V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei ne tulot vaan ne menot...
Siis ihan elämäntapavalintojahan noi on. Mä kadun vanhana ehkä kumminkin mielummin sitä, ettei jäänyt niin suurta omaisuutta lapsille jaettavaksi kuin sitä, ettei jäänyt lapsia...
Mitä vittua? Meillä on alle 2000e kuukausitulot ja kolme lasta ja kolme koiraa. Ja hyvin pärjätään. MIHIN te niitä rahoja syydätte vai ootteko ihan poropeukaloita talousasioissa, kun tuolla rahalla ei muka kahta lasta voi hankkia.
Ootko ikinä miettinyt, että kaikki ei vaan halua "pärjätä" jotenkuten ja laskea joka hankintaa? Me ollaan tyytyväisiä meidän kohtuullisen korkeaan elintasoon ja tehdään sen eteen paljon töitä, ei se mistään talousasioiden hallitsemattomuudesta ole kiinni. Samaa tasoa ei voisi ylläpitää, jos talouteen tulisi yksi ylimääräinen.
Ei ne tulot vaan ne menot...
Siis ihan elämäntapavalintojahan noi on. Mä kadun vanhana ehkä kumminkin mielummin sitä, ettei jäänyt niin suurta omaisuutta lapsille jaettavaksi kuin sitä, ettei jäänyt lapsia...
Et voi olla tosissas. Minkähänlainen teidän elintaso sitten on jos noilla tuloilla on varaa vain yhteen lapseen?
Mä ymmärrän aloittajaa hyvinKyllä mäkin oon miettinyt moneenko lapseen on "varaa". Haluan että lapsi/lapset saa harrastaa mitä haluaa, mennä halutessaan kielikurssille, tehdä ja kokea kaikenlaista jne. Miehen kanssa tykätään matkustella, shoppailla, käydä ulkona syömässä jne. Kyllähän niihin rahaa saa uppoamaan, mutta kerran sitä vaan eletään
Niin ja halutaan omakotitalo ja mahdollisesti kesämökkikin.
meillä on yli puolet pienemmät tulot ja kolme lasta kohta...miten ihmeessä me pärjätään?? No ei ole omakotitaloja eikä kahta autoa tällä hetkellä, ei kalliita harrastuksia, eikä niitä ulkomaanmatkojakaan...taidamme olla juurikin niitä köyhiä![]()
No just. Haluat siis paapoa lapsesi uusavuttomaksi jonka ei tarvi nähdä minkään asian eteen vaivaa. varmaan sitte ostat sille autot ja kaikki kun se saa ajokortin ja maksat lastenlasten merkkivaatteet ja ostat niille ruuat kun se on perheellinen kun nyt ensin opetat sen siihen että rahaa hussataan sinne ja tänne.
Kyllä mää ymmärrän että vanhemmat haluaa lapsilleen kaikkea hyvää ja halutaan auttaa myös aineellisesti, myös isompana ja aikuisena. Mutta jotain rajaa kuitenkin on mielestäni hyvä olla ettei lapsesta tuu pilalle hemmoteltua ihmistä joka luulee että elämässä kaikki tulee vaan sormia napsauttamalla. Itse ainakin haluan opettaa lapsilleni ihan toisenlaisen tavan elää.