Pesin vahingossa lakanat 90 asteessa

Eiopä se kerran vuodessa haittaa mitään.

Ihmettelin vain pyykkituvalla kun konesa nousee niin paljon höyryä ja ohjelmakin tuntui idemmältä. No kun aikani katsekin niitä nappuloita niin tajuisin että olin laittanut 90 asteen pesun päälle.
mä kun yleensä pesen kaikki pyykit 40 asteessa. säästää energiaa ja luontoa. myös niile vaatteille se o parempi. nykisn vaatteet on aiak puhtaita ku ne pestään,joten ei tarvita ni rajuja pesuja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Lakanat pitää pestä vähintään 60 asteessa, välillä pesen 90 asteessakin.
ei pidä, puhtaaksi tulevat 40 asteessakin. Eipä värjä meidän vaatteet muita u pestään miedolla lämmöllä.pyykkituvassa on hyvät laitoskoneet , pesevät varmasti hyvin miedommalalkinlämmöllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mutta kai lakanat pysyi koossaan? Hyväähän se tekee välillä pestä noinkin kuumassa. Mä pesen aina lakana- ja pyyhepyykin 60 asteessa.
näytti nuo ihan pussilakaanoidenja tyynyliinojen näösiä olevan, väritkin kohdallaan
Niin taitaa ne olla niin kestävistä kankaista tehtyjä, että kestävät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mutta kai lakanat pysyi koossaan? Hyväähän se tekee välillä pestä noinkin kuumassa. Mä pesen aina lakana- ja pyyhepyykin 60 asteessa.
näytti nuo ihan pussilakaanoidenja tyynyliinojen näösiä olevan, väritkin kohdallaan
Niin taitaa ne olla niin kestävistä kankaista tehtyjä, että kestävät.
ja nää oli erittäin värikkäitä ja kuviollisia pussilakanoita ja tynylinoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös lakanat olisi hyvä pestä 60 asteessa jo ihan pölypunkkien takia? Ja ihon rasva ym.
No kyllä olis. Mä pesen useinkin lakanat myös 90 asteessa. Puhdistuu myös kone.

Järjetöntä että esim. on tosi vaikea löytää sukkia kaupasta missä pesuohjeena sallittais 60 astetta vaikka jalan mukana irtoavat pakteerit yms. eivät kuole pienemmässä lämpötilassa! :eek:
 
Eihän pölypunkkeja enää edes ole.

Mä pesen lakanat joskus 40 asteessa, joskus 60 asteessa, hyvin harvoin 90 asteessa.

Tänään pesin pikaohjelmalla 30 asteessa, mutta ne oli uusia ja tein vain käyttöönottopesun :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Eihän pölypunkkeja enää edes ole.

Mä pesen lakanat joskus 40 asteessa, joskus 60 asteessa, hyvin harvoin 90 asteessa.

Tänään pesin pikaohjelmalla 30 asteessa, mutta ne oli uusia ja tein vain käyttöönottopesun :)
Mihinkäs ne nyt olis hävinnyt, varsinkinjos ei käsittele petivaatteita , tyynyjä ja täkkejä asian mukaisesti???
 

Yhteistyössä