Pesin vahingossa lakanat 90 asteessa

...
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jatkokysymys: miten usein vaihdatte lakanat?

Mä vaihdan 4-5 kertaa kuussa, tyynyliinat joskus useamminkin. Aina kun siltä tuntuu =)

Jos vaihtaa kerran kuussa :x niin kai ne onkin pakko pestä vähintään 90 asteessa :D
ja pesen 60-asteessa joka kerta
 
muisto tämäkin
Tämä ketju kirvoitti muiston kaukaa historian hämäristä. Parikymppisenä tapailin yhtä kundia, joka asui ihan omillaan. Yökyläillessä hän antoi minulle pyyhkeen, joka kastuessaan alkoi haista aivan kaamealle, mädäntyneelle tmv. Pyyhe oli kuitenkin kohtuu-uusi, ei siis mikään mamman perintökalu. Kun ihmettelin hajua, niin mies pokkana kertoi, että pesee pyyhkeetkin ihan tavallisen pyykin mukana 40 asteessa!

nim. pyyhkeet ja lakanat pestään 90 asteessa
 
mistähän tämäkin tuli mieleen tai joku sinne päin
Alkuperäinen kirjoittaja muisto tämäkin:
Tämä ketju kirvoitti muiston kaukaa historian hämäristä. Parikymppisenä tapailin yhtä kundia, joka asui ihan omillaan. Yökyläillessä hän antoi minulle pyyhkeen, joka kastuessaan alkoi haista aivan kaamealle, mädäntyneelle tmv. Pyyhe oli kuitenkin kohtuu-uusi, ei siis mikään mamman perintökalu. Kun ihmettelin hajua, niin mies pokkana kertoi, että pesee pyyhkeetkin ihan tavallisen pyykin mukana 40 asteessa!

nim. pyyhkeet ja lakanat pestään 90 asteessa
Mulla tuli sama mieleen, että kerran mies vahingossa pessy 40 asteessa pyyhkeet ja voi helkkari mille ne haisi sen jälkeen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mutta kai lakanat pysyi koossaan? Hyväähän se tekee välillä pestä noinkin kuumassa. Mä pesen aina lakana- ja pyyhepyykin 60 asteessa.
Samoin ja valkoset toisinaan 90 asteessa, ja joskus värillisetkin.
Mutta ei mun kone kylä ole missään vaiheessa kuuma niin että huomais, vaikka 90 asteessa pesee. Se huuhtelkee kuitenkin kylmällä ja kyllä koneen tiivisteen pitäis pitää höyryt sisällä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mutta kai lakanat pysyi koossaan? Hyväähän se tekee välillä pestä noinkin kuumassa. Mä pesen aina lakana- ja pyyhepyykin 60 asteessa.
Samoin ja valkoset toisinaan 90 asteessa, ja joskus värillisetkin.
Mutta ei mun kone kylä ole missään vaiheessa kuuma niin että huomais, vaikka 90 asteessa pesee. Se huuhtelkee kuitenkin kylmällä ja kyllä koneen tiivisteen pitäis pitää höyryt sisällä :eek:
mä huomasinki sen siitä että pesuainelokerostatuli kuumaa höyryä. Tää kone on laitosmallinen kone,joten on pikkuisen erilainenkuin kotikoneet. Nopeakin tuo kone on kun pesi valkopyykin 70minuutissa, 60 asteen pyykin pesee 60 minuutissa ja 40 pyykinkin noi 50 minuutissa.
Sitli pyyki on puhdasta.
 
hyi ett
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ett:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
yök,ittelles.

jos nukkumaan menee suihkun jälkeen, ei voi kovin likainen olla. me käydää suihkussa joka päivä
 
hyi
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ett:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
Apua se oli KUUKAUDEN!! :X enpä haluais teille tulla yökylään härskiintyneisiin lakanoihin nukkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jatkokysymys: miten usein vaihdatte lakanat?

Mä vaihdan 4-5 kertaa kuussa, tyynyliinat joskus useamminkin. Aina kun siltä tuntuu =)

Jos vaihtaa kerran kuussa :x niin kai ne onkin pakko pestä vähintään 90 asteessa :D
Me käydään aina suihkussa ennen nukkumaan menoa, ei siis mennä likaisena sänkyyn. Ei tarvii vaihtaa petivaatteet kun kerran kuukaudessa, ja 60 asteessa pesen.
(Kesällä tulee vaihdettua noin 3vk välein.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ett:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
yök,ittelles.

jos nukkumaan menee suihkun jälkeen, ei voi kovin likainen olla. me käydää suihkussa joka päivä
ihmisestä kyllä lähtee hilsettä ja muuta myös yöllä..kävi suihkussa tai ei :whistle:
 
tai sit oot
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ett:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
yök,ittelles.

jos nukkumaan menee suihkun jälkeen, ei voi kovin likainen olla. me käydää suihkussa joka päivä

Et voi olla noin tyhmä, ettet tiedä, mitä kehosta irtoo yön aikana, vaikka olisit kuinka liottanut ittees suihkussa :/ :whistle:
 
hyi
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi ett:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kerta viikkoon vaihdetaan lakanat vähintään.
Ja 90 tai pitkä 60 asteessa pestään.
mie vaijhdan tyynyliinat joka viikko ja joka toinen viikko lakanat, mutta pussilakanoita vaihdan noi 1kerran /kk
Ja sä oikeestikko kuvittelet, että ne lähtee puhtaaksi 2 viikon rasvasta ja liasta 40 asteessa :x yöks
Apua se oli KUUKAUDEN!! :X enpä haluais teille tulla yökylään härskiintyneisiin lakanoihin nukkuun.
hyvä, en mäkään halua sun lakanoihin mitkä haiseekun rankkitynnyri. ne kun o pesty vahvasti haoisevalla pesuainella ja päälle vielä yhtä vomakasta huuhteluainetta. kuolisin siihenlemuun!
Vaaate voi olla puhdas, vaikka ei haise pesuaineelle!

Tytökin sanoi ettämakuuhuoneessa ,jossa ne puhtaat vatteet oli kasattuan tuoksui hyvältä, siis pu htaalta, kun oli tuosutonta pesuainetta
Kerrotko vielä merkinkin, millä mä lakanani pesen :whistle:
 

Yhteistyössä