Pelottaa kuolema niin paljon etten uskalla elää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama täällä..tulee usein semmonen ahdistus,että elämä on kohta ohi. Pelkään että sairastun vakavasti tai että joudun vanhana jonnekin vuodeosastolle makaamaan ja kuolen hitaasti ja kivuliaasti. Olen alle kolmekymppinen,mutta silti tuntuu että aika menee niin vauhdilla että lähtölaskenta on jo alkanut..

Miksi? Onko sinulla jokin sairaus? Oireiletko jotenkin? Käynyt terveystarkastuksessa? Ottanut verikokeita/täyden verenkuvan?

Ja turha se on pelätä että jää auton alle tai meteori iskee päähän. Sellasta vaa sattuu ihan kenelle vain ja se on vain osa elämää :D

Ei ole sairautta. Olen perusterve alle 30v. Pelkään onnettomuuksia, ajattelen jos menen jonnekin niin minulle tapahtuu jotain kamalaa ja kuolen. Pelkään myös lasteni kuolemaa ja muidenkin läheisten. Mietin vaan että miten selviän niistä.

[QUOTE="vieras ap";23983544]Pelkään onnettomuuksia, ajattelen jos menen jonnekin niin minulle tapahtuu jotain kamalaa ja kuolen. Pelkään myös lasteni kuolemaa ja muidenkin läheisten. Mietin vaan että miten selviän niistä.[/QUOTE]

No mutta, onko mitään järkeä ajatella tuota etukäteen. Yritä vain saada itsesi rauhoittumaan, sano itsellesi että pahoja asioita voi tapahtua, mutta itse et voi niille mitään. Kuolema tulee jos on tullakseen. Ja onnettomuuksissa (onneksi!!) useimmiten vain loukkaannutaan, ei kuolla.

Eikä läheisen kuolemaan voi mitenkään valmistautua, joten turha sitä on ajatella etukäteen. Ja lupaan sen, että ajan kanssa sen yli pääsee, vaikka se etukäteen tuntuu mahdottomalta.

Mulla on silleen, että jos vaikka päätä vihlasee yhtäkkiä, olen varma, että mulla on joku aivoverenvuoto ja kuolen siihen paikkaan. Sama jos sydäntä vihalsee.

[QUOTE="outo";23983570]Mulla on silleen, että jos vaikka päätä vihlasee yhtäkkiä, olen varma, että mulla on joku aivoverenvuoto ja kuolen siihen paikkaan. Sama jos sydäntä vihalsee.[/QUOTE]

Mullakin on just näin. Jännitysniskan takia noita vihlaisuja ym kaikenlaista outoa vaivaa riittää... todella ahdistavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja säikky;23983582:
Mullakin on just näin. Jännitysniskan takia noita vihlaisuja ym kaikenlaista outoa vaivaa riittää... todella ahdistavaa...

Mulla on kans niska jumissa, jonka seurauksena sopivasti vasen käsi puutuu välillä. Mietin siis aina sydänkohtausta, kun käsi puutuu.

[QUOTE="outo";23983632]Mulla on kans niska jumissa, jonka seurauksena sopivasti vasen käsi puutuu välillä. Mietin siis aina sydänkohtausta, kun käsi puutuu.[/QUOTE]

juu mulla saattaa puutua koko vasen puoli kehosta, silloin tietysti ajattelen että mulla on aivohalvaus tai aivoverenkiertohäiriö.

välillä kun oikein pahasti jumittaa niin henkeäkin saattaa ahdistaa silloin ajattelen että mulla on varmasti keuhkoveritulppa.

Kuolemaa ei tarvitse pelätä! KOko tämä elämä on vain yksi vaihe sielumme pitkässä matkassa. Vain tämäfyysinen keho lopettaa matkansa, sielumme jatkaa vahingoittumattomana ja kuolemattomana matkaansa. Pelättävää ei ole. Nauti jokaisesta hetkestäsi!!

Mun pelot lopetti tämä kirja: Sielujen Matka

Hypnologi Michael Newton kertoo lukuisille kielille käännetyssä kirjassaan, mitä meille tapahtuu sieluina sielujen maailmassa. Hän on toiminut hypnoterapeuttina lähes 50 vuotta ja tutkinut perusteellisesti asiakkaittensa avulla henkimaailmaa ja elämää sieluna fyysisten elämien välillä. Kirja vastaa moniin mieltämme askarruttaviin kysymyksiin - ja kysymyksiin joita emme ole edes osanneet kysyä.

Mihin matkaamme kuoltuamme? Miten sielu toimii ihmisen kehossa? Keitä ovat oppaat ja sielunkumppanit? Mitä henkimaailmassa tehdään ja millaista siellä on? Miten ja miksi valitsemme seuraavan elämämme? Lähde mukaan unohtumattomalle matkalle tutkimaan elämääsi ikuisena sieluna, tämän kirja avaa sinulle kokonaisen uuden maailman!

[QUOTE="vieras";23985714]Mun pelot lopetti tämä kirja: Sielujen Matka

Hypnologi Michael Newton kertoo lukuisille kielille käännetyssä kirjassaan, mitä meille tapahtuu sieluina sielujen maailmassa. Hän on toiminut hypnoterapeuttina lähes 50 vuotta ja tutkinut perusteellisesti asiakkaittensa avulla henkimaailmaa ja elämää sieluna fyysisten elämien välillä. Kirja vastaa moniin mieltämme askarruttaviin kysymyksiin - ja kysymyksiin joita emme ole edes osanneet kysyä.

Mihin matkaamme kuoltuamme? Miten sielu toimii ihmisen kehossa? Keitä ovat oppaat ja sielunkumppanit? Mitä henkimaailmassa tehdään ja millaista siellä on? Miten ja miksi valitsemme seuraavan elämämme? Lähde mukaan unohtumattomalle matkalle tutkimaan elämääsi ikuisena sieluna, tämän kirja avaa sinulle kokonaisen uuden maailman![/QUOTE]

Aivan mielettömä ihana kirja! Samoin jatko Sielujen kohtalo. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille, jotka pelkäävät kuolemaa!!!

mä en usko jumalaan enkä mihinkään henkimaailma hömppään(tai en ole ihan varma). Onhan paska homma kuolla varsinkin jos joutuu ennen sitä riutumaan kovissa kivuissa ym. Lisäksi huoli tänne jäävistä omista lapsista jne.

on melko samanlaista, tosin mua pelottaa syöpä, joka paikassa sitä toitetaan ja oma isäni sai aivokasvaimen johon kuoli, sen jälkeen tämä pelko alkaa riistäytyä käsistä, ahdistaa tunnustelen ja tutkin itseäni herkeämättä, imusolmuke oli turvonnut ---> pelkäsin imusolmuke syöpää, lasta väsytti ja oli paha-olo -->pelkäsin leukemiaa jne. Tuntuu, että välillä en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, mietin että väsyttääkö minua ja onko se normaalia (ja meillä on vauva, jonka vuoksi herään pari kertaa yössä ja vauva herää aikaisin aamulla) Olen miettinyt, että pitäisi mennä juttelemaan jonnekkin, luulen että isän kuolemasta on jäänyt liikaa käsittelemättömiä asioita.

Järkiajatukset eivät tehoa, olen koittanut miettiä, että on järjetöntä pelätä asiaa, jolle ei hirveästi voi itse mitään, ja että pitäisi nauttia tästä elämästä tässä ja nyt, eikä liikaa murehtia, ei auta. Silti mietin ja murehdin :(

mua naurattaa kyllä tommoset ajatukset. kuinka joku voi olla niin pipipää että ajattelee kokoajan nyt mä varmaan kuolen huomenna... en ymmärrä en... menkää hoitoon ootte sairaita päästänne. kiitos kun sain sanoa.

Olin sitten miten pipipää tahansa (vrt. ed. kirjoittaja) tunnen aikalailla samoin kuin ap. Olen aina tuntenut näin...jo lapsesta lähtien. Kasvoin ympäristössä, jossa oli paljon vanhoja ihmisiä (luulosairaita), mikä ehkä on vaikuttanut asiaan. Muuten olen menestynyt elämässä hyvin...kouluttautunut todella korkeasti, perhe-elämä kohdallaan jne. mutta nämä synkät ajatukset ahdistavat itseäni :(.

Kuolema on siitä vinkeä juttu, että se kohtaa jokaista elollista asiaa pallomme päällä jossain vaiheessa jollain muodolla. Ihminen on ainoa joka osaa sitä ennalta pelätä. Moni hakee turvaa uskosta, toiset jostain muusta. Kuolema taitaa olla niitä asioita, mikä tarvitsee vain oppia hyväksymään, ennenkuin se päästää piinastaan. Pitäisi elää päivä kerrallaan ja nauttia elämän tuomista iloista eikä murehtia välttämätöntä etukäteen. Se tulee sitten kun sen aika on. Se ei miksikään murehtimalla muutu. Suosittelen siis nauttimaan ennenkuin se on liian myöhäistä.

Yhteistyössä