Pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niina

Jäsen
18.05.2004
340
0
16
Neuvokaa, mitä tehdä. Sain tänään tietää että lapseni isä on jatkuvasti ja törkeästi pahoinpidellyt tyttöystäväänsä, jonka kanssa seurusteli ennen meidän tapaamistamme. Me olemme eronneet jo ennen lapsen syntymää, ja olen ollut yksinhuoltaja alusta asti. Isän väkivaltaisuudesta kuulemma tietävät myös isän sukulaiset, ovat nähneet tämän lyövän. Minua tai lasta ei ole koskaan lyönyt, mutta on käyttäytynyt erittäin hyökkäävästi ja agressiivisesti muuten. Meillä on sopimus, jonka mukaan lapsi on joka toisen viikonlopun isänsä luona; nyt tämä pahoinpidelty ihminen varoitti minua koskaan jättämästä lasta isän luokse tämän väkivaltaisuuden takia.
Otan tietysti yhteyttä lastenvalvojaan heti huomenna, mutta mitä sitten tapahtuu? Riittääkö tämän tyttöystävän kertomus siihen että tapaamiset saadaan valvotuiksi? Minua pelottaa todella paljon mitä tapahtuu, kun isä saa tietää minun tietävän tästä asiasta. Voiko käydä niin, että minun on tästä kaikesta huolimatta pakko jättää lapsi hänelle?

Lastensuojelussa ottavat varmasti tämän asian vakavasti!!! Luultavasti tulee valvotut tapaamiset. Jos on pienikin riski pahoinpitelylle, voit vaatia tapaamiset valvotusti! Sinulla on siihen oikeus!!! Lasta ei tarvitse jättää väkivaltaiselle isälle.. Onko ex:llä esim. lääkärintodistuksia pahoinpitelyistä?? Onko miestä tuomittu väkivaltaisuudesta?? Sinulla itselläkin on kokemus agressiivisuudesta, joten eiköhän riitä syiksi.
:hug:

Hei!
Onko varmaa, että ex miehesi on oikeasti pahoinpidellyt entistä tyttötystäväänsä?
Mieheni ex kertoi myös mieheni olevan "vaarallisen väkivaltainen". Kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen en tuota väkivaltaisuutta ole havainnut. Äkkipikainen kyllä ja suuttuessaan melko pelottava, mutta ei koskaan väkivaltainen.
Yritä varmistaa asia jostain muualta kuin ex:ltä.

NIINA!

voisitko laittaa tänne jotain tietoa kun tilanne selviää? edes yleisluontoista. minulla on vähän samanlainen tarina, lapsen isällä pahoja ongelmia viinan, mielenterveyden ja väkivallan parissa. onneksi (?) ei kuitenkaan ole kiinnostunut lapsestaan eikä edes isyydenselvitystä ole tehty.

sen verran selvitin aikani asiaa, että jos em ongelmista ilmoittaa lastenvalvojalle ja pelkää lapsen turvallisuden puolesta, niin lastenvalvoja on VELVOITETTU hankkimaan lausunnon lääkäriltä/terapeutilta/tms siitä onko ko henkilö kykenevä hoitamaan lasta.

Tilanne on tällä hetkellä aika rauhallinen, isä on myöntänyt väkivaltaisuutensa ja ymmärtää huoleni lapsen turvallisuudesta, joten olemme toistaiseksi sopineet että olen itse läsnä aina kun isä lastaan tapaa. Lastenvalvojaan en ole saanut yhteyttä, kun on lomalla.. Sosiaalityöntekijän kanssa olen puhunut, ja olemme menossa perheneuvolaan kun sinne vain saadaan aika. Tulevaisuus pelottaa vieläkin, ja paljon, ihmiset jotka jotain näistä asioista tietävät ovat sanoneet minulle että kun ei ole todisteita siitä että isä olisi lapselle mitään tehnyt, tai että lapsi olisi ollut läsnä väkivaltaisessa tilanteessa, ei ole juuri toivoa siitä että saisin tapaamiset valvotuiksi oikeusteitse jos tilanne siihen menee. Isän sanaan en ikävä kyllä voi yhtään luottaa, niin törkeästä valehtelusta hän on jäänyt kiinni.
Isän mielestä minun luottamukseni siihen että lapsi on turvassa hänen luonaan palaa kun vietämme aikaa yhdessä, jostain syystä hän ei tajua että niin kauan kuin tuolle väkivaltaisuudelle ei tapahdu jotain muutosta parempaan niin en äitinä voi vapaaehtoisesti lasta yksin hänelle antaa ainakaan ennenkuin joku asiantuntija minulle kertoo että lapsi on turvassa hänen luonaan.

hei!

ikävää kun tilanteen selviäminen kestää niin kauan. suostuisikohan sun lapsen isä terapiaan? tuli nimittäin mieleen että on joku taho joka järjestää terapiaa nimenomaan väkivaltaisille miehille. etsivät siellä keinoja väkivallan välttämiseen jne. perheneuvolassa varmasti osaavat kertoa jos tällaista on teilläpäin tarjolla. hyvä juttu kuitenkin että mies on myöntänyt väkivaltaisuuden ja ymmärtää huolesi!

voimia edelleen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 20:24 päästäinen kirjoitti:
NIINA!

voisitko laittaa tänne jotain tietoa kun tilanne selviää? edes yleisluontoista. minulla on vähän samanlainen tarina, lapsen isällä pahoja ongelmia viinan, mielenterveyden ja väkivallan parissa. onneksi (?) ei kuitenkaan ole kiinnostunut lapsestaan eikä edes isyydenselvitystä ole tehty.

Onneksi olkoon, hienon miehen olet itsellesi valinnut ja upean isän lapsellesi. Voi p.kele, miten ihmiset on typeriä!!! :\|

[

[/quote]

Onneksi olkoon, hienon miehen olet itsellesi valinnut ja upean isän lapsellesi. Voi p.kele, miten ihmiset on typeriä!!! :\|
[/quote]

kiitos rakentavista kommenteistasi katti. onneksi voi aina luottaa siihen että sinun kaltaisesi ihmiset auttavat meitä vajavaisempia näkemään meidän omat virheemme ja heikkoutemme. silmäni ovat avautuneet. kiitos!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2005 klo 15:18 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 20:24 päästäinen kirjoitti:
NIINA!

Onneksi olkoon, hienon miehen olet itsellesi valinnut ja upean isän
lapsellesi. Voi p.kele, miten ihmiset on typeriä!!! :\|

Joo, kaikkeahan voi toiselle laakasta oikein netin välityksellä.En kuitenkaan jaksa uskoa että ihmiset tietoisesti hakevat itselleen "väkivaltaista ja vaarallista" puolisoa ja tulevien lasten isää.
Voihan se olla että jotkut oman taustansa vuoksi voivat ajautua juuri sellaisten puolisoiksi, mutta luulisin että se on varsin tiedostamatonta toimintaa.
Ja äh, vitsi kun harmittaa kun huomaa provosoituvansa provosoinniksi tarkoitetusta #&%£$!* vaikkei haluaisi...Elä nyt hyvä ihminen omille lapsilles opeta että toisten tuomitseminen heidän tilannettaan tuntematta olis mikään hyve ja auttais jotenkin ihmiskuntaa henkisen kasvun tiellä parempaan.