Perheen bruttotullot n. 5000€/kk ei varaa toiseen lapseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tartun nyt tähän provoon. Eli meillä on tulot noin 3500/ kk, asuntolainaa on noin 100000€ ja silti meille odotetaan toista lasta. Kun jään hoitovapaalle, niin tulot laskevat huimasti, koska minä olen huomattavasti suurituloisempi kuin mieheni.

Mä tartun nyt tähän provoon. Eli meillä on tulot noin 3500/ kk, asuntolainaa on noin 100000€ ja silti meille odotetaan toista lasta. Kun jään hoitovapaalle, niin tulot laskevat huimasti, koska minä olen huomattavasti suurituloisempi kuin mieheni.

Ei tämä provo ole. Haluamme tarjota lapselle esim.hyviä harrastuksia yms. ja ne ja monet muut asiat maksavat.

No mikäs siinä sitten, etitte parempi palkkaisen duunin tai teette enemmän työtunteja..

Rahanahan tuo on ihan riittävä isommallekkin perheelle, mut jos elintottumukset on niin leväperäiset et tuo ei riitä niin ehkä silloin on parempikin ettei tee lisää lapsia ennenkuin saa talouden kuntoon.

Meillä käteen verojen jälkeen tulee noin 2500 euroa kuukaudessa ja kovasti toista lasta jo suunnitellaan. Hyvin rahat riittää, kun ei tuhlaile, silti kaikki tarpeellinen hankitaan.

Ei meilläkään olisi varaa toiseen lapseen, vaikka tulot on suuremmat kuin ap:lle.

Onneksi ei ole toiveissakaan. Jos olisi, niin tarkan mietinnän paikka kuinka kaikki maksettais ja mistä pitäisi luopua.

Meillä tulot samaa luokaa nyt kun olen hoitovapaalla ja meillä on kolme lasta. Hyvin on rahat riittäneet. Pitää vaan miettiä mihin rahat käyttää. Meillä kaikilla lapsilla on harrastuksia ja matkustellaan jonkin verran.

No, kai ne menot määrittää sen onko varaa vai ei. Ja paljonko tuosta nyt jää sitten käteen? Monelle se varmaan on myös suhteellista että mihin pitää olla varaa.. osa pärjää vähemmällä ja osa taas katsoo pakolliseksi menoiksi sellaisia mitä muut eivät.

Entä jos miehesi jäisi hoitovapaalle? Me toimittiin niin. Mieheni on koti-isä ja minä tuon leivän pöytään, koska tienaan niin paljon enemmän. Realiteetit pitää ottaa huomioon, eikä minulla ole mitään tarvetta olla nimenomaisesti se, joka kotona on, mutta olen kokenut tärkeänä, että lapset hoidetaan kotona niin pitkään, kun se järkevästi on mahdollista ja lapsien kannalta paras ratkaisu.

No mites ihmeessä meillä sitten on varaa???
Mies tienaa n.3000€/kk ja itse olen kotona lasten kanssa kodinhoidontuella.
Asuntoilainaa yhteensä 219tuhatta sillä just vaihdettiin isompaan kämppään,lyhennys siitä n.1300€/kk sis. vastikkeet yms. lainan vakuutukset.

2 autoa..toisn toinen menee seisontaan kun mies rupeaa fillaroimaan taas kesäksi työmatkat.
Itse maksan omat laksuni mutta mies kaiken muun.

Tosin mun rahoista ei mene esim. lasten vaatteisiin yms. rahaa kun olen saanut aika kivan potin säästöön josta makselen noita.
Ja kolmatta suunnitellaan.

Minä en ole kuulkaa ajatellut noin pitkälle :D meillä taitaa bruttotulot olla vähän alle 3000 euroa kuussa.

En tosiaankaan tiedä, mitä teen 10 vuoden kuluttua. Saatan saada parempaa palkkaa ja sitten on vara kustantaa noille lapsille jotain kalliimpia harrastuksiakin.

Minulle ei tosin ole tullut mieleenkään, että pitäisi vielä tässä vaiheessa laskea, että riittääkö rahat siihen, että teini saa mopon/jalkapallolisenssin (ja mitä näitä nyt on) /kielikursseja.

Minä en ollut lapsena kiinnostunut moisista. Ehkä nuo omatkaan eivät ole.

Ikinähän tässä maailmassa ei voisi mitään tehdä, jos pitäisi kaiken olla 100 prosenttisen varmaa.

[QUOTE="äiti";26275746]Meillä ei ole varaa toiseen lapseen,eletään jo tiukilla nyt. Muita yhtä köyhiä?[/QUOTE]

hahhahhaa.. hyvä yritys ei muka varaa! Mihin te ne rahat työnnätte? Meille jää verojen jälkeen ja laskujen jälkeen 900e/kk käytettäväksi, kaksi lasta ja pärjätään... täytyy vaan miettii miten rahansa käyttää

Mitä vittua? Meillä on alle 2000e kuukausitulot ja kolme lasta ja kolme koiraa. Ja hyvin pärjätään. MIHIN te niitä rahoja syydätte vai ootteko ihan poropeukaloita talousasioissa, kun tuolla rahalla ei muka kahta lasta voi hankkia.

Yhteistyössä