Just näin!! Musta on todella epäreilua kun pph lapsi saa päivällä olla omassa huoneessan omien lelujen kanssa! Sieltä toki tuo leluja leikittäväksi mutta mun lapsi ei sieltä saa hakea mitään! On muka tuon oman lapsen aarteita. Minusta talon kaikki lelut kuuluu kaikille! Myös minun lapselle.
Tuo ulkoilu on jo niin tympäsevää , että aloitamme loman aiemmin!
Vaikka hoitaja on lapseni kanssa joka aamu parituntia ulkona ja hoitajan lapsi myös on minusta väärin , että iltapäivällä hoitajan lapsi saa mennä johonki muualle leikkimään jonkun toisen kanssa ja minun lapsi odottaa pienten vauvojen heräämistä ja välipalaa.
Vääntäköön sitten vaikka mitä kivaa aikuisen kanssa ja kehittävää mutta ne leipomiset ja opettelut kuuluu mulle ja lapselle. En pidä siitä , että lapsi on nyt eka kertaa hoitajan kanssa virkannut, leiponut ja kerännyt muka jotain omaa satukirjaa jonka saa sitten kotia kun hoitoloppuu eskarin alettua.
Minusta tuo on niin väärin, että hoitaja on muka spesiaalia aikaa lapseni kanssa ja omansa huitelee ties missä. Varastaa mun lapseni kun oman lapsen kanssa ei onnistu sitten kait?
Samat säännöt kaikille pph:lla. Ja se että hoitajan lapsi lähtisi vaikka isänsä kanssa hoitoaikana uimaan tai muuhun ! Viekööt minunkin lapseni samalla! Mikä etuoikeus tuolla hoitajan lapsella on saada kokemuksia joita mun lapsi ei saa?
Tän on pakko olla ihan yltiöprovo... Ei kukaan voi ajatella noin typerästi siitä, että pph:n lasten pitää kotonaan olla "hoidossa" ja olla pakolla hoitolasten kanssa.
Itse olen pph:n tytär, ja olen siis asunut kotona kun äiti on hoitanut muiden lapsia. Ja kyllähän juttu on niin, että vaikka meillä on ollut lapsia hoidossa, niin mä olen saanut tehdä niitä juttuja mitä kotona yleensä tehdään ja ne hoitolapset on niitä, jotka on hoidossa ja jotka noudattaa hoitopaikan sääntöjä.
Ihan hölmöä ajatella, että pph:n lasten on leikittävä hoitolasten kanssa ja että jos pph:n lapsi viedään johonkin kivaan paikkaan (esim. iskä vie) niin samalla pitää viedä kaikki hoidettavatkin... Tai että jos hoitolapsi ei saa mennä leikkimään jonnekin huoneeseen niin sitten se pph:n lapsikaan ei saa mennä... Ei se nyt niin mene, järki käteen.
Mä oon aika monen kanssa samoilla linjoilla tän munmunmun minäminäminä -jutun kanssa. Totta kai sitä jokainen haluaa lapsilleen parasta, mutta joku tolkku pitää vaatimuksissakin olla. En mä ainakaan kotona asuessani halunnut, että hoitolapset (niin kivoja kuin ne olikin) tuli meidän huoneisiin leikkimään ilman lupaa tai hakivat ne rakkaimmat lelut leikkiin ilman lupaa, koska ne ei aina olleet ystäviä vaan lapsia, jotka olivat meillä hoidossa. Eikä mua velvoitettu leikkimään hoitolasten kanssa jos ei haluttu - ei ne hoitolapset olleet meitä lapsia varten eikä me lapset oltu hoitolapsia varten, vaan ne oli meillä hoidossa, äiti oli silloin "töissä". Hoitolapsille oli yhdet säännöt, meille lapsille toiset ja sitten oli vielä yhteisiä sääntöjä (esim. käsienpesu, ruokailut jne..) Yhdessä saatiin leikkiä jos haluttiin, mutta saatiin myös mennä omia menojamme.
Enkä mä hoitoon lapsia viedessäni oleta, että mun lapsia kohdellaan samalla tavalla kuin perheen omia lapsia. Mutta tuo teidän tapauksen hoitajahan kuulostaa ihanalta kun kuitenkin tekee isomman kanssa juttuja pienten päiväuniaikaan. Meidän yksi hoitajista pakotti kaikki nukkumaan, ja jos ei nukkunut, niin sitten kaikki makasi hiljaa paikallaan...
Jos ongelma on tosiaan vaan se, että hoitajan lapsi pääsee naapuriin ja teidän lapsi joutuu olemaan sisällä, niin oikeasti ei ole ongelmaa. Kuten moni jo sanoi, ei hoitaja voi laskea teidän lasta oman lapsensa kanssa ulos - kuka vastaa siitä, jos teidän lapselle tapahtuu jotain??