perhepäivähoitajan omat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pökj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pökj

Vieras
Lapseni on hoidossa pph:lla. Tällä pph:la on oma saman ikäinen lapsi eli eskariin menevä syksyllä.
Mua niin raivostuttaa kun sen lapsi saa ulkoila ilman valvontaa pihallaan ja leikkiä kavereitten kanssa yms.
Mun lapsi joutuu oleen ilman kaveria ja saa ulkoila vain aamulla sen parituntia ja iltapäivällä. Se ei pääse nauttiin kesästä yhtään niin kuin tämän hoitajan oma lapsi!

Hoitaja selittää ulkoilun vähyyttä sillä , että pienemmät nukkuu päiväunet, pitää valmistaa ruoka, siivota lasten jälkiä yms.

Lapseni on murheissaan kun kaveri ei olekaan enään kaveri vaan tuulettaa pitkin pihaa leikkimässä muitten lasten kanssa silloin kun hän on sisällä tekemässä jotain idiotttia askartelua hoitajan kanssa, pienempien nukkueassa.

Minusta se pitää olla joko tai. Hoitaja kulkee niin paljon ulkona minunkin lapsen kanssa, että saa nauttia kesästä tai sitten hoitajan lapsi pysyy kanssa sisällä.

Meinaatko että pph;n oma lapsi on joku viihdyttäjä sun lapsellesi ja sen on pakko olla siellä missä muutkin??voi jessus sun kanssas... sehän on sen pph;n oma koti ja sen lapsen koti ja varmaan alkanut pph;ksi sitä varten että lapsi saa kasvaa kotona, ilman hoitopaikan tiukkoja rutiineja. voithan sinäkin jäädä kotiin kaitsemaan vapaasti omaa lastasi ja tehdä hänelle päivät lapsuudessaan täydellisiksi???

Meinaatko että pph;n oma lapsi on joku viihdyttäjä sun lapsellesi ja sen on pakko olla siellä missä muutkin??voi jessus sun kanssas... sehän on sen pph;n oma koti ja sen lapsen koti ja varmaan alkanut pph;ksi sitä varten että lapsi saa kasvaa kotona, ilman hoitopaikan tiukkoja rutiineja. voithan sinäkin jäädä kotiin kaitsemaan vapaasti omaa lastasi ja tehdä hänelle päivät lapsuudessaan täydellisiksi???

Meinaan , että lapsi kuuluu hoitajan ryhmään ja vaadin tasa-arvoista kohtelua lapsille! Minusta täläinen asetelu on väärin vaikka se hoitaja kuinka olis vaan mun lapsen kanssa mutta omansa saa olla vapaammin menossa ja leikkiä.

Se hoitajan lapsi on kotihoidossa ja toki voi noin isompana jo kokeilla omia siipiään kavereidensa kanssa.

Voithan itsekin ottaa oman lapsesi kotiin koko kesäksi ja antaa hänen nauttia siitä vapaudestaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Hoitolapsesta on suurempi vastuu kuin omasta kersasta.
Eihän se käy päinsä, että sinun lapsesi saa siellä rälläillä minne sattuu ilman valvontaa, johan siitä haloo syntyis jos jotain sattuukin.

Ajatella mulle on tänään tulossa vain yksi lapsi hoitoon! Pitäisikö vaatia, että kaikkien muidenkin lapset tulevat hoitoon? Asuvat kuitenki tässä naapurustossa ja saattavat ulkoilla ihan erilailla kuin me, ja ruokanakin on varmaan jotain muuta kuin meillä.

Mutta vakavasti ajatellen, jos se hoitaja on kunnallinen ja lapsi kuuluu myös alkallisesti ryhmään, niin silloin lapselle ei saa antaa "eriltyisvapauksia" koska on kunnan vakuutuksilla hoitopäivän ajan. Ap:nä olisin iloinen, että hoitaja tuntee vastuunsa hänen lapsestaan ja työstään, johon kuuluu muutakin kuin ulkoilua.

hoitajan lapsi ei kuulu ryhmään.
ja omasi ei siksi pääse hoitajan lapsen kanssa ulos kun ihan vain laki kieltää laskemasta lasta yksin ulos.
tosin meillä poika menee ekalle syksyllä, on tutulla pph:lla nyt kesäkuun ja on sovittu että kun pienet nukkuu niin poika saa kuistilla leikkiä vaikka autoilla. mutta kuistilta ei saa poistua.

Vaikea asia. Itse pph:na ollessani pyrin siihen, että kaikki lapset ovat saman arvoisia ja tekevät omia asioitaan sitten hoitopäivän jälkeen. Itselläni oli siis kaksi omaa ja kaksi hoitolasta. Mutta he olivatkin silloin kaikki alle 5 vuotiaita ja asuimme kerrostalossa. Mutta kun on kuitenkin eskariin menevästä lapsesta kyse, on hänen kohdallaan jo eri asia. Oma koti, johon ei tuon ikäistä enää voi vangita päivän ajaksi. Kurjaa, että lapsesi on tämän vuoksi yksinäinen tämän kesän. Pystyttekö järjestämään lapsenne hoitoa muulla tavalla, edes muutamaksi päiväksi silloin tällöin? Viikko mummolassa, tai edes pari päivää? Tai hoitaja kotiin?

[QUOTE="pph";26444675]Ajatella mulle on tänään tulossa vain yksi lapsi hoitoon! Pitäisikö vaatia, että kaikkien muidenkin lapset tulevat hoitoon? Asuvat kuitenki tässä naapurustossa ja saattavat ulkoilla ihan erilailla kuin me, ja ruokanakin on varmaan jotain muuta kuin meillä.

Mutta vakavasti ajatellen, jos se hoitaja on kunnallinen ja lapsi kuuluu myös alkallisesti ryhmään, niin silloin lapselle ei saa antaa "eriltyisvapauksia" koska on kunnan vakuutuksilla hoitopäivän ajan. Ap:nä olisin iloinen, että hoitaja tuntee vastuunsa hänen lapsestaan ja työstään, johon kuuluu muutakin kuin ulkoilua.[/QUOTE]

Tähän lisään myös sen, että ajattele niitä hoitoryhmän muitakin lapsia, jos ovat pieniä ja tarvitsevat lepoa.

No minusta tuo on väärin. Ei se hoitaja saa palkkaa omasta lapsesta mutta silti on väärin kun mun lapsen kaverin annetaan mennä noin ja mun lapsi on yksin varmasti tuon päiväunien ajan eli ilman kaveria.
Leikkivät yhdessä kun ulkoilevat mutta sitten hoitajan lapsi saattaa mennä toiselle kaverille kylään päivällä ja ne leikkii välillä hoitajan pihassa (niil on trampoliini, leikkimökki , kiikut ja hiekkalaatikko omalla pihalla). Mun lapsi joituu oleen hoitajan kanssa keskenään noin 2 h päivässä kun pienet nukkuu ja syö.
Hoitaja yrittää pyhittää tekonsa askartelemalla, leipomalla ja nyt opettaa lasta virkkaan (joo korvaa tosiaan kaveriseuran) minusta tuo on tekopyhää .
Lapseni jää jostain vaille päivän tapahtumissa ja olen katkera. Hänelle kuuluu sama oikeus leikkiin ja ulkoiluun kuin hoitajan lapsellakin.

Sitten kun sinun lapsesi katoaa jonnekkin nostat läjän syytteitä hoitajaa vastaan kun päästi lapsesi ilman aikuisen valvontaa ulos. Ei kukaan hoitaja uskalla päästää hoitolasta valvomatta.. Oma lapsensa on KOTONA, ei hoidossa. Oman lapsen päästää omalla vastuulla ulos. Kuten joku jo kirjoittikin, hoitajan lapsen tehtävä ei ole viihdyttää niitä hoidossa olevia.. Se on hoitajan tehtävä ja sen hän tekeekin. Olisit tyytyväinen, monet hoitajat vain laittaa piirretyt pyörimään niille jotka ei nuku. Lapsesi ei mene rikki kahdesta tunnista ilman leikkikaveria.

No minusta tuo on väärin. Ei se hoitaja saa palkkaa omasta lapsesta mutta silti on väärin kun mun lapsen kaverin annetaan mennä noin ja mun lapsi on yksin varmasti tuon päiväunien ajan eli ilman kaveria.
Leikkivät yhdessä kun ulkoilevat mutta sitten hoitajan lapsi saattaa mennä toiselle kaverille kylään päivällä ja ne leikkii välillä hoitajan pihassa (niil on trampoliini, leikkimökki , kiikut ja hiekkalaatikko omalla pihalla). Mun lapsi joituu oleen hoitajan kanssa keskenään noin 2 h päivässä kun pienet nukkuu ja syö.
Hoitaja yrittää pyhittää tekonsa askartelemalla, leipomalla ja nyt opettaa lasta virkkaan (joo korvaa tosiaan kaveriseuran) minusta tuo on tekopyhää .
Lapseni jää jostain vaille päivän tapahtumissa ja olen katkera. Hänelle kuuluu sama oikeus leikkiin ja ulkoiluun kuin hoitajan lapsellakin.

Kuulostaapas ihanalta hoitajalta kun jaksaa askarrella, leipoa ja tehdä vaikka mitä lapsesi kanssa! Olisit tuosta onnellinen.

Tuohan on nyt ihan älytöntä että mielestäsi lapsellesi pitäis voida varata jotain leikkikavereita sinne hoitoon, jotka eivät edes kuulu hoidon piiriin. Mieti pikkuisen.

Voi hyvä ihme. Hoitaja sentään yrittää tehdä niistä parista tunnista mukavat lapsellesi. Olisiko sinusta parempi, jos ne kaksi tuntia lapsesi joutuisi touhuilemaan yksin pph:n esimerkiksi siivotessa? Et tosissasi voi olettaa, että hoitajan lapsi on vankina sisällä kauniina kesäpäivänä - hänhän ASUU siellä! Niin kauan kun et maksa tälle pph:n lapselle palkkaa sinun lapsesi viihdyttämisestä, et voi vaatia häntä kököttämään sisällä. Tuskinpa ne kaksi tuntia päivässä nyt niin kamalat ovat lapsesi mielestä, mutta jos itse suhtaudut niin, että esimerkiksi se virkkaamaan opettelu on aivan perseestä eikä yhtään niin hauskaa, niin kyllähän lapsikin sen vaistoaa ja häntä alkaa harmittaa kahta kauheammin.

Eiköhän sen pph:n oo pakkokin toteuttaa kunnan varhaiskasvatussuunnitelmaa johonkyllä kuuluu nuo askartelut yms. Jos lapset ois kaikki päivät pihalla niin säämolisit ttäällä valittamassa kun sun lapses hienomotoriikka ei kehity kun ovat vaan lkona, miten se sitten pärjää eskarissa ku ei ksoakaan saa piirtää.
Mikä estää sun lastas olemaan kaikki illat pihalla ku sä tuut töistä, nyt alkaa olla jo lämpimät illatkin.

Mistä sä oikeasti luulet sen lapsen jäävän paitsi? Oikeasti niitä "isojen" lasten juttuja tehdään juurikin uniaikaan, joten sitten sä ilmeisesti täällä narisisit siitä, että hoitaja päästää lapsen ulos yksinää (ei todellakaan), eikä viitsi viihdyttää sun lastas. Mitäs sitten kun se hoitajan lapsi menee kouluun, eskariin tms. niin pitäisikö kaikkien niiden muidenkin lasten päästä? Mä en ihan ymmärrä sun rutinaa, vaikka itse erilailla hoitajana toiminkin. Meillä siis kaikki lepäävät ja sitten tehdään niitä isojen juttuja jos ehditään. Joskin mun omat lapset saavat lähteä aamulla töihin ja omiin harrastuksiinsä ;)

Mut jos sil hoitajalla ei oliskaan omaa lasta, eikä muutakaan samanikäistä, niin olishan
se ap:n lapsi silloinkin yksin hoitajan kanssa sen 2h kun pienet nukkuu.
Miks se sit ei olis epistä?
Päiväkoti olis sit varmaan hyvä paikka kun siel on muitakii lapsia. Ja siellä ei kukaan
pääse pihalle ilman aikuisia.

jos hoitaja pöästäisi lapsesi ulos ja jotain sattuisi ilman valvontaa niin valittaisit ja pph saisi ikuiset toimintakiellot ja menisi toimeentulo häneltä. jos lapsellesi sattuisi jotain valvontaa.

koska pph ei voi revetä kahteen.

pph ei saa mitään palkkaa omasta lapseestaan joten hänen lapsi saa tehdä mitä haluaa kotonaan.

sinulla on sitten taas oikeus vaihtaa hoitopaikkaa. ymmärrän että kismittää mutta valitettavasti olet väärässä. kaikilta osin.

Et voi olla tosissasi :D:D

Ala toki itse perhepäivähoitajaksi niin lapsesi saa samat vapaudet mitä nykyisen hoitajansa lapsi saa.

aivan uskomaton hoitaja kun noin viihdyttää yhtä lasta. yleensä kaikkien pitää levätä, koska pph tarvitsee myös lepohetken

sairaan hyvä tuuri aloittajalla.

Ja todella ala itse hoitamaan lapsesi kaltaisia röyhkeitä mulle heti kaikki tänne nyt- penikoita, joita pakosti kasvaa kaltaisesi ihmisen kodissa.

Kiva pph kun noin panostaa lapseesi ja sinänsä positiivinen tilanne kun hänellä jää kahdenkeskeistä aikaa touhuta lapsen kanssa noita isojen juttuja pienten nukkuessa.

Jos tilanne ei miellytä niin onhan noita vaihtoehtoja. Voit hoitaa itse lastasi kotona tai ruveta pph:ksi jolloin lapsi saa liikkua ulkona vapaasti kavereidensa kanssa. Tai voit laittaa hänet päiväkotiin missä on jatkuvasti samanikäistä seuraa ympärillä.

Jää kotiin nyt sitten vaan hoittaman lastasi tai ala pph:kse. Entä jos naapurin kakakra lähtee uimaan ja itse et pääse. Pitääkö ottaa sinun lapsi mukaan, koska sielä rannalla saattaa olla toisen kanssa ja sehän on epäreilua.

entä jos alat pph:ksi ja joudut olla kotona ja naapuri lähtee uimaan? kyllä on epäreilua.

entä jos päiväkodissa joku toinen ryhmä tekee retken, joka sinun lasta kiinnostaisi. aivan epäreilua.

entä jos päiväkodissa on paljon lapsia joista valita ja omasi haluaa olla aina yhden kanssa, mutta tämä yksi ei aina sinun lapsen kanssa. Pakotat varmaankin hoitajat siihen, että he ohjaavat tilanteet niin että tälle toiselle ei jää vaihtoehtoja. Hänen on oltavat lapsesi kanssa tai alat valittaa jostain hoitoon liittyvästä ja että lapsellasi ei kaveria. Tai lapsesi alkaa puhua pahaa tästä kaveristaan niin että hän jää ilma kaveria ja käytännössä o npakko olla sun kersan kanssa tai ei kenenkään.

Olet röyhkeä ja itsekäs ihminen. Teitä riittää.

Yhteistyössä