Salaa tapailu?

No mun lapsien isällä on varsin sellainen... erikoinen suhtautuminen asioihin myös. Totesin jo kauan sitten, että viranomaistie on se paras tie. Mielellään yrittäisi luikerrella tapaamisiin milloin ja miten huvittamaan sattuu ja pyrkiä niiden kautta vaikuttamaan minun ja lasten arkeen. Ja mielellään niin, ettei hänen vain täytyisi sopia mitään kenenkään kanssa tai pitää kiinni sopimuksista. Kauan on mennyt niin, ettei isä ole lapsiaan tavannut. Nyt asia etenee sitten viranomaisteitä hänen omasta aloitteestaan. Valvottuja tapaamisia siis tiedossa. Hyvä näin. Itse olen sitä mieltä, että kannattaa pitää kiinni siitä, että tapaamiset tapahtuvat vain lastenvalvojan kautta ja kaikki yhteydenpito myös. Voithan kysyä suoraan lapsesi isovanhemmilta, että onko isä tulossa sinne. Luulisi, etteivät kehtaa päin naamaa valehdella.
meillä ihan samatilanne että isä on aina luikerrellut tapaamisiin millon huvittaa. paras oli se kun olimme korkeasaaressa lapsen kanssa niin isä otti 2kk tauon jälkeen yhteyttä ja sanoi että on tulossa meille että paras olla kotona sanoin ettei käy ei olla kotona, tuli txtaria paree olla huomenna kotona sun velvollisuuteen kuuluu antaa mun nähä lasta. silloin jo soitin lastenvalvojalle ja tämä tapahtui kesällä. Isovanhemmat tietää että jos isä olisi tulossa jäisin itsekkin siksi aikaa sinne tai en menisi ollenkaan lapsen kanssa sinne eivät he kertoisi kun vasta ehkä jälkikäteen. Lastenvalvoja sanoi että kun ei ole sopimusta tapaamisista niin isällä ei oo nokan koputtamista.
 
Niin siis eli sinäkö et anna isän nähdä lasta kaksin?
kuka antaa tavata ventovierasta ihmistä yksin? ei lapsi sitä muista eikä ymmärrä että on isä.. mulla on 1,5v lapsi ja vuoden isä on ollu melkeen kokonaan pois lukuunottamatta kesää kun näki muutaman kerran. Lastenvalvoja ehdotti minulle heti valvottua tapaamista ensialuksi jos häntä kiinnostaa tavata. vielä että isällä on mielenterveysongelmia joita ei hoida.
 
jiuio
No kuule ihan selvennykseks kysyin, mistä mä oisin voinut tietää lapsen iän ja isän mt-ongelmat ym. :D Eihän se nyt tietenkään ole oikein että isä salaa näkee lasta. Jos häntä yhtään kiinnostais niin kai hän menis sen tapaamissopparin tekemään.
 

Yhteistyössä