Saako pph mielestäsi käydä kaupassa lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta edelleen kysyisin että mistä se tietää että käy jokapäivä? onko hän myyjä? hänen kaverinsa? siis joku toinenkin joka käy jokapäivä rekisteröi tämän tapahtuman että taas se on siellä juoruamassa??? vai että sattuu kävelee kaupan ohi niin ajatellaan että nysse on varmaan taas käyny siellä kaupassa juoruumassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä joskus, mutta ei joka päivä!

Sellaisen ymmärrän mitä esim. äitini on tehnyt eli jos jossakin kaupassa on vaikka kahvitus ja ilmapallojen jakamista, niin menee sellaiseen lasten kanssa. Sellaisesta lapset tykkää.

Tuon mäkin ymmärrän, mutten sitä että pph hoitaa omat ja perheensä ostokset työajalla lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Aika rankasti yleistät! Katkera jostain? Itse kenties ladon kokoinen? Ja jos joku pph oikeasti tekee tollasta, istuu kahvilla jne, miksi voivottelet täällä kun voisit soittaa kunnalle ja tehdä asialle konkreettisesti jtn?? Suu auki ja kissa pöydälle niin pph:ttenkin maine ja laatu paranee niin ei tarvitse haukkua ja yleistää VAIN SIKSI että joku tietää jonkun joka tekee just niinku ei sais. :D valittamallahan ne paranee asiat :whistle:

Ei kun kattos se on parempi (ja mielenkiintoisempaa ) vain juoruta ympäri kyliä huonosta hoitajasta ja siinä sivussa yleistää kaikki pph:t huonoiksi hoitajiksi. Ei se ole niin kivaa puuttua asiaan ja ilmoittaa tuollaisesta. :whistle: :xmas:

Aika rankasti yleistät! Katkera jostain? Itse kenties ladon kokoinen? Ja jos joku pph oikeasti tekee tollasta, istuu kahvilla jne, miksi voivottelet täällä kun voisit soittaa kunnalle ja tehdä asialle konkreettisesti jtn?? Suu auki ja kissa pöydälle niin pph:ttenkin maine ja laatu paranee niin ei tarvitse haukkua ja yleistää VAIN SIKSI että joku tietää jonkun joka tekee just niinku ei sais. :D valittamallahan ne paranee asiat :whistle:

Ei kun kattos se on parempi (ja mielenkiintoisempaa ) vain juoruta ympäri kyliä huonosta hoitajasta ja siinä sivussa yleistää kaikki pph:t huonoiksi hoitajiksi. Ei se ole niin kivaa puuttua asiaan ja ilmoittaa tuollaisesta. :whistle: :xmas:

Mä tiedän pari surkeaa pph:lta tältä alueelta, mutta en todellakaan soita kenellekään heistä valittaakseni. Miksi mun pitäisi - omat lapsenihan ovat päiväkodissa. Mulle riittää se, että ei tarvitse viedä omia lapsia heille hoitoon, sekä se että tarvittaessa voin kertoa asiasta kysyville tuttavilleni mielipiteen näistä hoitajista ja heidän toiminnastaan.
Aina olen kuitenkin muistanut mainita, että mielipiteeni perustuu vain omiin kokemuksiini perhepäivähoitajista (hoitolapsena ollessani sekä näkemäni & kuulemani asiat), ja hyviäkin hoitajia taatusti on.

Niimpä....
:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä tiedän pari surkeaa pph:lta tältä alueelta, mutta en todellakaan soita kenellekään heistä valittaakseni. Miksi mun pitäisi - omat lapsenihan ovat päiväkodissa. Mulle riittää se, että ei tarvitse viedä omia lapsia heille hoitoon, sekä se että tarvittaessa voin kertoa asiasta kysyville tuttavilleni mielipiteen näistä hoitajista ja heidän toiminnastaan.
Aina olen kuitenkin muistanut mainita, että mielipiteeni perustuu vain omiin kokemuksiini perhepäivähoitajista (hoitolapsena ollessani sekä näkemäni & kuulemani asiat), ja hyviäkin hoitajia taatusti on.

Tuli muuten mieleen, että olin yhdestä hoitajasta kuullut vähemmän mairittelevia juttuja. No se paikka sitten osoitettiin likalle varahoitopaikaksi. Ei siellä mitään ongelmia ollut ja likka viihtyi siellä.

Eli kuinka paljon halveksutaan pph:ta ihan kuulopuheiden perusteella...

SAA KÄYDÄ.....tyttö innoissan yksi päivä selosti kun olivat käyneet kaupassa..ja tänään pph:ja haravoi pihaansa...kun menin hakemaan tyttöä :o ...tosin kaikilla kolmella (3) lapsella oli myös haravat ja hyppivät sitten siinä lehtikasassa ja kaikilla oli kivaa...ja porkkanat aterialle....haetaan omasta maasta lasten kanssa....tietääpä/oppiipa lapsi ...mistä se porkkana tulee...ja varmasti maistuu paremmallle...kun lapsi sen sieltä maasta on itse kaivanut...Mutta meillä onkin MAAILMAN paras PPH :hug: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja äitivain:
Ja joka päivä? Oma lapseni aloitti pph:lla ja eräs ystäväni kertoi hoitajan käyvän lasten kanssa joka päivä kaupassa. Lapset sitten tylsinä kävelevät ostoskärryjen vieressä (kuulemma) ja tätsty juttelee välillä tuttujen kanssa, jolloin lapset hikoilevat ulkotamineissaan kaupan sisällä. Miten ottaisin asian esille? Itse en tykkää, että käyvät kaupassa joka päivä, se on ulkoilusta pois. Olenko niuhottaja?

Ei saa sillä kauppareissu lasten kanssa on täällä ainakin heidän ulkoilunsa. Illalla tai viikonlopulla voi ostaa valmiiksi koska on pakastimet. Juuri tuon vuoksi en lapsiani pph:lla ole pitänyt kun ulkoilu rajoittuu kaupassa käyntiin. Kaksi istuu rattaissa ja kaksi kävelee rattaista kiinni pitäen. Tylsää toimintaa. Sitten ruoan laittoon ja lapset nukkumaan syötyä. Illalla odotetaan vanhempia ulkona omassa pihassa ehkä puoli tuntia, max tunti.

Ihan olen asiasta tietämätön, mutta eikö se pph joudu ruoat niille lapsille myös laittamaan. Onko siis niiden lasten ruokien ruokatarpeet hankittava omalla ajalla, vai toimitetaanko ne sille pph:lle? Tuntuu vähän kohtuuttomalta, jos tuollainen työasia pitäisi hoitaa vapaalla...

Tuli muuten mieleen, että olin yhdestä hoitajasta kuullut vähemmän mairittelevia juttuja. No se paikka sitten osoitettiin likalle varahoitopaikaksi. Ei siellä mitään ongelmia ollut ja likka viihtyi siellä.

Mun kuulemani = se, mitä näen ja kuulen puistossa, perhekerhossa, jne. Eli hoitolasten perheiden henkilökohtaiset asiat kaikille kuulutettuna, pph:n tiuskimista ja jopa kiroilua lapsille...ei siis mitään huhupuheita. Ja kun kaverini kysyy että millainen tyyppi se "Maire" on joka on pph:na siinä meidän lähellä, niin en voi valehdellakaan että oikein mukava, hellä, lempeä ja ennenkaikkea vaitiolovelvollisuutensa muistava ammatti-ihminen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ihan olen asiasta tietämätön, mutta eikö se pph joudu ruoat niille lapsille myös laittamaan. Onko siis niiden lasten ruokien ruokatarpeet hankittava omalla ajalla, vai toimitetaanko ne sille pph:lle? Tuntuu vähän kohtuuttomalta, jos tuollainen työasia pitäisi hoitaa vapaalla...

No kuka ne ruokatarpeet hoitajille toimittaisi? Eli siis itte ostavat ruoat ja saavat sitten ruokarahana sen palkan yhteydessä. Eikä se raha mikään iso. Eikä sellaisia asioita kuin petivaatteet päiväunia varten, huomioida mitenkään. Omilla astioilla tarjoilevat ruoat eikä siihenkään mitään korvausta saa.

No eipä tullut mielenkään, kun tyttö oli pph:lla, että se kaupassa käynti lasten kanssa vois olla kielettyä :o Kyllä ne kävi, useinkin ja varsin hyvin tiesin. Ja tosiaan hänellekkin saattoi tulla ensimmäinen lapsi jo ennen 7 ja viiminen lähtä 17 jälkeen et en näe kovinkaan pahana kaupassa käyntiä ulkoilun yhteydessä

Mun kuulemani = se, mitä näen ja kuulen puistossa, perhekerhossa, jne. Eli hoitolasten perheiden henkilökohtaiset asiat kaikille kuulutettuna, pph:n tiuskimista ja jopa kiroilua lapsille...ei siis mitään huhupuheita. Ja kun kaverini kysyy että millainen tyyppi se "Maire" on joka on pph:na siinä meidän lähellä, niin en voi valehdellakaan että oikein mukava, hellä, lempeä ja ennenkaikkea vaitiolovelvollisuutensa muistava ammatti-ihminen :xmas:

Mä en vaan tajuu, oli asia mikä tahansa että jos kokee että joku ei sovi hommaansa esim tässä tapauksessa pph joka kiroilee ja tiuskii jne, miksei hitto ihmiset tee sitä et ne ilmottaa asiasta? Sitte ollaan niin polleena kertomassa kuinka 'meidän nurkilla tiiän huonon pph:n'. Samalla täälläkin palstalla tekopyhänä taivastellaan ja autetaat toisten ongelmissa mutta ei tartuta siihen puhelimeen että ilmottais jos epäilee ettei lasten oo hyvä olla jollain hoitajalla! Ihan sama koskee päiväkotityöntekijöitä! Varmaan siellä sanoisitte johtajalle tai jollekin muulle jos joku hoitaja toimii vastoin oikeuksiaan ( pakkosyöttää jne ).... ei pysty tajuamaan...

Tiedän yhden pph:n joka käy lasten kanssa melkein joka päivä kaupassa, laittaa neljä lasta auton takapenkille, kaksi samaan turvavyöhön. Ja tää kaupassakäynti korvaa sen aamupäivän ulkoilun. Sit toisella hoitajalla on olohuoneen nurkassa pienen pieni leikkinurkka jossa muutama lelu ja nää lapset ei saa leikkiä missään muualla, ainoastaan vessaan ja syömään pääsee muualle.

Mä en vaan tajuu, oli asia mikä tahansa että jos kokee että joku ei sovi hommaansa esim tässä tapauksessa pph joka kiroilee ja tiuskii jne, miksei hitto ihmiset tee sitä et ne ilmottaa asiasta? Sitte ollaan niin polleena kertomassa kuinka 'meidän nurkilla tiiän huonon pph:n'. Samalla täälläkin palstalla tekopyhänä taivastellaan ja autetaat toisten ongelmissa mutta ei tartuta siihen puhelimeen että ilmottais jos epäilee ettei lasten oo hyvä olla jollain hoitajalla! Ihan sama koskee päiväkotityöntekijöitä! Varmaan siellä sanoisitte johtajalle tai jollekin muulle jos joku hoitaja toimii vastoin oikeuksiaan ( pakkosyöttää jne ).... ei pysty tajuamaan...

Ei mun tehtävänä ole olla mikään maailmanpoliisi. Siksi en ilmoita. Eivät tunnu ne kollegatkaan ilmoittavan, tai kyseisellä pph:lla olevien lasten äiti jolle asiasta mainitsin.
Joten miksi mun pitäisi mihinkään ilmoittaa, jos toiset pph:t tai tällä kiroilija-tiuskijalla hoidossa olevien äitikään ei ilmoita? Ei se niitä lapsia kuitenkaan hakkaa tms.

Jos pph on lasten kanssa tosiaan joka päivä kaupassa ja ovat siellä pitkään, niin sitten mun mielestä ei ole ok. Mutta pari kolme kertaa viikossa on musta normaalia, kunhan lasten hoito ei jää sivuasiaksi. Mun mielestä perhepäivähoito on nimenomaan perheessä, eli kodinomaista. Normaaleja kotiaskareita voi kohtuudella hoitaa.

Olen ollut perhepäivähoidossa itse ja ainakin itse muistan kauppareissut mukavina. Tosin noihin aikoihin ne olivat lähinnä lyhyitä reissuja, kun oli vielä oikeita lähikauppojakin. Ja joskus käytiin mukana kyläilemässä, kalassa ja varmaan satunnaisesti asioillakin.

Ei mun tehtävänä ole olla mikään maailmanpoliisi. Siksi en ilmoita. Eivät tunnu ne kollegatkaan ilmoittavan, tai kyseisellä pph:lla olevien lasten äiti jolle asiasta mainitsin.
Joten miksi mun pitäisi mihinkään ilmoittaa, jos toiset pph:t tai tällä kiroilija-tiuskijalla hoidossa olevien äitikään ei ilmoita? Ei se niitä lapsia kuitenkaan hakkaa tms.

Kurjaa että ihmiset aattelee 'en mä kun ei toikaan'... Ei se ilmoitus tarkoita että ketään pitää haukkua jne, vaan voi sanoa että epäilyttää ja on kyseenalaista touhua. Mutta ei ihme ettei mihinkään puututa ,ei ainakaan tolla asenteella B)

Kurjaa että ihmiset aattelee 'en mä kun ei toikaan'... Ei se ilmoitus tarkoita että ketään pitää haukkua jne, vaan voi sanoa että epäilyttää ja on kyseenalaista touhua. Mutta ei ihme ettei mihinkään puututa ,ei ainakaan tolla asenteella B)

Olenhan mä puuttunut: olen kertonut asiasta hänellä hoidossa olevien lasten äidille.
Se riittäköön, sillä kuten sanottua omani ovat onneksi paremmassa paikassa hoidossa, enkä ole kuitenkaan nähnyt mitään laiminlyöntiin, pahoinpitelyyn tms viittaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tiedän yhden pph:n joka käy lasten kanssa melkein joka päivä kaupassa, laittaa neljä lasta auton takapenkille, kaksi samaan turvavyöhön. Ja tää kaupassakäynti korvaa sen aamupäivän ulkoilun. Sit toisella hoitajalla on olohuoneen nurkassa pienen pieni leikkinurkka jossa muutama lelu ja nää lapset ei saa leikkiä missään muualla, ainoastaan vessaan ja syömään pääsee muualle.

:o ootko itse käynyt asian toteamassa vai onko kuulopuheita?

Mä olen itse kaupassa töissä ja siellä kävi usein pari perhepäivähoitajaa yhdessä lapsien kanssa. Ja pakko myöntää että kyllä kävi lapsia sääliksi. Pienet muksut seisoi täydessä vaatetuksessa hikoilemassa kun perhepäivähoitajat hypistelivät tarjouskattiloita :headwall: :headwall: .

Mä olen sitä mieltä että sä ap et oo nipo, vaan tuo hoitaja itsekäs.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Kyllä, itse suunnittelen viikon ruokalistan viikonloppuna, ja käyn ma iltana hakemassa satsin. Niin sunnuntaina siis haen jo maanantain ruokatarpeet ja valmistan safkat ja salaatit jo illalla valmiiks. Keskiviikkona täydennän varastoja. Joka ilta laitan ruuat valmiiks ja teen salaatit, imuroin kämpän ja joka toinen päivä pyyhin lattiat.

Yhteistyössä