Pelottaa...

  • Viestiketjun aloittaja Cesilia
  • Ensimmäinen viesti
Cesilia
Olen miettinyt nyt häntä lähes 30 vuotta. Silloin tällöin. Hänessä on paljonkin vikoja. Tunnen hänet melko hyvin.

Minulla ei ole mitään suhdetta, joka voisi paljastua. Lisäksi minulla on mieheni kanssa sopimus, että, jos on pakko pettää, siitä ei kerrota toiselle. Siihen tilanteeseenkaan en edes ole vielä ajautunut.

Minulla ei koskaan ole ollut "salamiestä". En ole koskaan voinut elää kaksoiselämää; kunhan nyt selviäisin tästä yhdestäkin.

Ja juuri siksi tilanne on hämmentävä.

Olen melkein 50-vuotias ja ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa joudun miettimään kahta suhdetta päällekkäin.

Minä tarvitsisin oikeasti ystävän apua. Sellaista läheistä, lämmintä ja ymmärtävää, ei-tuomitsevaa apua. En voi puhua tästä kenellekään tuntemalleni ihmiselle mitään.

Koko kuvio sotkee minun ajatukseni ja elämäni.
 
Viimeksi muokattu:
Cesilia
Vieläkään emme ole tavanneet fyysisesti uudelleen. Pelkäämme molemmat ehkä liikaa. Puhelimessa olemme puhuneet päivittäin ja tekstiviestejä on vaihdeltu.

Tämä mies tuntee minut niin hyvin. Hän tietää, että niin kauan kuin tunnen olevani marionetti, olen täysin hänen vallassaan. Tämän juuri eilen puhelimessa totesimme. Tämä mies tuntee minut ehkä paremmin kuin kukaan muu...
 
vanha juttu
Vieläkään emme ole tavanneet fyysisesti uudelleen. Pelkäämme molemmat ehkä liikaa. Puhelimessa olemme puhuneet päivittäin ja tekstiviestejä on vaihdeltu.

Tämä mies tuntee minut niin hyvin. Hän tietää, että niin kauan kuin tunnen olevani marionetti, olen täysin hänen vallassaan. Tämän juuri eilen puhelimessa totesimme. Tämä mies tuntee minut ehkä paremmin kuin kukaan muu...
Niinpä tunnet saavasi häneltä juuri sellaista läheisyyttä ja vastakaikua kuin haluatkin. Huomaatko miten paljon luovutat vastuuta itsestäsi toiselle. Olet tavallaan itse tilassa, josta hauat pois ja tunnet tämän suhteen vievän sinua parempaan. Mutta toisaalta, jos ajattelet miten elämäsi nyt muuttuu, niin ei se muutukaan mitenkään, vaan siihen tulee lisää jännitystä, joka vie huomion pois todellisista asioista.

Tiedän, että sinulla on henkilökohtainen ongelma ja olisi erittäin viisasta ratkaista omat ongelmat ensin ja sitten kun saa oman elämän järjestykseen, niin katsoo, että näkeekö tämän ihanuuden sittenkin jo uhkatekijänä. olen aivan varma, että tauko viestittelyssä ja lepo ja omien asioiden järjestäminen ja voimien kerääminen tuo sinulle vastauksen, joka on; miten hullu olen ollut, miten lähellä olin elämäni pilaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Cesilia
Tänään mietin sitä, kun usein näissä keskusteluissa kirjoitetaan, että: "Et sinä, kakkosnainenhuora, tule ikinä päihittämään perhettä ja siinä sivussa vaimoakaan." En ole koskaan lukenut, että "et sinä kakkospanomies tule ikinä päihittämään perhettä ja siinä sivussa aviomiestäkään".

Mitäs nyt sitten, kun meillä molemmilla on omat perheemme ja vielä toistenkin perheet, joita kunnioitamme ja arvostamme kokonaisuutena äärettömän paljon emmekä halua aiheuttaa kenellekään kärsimystä? - - kumpikaan.

Mites nää kakkosnaisen ja -miehen roolit nyt määritellään ja asetellaan?

Enkö koskaan tule "päihittämään sitä vaimoa ja perhettä"?

Vai alistunko vain surkeaakin surkeampaan asemaani ikuisena kakkosena?

Kukaan ei vielä voi tietää.... Tulen kertomaan, kun tiedän.
 
Cesilia
Kolmas pikainen tapaaminen tänään edessä. Tapaamisemme ovat olleet muutaman tunnin mittaisia kahvilatapaamisia sen verran syrjässä, että olemme voineet halailla ja pussailla. Siinä kaikki, mitä vieläkään on tapahtunut.

Tää ei kyllä ole mitenkään helppoa, missään mielessä. Kun ei yhtään tiedä, mitä tulee tapahtumaan. Suunnittelemme hotelliviikonloppua yhdessä. Mutta, ei se siihen voi jäädä - tai siis ei tule jäämään! Sitten pitää suunnitella taas uutta hotellilomaa yhdessä.... ja jossain vaiheessa hotellilomia on vaan liikaa, jotta juttu voisi pysyä kasassa mihinkään suuntaan.

Montako vuotta tällaista elämää voisi elää? En halua rikkoa perheitä- kenenkään. En halua, että kumpikaan meistä eroaa toistemme takia, vaan, jos ero tulee, se tulee, vaikkei meillä olisi toisiamme. Minulla ei ole kokemusta ja siksi kokemuksenne olisivat minulle tärkeitä. Pystyisin jotenkin hahmottamaan tämän ja käyttämään järkeä ja tunnetta rinnakkain.
 
mieti vaihtoehtoja
Petät jo nyt miestäsi. kun homma paljastuu, niin sinulle tulee lähtö. minne menet, kun mies jonka kanssa petät jääkin suhteeseensa ja elää kivan vanhuuden vaimonsa kanssa seuraten lastensa ja lastenlastensa toimia ja matkustellen. Sinä vain kävit vahvistamaas heidän suhdettaa. Mutta jos kuvittelet olevasi 55v kovaa kamaa miesten keskuudessa, niin siitä vaan, yleensä sellaisilla daameilla on kaverina harmaapäinen mies, joka on jäämässä eläkkeelle.
 
Syylliset
Petät jo nyt miestäsi. kun homma paljastuu, niin sinulle tulee lähtö. minne menet, kun mies jonka kanssa petät jääkin suhteeseensa ja elää kivan vanhuuden vaimonsa kanssa seuraten lastensa ja lastenlastensa toimia ja matkustellen. Sinä vain kävit vahvistamaas heidän suhdettaa. Mutta jos kuvittelet olevasi 55v kovaa kamaa miesten keskuudessa, niin siitä vaan, yleensä sellaisilla daameilla on kaverina harmaapäinen mies, joka on jäämässä eläkkeelle.

Miksi se petetty vaimo jäisi petturimiehensä luokse? Vai eikö miehen pettäminen ole yhtä paha ja halveksuttava teko kuin naisen? Ei varmasti vahvistu kenenkään suhde kun puoliso pettää noin systemaattisesti. Vai vahvistuisitko sinä ja jatkaisit rakastamista entistä enemmän?
Faktahan sitä paitsi on se, että nainen eroaa helpommin kuin mies. Miehet vain kuvittelevat voivansa tehdä mitä tahtovat, naisten vikistessä kotona. Eipä mene tänä päivänä noin. Onneksi.
Kirjoittaja ilmeisesti mies, joka pitää naisia vähempiarvoisina käskyläisinä.
 
Viimeksi muokattu:
mieti vaihtoehtoja
Miksi se petetty vaimo jäisi petturimiehensä luokse? Vai eikö miehen pettäminen ole yhtä paha ja halveksuttava teko kuin naisen? Ei varmasti vahvistu kenenkään suhde kun puoliso pettää noin systemaattisesti. Vai vahvistuisitko sinä ja jatkaisit rakastamista entistä enemmän?
Faktahan sitä paitsi on se, että nainen eroaa helpommin kuin mies. Miehet vain kuvittelevat voivansa tehdä mitä tahtovat, naisten vikistessä kotona. Eipä mene tänä päivänä noin. Onneksi.
Kirjoittaja ilmeisesti mies, joka pitää naisia vähempiarvoisina käskyläisinä.
Tiedän tapauksen, missä rouva sanoi toiselle naiselle, oletko sinä se "virtanen" ja asia oli sillä kuitattu. Virtanen jäi katselemaan haavi auki, kun "pettäjämies" olikin käynyt vähän luvallisella viihteellä.
 
Viimeksi muokattu:
Syylliset
Tiedän tapauksen, missä rouva sanoi toiselle naiselle, oletko sinä se "virtanen" ja asia oli sillä kuitattu. Virtanen jäi katselemaan haavi auki, kun "pettäjämies" olikin käynyt vähän luvallisella viihteellä.

Ei yksi pääsky kesää tee.

Etkö osaa vastata kysymyksiin? Vai nojaatko neuvosi yhteen kaverin tuttuun jolle kerran ehkä kävi noin.
 
Viimeksi muokattu:
Osaatko vastata?
Petät jo nyt miestäsi. kun homma paljastuu, niin sinulle tulee lähtö. minne menet, kun mies jonka kanssa petät jääkin suhteeseensa ja elää kivan vanhuuden vaimonsa kanssa seuraten lastensa ja lastenlastensa toimia ja matkustellen. Sinä vain kävit vahvistamaas heidän suhdettaa. Mutta jos kuvittelet olevasi 55v kovaa kamaa miesten keskuudessa, niin siitä vaan, yleensä sellaisilla daameilla on kaverina harmaapäinen mies, joka on jäämässä eläkkeelle.

Nämä oli totena esitetty. Vastaa kysymyksiin, jotka sinulle tehtiin. Vai onko niin, että olet vain tyhjän räkyttäjä, joka maalaa kauhukuvia kuinka naiselle käy huonosti?
 
Viimeksi muokattu:
Syylliset?
Miksi se petetty vaimo jäisi petturimiehensä luokse? Vai eikö miehen pettäminen ole yhtä paha ja halveksuttava teko kuin naisen? Ei varmasti vahvistu kenenkään suhde kun puoliso pettää noin systemaattisesti. Vai vahvistuisitko sinä ja jatkaisit rakastamista entistä enemmän?
Faktahan sitä paitsi on se, että nainen eroaa helpommin kuin mies. Miehet vain kuvittelevat voivansa tehdä mitä tahtovat, naisten vikistessä kotona. Eipä mene tänä päivänä noin. Onneksi.
Kirjoittaja ilmeisesti mies, joka pitää naisia vähempiarvoisina käskyläisinä.

Vastaus kiitos. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään kotimanaajan riimu.
 
mieti vaihtoehtoja
Nämä oli totena esitetty. Vastaa kysymyksiin, jotka sinulle tehtiin. Vai onko niin, että olet vain tyhjän räkyttäjä, joka maalaa kauhukuvia kuinka naiselle käy huonosti?
Ai miten käy petturille ja valehtelijalle suhteessa? varmaankin huonosti, jos niinkuin rakkautta pidetään mittapuuna. Muuten saa käydä ihan miten vaan, minulla ei ole mitään vastuuta toisten virheistä, enkä kehoita vääryyteen. Mistä minä sen tiedän mikä on lopputulos, onnistumisen mahdollisuudet lienevät kuitenkin aika pienet, jos mopo karkaa käsistä.
 
Viimeksi muokattu:
Syylliset?
Petät jo nyt miestäsi. kun homma paljastuu, niin sinulle tulee lähtö. minne menet, kun mies jonka kanssa petät jääkin suhteeseensa ja elää kivan vanhuuden vaimonsa kanssa seuraten lastensa ja lastenlastensa toimia ja matkustellen. Sinä vain kävit vahvistamaas heidän suhdettaa. Mutta jos kuvittelet olevasi 55v kovaa kamaa miesten keskuudessa, niin siitä vaan, yleensä sellaisilla daameilla on kaverina harmaapäinen mies, joka on jäämässä eläkkeelle.

Edelleen, näihin totena esitettyyn väitteisiin haluaisin vastauksen. Onko se niin vaikeaa perustella sanomisiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Cesilia
Onko maailmassa jotain muutakin käsittämätöntä kuin epätoivon keskellä hullaannuttava rakastuminen?

Minä en ole epätoivoinen. Minulla on erittäin hyvä aviomies ja hän on myös erittäin hyvä isä ja isän korvike minun lapsilleni.

Tapasimme tämän 30-vuotisen ihastukseni kanssa eilen puoli tuntia. Jouduin kiirehtimään töihini ja hän ehti töiltään juuri puoli tuntia ennen...

Läheisyyden tunne, pienen pieni kosketus ja varsinkin se lämpö, joka jää sydämeen...

Maailma ympäriltä katoaa. En muista kuin sen lämmön.

En usko - tai siis ehkä uskon - tai en tiedä - kohtaloon.
 
Cesilia
Petät jo nyt miestäsi. kun homma paljastuu, niin sinulle tulee lähtö. minne menet, kun mies jonka kanssa petät jääkin suhteeseensa ja elää kivan vanhuuden vaimonsa kanssa seuraten lastensa ja lastenlastensa toimia ja matkustellen. Sinä vain kävit vahvistamaas heidän suhdettaa. Mutta jos kuvittelet olevasi 55v kovaa kamaa miesten keskuudessa, niin siitä vaan, yleensä sellaisilla daameilla on kaverina harmaapäinen mies, joka on jäämässä eläkkeelle.
En petä nyt miestäni. Sen tiedän. Jos petän jotain, petän itseäni. Ei mieheni minua tällaisen paljastumisesta tule jättämään - ei edes pettämisestä. Olemme sopineet niin. Ja tiedän sen muutenkin. Mies, joka on 30-vuotinen ihastukseni, on jo kerran minun takiani vaihtanut vaimoa eikä halua matkustella. Jos kävin vahvistamassa hänen ja vaimonsa suhteen, hyväksyn sen. Minun roolini siinä oli sitten se. Olen jo vähitellen lakannut pelkäämästä. Olen tämän ikäisenä melko "kovaa kamaa" miesten keskuudessa, mutta minua ei kiinnosta. Olen täysin immuuni nykyään miesten vonkausyrityksille.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi monien puolesta
Edelleen, näihin totena esitettyyn väitteisiin haluaisin vastauksen. Onko se niin vaikeaa perustella sanomisiaan?

On tässä tapauksessa. Sanojensa mittainen mies perustelisi, jos ei osaa, niin myöntäisi kirjoittaneensa ajattelematta asiaa syvemmin ja olevansa väärässä. Mutta tämä kyseinen "herrahan" ei koskaan myönnä olevansa väärässä, ei saa omiakaan suhteita toimimaan, eli kannattaisi vakavasi pohtia, onko omassa ehdottomuudessa ja vakaumuksissa syy. Montako suhdekokeilua on eron jälkeen ollut? Ei pitäisi muille antaa niin ehdottomia vastauksia, kun ne eivät itselläkään päde.

Huonoa keskustelutyyliä kaiken kaikkiaan ja herättää vain närää muissa, kun sorkkii ja sohii ja heittelee väittämiään joita ei perustele.
Kun, no, kuitenkin tunnut viihtyvän päivittäin palstalla, niin eikö olisi itsellekin mukavampi, jos vähän myöntyisi muita kirjoittajia vastaan. Hiukan nöyrtyisit ja myöntäisit, että olet harhapoluilla, etkä leimaisi muita idiooteiksi, jos he ovat eri mieltä. Saatika avaisi keskusteluja, jotka otsikoidaan muotoon "idiooteille". Kannattaisi myös lopettaa se muiden nälviminen ja jahtaaminen. Kokeilepas vaikka muutama viikko, ehkäpä keskustelut saisivat paremman sävyn. Et sinä näitä nootteja aiheetta ole saanut.
 
Viimeksi muokattu:
no kirjautumatta
Ei maa voi paljon katkerampia akkoja päällään kantaa, kuin te olette. Lopettaisitte jo jahtaamiseni, osoitatte vain suunnattoman tyhmyytenne. Kirjoittelen palstalla ihan sujuvasti, varmaan teitä v..ttaa, kun viestini ovat asiallisia , toisin kuin teidän. Niin ja tarkennukseksi, te olette juuri niitä palstan idiootteja, onneksi teitä ei ole kuin pari.
 
joni-putteri
Ei maa voi paljon katkerampia akkoja päällään kantaa, kuin te olette. Lopettaisitte jo jahtaamiseni, osoitatte vain suunnattoman tyhmyytenne. Kirjoittelen palstalla ihan sujuvasti, varmaan teitä v..ttaa, kun viestini ovat asiallisia , toisin kuin teidän. Niin ja tarkennukseksi, te olette juuri niitä palstan idiootteja, onneksi teitä ei ole kuin pari.

Tooooosi asiallinen viesti
 
Viimeksi muokattu:
Kas näin
Ei maa voi paljon katkerampia jätkiä päällään kantaa, kuin minä olen. Lopettaisin jo muiden jahtaamisen, osoitan vain suunnattoman tyhmyyteni. Kirjoittelen palstalla ihan munasti, varmaan meitä v..ttaa, kun viestini ovat aasimasia , toisin kuin teidän. Niin ja tarkennukseksi, olen juuri niitä palstan idiootteja, onneksi meitä ei ole kuin pari.

Oikoluettu :)
 
Viimeksi muokattu:
Toivoja
^
Hauska :D

"Suomen suosituin naisille suunnattu verkkopalvelu ja -yhteisö Ellit.fi kokee 14-vuotisen olemassaolonsa merkittävimmän uudistuksen."

Voi kun tuo no, epäonnistuva "mies" ja sohvis saisivat ikuisen bannin. Ei tänne katkerien miesten narinoita kaivata. Menkööt muualle vinkumaan.
 
Cesilia
Ehkä mun pitäis pitää blogia... mut oon liian laiska opettelemaan.

Pohdin kovasti koko ajan et, mikä tämä juttu on.

Mieheni on erittäin komea, hyvä aviomies ja vastuuntuntoinen isä lapsillemme. Kaikille tasapuolisesti, vaikka vain osa lapsista on mieheni omia. Ei ole tietääkseni koskaan pettänyt, ei koskaan kohdellut minua väkivaltaisesti, antaa minulle täyden vapauden tehdä mitä vaan ja huolehtii lapsista, jos teen mitä vaan. Seksielämämme on vähän uuvahtanutta. Mut sekin johtuu minusta enimmäkseen, koska mieheni tekee mitä vaan, kun pyydän.

Ja sit tää toinen mies. On takuuvarmasti kunnollinen, huolehtivainen, tunteikas, ajattelevainen, hellä ja älykäs. Keskustelisi kanssani aamuun asti. Mieheni ei keskustele kanssani...hmmm. Eikä ole järin hellä eikä tunteikas....hmmm. Älykäs...en tiedä....olen luullut niin. Tää toinen mies ei ole yhtään komea. Väkivaltainen ei ole.

Ja tässä minä kuumeisesti pohdiskelen, mitä tekisin, JOS tämä toinen mies ilmoittaisi haluavansa minut loppuelämäksi. Mitä ei ole vielä edes tehnyt (on naimisissa, kuten minäkin). Naitiin joskus silloin 20 vuotta sitten, mutten edes muista, millaista se oli... Mut kuumenen hänen seurassaan litimäräksi. Puolen tunnin tapaamisissa...

Oonko minä vaan kehittänyt jonkun jutun päivieni iloksi?

En ole koskaan pettänyt miestäni, mutta nyt olisin valmis siihen, jos tämä toinen mies vain saisi järkättyä sen hotellin...
 

Yhteistyössä