Pelkään miestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
puhut lapsista....entä itse. Onko sinulla hyvä olla? Puhukaa asiasta, pyytäkää toisiltanne anteeksi. Miehesi ei välttämättä juuri siksi näe tekemäänsä koska koee ettet ymmärtänyt häntä. Se johtaa ärsytykseen ja sitä myötä epätoivoon.

tuli vissiin vähän epäselvänä ulos. siis miehesi ei välttämättä näe tekeemäänsä niin vääränä koska kokee ettet ymmärtänyt. No jokatapauksessa, olen käynyt vuosia terapiassa ja alan pikkuhiljaa ymmärtää ihmisyyttä. Mutta luultavasti väkivalta toistuu.
Sen kanssa voi kumppani elää jos molemmat tekevät sen eteen työtä, niin että todellinen väkivalta pysyy hallinnassa. Se vaatii...

Ap, olette olleet 7 vuotta yhdessä, eikö mitään ennakoivaa ole tapahtunut, mikä olisi viitannut väkivaltaisuuteen? Nyt käsket miehesi terapiaan, ja jos ei suostu, lähdet ja otat lapset mukaasi.

Aika pienestä mies suuttui, jos olisi joutunut vahtimaan tänä aamulla lapsia, kun menet siskosi kanssa kangaskauppaan :O . Jaksaako hän yleensä hoitaa lapsia? Minkä ikäisiä lapsenne ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
tuli vissiin vähän epäselvänä ulos. siis miehesi ei välttämättä näe tekeemäänsä niin vääränä koska kokee ettet ymmärtänyt. No jokatapauksessa, olen käynyt vuosia terapiassa ja alan pikkuhiljaa ymmärtää ihmisyyttä. Mutta luultavasti väkivalta toistuu.
Sen kanssa voi kumppani elää jos molemmat tekevät sen eteen työtä, niin että todellinen väkivalta pysyy hallinnassa. Se vaatii...

Voi elää, mutta millaista elämää se on? Oma mieheni oli 2,5v "kuivilla", kävi psykologilla, kävimme yhdessä pariterapiassa ja teimme paljon töitä. Tässä ajassa minä kuitenkin masennuin, ja kun mies "repsahti", niin hajosin täydellisesti, nyt taistelen elämäni puolesta. En voi suositella.

puhut lapsista....entä itse. Onko sinulla hyvä olla? Puhukaa asiasta, pyytäkää toisiltanne anteeksi. Miehesi ei välttämättä juuri siksi näe tekemäänsä koska koee ettet ymmärtänyt häntä. Se johtaa ärsytykseen ja sitä myötä epätoivoon.

yks vaan, mutta minusta yksi parhaista.

Noo olihan toki tämäkin:

Alkuperäinen kirjoittaja öhhmm:
En tiiä oonko jotenkin outo tai kylmä ihminen (en koe olevani ) mutta tuon riidan ja tuon tapahtuman perusteella en lähtisi... Tämä ei ole millään pahalla mutta miksi on hyväksyttävää sinun tönäistä miestä mutta lähes sama asia mieheltä ei ole sallittua?

Anteeksi jos tämä loukkaa, mutta minä näen asian näin. Miehen tottakai pitäisi myöntää tehneensä väärin ja pyytää anteeksi,

Palstan vanhoja viisauksia: It takes two to tango...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika pienestä mies suuttui, jos olisi joutunut vahtimaan tänä aamulla lapsia, kun menet siskosi kanssa kangaskauppaan :O . Jaksaako hän yleensä hoitaa lapsia? Minkä ikäisiä lapsenne ovat?

Onko ap paikalla?

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Noo olihan toki tämäkin:

En tiiä oonko jotenkin outo tai kylmä ihminen (en koe olevani ) mutta tuon riidan ja tuon tapahtuman perusteella en lähtisi... Tämä ei ole millään pahalla mutta miksi on hyväksyttävää sinun tönäistä miestä mutta lähes sama asia mieheltä ei ole sallittua?

Anteeksi jos tämä loukkaa, mutta minä näen asian näin. Miehen tottakai pitäisi myöntää tehneensä väärin ja pyytää anteeksi,

Ei se tönäisy ole se isoin juttu, mielestäni. Se on, jos sitä joutuu pelkäämään. Esim lapset leikkivät ja tönivät toisiaan, no big deal. Mutta jos joku isompi lapsi alkaa töniä pienempäänsä ja pieni alkaa pelkäämään koska se isompi taas käy kiinni, se on se pointti. Näin yksinkertaistettuna. Ei ole hyvä elää ainaisessa pelossa siitä, milloin toinen taas suuttuu.

Laittaisin ehdoksi jonkun yhteisen pariterapian ja vielä miehelle jotain omaa apua tuohon kontrolloivaan(mustasukkaiseen?) ja agressiiviseen käytökseen. Jos ei suostuisi moiseen, lähtisin lasten kanssa!
"Kunnon" mies ymmärtäisi luottamuspulan ja turvallisuuden tunteelle tulleen kolauksen ja olisi valmis hakemaan apua.
Älä jää katsomaan liian kauaksi aikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Noo olihan toki tämäkin:

Ei se tönäisy ole se isoin juttu, mielestäni. Se on, jos sitä joutuu pelkäämään. Esim lapset leikkivät ja tönivät toisiaan, no big deal. Mutta jos joku isompi lapsi alkaa töniä pienempäänsä ja pieni alkaa pelkäämään koska se isompi taas käy kiinni, se on se pointti. Näin yksinkertaistettuna. Ei ole hyvä elää ainaisessa pelossa siitä, milloin toinen taas suuttuu.

tiedän tiedän. Täysin. Tässä tapauksessa voi käyttää ilmaisua taistele tai pakene.
Niinhän se on. En voi sille mitään että yritän aina keksiä ratkaisuja tällaisille asioille. Tottkaaaai sitä kannattaa nyt painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa tuollaisen miehen läheltä. Mtta ei asia niin yksinkertainen välttämättä ole. Jos ap on miehen kanssa elänyt 7 vuotta yhdessä ja ole
tetaan että tällaisia yhteenottoja ei ole ollut, niin ei sitä noin vaan voi lähteä.
tämä ei laatuaan ollut mielestäni aivan järisyttävä.
Nykyään avioeroja on ihan hirveästi ja moni niistä olisi voinut pelastaa pelkästään sillä että MOLEMMAT puolisoista HOITAISIVAT suhdettaan. Näkisivät vaivaa! Säälittää ne lukuisat lapset jotka kärsivät näistä eroista.

En tässä valistuksessa puhu tästä ko.suhteesta.

Mutta surullista on myös se että joissakin parisuhteissa ei nainen todellakaan pysty elämään. Se on tosiasia.

Noo olihan toki tämäkin:

vielä...
huvittaa nämä tällaiset tyypit.
Niin olen elämäni varrella huomannut että monessa asiassa vaikeudet kasvattaa!! Mekin mieheni kanssa olemme käyneet läpi kunnon kriisejä ja ne ovat tuoneet meitä entistä lähemmäksi toisiamme ja olemme todella läheisiä, rakkaita, ystäviä toisillemme.
Mutta ei näitä asioita ymmärrä sellainen joka valitsee aina helpoimman reitin.

Mies tossa nyt puhuu vähän miten sattuu, pyytää anteeksi mutta samassa lauseessa jankuttaa, että ei olisi tehnyt mitään jos en olisi ärsyttänyt, lupaa ettei tee toiste mutta toisessa lauseessa sanoo että saattaa ehkä tehdäkin

eiköhän tässä taas piile vastaus kysymykseesi :/ tuon perusteella et voi luottaa :( Jos mies oikeasti tarkoittaisi sitä ettei tee enää toiste, niin ei pitäisi tuollaisia lipsahduksia suusta tulla. Toisaalta tiedätpähän ainakin ettei vaan esitä "katuvaa" kun ei selvästi sitä ole!!
Minä kertoisin tässä vaiheessa miehelle että se on ero nyt :( ihan oman itsesi takia!

Ihan totta, parisuhteessa sä tulet taatusti ärsyttämään miestäsi vielä useita kertoja vuosien aikana! Ja jos se noin pienestä ärsyyntyy, niin sitten sitä väkivaltaa voi ollakin melko monia kertoja.

pidä varasi, itse oli monta vuotta väkivaltaisen miehen kanssa, ku ei vaan "osaa lähteä ajoissa", vihdoin eron sain ja nyt onnellisesti miehen kans joka ei koskaan pahaa tee mut silti mielen arvet ei parane, vielä yöllä joskus säpsähdän hereille pienestä rasahduksestakin...
kuuntele itseäs niin tiedät haluutko antaa anteex kerrsta toiseen vai lopettaa kerrasta.