Pelottaa miten kätilöt suhtautuvat siihen, etten imetä

  • Viestiketjun aloittaja "äää"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolmas kätilö;26488584:
Minä toivoisin oikeasti, että sinun kaltaisesi imetysfanaatikot pitäisitte turpanne kiinni. Te ette voi tietää, mikä on syynä imettämättömyyteen - eikä teillä ole mitään oikeutta arvostella vaikka syy olisikin teidän mielestänne huono ja epäpätevä. Noinko sinä oikeasti sanoisit naiselle, jolla on ollut esimerkiksi molemmissa rinnoissa syöpä? Etkö osaa yhtään ajatella, eikö sinulla ole kykyä empatiaan, etkö osaa ajatella asioita muita kuin omalta kannalta?

Niinhän se menee, kun imetysfanaatikko näkee sanan "imetys", niin jo alkaa tuuba soimaan.
Luitko edes mitä kirjoitin?

Tässä se tulee nyt uudestaan. Lue tarkasti : miksi joku ei haluaisi imettää jos siihen kerta pystyisi Elikkäs kirjoitin haluamisesta ja pystymisestä.
 
En mä olekaan kätilö, vaan äiti joka on imettänyt taaperoikäiseksi lastaan.
Öh, mä olen taas äiti joka on imettänyt kaksi lapsistaan taaperoikään ja kolmattakin 10kk vaikeasta alusta huolimatta. Silti en ymmärrä miten minulle kuuluisi se miten pitkään toiset haluavat lapsiaan imettää vai haluavatko ollenkaan. He tekevät itse omat päätöksensä ja mikä omansa.

Ja juu, aina se imetys ei vaan onnistu vaikka kuinka haluaisi.
 
"kätilö"
Mä en keksi yhtään HYVÄÄ syytä.
Hyväksikäyttö. Sitten olen nähnyt äitejä, joilla on rinnoissa "epämuodostumia", joiden takia he eivät halua näyttää rintojaan muille, eivätkä näin ollen halua ollenkaan imetysapua, eivätkä halua, että kukaan näkee heidän imettävän.
Mutta sulla on takana ilmeisen hyvä ja pitkä imetyskokemus ja se varmaan tekee vähän putkisilmäiseksi asialle, eikä siinä mitään. Joskus kuitenkin se mielipide kannattaa pitää ihan itsellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
Alkuperäinen kirjoittaja kolmas kätilö;26488623:
No se haluttomuuskaan ei ole sinun ongelmasi. Pitäisit huolen vain omista asioistasi.
Ei se haluttomuus ole minun ongelma, vaan vauvan. En ole ymmärtäväinen, hienotunteinen, suvaitsevainen, avarakatseinen semmoisen äidin ratkaisulle ettei halua imettää, koska ei halua olla "kahlittuna" vauvaan ei halua "menettää" rintojaan jne jne
 
Mä en keksi yhtään HYVÄÄ syytä.
Minusta jo se että kokee imetyksen ahdistavaksi ja inhottavaksi on ihan riittävä syy. Joillain se imetys voi olla varsin takkuista, kivuliasta ja epämiellyttävää vaikka toisille se onkin helpoin ja mukavin tapa ruokkia vauvaa.

Kaikkineen jos imetyksestä tulee liian iso "peikko" varjostamaan vauvavuotta näen korvikkeen järkevämpänä vaihtoehtona.
 
Mulla oli niin, että vihasin imetystä. Maitoa tuli ja olisin voinut imettää, mutta en halunnut. Ja aivan sama mitä muut ajattelee. Imetys takkusi ja tuntui tosi inhottavalta. Se on mun syy miksi en imettänyt enkä varmaan halua jatkossakaan imettää jos joskus saan toisen lapsen. Voin toki kokeilla sujuisiko sitten paremmin, mutta lopetan suosiolla jos ei.
 
"madame"
Mun pieneen päähän ei mahdu miksi joku ei haluaisi imettää jos siihen kerta pystyisi :O

Mun mielestä kätilöiden eikä kenenkään tarvitsen olla ymmärtäväinen ja hienotunteinen semmoisten äitien kohdalla jotka eivät imetä oman mukavuushalunsa ja rintojen säilymisen takia.

Sitä paitti imetys on maailman helpoin ja halvin tapa ruokkia vauva.
No miten se on sulta pois? Minusta se vauva on sen äidin oma, eikä kätilöiden tai sinun ja imetyspropaganda sais loppuu kokonaan joko äiti haluaa imettää tai sitten ei. Kyllähän se on tälläkin palstalla huomattu miten tuo hyvä äiti imettää vaikuttaa.. jollain ei yrityksestä huolimatta imetys onnsitu ja sit on koko äitiys pilalla ja nyyh nyyh ja masennus uhkaa. Turhaan!

Et jos sun päähän ei joku asia mahu niin voi voi.

ps ite oon imettänyt 1v 6kk kaikkia lapsiani... mut mulle on ihan sama jos joku imettää sen 0vrk kukaan ei kuole siihen!

Sitäpaitsi minulla on 9sisarusta alkupään lapsia äiti imetti ja lapset nukkui huonosti loppupään lapsia puolloruokki ja vauvat nukkui paljon pidempiä unia
 
"madame"
Ei se haluttomuus ole minun ongelma, vaan vauvan. En ole ymmärtäväinen, hienotunteinen, suvaitsevainen, avarakatseinen semmoisen äidin ratkaisulle ettei halua imettää, koska ei halua olla "kahlittuna" vauvaan ei halua "menettää" rintojaan jne jne
Tiesitkö että ne rinant kuuluu oleellisesti naiseuteen ja jos ne on eriyisen arka paikka jollekkin naiselle niin ei imetyksen takia kannata otta loppuelämäksi huonoa oloa kun saa läpyskät tissien tilalla.

Mut itse asiaan tiesitkö että rintamaitoon imeytyy esim. aurinkorasvojen uv suoja-aineet. terveellistä eikö?
 
no jaa-a
Minusta jo se että kokee imetyksen ahdistavaksi ja inhottavaksi on ihan riittävä syy. Joillain se imetys voi olla varsin takkuista, kivuliasta ja epämiellyttävää vaikka toisille se onkin helpoin ja mukavin tapa ruokkia vauvaa.
Ei se kyllä ihan niinkään mene, että kaikilla imettävillä äideillä se imetys olisi helppoa ja ihanaa. Toiset vaan tekevät wsen valinna nähdä enemmän vaivaa, jotta imetys onnituisi ja jatkuisi. Helppoa se ei ainakaan itselleni misään nimessä ollut. Mutta en halunnut antaa vauvalle korviketta, vaan oikea äidinmaitoa. Se vaati itkuakin ja turhautumista, sekä äidiltä, että lapselta. Imetin kuitenkin 7kk.

Kyllähän se pullosta ruokkiminen on helppoa ja nopeaa. Monet äidit tökkää sen pullon pystyyn rattaisiin ja jatkavat kävelyä. Pullo lapset n ukkuvat usein pidempiä pätkiä varsinkin öisin.
Miinuksena tietenkin se jatkuva pullojen peseminen ja pikkuvauva aikana desinfioiminen.
Mutta siitäkin selviää, kun ostaa paljon niitä pulloja.
Miinuksena tietenkin sitten se, ettei vauva saa juuri itselleen sopivaa ruokaa, vaan teollista, aina samanlaista maitoa, kun taas rintamaito mukautuu lapsen kasvuun ja siitä saa arvokkaita vastaaineita aina ajankohtaisia pöpöjä ja viiruksia vastaan, joille perhe altistuu.
Sitten on tietenkin (siihen nukkumis rytmiin liittyvä uskoisin) kätkytkuolema riskin suureneminen puloruokituilla lapsilla. Rintaruokintahan tutkitusti suojaa kätkytkuolemlta.
Halpaakin rintaruokinta on, mutta ei sevastike nyt niin kallista ole, että kukaan varmaan rahan takia imettää, vaan imettävillä äideillä on suuremmat syyt.

On ihan oma asia haluaako imettää vai ei. Helppoa se tuskin on kuinhyvin harvoille ja näin ollen motivaatio ratkaisee sen kuinka paljon työtä sen eteen on valmis näkemään.
Monet tekevät niin valtavan työn imetyksen onnitumiseksi, etten yhtään ihmettele, että toisten kommentit maidon tulon yhtäkkisestä loppumisesta tai muista tekosyistä ottavat nuppiin. Kuten tämä väite tässä, että imetys nyt vaan on joillekkin niiiin helppoa ja toisille vaikeeta. Eroja ihan varmasti on, mutta jokainen fyysisesti terve nainen pystyy halutessaan lasta imettämään, ei se helppoa ole tai tapahdu tosta vaan.

Haluaminen ja motivaation määrä on sitten asia erikseen.
 
"vieras"
Ei se haluttomuus ole minun ongelma, vaan vauvan. En ole ymmärtäväinen, hienotunteinen, suvaitsevainen, avarakatseinen semmoisen äidin ratkaisulle ettei halua imettää, koska ei halua olla "kahlittuna" vauvaan ei halua "menettää" rintojaan jne jne
No tuskin toi sun dilleyskään on muiden ongelma, eli sunlaiset voi jättää ihan omaan rauhaansa jauhamaan tuollaista p*skaa.
 
"vieras"
[QUOTE="tari";26488942]hmm.Jos ei viitsi edes anonyymisti täällä kertoa syytä miksi ei voi imettää,niin herää vain epäilys että onko syy todella pystymisestä vai haluamisesta.[/QUOTE]

No hahhaha. Eiköhän se ole hiiskatin helppoa täällä anonyymisti kertoa mikä tahansa syy.
 
no jaa-a
[QUOTE="vieras";26488971]No hahhaha. Eiköhän se ole hiiskatin helppoa täällä anonyymisti kertoa mikä tahansa syy.[/QUOTE]


Ei välttämättä, jos kaipaa hyväksyntää, mutta syy on juurikin joku röökin poltto tai "yök, en haluu et mun tisseihin kosketaan" juttu. Todennäköisesti ap on nuori ja epäkypsä.
 

Yhteistyössä