Saako pph mielestäsi käydä kaupassa lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku sanoi minulle etteivät pph saa käydä kaupassa lasten kanssa. Ja en itse suostuisi siihen. Sanoisin asiasta. Näen omassakin työssäni näitä pph jotka käyvät kaupassa, enkä pidä siitä yhtään! Pph tehtävä on hoitaa lapsia, ei norkoilla kaupassa niiden kanssa!

saapas ja piste. Helsingissä ainakin. Se on yhä edelleen kodinomaista hoitoa, ei muuta.

Ok. No, eipä ole minun ongelmani, koska tuossa taas yksi syy mikesi omat lapseni ole pphlla hoidossa. En hyväksyisi sitä, että lapset käyvät kaupassa kahdesti päivässä vain sen takia, että pph ei sinne voi mennä työajan ulkopuolella. Eihän kukaan muukaan voi käydä kaupassa työajallansa!

Mä ymmärrän silloin tällöin siellä käymisen, mutta en sitä että joka päivä pitää siellä rampata lasten kanssa. Kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin niin ymmärrän sellaisen mitä äitini teki eli kävi lasten kanssa kaupoissa (pankeissa ) silloin kun siellä oli kahvitarjoilu ja sai esim. ilmapalloja. Tuollaisista lapset tykkää.

Mun puolesta käykööt vaikka kaksi kertaa päivässä jos siltä tuntuu, sehän on nimenomaa 'kodinomaista' arkea mitä pph:lla on eikä samanlaista kuin päiväkodissa, on meilläkin kausia että ravataan jokapvä kaupassa hakemassa jtn puuttuvaa ja kaappeihin täydennystä, että jos meidän pph:lla kerran on hermoja mennä naperoitten kanssa kauppaan niin siittä vaan! :D
Ja vielä sekin, että meidän pph:lla on paljon omia menoja ja harrastuksia hoitopäivän jälkeen, joten ymmärrän että on kiva käydä kaupassa työajalla kuin juosta sitten harrastusten lomassa kiireellä! :)

Mä aikoinaan äitiyslomalla ja hoitovapaalla eli sen 3 vuotta seurasin alueen perhepäivähoitajien toimintaa ja jo silloin päätin, että ei ikinä lasta perhepäivähoitajalle.

Ja kun tuolla joku mainitsi pph:n norkoilusta kaupassa, niin..öhöm... tuskin niitä lasten kanssa kiinnostaa "norkoilla" ,siitä tuskin tulisi mitään, ja on heilläkin oikeus vaihtaa sana tai pari jos tuttaviin törmää, eikä kävellä ohi. Ihme nipotusta taas :D Ei munkaan päivä kaadu siihen et jos tuttuun törmää töissä ja jaa viideks minuutiks juttelemaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä aikoinaan äitiyslomalla ja hoitovapaalla eli sen 3 vuotta seurasin alueen perhepäivähoitajien toimintaa ja jo silloin päätin, että ei ikinä lasta perhepäivähoitajalle.

:o

Tutuksihan nuo kuviot tulee omalla alueella mutta kummasti silti tuntuu riittävän aikaa tutkia toisten toimintaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eikö se ole jo vähän liikaa, jos lapset käyvät hoitajan kanssa 2 kertaa päivässä kaupassa ja illalla vanhempien kanssa?

Meil lähinnä vkloppusin käydään lapsen kanssa kaupassa, muulloin hoidetaan kaupassa käynti niin ettei tarvitse ottaa lasta mukaan.

mun mielestä saa käydä.. Se kuuluu normaali elämään et käydään kaupassa. Tekee sunkin lapselles hyvää vaan käydä kaupassa, ei tartte missään pullossa kasvaa. Ja mä en oikeen usko et se pph kumminkaan asuu siellä kaupassa. Jos mun lapsi olisi pph:lla niin olisin innoissani siitä että tekevät juuri tuollaisia asioita, eikä pelkästään kaiken maailman uusia kehitysleikkejä yms. Mut jos kerran noin paljon häiritsee niin ota lapses pois pph:lta ja vie päiväkotiin. Siellä eivät taatusti lasten kanssa käy kaupassa, pankissa tai muuallakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Eikö se ole jo vähän liikaa, jos lapset käyvät hoitajan kanssa 2 kertaa päivässä kaupassa ja illalla vanhempien kanssa?

Meil lähinnä vkloppusin käydään lapsen kanssa kaupassa, muulloin hoidetaan kaupassa käynti niin ettei tarvitse ottaa lasta mukaan.

Niin teillä. Eli lapsen on saatava hoidosta käydä kaupassa, mutta kotoa tehtävät kaupassa käynnit on sitten järjestettävä ilman lasta? :xmas:

En tiedä,. mitä hymiölläsi nyt kauhistelet =) Mutta tää Vantaan Pähkinärinne ei ole mikään miljoonalähiö kuten ei mikään muukaan lähiö Suomessa. Ja kun hoitovapaalla ollessaan joka ainoa päivä täällä nutkilla liikkui, väkisinkin naamat tulivat tutuiksi. Oppi myös leikkipuistossa tietämään, kuka on perhepäivähoitaja ja kuka vaan omien lastensa kanssa siellä. Ihmisellähän on suu myöls puhumista eikä vain syömistä varten =)

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:

Niin teillä. Eli lapsen on saatava hoidosta käydä kaupassa, mutta kotoa tehtävät kaupassa käynnit on sitten järjestettävä ilman lasta? :xmas:

Kukin tekee miten tahtoo, meidän ei tartte erikseen Järjestää aikaa kaupassa käynnille ilman lasta, meillä jää sopivasti aikaa siihen muutenkin

B)

Minun mielestä EI.

Lapsen tehtävä ei ole v iettää aikaansa ulkotamineissa jonottamassa ruokakaupassa joka päivä tai istua kahviossa katsomassa kun ladon kokoinen pph ryystää kahvia ja vetää pullaa nassuun. Joka pv.

Sosiaalisia kontakteja saa kun menee sinne leikkipuistoon, missä lapset leikkii ja viihtyy. Sosiaalisia kontakteja saa myös, kun menee esim. avoimeen päiväkotiin, seurakuntien äiti lapsi -piireihin tai vastaaviin. Ja samalla lapsetkin viihtyy.

Meillä täällä pikku paikkakunnalla alle 3 v ei pääse päiväkotiin eikä kyllä oikein sen isommatkaan. olen kotiäiti ja seurannut pp-hoitajia leikkipuistossa, ja tätä yhtä, joka kuluttaa tylsän päivänsä kahviossa ja kaupan jonossa, lapset hikoilee totisina, tylsiintyneinä. Juoru on kiertänyt, "kaikki" tietää "kenestä" on kyse. En ole ainoa, joka ei hyväksy, mutta esimies on sanonut valittajalle, että "jokaisella on omat tapansa".

En laittaisi omiani pph:lle. Tässä pitäjässä ainakaan, enkä isommassakaan kylässä. Eihän kodinomaisuus ole sitä, että lapset viettää aamupäivän ulkoilun kauppajonossa tai kahviossa joka pv!!??!!

Eikö pph ole nimenomaan KODINOMAINEN hoitomuoto?? Näin olen ainakin ymmärtänyt. Joten kyllä mielestäni voi käydä päiväsaikaan kaupassa. Ja jos lapsi on kotona vanhempansa hoidossa, niin tuskinpa itsekään olet kotona/koti pihalla/puistossa 8-10 tuntia päivässä. Eiköhän me vanhemmat myöskin käydä kaupassa lapsen/lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Minun mielestä EI.

Lapsen tehtävä ei ole v iettää aikaansa ulkotamineissa jonottamassa ruokakaupassa joka päivä tai istua kahviossa katsomassa kun ladon kokoinen pph ryystää kahvia ja vetää pullaa nassuun. Joka pv.

Sosiaalisia kontakteja saa kun menee sinne leikkipuistoon, missä lapset leikkii ja viihtyy. Sosiaalisia kontakteja saa myös, kun menee esim. avoimeen päiväkotiin, seurakuntien äiti lapsi -piireihin tai vastaaviin. Ja samalla lapsetkin viihtyy.

Meillä täällä pikku paikkakunnalla alle 3 v ei pääse päiväkotiin eikä kyllä oikein sen isommatkaan. olen kotiäiti ja seurannut pp-hoitajia leikkipuistossa, ja tätä yhtä, joka kuluttaa tylsän päivänsä kahviossa ja kaupan jonossa, lapset hikoilee totisina, tylsiintyneinä. Juoru on kiertänyt, "kaikki" tietää "kenestä" on kyse. En ole ainoa, joka ei hyväksy, mutta esimies on sanonut valittajalle, että "jokaisella on omat tapansa".

En laittaisi omiani pph:lle. Tässä pitäjässä ainakaan, enkä isommassakaan kylässä. Eihän kodinomaisuus ole sitä, että lapset viettää aamupäivän ulkoilun kauppajonossa tai kahviossa joka pv!!??!!

mutta kun eivät kaikki pph:t ole sellaisia koita tajuta! harmi jos siu seudun pph:t ovat mutta turha yleistää!

Niin siis ap kirjoitti, että hoitaja käy JOKA PÄIVÄ kaupassa hoitolasten kanssa. Juu juu kodinomaista hoitoa, mutta ei mun mielestä tarvitte joka päivä rampata kaupassa hoitolasten kanssa. Eihän sitä tee kovin moni lasten vanhempikaan.

Silloin tällöin jos käy kaupassa hoitolasten kanssa, niin ok.

Minun mielestä EI.

Aika rankasti yleistät! Katkera jostain? Itse kenties ladon kokoinen? Ja jos joku pph oikeasti tekee tollasta, istuu kahvilla jne, miksi voivottelet täällä kun voisit soittaa kunnalle ja tehdä asialle konkreettisesti jtn?? Suu auki ja kissa pöydälle niin pph:ttenkin maine ja laatu paranee niin ei tarvitse haukkua ja yleistää VAIN SIKSI että joku tietää jonkun joka tekee just niinku ei sais. :D valittamallahan ne paranee asiat :whistle:

Minun mielestä EI.

mutta kun eivät kaikki pph:t ole sellaisia koita tajuta! harmi jos siu seudun pph:t ovat mutta turha yleistää!

Nimenomaan. Mun äiti on aina ollut hyvä hoitaja lapsille, samoin likan hoitaja. Ja tiedän muitakin hyviä pph:ta, mutta valitettavasti huonojakin.

Mutta älkää yleistäkö, että kaikki pph:t on huonoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Niin siis ap kirjoitti, että hoitaja käy JOKA PÄIVÄ kaupassa hoitolasten kanssa. Juu juu kodinomaista hoitoa, mutta ei mun mielestä tarvitte joka päivä rampata kaupassa hoitolasten kanssa. Eihän sitä tee kovin moni lasten vanhempikaan.

Silloin tällöin jos käy kaupassa hoitolasten kanssa, niin ok.

Miks sitten Ap ei itse ota sitä puheeksi? Ihan kuin hänen ongelma täällä ratkeaisi?! Suu auki ja asiat selväks, niin parempi olla molemmilla!

Yhteistyössä