Luitko edes mitä kirjoitin?Alkuperäinen kirjoittaja kolmas kätilö;26488584:Minä toivoisin oikeasti, että sinun kaltaisesi imetysfanaatikot pitäisitte turpanne kiinni. Te ette voi tietää, mikä on syynä imettämättömyyteen - eikä teillä ole mitään oikeutta arvostella vaikka syy olisikin teidän mielestänne huono ja epäpätevä. Noinko sinä oikeasti sanoisit naiselle, jolla on ollut esimerkiksi molemmissa rinnoissa syöpä? Etkö osaa yhtään ajatella, eikö sinulla ole kykyä empatiaan, etkö osaa ajatella asioita muita kuin omalta kannalta?
Niinhän se menee, kun imetysfanaatikko näkee sanan "imetys", niin jo alkaa tuuba soimaan.
Haluamattomuuteenkin voi olla monen monta hyvääkin syytä.Luitko edes mitä kirjoitin?
Tässä se tulee nyt uudestaan. Lue tarkasti : miksi joku ei haluaisi imettää jos siihen kerta pystyisi Elikkäs kirjoitin haluamisesta ja pystymisestä.
No se haluttomuuskaan ei ole sinun ongelmasi. Pitäisit huolen vain omista asioistasi.Luitko edes mitä kirjoitin?
Tässä se tulee nyt uudestaan. Lue tarkasti : miksi joku ei haluaisi imettää jos siihen kerta pystyisi Elikkäs kirjoitin haluamisesta ja pystymisestä.
Ja sittenkä niitä ei voi olla olemassa? Melko suppea tämä maailma on katsontasi mukaan...Mä en keksi yhtään HYVÄÄ syytä.
Öh, mä olen taas äiti joka on imettänyt kaksi lapsistaan taaperoikään ja kolmattakin 10kk vaikeasta alusta huolimatta. Silti en ymmärrä miten minulle kuuluisi se miten pitkään toiset haluavat lapsiaan imettää vai haluavatko ollenkaan. He tekevät itse omat päätöksensä ja mikä omansa.En mä olekaan kätilö, vaan äiti joka on imettänyt taaperoikäiseksi lastaan.
Hyväksikäyttö. Sitten olen nähnyt äitejä, joilla on rinnoissa "epämuodostumia", joiden takia he eivät halua näyttää rintojaan muille, eivätkä näin ollen halua ollenkaan imetysapua, eivätkä halua, että kukaan näkee heidän imettävän.Mä en keksi yhtään HYVÄÄ syytä.
Ei se haluttomuus ole minun ongelma, vaan vauvan. En ole ymmärtäväinen, hienotunteinen, suvaitsevainen, avarakatseinen semmoisen äidin ratkaisulle ettei halua imettää, koska ei halua olla "kahlittuna" vauvaan ei halua "menettää" rintojaan jne jneAlkuperäinen kirjoittaja kolmas kätilö;26488623:No se haluttomuuskaan ei ole sinun ongelmasi. Pitäisit huolen vain omista asioistasi.
Minusta jo se että kokee imetyksen ahdistavaksi ja inhottavaksi on ihan riittävä syy. Joillain se imetys voi olla varsin takkuista, kivuliasta ja epämiellyttävää vaikka toisille se onkin helpoin ja mukavin tapa ruokkia vauvaa.Mä en keksi yhtään HYVÄÄ syytä.
No miten se on sulta pois? Minusta se vauva on sen äidin oma, eikä kätilöiden tai sinun ja imetyspropaganda sais loppuu kokonaan joko äiti haluaa imettää tai sitten ei. Kyllähän se on tälläkin palstalla huomattu miten tuo hyvä äiti imettää vaikuttaa.. jollain ei yrityksestä huolimatta imetys onnsitu ja sit on koko äitiys pilalla ja nyyh nyyh ja masennus uhkaa. Turhaan!Mun pieneen päähän ei mahdu miksi joku ei haluaisi imettää jos siihen kerta pystyisi :O
Mun mielestä kätilöiden eikä kenenkään tarvitsen olla ymmärtäväinen ja hienotunteinen semmoisten äitien kohdalla jotka eivät imetä oman mukavuushalunsa ja rintojen säilymisen takia.
Sitä paitti imetys on maailman helpoin ja halvin tapa ruokkia vauva.
Tiesitkö että ne rinant kuuluu oleellisesti naiseuteen ja jos ne on eriyisen arka paikka jollekkin naiselle niin ei imetyksen takia kannata otta loppuelämäksi huonoa oloa kun saa läpyskät tissien tilalla.Ei se haluttomuus ole minun ongelma, vaan vauvan. En ole ymmärtäväinen, hienotunteinen, suvaitsevainen, avarakatseinen semmoisen äidin ratkaisulle ettei halua imettää, koska ei halua olla "kahlittuna" vauvaan ei halua "menettää" rintojaan jne jne
Ei se kyllä ihan niinkään mene, että kaikilla imettävillä äideillä se imetys olisi helppoa ja ihanaa. Toiset vaan tekevät wsen valinna nähdä enemmän vaivaa, jotta imetys onnituisi ja jatkuisi. Helppoa se ei ainakaan itselleni misään nimessä ollut. Mutta en halunnut antaa vauvalle korviketta, vaan oikea äidinmaitoa. Se vaati itkuakin ja turhautumista, sekä äidiltä, että lapselta. Imetin kuitenkin 7kk.Minusta jo se että kokee imetyksen ahdistavaksi ja inhottavaksi on ihan riittävä syy. Joillain se imetys voi olla varsin takkuista, kivuliasta ja epämiellyttävää vaikka toisille se onkin helpoin ja mukavin tapa ruokkia vauvaa.
No tuskin toi sun dilleyskään on muiden ongelma, eli sunlaiset voi jättää ihan omaan rauhaansa jauhamaan tuollaista p*skaa.Ei se haluttomuus ole minun ongelma, vaan vauvan. En ole ymmärtäväinen, hienotunteinen, suvaitsevainen, avarakatseinen semmoisen äidin ratkaisulle ettei halua imettää, koska ei halua olla "kahlittuna" vauvaan ei halua "menettää" rintojaan jne jne
No sä vaikutatkin niin fiksulta ja kypsältä.Ei välttämättä, jos kaipaa hyväksyntää, mutta syy on juurikin joku röökin poltto tai "yök, en haluu et mun tisseihin kosketaan" juttu. Todennäköisesti ap on nuori ja epäkypsä.
En kyllä pidä itseäni kauhean nuorena enää, ikää 31vEi välttämättä, jos kaipaa hyväksyntää, mutta syy on juurikin joku röökin poltto tai "yök, en haluu et mun tisseihin kosketaan" juttu. Todennäköisesti ap on nuori ja epäkypsä.
Aa, sekös sen fiksuuden ja kypsyyden mittaakin?Millä perusteella? Kun imetin omaani vai?