kyllä toi 40 riittää oikein hyvin, ja säästää myös luontoa. Liika steriiliys on pahasta.
 
La-kana
Alkuperäinen kirjoittaja Pyörtykää :D!:
En just nyt muista, milloin vaihdettiin lakanat viimeksi, mutta on siitä jo aikaa :D. Itsepähän niissä nukumme. Meillä ei ole pyyhkeillekään mitään säännöllistä vaihtoväliä, vaan vaihdetaan kun muistetaan. Ja ennen kuin joku ehtii vieraiden puolesta huolestua, niin vieraille laitetaan aina puhtaat pyyhkeet ja lakanat ;).

Pyykinpesussa noudatan yleensä pesuohjeen mukaista lämpötilaa eli lakanat ja pyyhkeet 60 ja useimmat vaatteet 40 astetta (tai 30). Enkä ole huomannut, että olisi mitään likaa jäänyt, emmekä ole saaneet mitään sairauksiakaan "likaisista" tekstiileistä, vaikkei mitään keitelläkään :D. Enkä kyllä mitenkään ymmärrä, mitä ihmeen sukkabakteereita pitäisi keitellä pois omista sukistaan?
Teillä on tää siisteys oikein terveellä pohjalla!! Ottakaa muut oppia!!
 
siivotaan ku on likaista
Alkuperäinen kirjoittaja ei hysteerikko:
Lakanat tulisi vaihtaa joka viikko, ja pestä ne, kuten pyyhkeetkin, AINA vähintään 60 asteessa. Huh mitä porukkaa täällä on :x
Sulla oli tullut vahingossa tohon nimimerkkiin ei-sana!!
Kuka hullu nyt vaihtaa lakanat joka viikko, ellei ole pöpökammoinen!! Sairastutte vielä allergioihin ja astmaan ku pidätte paikat liian steriilinä.
 
ei apua
Meillä pestään akikki pyykit aina 40asteessa,myös lakanat ja pyyhkeet.Ja ei ole vielä kertaakaan likaisille tuntuneet pesun jälkeen.Kyllä ne nykypesuaineilla puhdistuu kuulkaas ihan 40 asteessakin.Verratkaapa vaikka tiskien pesua.Ei niistäkään 40-asteisella vedellä mikään irtoa,mutta kun joukkoon lorauttaa fairya niin puhdasta tulee!Jos ei olis pesuainetta käytössä niin sitten pesisin korkeessa lämpötilassa.
 
voi pyhä sylvi edelleen
ai niin ja unohdin "kehua", että minä en todellakaan vaihda lapsilta joka päivä vaatteita vaan juurikin niin, että vasta kun ovat tahraisia tai muuten likaisen näköisiä. Alusvaatteet menevät kyllä (useimmiten) päivittäin vaihtoon. Terveitä ollaan koko porukka. =)

Kauheaa energian ja varusteiden tuhlausta pyykätä vuodevaatteita viikoittain ja pistää kaikki vaatteet päivittäin vaihtoon! Hyi teitä!
 

Yhteistyössä