PCO ---> IVF-hoidot

Hellurei!

Olen 25-vuotias nainen ja minulla on aika paha PCO (todettu 8 vuotta sitten). Rakkuloita löytyy molemmista munasarjoista todella paljon ja elämäni aikana kuukautiset ovat tulleet luonnollisesti ainoastaan yhden kerran noin 17-vuotiaana. Yasmin e-pillereitä olen syönyt heti PCO:n löydöstä saakka.

Nyt haaveissa olisi kuitenkin lapsi, jota olemme kihlattuni kanssa yrittäneet helmikuusta asti. Menkkoja ei ole tullut pillereiden lopettamisen jälkeen ja viikko sitten kävin gynelläni. Hän ultrasi ja totesi, että kohtu on todella ohut (olisi pitänyt paksuuntua tuon 3 kk:n aikana). Clomifenejä gyneni ei antaisi, sillä ne eivät minulla hänen mielestään toimisi. Hänen mielestä paras ratkaisu olisi gonadotropiinipistokset ja keinohedelmöitys eli IVF. Sain lähetteen EKKS:aan, josta odottelenkin nyt kutsua, soittoa tms. Olen tutustunut nettisivujen kautta myös Felicitakseen, jota pidän yhtenä hyvinkin varteenotettavana "hoitopaikkana" mikäli hoitojonot yleisellä sektorilla venyvät kohtuuttoman pitkiksi (yli 4 kk). Lisäksi Lappeenrannan Felicitas kiinnostaa sen hyvän sijaintinsa vuoksi.

Osaatko kertoa, kuinka pitkät hoitojonot noissa IVF-hoidoissa on Helsingissä yleisellä sektorilla? Ja onko mahdollista, että tuolla EKKS:ssa ei suostutakaan tekemään minulle heti ensimmäisenä hoitona keinohedelmöitystä vaan he haluavat aloittaa ns. helpommilla (halvemmilla) konsteilla? Haluan tuloksia, en turhaa toivoa ja ajan hukkaa! Entä, kuinka Felicitaksella toimitaan minun tapauksessani? Ensikäynti varmasti toki käydään, mutta minun tapauksessani lapsettomuuden syy on ilmeinen, joten eihän silloin tarvita mitään lisätutkimuksia? Pääsisinkö siellä siis heti IVF-hoitoihin ja kuinka pitkät jonot siellä on? Hinnat tiedän ja niihin olen valmis. Raskaus on nyt niin tärkeä ja ensisijainen asia, että olen valmis melkein mihin vain. :) Ainiin, tehdäänkö muuten Lappeenrannan Felicitaksessa punktioita ja alkioiden siirtoja vai pitääkö ne käydä hoitamassa Helsingissä?

Tulipas pitkät tarinat ja paljon kysymyksiä, mutta kiitos todella paljon jo tässä vaiheessa ajastasi ja vastauksista! Ymmärsinkö muuten oikein, että olet Felicitaksen asiantuntija? =)
 

Yhteistyössä